Rickman CB750

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar we konden beter met elkaar dan tegen elkaar rijden.
Zo heb ik hailwood nog eens in een sloot gereden _O-
full
 
Zo,back on topic.

Vandaag een dresda brug van ed geleend en in het rickman frame gepast.
Het zou moeten lukken.
Er zitten veel voordelen aan deze brug.Het spannen van de keting is veel makkelijker,
en het ronal wiel past vrij simpel,en scheeld de helft aan gewicht.
Misschien maar op zoek naar zo iets.

Gr marco.
full
 
Ook een mooi olietankje gescoord,maar moet wel aangepast worden.
Iemand in de buurt van de zaanstreek die aluminium kan lassen?
full
 
Marco,

ik heb zelf dezelfde achterbrug in m'n rickman gezet.
heb ze wel 70mm ingekort en 35mm breder gemaakt zodat ik er een honda F1 naaf tussen krijg.
heb nieuwe bevestigingen voor de achterveren gemaakt. ziet er best wel goed uit, en is inderdaad veel makkelijker te stellen. bijkomend voordeel was dat ik dan ook de standaard achteras van een F1 naaf kon gebruiken, bij de rickman brug kon dit niet.

als ik me niet vergis heeft roger remschijf er nog één liggen.

groeten, G.
 
Zo,back on topic.

Vandaag een dresda brug van ed geleend en in het rickman frame gepast.
Het zou moeten lukken.
Er zitten veel voordelen aan deze brug.Het spannen van de keting is veel makkelijker,
en het ronal wiel past vrij simpel,en scheeld de helft aan gewicht.
Misschien maar op zoek naar zo iets.

Gr marco.
[afbeelding]
Je mag hem gewoon hebben :Y staat veel beter..

Gr Ed.
 
Rogier, weet jij of de linkerzijkap van een cb750 (geen F1 F2) past op mijn rickman frame?
gezien het feit dat ik de starter en alternator (voorlopig) behou moet ik één en ander zien te verbergen achter een kap, vandaar.
en zoja, heeft iemand nog z'n kap liggen? kleur speelt geen rol

alvast bedankt! gunter
 
Hé Rogier, en natuurlijk alle andere, Kan jij/iemand mij vertellen wat de maten van de tunnel zijn van een lange rickman tank? En een de lenge en de breedte van de tank?
Ik loop namelijk een beetje vast met mijn project. Deze moet ik redelijk snel af hebben zodat ik stage kan gaan lopen en de tank die ik er voor heb, een titan, is aan de onderkant nog grotendeels open en ik nog heb geen tijd/mogelijkheid om dit te fixen.
alvast bedankt.

gr,
Nils
 
Hé Rogier, en natuurlijk alle andere, Kan jij/iemand mij vertellen wat de maten van de tunnel zijn van een lange rickman tank? En een de lenge en de breedte van de tank?
Ik loop namelijk een beetje vast met mijn project. Deze moet ik redelijk snel af hebben zodat ik stage kan gaan lopen en de tank die ik er voor heb, een titan, is aan de onderkant nog grotendeels open en ik nog heb geen tijd/mogelijkheid om dit te fixen.
alvast bedankt.

gr,
Nils
hey nils,... welke lange tank bedoel je precies ?? want er zijn 4 uitvoeringen...enne,..waar tover jij dan zo snel een rickman tank vandaan ;) :) !?
 
Deze rickman tank lengte totaal 68cm
tunnel breed vooraan 12cm, achteraan 24cm, diep vooraan 12cm
Hé Rogier, en natuurlijk alle andere, Kan jij/iemand mij vertellen wat de maten van de tunnel zijn van een lange rickman tank? En een de lenge en de breedte van de tank?
Ik loop namelijk een beetje vast met mijn project. Deze moet ik redelijk snel af hebben zodat ik stage kan gaan lopen en de tank die ik er voor heb, een titan, is aan de onderkant nog grotendeels open en ik nog heb geen tijd/mogelijkheid om dit te fixen.
alvast bedankt.

gr,
Nils
full
 


sorry mischien topicvervuiling, maar ik zit net te kijken naar oude tijdschriften die ik dit weekend heb aangekocht.
en er staat een reclame in van shell, met namen en foto's van de rijders die deze olie gebruiken in de motorsport.
en daar staat de naam harry van der kruys (zo geschreven gaat dit hier over de zelfde persoon)

ps het tijdschrift is moto 73 datum 18/8/1978

mvg mario
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan