Veel importinfo, maar nu de States?

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.776
608
Midden van het Land
Ik kan een schademotor kopen, yamaha xv 1600 Roadstar met rijdbare schade. Dus voor de BPM aftrek is de schade niet de moeite, een taxatierapport is duurder. Er zit geen CVO(CCO)bij, maar wel de Amerikaanse kentekenpapieren. Yamaha Nederland gaat mij die ook niet verstrekken.
Nu is mij geadviseerd dat ik het dan met een zgn Duitse brief moet doen. Ik ben van zelfwerkzaamheid en ga er dus van uit dat als ik dit zelf verzorg, dit ook scheelt in de kosten. Uiteindelijk gaat de motor er heel anders uitzien, zelfs het frame ontkomt niet aan de slijpschijf en lasapparaat. maar dat komt na de keuring. Verde merk ik in de gesprekken dat de keuring per station nogal scheelt.
Vragen: 1. Ben je door je woonplaats gebonden aan een keuringsstation?
2. Iemand bekent met de gang van zaken voor de Duitse brief.?
3. CVO hoeft niet meer, maar heeft dit nog steeds voordelen.?
4. Mensen ervaring met eventueel Amerikaanse CVO opvragen?

Er zijn nog veel vraagtekens zoals je ziet, verbouwen is veel leuker.

Bij voorbaat dank voor alle info.
 
Hallo Knutselsmurf2

Ik heb mijn VTX 1800 N uit Duitsland gehaald (USA import). Had er heen CVO bij. Heb contact gezorgd met Honda Nederland, deze konden mij niet helpen. Heb daarna contact gezocht met Honda Duitsland. Deze konden mij geen CVO (COC) bezorgen maar wel een document met alle gegevens.

Bij de keuring werd echter niet gevraagd naar de CVO. Alleen de 'Zulassingsbescheinigung Teil II' (Fahrzeugbrief) en 'Fahrzeugschein'. Bij de douane hadden ze de aankoop factuur nodig.

Volgens mij kun je zelf kiezen naar welk keuringsstation je gaat.
Ben zelf in Almelo geweest, daar ging het met mijn motor zeer soepel.

Hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.

Groeten Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan