Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic ** deel 46 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry hoor, maar als je deze pics ziet, hoe kan iemand dan nog 2nd thoughts hebben over het uiterlijk van de BL8? is voor mij toch echt de mooiste motor!! zeker met die vergrote tank en dat supergave kontje (wil ik ook hebben!!)
 
Ik krijg deze moer niet los en ik wil het niet slopen. Vergeet ik iets of moet ik gewoon kracht zetten...

280k3z9.jpg


Iemand een suggestie/ervaring?
 
sorry hoor, maar als je deze pics ziet, hoe kan iemand dan nog 2nd thoughts hebben over het uiterlijk van de BL8? is voor mij toch echt de mooiste motor!! zeker met die vergrote tank en dat supergave kontje (wil ik ook hebben!!)

Nee deze motoren zijn alleen mooi gestickerd. Zie je dat niet :?



















O-) :X :+ :W
 
Nee hoor dit jaar gebeurt er helemaal niets. Op zijn vroegst volgend jaar. eerst maar eens verkassen!

Ps, bij mij is de site verschrikkelijk traag, meer mensen problemen mee?
hele dag is het internet al traag bij mij, voor het eerst...
zal morgen wel horen of het wat landelijks was...
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg deze moer niet los en ik wil het niet slopen. Vergeet ik iets of moet ik gewoon kracht zetten...

[afbeelding]

Iemand een suggestie/ervaring?
Waarom moet die los dan, dat is een moer met as van de ophanging van het blok in het frame en is met een momentsleutel vastgezet.
Je gaat me toch niet vertellen dat daar iets van je rem/schakelset aan vast moet.
 
Zo, afgelopen zaterdag dus ff naar Goedhart getuft... en wat was het koud!! Ik was in het leer gegaan om tijdens de proefrit een goed gevoel met de motor te hebben, maar daar had ik onderweg toch wel spijt van. Het asfalt zag er ook niet lekker uit, dus echt bochtjes pakken zal toch echt voorzichtig moeten...

Daar aangekomen toch wel wat twijfels ("zal ik het wel doen? De R6 rijdt toch ook zo goed? Het is vermogen genoeg...") etc etc... Ach, je leeft maar één keer, dus verkoper aan zijn jasje getrokken en een formuliertje getekend... Waarop stond dat het eigen risico bij een ongeval toch zo'n kleine €2250 was... Zo, dat in combinatie met al die zooi op de weg gaf me toch wel even te denken... Maar goed, de blade stond te trappelen en eigenlijk ik ook... *D

Dus hoe rijdt dat nou? tsja... als vanzelf... De zithouding is relaxt. Ik had het gevoel wat hoger te zitten. Maar de hele rit zat ik eigenlijk wel goed. Ik denk dat je met de blade wel lange afstanden kunt maken. De motor is ook groter en dat bevalt me wel. Toen ik mijn 06 r6 kreeg viel me weer op dat ie weer kleiner was geworden en ik kreeg van meerdere kanten het commentaar dat ik op een brommer zat... Maar wat dan wel weer opvalt is dat je makkelijker opstapt dan op mijn yamaha... die kont is erg laag en dat is dan ook wel weer lekker.

De acceleratie was alsof je voortgetrokken werd aan een elastiek. Lekker veel koppel, maar nergens verrassend en dat was wel lekker als je het wegdek zag... Hij heeft me nergens laten schrikken en de grip was overal ruim voldoende... De gasreactie is zelfs beter als op de Yamaha. Vooral gas dicht/gas open. Dat gaat nog geleidelijker dan bij de r6... mooi mooi mooi!

Dus binnendoor van Bodegraven naar Woerden en daar de snelweg terug. Dat is een mooie slingerweg... en dat vonden de lokale boeren blijkbaar ook, want overal lag zand :( Maar het bochtenwerk voelde wel erg stabiel. De r6 is daar toch wat zenuwachtiger. Het inhalen van auto's ging moeiteloos. Ook heb ik minder last van turbulentie. :]

Nergens gaf de blade me het gevoel dat ik met een superbike met +160pk onderweg was. Dat is natuurlijk positief... maar het gaf me ook het verbaasde gevoel van "Goh... wat saai..." :Z en ik denk dat dat volledig te wijten is aan de uitlaat. Met oordoppen in hoor je hem bijna niet. Dat was met de 2003 r6 ook al zo. En dat heeft Yamaha daarna wel beter opgelost. Een andere uitlaat kan dat natuurlijk oplossen... })

Maar wat ik echt vreemd vind is dat je +16K neer mag leggen voor een blade en dat je dan nog je beurs moet trekken om een achterspatbord te kopen. Dat is natuurlijk geen verplichting, maar het alternatief is dat je achtervering gezandstraald wordt. En daar zit toch niemand op te wachten? :?

Al met al was ik terug voordat ik het wist... Je krijgt er maar een half uur voor een proefrit en dat is te kort. Verder was de temperatuur en de status van het wegdek onvoldoende om lekker te rijden... Maar ik verwacht wel dat ik er veel plezier van kan hebben.

Dus terug naar huis met een tevreden gevoel. Nog even de motor afspuiten in een cabine en dan naar huis. Dus wat gebeurd mij... ik rij naar een cabine (ze zijn allemaal leeg) en ik kies er een die nat is (want soms doen ze het niet en dan gooi je je euro's zo weg) en ik rij er rustig in... rem en bam! voorwiel weg en daar ligt je motor... Koelvloeistof stroomde over de vloer... Wat blijkt nou? Mijn cabine lag in de schaduw en daar was al het water bevroren... er lag gewoon een centimeter ijs! En natuurlijk alleen in de cabine die ik gekozen had. Dus motor opgetild en de schade bekeken.... De valblokken hebben hun werk gedaan, maar de koppelingshendel, knipperlichtjes zijn gekrast en het kontje beschadigd... en das een dure... Maar gelukkig mankeer ik zelf niets; alleen wat spierpijn van het optillen en mijn voet zat knel toen ik omging dus die voelde ik 's-avonds ook wel... Maar het valt mee...(leuke woordkeuze trouwens)

Dus ik ga zaterdag naar mijn dealer om dan maar de schade te laten inventarisseren... '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan