Tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

gixxertje

MF'er
14 jul 2003
45
0
scherpenisse
Deze zomer ben ik van plan om met mijn suzuki gsxr 1000 K3 naar griekenland te rijden.
Het plan is om via nederland, duitsland oostenrijk en italie en dan met veerboot bij ancona over te steken naar patras (griekenland)
Zelf heb ik op dit moment een flinke regenbestendige rol voor achterop de motor, en ben van plan om een bagster systeem te kopen voor op de tank.
Tevens heb ik mijn eigen pda met geinstalleerd een navigatiesysteem.

Iemand van jullie nog tips, truukjes opmerkingen etc welke van nut kunnen zijn voor die trip?
 
Klein metalen plaatje of houten plankje voor je standaard meenemen...
Erg warm -> zacht asfalt
camping -> zand/grind/gras
 
Grappig, had ongeveer hetzelfde idee...

Denk aan zijtassen, is wel relaxed.. Bagster systeem is erg duur, ziet er niet uit en een gewone (magnetische) tanktas werkt ook prima...

Regenkleding

ANWB vervangend vervoer + repatrieringsdinges... (en dan een maat met een gare motor mee laten gaan, die slopen, en dan de rest van de vakantie een service auto hebben :-) Scheelt een hoop gezeik met bagage... Heb het een keer meegemaakt op weg naar Spanje met de brommer en het was erg relaxed om al je spullen in het koekblik te stoppen....
 
op de motor met vakantie:

pak alleen in wat je ECHT moet hebben.. probeer gewoon neits me te nemen, dat gaat altijd het beste, zeker op een racer...

als er iemand met een tourbuffel meegaat dan heb je het makkelijk, dan probeer je het bij hem onder te brengen.

ik heb het altijd zo gedaan:

tshirt om het kontje, rugtas derop leggen, de naden kruislings onder de kont vastmaken, dan met waterdichte stof omwikkelen (kan ook voor je hem bind) en dan nabinden met goed touw.

ik ben met deze opstelling 2 keer op en neer van kaatsheuvel naar dalfsen gereden, over de meeste kutwegen die er maar zijn, en de tas verschoof geen hondertste milimeter, zelfs niet op stukken waar je toch 100+ over klinkers en hobbels gaat. oke, zo erg hard ga ik niet, maar ik was er verbaasd van hoe goe dhet bleef zitten.

op een racer heb je niet veel andere keus..

alleen probeer hem op te binden als ie op een bok staat, en niet de zijstandaard, dan is in evenwicht brengen best moeilijk.

Het nadeel van zo'n tas is: je zit voor en achter ingebouwd.. en stap dan na 4 uur maar eens af.. dan zie je altijd ernstig leuk gestuntel met een sportieve fiets. *D aangezien mijn tas toch zeker 40 cm hoog was als ie derop lag..

owja.. en wat ook helpt is een vrouw laten inpakken, die krijgen altijd veel meer in een tas dan ik :?

edit:
tanktas is wel een idee.. maar als je meer meeneemt vooral geschikt voor het "wat je snel moet hebben" spul... aangezien je als je moet tanken de tas deraf moet halen
 
Deze zomer ben ik van plan om met mijn suzuki gsxr 1000 K3 naar griekenland te rijden.
Het plan is om via nederland, duitsland oostenrijk en italie en dan met veerboot bij ancona over te steken naar patras (griekenland)
Zelf heb ik op dit moment een flinke regenbestendige rol voor achterop de motor, en ben van plan om een bagster systeem te kopen voor op de tank.
Tevens heb ik mijn eigen pda met geinstalleerd een navigatiesysteem.

Iemand van jullie nog tips, truukjes opmerkingen etc welke van nut kunnen zijn voor die trip?

Cool idee! :} Hoe lang doe je daar over? Heb helaas geen tips voor je.
 
Zwitserland -> Autobahn vignet, maar is inderdaad heel mooi...

Bij een kleine grensovergang in Duitsland de grens met Zwitserland passeren en in Zwitserland de snelweg weer op..... Let op dit is wel illegaal O-) maar scheelt je een hoop poen voor een plakplaat.

Leuk naar Griekenland! Ik ben van plan om via Hongarije,Roemenië en Bulgarije te gaan. En via Italië terug.
 
Zou zelf alleen een rugzak met kleren meenemen en niet gaan bepakken en bezakken op mijn motor.

Ik bedoel in Griekenland heb je toch alles? Lekkere wijven, bed & condooms!

Shit! Ik ben getrouwd! |(
 
Bij een kleine grensovergang in Duitsland de grens met Zwitserland passeren en in Zwitserland de snelweg weer op..... Let op dit is wel illegaal O-) maar scheelt je een hoop poen voor een plakplaat.

Leuk naar Griekenland! Ik ben van plan om via Hongarije,Roemenië en Bulgarije te gaan. En via Italië terug.

Zo'n vignet kost +/- 38 euro bij de ANWB..

Ik heb gehoord dat de wegen in Oostenrijk slechter zijn dan in Zwitserland? kan iemand dat bevestigen?
 
Zo'n vignet kost +/- 38 euro bij de ANWB..

Ik heb gehoord dat de wegen in Oostenrijk slechter zijn dan in Zwitserland? kan iemand dat bevestigen?

Voor €38,= kun je 2 nachten op een camping staan of 1 nacht in een hotel overnachten. Vignet is overigens alleen verplicht voor de snelweg. Als je dus niet over de snelweg gaat heb je ook geen vignet nodig.

Wegen in Oostenrijk is niks mis mee,dus ook niet slechter als in Zwitserland.

Oostenrijk (Grossclockner) Zie foto.

full
 
Gewoon door Zwitserland heen over de niet-snelwegen, veel leuker. Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan op de brommer. Wij zijn toen over de Col du Grand St Bernard gegaan, fantastische weggetjes.
full
 
Gewoon door Zwitserland heen over de niet-snelwegen, veel leuker. Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan op de brommer. Wij zijn toen over de Col du Grand St Bernard gegaan, fantastische weggetjes.
(Afbeelding)

Mja, hij wil natuurlijk nog beetje tijdig in griekenland aankomen he. :P
 
Ten eerste bedankt voor de bovenstaande tips.
Ik ben zelf 2 keer in zwitersland geweest en vond het prima rijden daar en zeker op sommige stukken ook scheuren betreffende de haarspeldbochten!!!!
Destijds zijn we ook van de hoofdwegen af gebleven om het vignet uit te sparen, maar het brak ons wel op om weer op tijd in duitsland te komen.
Was destijds de langste en pijn-aan-je-reet-en-ik-weet-niet-meer-hoe-ik-moet-zitten-dag.
We hebben zelfs een aantal stukken inderdaad "illegaal" gereden op de snelweg, maar dat houdt de concentratie weer hoog :)
Verder hebben we er 2 weken de tijd voor dus alle tijd
 
ik ben vorg jaar ook naar griekenland via encona gegaan, alleen dan met de auto :) was goed te doen , veel meenemen hoeft toch niet in griekeland regent het toch nooit en gegarandeerd warm weer. kijk wel uit voor de wegen daar want dat is echt 3 keer niks. En rij je via de gotharttunnel ? zal ik wel uitkijken voor files, op de terugweg stonden wij daar ook een paar uur |( voorderest super reis :} hoop het over een paar jaartjes ook op de motor te doen.
 
ik ben vorg jaar ook naar griekenland via encona gegaan, alleen dan met de auto :) was goed te doen , veel meenemen hoeft toch niet in griekeland regent het toch nooit en gegarandeerd warm weer. kijk wel uit voor de wegen daar want dat is echt 3 keer niks. En rij je via de gotharttunnel ? zal ik wel uitkijken voor files, op de terugweg stonden wij daar ook een paar uur |( voorderest super reis :} hoop het over een paar jaartjes ook op de motor te doen.

Als er file staat voor de gotharttunnel dan kan je een kilometer of 10 voor tunnel van de snelweg af en de gothartpas nemen. Heb ik 1,5 jaar geleden met de auto ook gedaan. Over de pas doe je minder dan een uur en ik iig een stuk leuker dan in de file blijven staan wachten.

Met de motor kan je natuurlijk wel wat tussen de file doorrijden (weet alleen niet of dat in Zwitserland enzo mag), dus dat scheelt wel wat in vertraging. Maar het stinkt sowieso al gigantisch in die tunnel en als je met een kleine omweg ene paar mooie bergweggetjes kan nemen lijkt me dat nooit weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan