Nieuwe Vespa 300 Super

Hi Marinde

volgens constructeur-opgave:

1.8 vooraan, 2.2 achteraan, koud en gebaseerd op 2 personen.

Grtn
Patrick
 
Jason,

nog geen fotootjes van de nieuwe witte ?

Staat in NL het officieel opgegeven vermogen op de inschrijving, zoals in B ? Zo ja, wat is nu het officieel vermogen van de 300 Super ? Niet dat het in de praktijk iets uitmaakt, want mocht je 10 exemplaren op de vermogensbank zetten, je zou 10 verschillende resultaten krijgen...
 
:] Het kentekenbewijs van mijn rode 300 Superrrrrrr zegt 16 KW. :]


full
 
De accessoirres zijn inmiddels binnen, nu ook de echte Vespa helm, de kleur rood is in het eggie echter minder vintage als op het plaatje, en meer richting en misschien wel helemaal de (894) rosso van de dragon red. Ik ken de kleurcodes niet..... Hij zit lekker, nu nog een bijpassende Vespa 8-) en is een stuk gemakkelijker dan m'n huidige intergraal/klaphelm, maar uiteraard ook minder veilig, maar het is wel een Vespa(helm) en handmade btw :

0041605099M05R_hi.jpg


En toch maar op voorhand laten bezorgen; de beschermhoes, beter mee verlegen, dan om verlegen. Is wel een stuk minder stevig dan een Versteeg hoes, maar ziet er verder goed uit. Ben alleen wel hééél erg huiverig voor condensvorming onder deze hoes, want het is echt pure niet adememde kunststof. Zal dus meer voor vogelpoepprotectie gebruikt gaan worden dan als winterstalling, dat wordt de schuur inslepen, als het past.:

0041602738M_hi.jpg


Ook het alarm besteld, maar daar ging wat fout, maar wordt ook op zeer correcte wijze direct door Easyparts aandacht aan besteed, is dus gewoon even wachten en dan zien we die ook verschijnen, nu de scooter nog *O*
 
Laatst bewerkt:
Die kleding erbij is wel een apart verhaal. Er is in andere topics al tot in den treure over geschreven. Veiligheid voor alles, maar combineer dat maar een beetje zonder dat je meteen in het leer op een Vespa zit. Nu zijn er tegenwoordig al wel mooie en veilige alternatieven met protectors maar zonder de motorlooks. Mooiste is natuurlijk zoals de Italianen het vaak zelf doen, gewoon in je kostuum met je actetas naar het werk. Misschien als je alleen stad rijd ook niet zo gek, als ik op m'n Tomos brommert stap rijd ik ook max. 55 in 'n spijkerbroek en m'n T-shirt.

Echte retro kleding heb ik echter nog niet gezien, tenminste niet iets dat ook protectie geeft. Of je moet uit deze kleidng lijn iets weten te vinden. http://www.tucanourbano.it/main/home.aspx
 
Veel italiaanse meken hebben speciale scooterkleding, zoals Dainese, Clover, spidi. Heel anders dan de stoere, veelkleurige, motorkleding met vaak te veel bandjes ritsjes en noem maar op.

Ik vind dat soort pakken haast bouwpakketten
 
Laatst bewerkt:
Mijn volgende motorjas/broek moet vooral makkelijk zijn. Niet te veel gepruts, snel aan snel uit, vooral praktisch dus maar wel ook beschermend. Wat ik nu heb voldoet wel maar het is wel allemaal erg lomp(zoals het uitziet en voelt(broek vooral) en eigenlijk vind ik dat niet uitzien bij een kleine scooter. Voordeel is wel dat mensen snel in de gaten hebben dat het een motorscooter is. Ondanks dat het silhouette van de SH rank is. Teletubbiekleding met geel vest werkt dus wel. Maar ik vind het absoluut niet mooi staan op een scooter.

Een beetje stijl en klasse qua kleding is op een scooter wel heel mooi. Al moet je het gebruiksdoel ook in het oog houden, wanneer je constant autosnelweg rijdt, kun je misschien beter voor stevig/lomp spul gaan.

Ik heb eens even gekeken(bij de andere merken die scooterpietje noemt) en zo op het oog gaat het bij mij toch waarschijnlijk iets van Tucano worden in de toekomst. Stevig, makkelijk(op het oog althans), en mooi. Probleem is vooral het geel vest, er is geen fabrikant die dat nu eens mooi verwerkt in z'n kleding, terwijl ik dat toch wel een "must" vindt.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft natuurlijk niet persé in het leer. Je hebt ook mooie vlotte texiel motor kleding ZELFS een spijkerjasje maar die laatste wel zonder protectie delen maar wel voor een glijpartij over het wegdek.
Die Tucano lijn is ook mooi. Ass je dat subforum even doorspit staan er ook adressen in waar je het kopen kunt dacht ik.

Mooie helm... als het goed is past DIE helm onder je zadel. Verder geen enkele andere... alleen hun vespa helm. (ja andere inietienie kleine potjes ook natuurlijk haha)
 
Ook deze Vespa helm past net niet onder het zadel, daar past alleen hun allerkleinste model, ik geloof de micro. Bij de helm die ik gekocht heb zijn de scharnierpunten van het vizier te breed. Ik heb voor de maat wel eerst in een winkel er eentje gepast, maar het prijsverschil met Easyparts was me te groot om dat voordeel te laten lopen.
 
Vanmiddag liep ik bij Hans van Wijk tegen een afgeprijsd BLH motorjack aan in de kleuren zwart en rood. Dit is een textiel jasje met protectoren. Het mooie ervan is dat het een echt zomerjack is dat volledig doorwaait. (nu de zomertemperaturen nog :Y ) Ik kan er helaas nergens een foto van op internet vinden, het zal wel een ouder model zijn. En op de foto die ik zelf had gemaakt komt het jasje niet goed tot uitdrukking. Het is slank en oogt niet erg als een motorjack, maar geeft wel de nodige bescherming, maar je ziet niets van die protectoren. Iets voor die momenten dat je eigenlijk in je T-Shirt zou willen gaan rijden en je normaal gesproken uit het leer drijft.

Voor de lagere temperaturen heb ik nog een textielen motorjas liggen die er ook goed voor te gebruiken is. Als broek heb ik ook nog een textiele (over)broek, maar dat vind ik in de zomer wel warm. Ik denk dat ik dan m'n gewone leren broek maar weer eens uit de kast haal. Nadeel is dat daar geen protectie in zit.

Vraagje, dragen jullie wel allemaal netjes O-) beschermende enkelhoge (motor)laarzen op de scooter?
 
Toch nog wat gevonden. De uitvoering in het zwart/rood.

200x234_blouson_hybrid.jpg


Nee dat ben ik niet :+ en het is de zwarte uitvoering:

DSC_0222.jpg


En wat info over de luchtdoorlaatbare stof. Heel soepel spul, is letterlijk echt een verademing als je het vergelijkt met m'n all season textiele jas.

DSC_0229.jpg
 
Ik ben nieuw hier op dit forum even voorstellen
John woonachtig in Eindhoven en sinds kort in het bezit van een Zwarte 300 Super.
zijn er 300 super rijders in de buurt van Eindhoven.
trouwens een geweldige Vespa Helm ik heb er vandaag ook een aangeschaft Silver.
 
Hoi John, ik rijd al een half jaar rond op een witte 300 in de regio Eindhoven. Ik woon in Waalre en werk in Eindhoven.

Misschien ga ik je een keer zien, wel zwaaien dan he.

Waar heb je de scooter gekocht?

Veel plezier er van, maar na mijn eigen ervaring zal dat helemaal gaan lukken.
 
ben ook toe aan een nieuwe helm, heb dus een witte 300, en zoek echt een witte helm, de roof is een optie, en de caberg uno lijkt mij ook wel wat..

Iemand nog andere suggesties?
 
Vraagje, dragen jullie wel allemaal netjes O-) beschermende enkelhoge (motor)laarzen op de scooter?

Ik draag nu zeker nog mijn motorlaarzen. Moest het nu echt 30 à 35 graden zijn durf ik overstappen op mijn caterpillar bottines. Zommerschoentjes of sleffertjes zal je mij niet zien dragen. Zou het zelfde effect bij mij hebben als zonder helm rijden "ZEEER eng". Het zal wel aan mij liggen hoor. :$
 
He Tieske
Ik heb hem particulier gekocht 3 maanden oud 250 km op de teller de 300 is nieuwe gekocht bij Frits v d Burght in Eindhoven.
En natuurljk zwaai ik als ik je tegen kom.
 
ben ook toe aan een nieuwe helm, heb dus een witte 300, en zoek echt een witte helm, de roof is een optie, en de caberg uno lijkt mij ook wel wat..

Iemand nog andere suggesties?

Aangezien mijn nieuwe scarabeo ook wit is ga ik ook kijken naar een witte helm.

Jammer dat de Shoei S-20 jethelmen alleen maar in zwart en grijs leverbaar zijn want zoiets zoek ik dus in het wit. De foto lijkt wit, maar het is grijs.

Roof heeft 2 leuke modellen jet's tussen de 220 en 250 euro. De leertent is denk ik de zaak waar ik binnenkort eens ga rond neuzen. Die helmen van Davindi Davida passen denk ik ook zeer goed bij je vespa, zeker met een goggle erop ! (Deze zijn echter wel gelijk een stuk duurder)

gnr1.jpg

grfoto3.jpg

grfoto1.jpg

gnr2.jpg

gnr1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien mijn nieuwe scarabeo ook wit is ga ik ook kijken naar een witte helm.

Jammer dat de Shoei S-20 jethelmen alleen maar in zwart en grijs leverbaar zijn want zoiets zoek ik dus in het wit. De foto lijkt wit, maar het is grijs.

Roof heeft 2 leuke modellen jet's tussen de 220 en 250 euro. De leertent is denk ik de zaak waar ik binnenkort eens ga rond neuzen. Die helmen van Davindi Davida passen denk ik ook zeer goed bij je vespa, zeker met een goggle erop ! (Deze zijn echter wel gelijk een stuk duurder)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Idd., de 3e foto, Roof, lijkt mij de beste, vizier volledig voor je gezicht, heb nu de roof roadster..

Ook gekocht bij de leertent... :Y :Y :Y
 
Idd., de 3e foto, Roof, lijkt mij de beste, vizier volledig voor je gezicht, heb nu de roof roadster..
Ik heb ook zo'n vizier. Nadeel vind ik wel dat als je met het vizier open rijdt(wat ik dus meestal doe achter het windscherm), je het vizier te zeer in je blikveld hebt(misschien zaag ik er zelfs nog wel eens iets af!)en het gewicht voelbaar is in je helm. Ik zou zeker ook eens zo'n R04 uitproberen als ik jou was, of zo'n retro Vespa helm. Wel is met het gesloten visier de bescherming wel heel goed, met zo'n visier als die 05.
 
Terug
Bovenaan Onderaan