Yamaha X-CITY 250

Het is in elk geval de zwarte geworden. Ik zal er zsm een paar foto's van maken. Op zowel de x-max als de x-city heb ik niet gereden. Ben wel even op een aprilia 500 (beverly) gaan rijden. De x-city250 zal wat minder power hebben, maar is ook lichter. Van de x-city is op het internet nog maar weinig te vinden.

Ik reageer even op bovenstaand bericht, omdat het reageerveld verdwenen is. Ik moet dus wel iemand citeren. En dit bericht sluit bij mij aan, omdat ik vandaag een zwarte X-City 250 heb gekocht. Ik kan hem volgende week ophalen.

Als extra's heb ik een bagagerekje met 46 liter koffer besteld, plus een console bag.

De proefrit die ik gemaakt heb, vond ik erg positief. De scooter is erg stabiel en redelijk vlot. Hij zit ook goed en je zit behoorlijk uit de wind.

Zodra ik hem heb, zal ik wat foto's maken en hier posten. Hopelijk reageren er wat meer mensen hier.
 
Mooi zo! gefeliciteerd met je X-City. Ja dit topic was wat in de vergetelheid geraakt lees ik op de vorige bladzijde. veel plezier ermee !
 
Tjariet, proficiat veel plezierige en veilige km gewenst. En post maar de nodige foto's, daar zijn we dol op.
 
Aha, meteen al reacties. Geweldig.

Bedankt voor de felicitaties, en zodra ik foto's heb, zal ik die posten. Eerst moet ik volgende week m'n X-City nog ophalen, natuurlijk. Binnenkort meer.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat!
Ik sta er van te kijken dat er toch nog heel wat scooters gekocht worden, dit ondanks het niet bepaald `motorweer`.

Welkom hier!.
 
Ha, eindelijk weer eens een X-City
Ze zijn het waard om meer aandacht te krijgen dan tot nu toe.
Dat er meer X-maxen zijn komt wellicht door de grotere ruimte onder het zadel, maar als je dat niet nodig hebt dan is de X-City een ideale scooter!
 
Het is bepaald nog geen motorweer, dat is waar. Hoewel het vandaag erg lekker weer was.

Ik heb veel zin in de X-City. Ik heb jarenlang op zware en minder zware motoren gereden en begon daar een beetje genoeg van te krijgen. Een scooter pak je volgens mij veel gemakkelijker even om een stukje te rijden. Ik werk thuis en heb dus geen woonwerk-vervoer nodig. Ik hou er gewoon van om een stukje te toeren. Snelheid kan me niet zoveel schelen. Het is de lol van het sturen, het buiten zijn, enzovoorts. Verder is een motorscooter natuurlijk superhandig als je in het drukke verkeer even snel ergens heen moet.

Ik had in december m'n Kawasaki Z750 particulier verkocht en kon nu een mooie korting krijgen op de X-City. Na de proefrit was ik snel verkocht. En de Yamaha ook...

Hopelijk volgen er de komende tijd meer nieuwe X-Cityrijders en melden ze zich ook op dit forum. :)
 
Tjariet , wat deed je besluiten om een x-city te nemen in plaats van een x-max????
ik neem aan dat je er ook aangedacht had om een x-max te kopen
ik twijfel zelf ook namelijk {of toch wat anders}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jarenlang op zware en minder zware motoren gereden en begon daar een beetje genoeg van te krijgen. Een scooter pak je volgens mij veel gemakkelijker even om een stukje te rijden. Ik hou er gewoon van om een stukje te toeren. Snelheid kan me niet zoveel schelen. Het is de lol van het sturen, het buiten zijn, enzovoorts. Verder is een motorscooter natuurlijk superhandig als je in het drukke verkeer even snel ergens heen moet.
Wijze woorden.... ;)


@ Zuunig: Ik had de Motoretta gehaald en daar staat een test in van deze 300cc scooters:Vespa gts 300,Kymco people s 300i,Sym Citycom 300i, Aprillia sportcity cube 300, Honda SH 300i.

Over de Sportcity Cube zijn ze zeer te spreken. Ik zou daar ook eens naar kijken als ik jou was. Deze heeft samen met de Vespa gts 300 de pittigste accelleratie, aldus hun(tot zo'n 90km/h). De Honda SH 300 vinden ze het meest geschikt van deze modellen als je regelmatig de snelweg op gaat. Qua accelleratie iets tammer dan voorgenoemde twee, maar beste wegligging.
 
Wijze woorden.... ;)


@ Zuunig: Ik had de Motoretta gehaald en daar staat een test in van deze 300cc scooters:Vespa gts 300,Kymco people s 300i,Sym Citycom 300i, Aprillia sportcity cube 300, Honda SH 300i.

Over de Sportcity Cube zijn ze zeer te spreken. Ik zou daar ook eens naar kijken als ik jou was. Deze heeft samen met de Vespa gts 300 de pittigste accelleratie, aldus hun(tot zo'n 90km/h). De Honda SH 300 vinden ze het meest geschikt van deze modellen als je regelmatig de snelweg op gaat. Qua accelleratie iets tammer dan voorgenoemde twee, maar beste wegligging.

Ja die Cube komt inderdaad goed uit de test, maar heb je wel eens onder het zadel gekeken?? Ik schrok daar zo van de kleine ruimte, die is totaal niet functioneel. Een slot past erin, een jethelm werd al krap omdat het vizier in de weg zat en een fullface helm paste er al niet in. Dus als je functionaliteit zoekt loop je de cube voorbij
 
Ja die Cube komt inderdaad goed uit de test, maar heb je wel eens onder het zadel gekeken?? Ik schrok daar zo van de kleine ruimte, die is totaal niet functioneel. Een slot past erin, een jethelm werd al krap omdat het vizier in de weg zat en een fullface helm paste er al niet in. Dus als je functionaliteit zoekt loop je de cube voorbij
Tja, maar dat is bij de Honda SH 300 hetzelfde verhaal...voor grote wielen betaal je een prijs. Al vindt ik dat je op een grootwielscooter zo wie zo met een topkoffer moet werken. Dan is het wel te doen. Men maakt er wel de opmerking bij dat in Duitsland de grootwielscooter nu meer en meer geacepteerd wordt, er staat ook iets tegenover tenslotte... Alhoewel, over de bergruimte van de Vespa is men evenmin te spreken: Door het retro uiterlijk verlies je veel bagageruimte, zeker als men bedenkt dat deze kleine wielen heeft dus daar zou je toch meer ruimte verwachten. Alleen de Sym en Kymco scoren goed op dat vlak.
 
ik heb scooterxpress gekocht, leuk bladje wel , de vespa gts 300 vond ik er niet goed uitkomen
het liefst koop ik een honda sh 300 , maar die vind ik te duur met abs.
{ik vind alles te duur , vandaar mijn naam Zuunig}
de cube 300 Ziet er mooier uit dan de honda en is goedkoper maar geen abs
de sym citycom vind ik wel mooi maar de kleur niet , liever silver/metalic
en dan Femke met haar vastgelopen sym 200 doet mij twijfelen aan de betrouwbaarheid
en waardevastheid van sym
de x-max vond ik een beetje saai om op te rijden net een paar pk tekort, wel een goeie
woonwerk buffel
ik wacht nog met kopen tot mei als ik terug kom van vakantie
lekker lang twijfelen is ook leuk
Zal ik nu dit kopen of misschien dat
en misschien gaan er wel dealers falliet en kan ik een scooter met veel korting op de
kop tikken
maar ik denk dat de banken de dealers nog tot de herfst in leven houden
om te kijken of het nog wat wordt met de verkoop in het voorjaar en Zomer
en dan gaat de geldkraan dicht voor de Zwakke broeders
erg jammer voor die mensen die jaren hard gewerkt hebben om iets op te bouwen
en dan door een wereldcrisis de boel kwijt raken ,en natuurlijk het personeel dat
Zonder werk komen te Zitten.
ik snap alleen niet dat de fabrikanten de prijs van de scooters omhoog doen
of gaan doen , ik had eerder grote kortingen verwacht Zoals bij de autoindustrie
 
Laatst bewerkt:
Goezzo zuurnig.... blijven twijfelen hoor. En mocht je uiteindelijk toch beslissen dan kun je hem altijd meteen weer verkopen. Zagen we hier ook al een paar keer :9
 
Laatst bewerkt:
Tjariet , wat deed je besluiten om een x-city te nemen in plaats van een x-max????
ik neem aan dat je er ook aangedacht had om een x-max te kopen
ik twijfel zelf ook namelijk {of toch wat anders}

Ik heb voor de x-city gekozen, omdat ik die mooier vind (dat is natuurlijk heel persoonlijk, en met de x-max is ook helemaal niets mis). Verder heeft de x-city grotere wielen. Dat is net even stabieler en het geeft de scooter mijns inziens een iets volwassener aanblik/gevoel.

Een x-max heeft een grotere opbergruimte, maar ik heb een topkoffer besteld. Daarmee is het eventuele ruimtegebrek weer opgelost, hoop ik.

Wat je ook aan rationele redenen aanvoert om het ene of het andere model te kopen, de aanschaf van een motor of scooter blijft voor een groot deel emotie. Toch?
 
Ik heb voor de x-city gekozen, omdat ik die mooier vind (dat is natuurlijk heel persoonlijk,

goed argument !
ruimte is ook heel persoonlijk, ik denk dat je met je bestelde topkoffer al behoorlijk uit de voeten kan komen. Helm, handschoenen kunnen er zo in als je de stad ingaat.
 
Goezzo zuurnig.... blijven twijfelen hoor. En mocht je uiteindelijk toch beslissen dan kun je hem altijd meteen weer verkopen. Zagen we hier ook al een paar keer :9

je ziet vaak scooters en ook motoren met 1200 km te koop staan, soms nog geen 500 km erop
en dan alweer van de hand gedaan
mijn honda sh 150 werd na 11 weken gestolen, en nu de verzekering betaald heeft ,ben ik toch wel blij
dat ik nu weer wat anders, wat zwaarders kan gaan kopen.

je wilt toch alweer snel wat meer trekkracht , brute power, en een top van 130 ,140 om in te halen op snelweg
en tegen de wind in makkelijk 100 te kunnen rijden.

de honda van 127 kilo heeft 16 pk en trekt van 0 tot 80 snel op, ik heb een proefrit gemaakt op de x-max 250
met 176 kilo en 20 pk , die is misschien iets sneller met optrekken maar niet veel.
dus ben ik bang dat ik snel iets wil met meer trekkracht ,zoals een sportcity 300 of honda sh 300i
of misschien een sportcity 250 ,die soms rijklaar voor 3500 euro van de hand gaan.

wat het wordt weet ik nog niet , maar wel iets met veel korting.
misschien wel een schakel motor
het liefst wil ik gratis rijden , en dan met winst verkopen
als dat niet kan met een afschrijving van hooguit 10 cent per kilometer
 
Inderdaad doen veel mensen hem snel weg omdat ze iets groters willen. Reden te meer om goed uit te zoeken. Maar voor een scooter geldt voor mij ook wendbaarheid in de stad en drukte en bovendien het makkelijk weg kunnen zetten of juist weer pakken.
 
Inderdaad doen veel mensen hem snel weg omdat ze iets groters willen. Reden te meer om goed uit te zoeken. Maar voor een scooter geldt voor mij ook wendbaarheid in de stad en drukte en bovendien het makkelijk weg kunnen zetten of juist weer pakken.
{wendbaarheid, en het makkelijk weg kunnen zetten }
ja , dat vind ik ook belangrijk
ik hoop nog wat proefritten te kunnen maken met demo-dagen
de sixteen 150 cc lijkt me wel wat, net even wat sneller als de honda sh 150
maar mat Zwart vind ik niet erg mooi en wit met een lelijk bruin Zadel ook niet
op de auto salon in brussel stond een blauwe die vond ik wel heel mooi
maar dan hoor ik weer van veel problemen met vocht onder km/teller
maar 2640 euro in de aanbieding vind ik een strakke prijs

de x-city silver/metalic 2009 vind ik ook wel mooi ,nu nog een paar pk erbij
 
Laatst bewerkt:
Sinds een aantal dagen heb ik m'n X-City in de garage staan. Omdat het zulk slecht weer was en er zoveel zout op de wegen ligt, heeft Motoport hem bij me thuis gebracht. Goede service.

Aangezien de wegen nog steeds vol met zout liggen, zal de kilometerstand nog wel even nul blijven. Helaas. Want ik heb natuurlijk veel zin om erop uit te gaan.

Met foto's posten wacht ik nog even tot het wat beter weer wordt. Dan pas kan ik enigszins leuke foto's maken, hoop ik.
 
Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezierige maar vooral veilige km gewenst. De volgende dagen spreken ze enkel van regen, dus zal het zout wel snel weggespoeld zijn.
 
Ik ben inmiddels twee keer de weg op geweest en ik ben erg tevreden. De X-city stuurt geweldig goed. Hij is natuurlijk niet zo erg snel, maar dat vind ik helemaal geen probleem. Het was niet erg warm, maar door de goede windbescherming heb je veel minder last van de kou dan op een motor. Geweldig. Verder zit de X-city erg comfortabel. Hier kan ik hele einden op rijden, dat is wel duidelijk.

Ik rij nog een beetje rustig, omdat het blokje nog moet inlopen. Ik heb hele stukken 80 gereden buiten de stad, lekker op de slingerweggetjes. Het verbruik is na 112 kilometer rijden 1 op 26, bij benadering. Foto's heb ik nog niet gemaakt. Daar vind ik het nog wat te frisjes voor.

De remmen zijn ook al een stuk beter dan bij de eerste kilometers. Toen remde de scooter erg slecht. Inmiddels remt hij prima.

Ik ben de eerste lasergun al tegengekomen, overigens. Hier in de stad. Ik reed keurig 50 (voor de verandering) en de politie keek me achterna om zich ervan te vergewissen dat ik toch echt op een motorscooter reed. Leuk.

Tot nu toe is het rijden één grote smile.
 
in gva stond paar weken terug een artikel over deze scooter met als titel "Bolide in stadsverkeer"
als iemand het is graag wil lezen zal ik het is proberen in te scannen maar dat zijn toch 2 a4tjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan