Je eigen ontwerpen/ideeën fantasieën

Hier mijn eerste tekening...

Een tandwiel van mn r6 uit 99..

Begin moet er wezen.. ben er wel even mee bezig geweest maar ben wel tevreden!

Nu de rest nog :P

Ben op zoek naar met een 120 voor band en 160 achter band... Iemand in de aanbieding?
full
 
oww streetfighters, ik las fantasieen, ik droom er wel eens van dat mijn ballen tegen de kin van angelie jolie aanslaan, maar ik zal wel de enige zijn die daarover fantaseert.
 
boring x slag = 54mm x 54,5mm

Dan moet t geen enkel probleem zijn om die YZ cilinders te gebruiken... RD250/350 heeft 54mm slag en 54 of 64mm boring. Als je met de drijfstanglengte niet uitkomt kun je altijd nog drijfstangen van een RD400 pakken (110mm ipv 104), moet je alleen wel de krukassen van een LC pakken en niet die van een YPVS (ander bigend)
 
Ik geloof niet dat jeroen serieus yz125 cilinders wil gebruiken
Reden dat ie die eentje heeft nagetekend is dat ik er nog 1 had liggen die ie kon lenen :P

Volgens mij wiltie voor TZR250 cilinders gaan, en de daarbij behorende krukassen.
 
Ik geloof niet dat jeroen serieus yz125 cilinders wil gebruiken
Reden dat ie die eentje heeft nagetekend is dat ik er nog 1 had liggen die ie kon lenen :P

Volgens mij wiltie voor TZR250 cilinders gaan, en de daarbij behorende krukassen.

klopt john:). heb em alleen meegenomen omdat ik het een mooie cilinder vond om na te tekenen en het tekenen op te oefenen, heb er eerlijk gezecht wel even over nagedacht om deze cilinders te gebruiken,, maar dan komen er zo veel problemen om de hoek kijken omdat ze niet ontworpen zijn om als een paar naast elkaar te staan.

Bijvoorbeeld de hart afstand van de zuigers,, die is zeeer hoofstwarschijnlijk anders als die van een rd 350. ook heeft de zuiger een ander gewicht omdat de booring kleiner is,, en dat heeft weer iets of wat invloed op het balans enz enz..

Heb em ook getekend zodat ik al kon kijken hoe ik alles in het blok ging plaatsen, en jullie een paar mooie plaatjes te geven onder mijn tevergeefse zoektocht naar een setje goedkope tzr250 cilinders met krukas... B| :X
 
sexy fietsje! zou je het zadel niet aan de achterkant wat omhoog doen zodat je niet bij elke keer dat je van het stoplicht wegrijd eraf dondert? of bemoei ik mij nu met zaken wat ik niet zou moeten doen?


ik blijf het zo knap vinden dat digitale geteken :} :}

:W
 
Laatst bewerkt:
klopt john:). heb em alleen meegenomen omdat ik het een mooie cilinder vond om na te tekenen en het tekenen op te oefenen, heb er eerlijk gezecht wel even over nagedacht om deze cilinders te gebruiken,, maar dan komen er zo veel problemen om de hoek kijken omdat ze niet ontworpen zijn om als een paar naast elkaar te staan.

Bijvoorbeeld de hart afstand van de zuigers,, die is zeeer hoofstwarschijnlijk anders als die van een rd 350. ook heeft de zuiger een ander gewicht omdat de booring kleiner is,, en dat heeft weer iets of wat invloed op het balans enz enz..

Heb em ook getekend zodat ik al kon kijken hoe ik alles in het blok ging plaatsen, en jullie een paar mooie plaatjes te geven onder mijn tevergeefse zoektocht naar een setje goedkope tzr250 cilinders met krukas... B| :X

TZR250 (2MA) heeft volgens mij 50,6mm slag oid en 56mm boring. Hoe dan ook, ik denk dat t wel meevalt met de balans omdat Yamaha voor de 250 en 350 (RD's!) dezelfde krukassen gebruikte..
Volgens mij wordt je trouwens niet zo gek veel wijzer van TZR cilinders. Misschien is t interessanter om te kijken naar een cross cilinder (250cc oid) en daarmee een dikke Vtwin te bouwen?
Als je perse een V4 wilt maken met 2 krukassen kun je altijd nog eens kijken naar de TZR250 3MA en de TZ250 van 87-90, dat waren de laatste inlijn twins, wel met de cilinders achterstevoren. Moet je wel rekening mee houden ivm leibaankracht.
 
Lekker Roelus!!
Komt i dit school jaar nog af?

het CAD-model wel :P dit was een dagje werk zo....
........ had gehoopt vandaag wat plek in de garage kunnen maken door de camper naar buiten te kunnen rijden, dat viel helaas tegen, dus heb niet echt meer aan de XS gewerkt.....
 
TZR250 (2MA) heeft volgens mij 50,6mm slag oid en 56mm boring. Hoe dan ook, ik denk dat t wel meevalt met de balans omdat Yamaha voor de 250 en 350 (RD's!) dezelfde krukassen gebruikte..
Volgens mij wordt je trouwens niet zo gek veel wijzer van TZR cilinders. Misschien is t interessanter om te kijken naar een cross cilinder (250cc oid) en daarmee een dikke Vtwin te bouwen?
Als je perse een V4 wilt maken met 2 krukassen kun je altijd nog eens kijken naar de TZR250 3MA en de TZ250 van 87-90, dat waren de laatste inlijn twins, wel met de cilinders achterstevoren. Moet je wel rekening mee houden ivm leibaankracht.

Balans zal ik ws niet zo bang voor hoeve zijn idd...maar wel de hart op hart afstand tussen de cilinders...als ik een V twin zou willen zou ik gewoon een bestaand blok kopen;), dat is et punt nou net...ik wil een V4, zoiso zit daar veel meer uitdaging in.

het nadeel wat je ook hebt met cross cilinders is dat je maar eens 4 dezelfde moet vinden 2e hands...en zoiso moet je dan zelf een krukas aanpassen of maken vanwegen de breedte van de cilidners...

De 3MA cilinders gaan het zoiso niet worden...die zijn veeeel te prijzig voor wat je kreicht...ik ga genoegen nemen met de 2MA cilinders met krukas...ik ga liever hiervoor ipv de rd250/350 cilinders...grootste rede hiervan is dat het een stuk modernere cilidners zijn met fluitpoorten, en ze zijn een stuk compacter en lichter weer als de RD cilinders.


Het probleem op het moment is alleen dat ik niet even 300E heb liggen om een setje cilinders met zuigers en krukasje te kopen...heb momenteel even groot onderhoud aan mijn kawa. en voor veel minder als 300 kan ik tot zo ver nergens een setje cilidners en krukassen vinden :N
 
Ziet er super mooi uit!

Hier mijn eerste asambely...
Voor vork van een 996

Ik heb trouwens heb LC4 blok binnen gekregen.
Iedereen die interrese heeft stuur even een persoonlijk bericht.
full
 
Echt een gafe fiets! Vind persoonlijk alleen de manier van het samen komen van de uitlaatpijpjes wat minder. Maar de rest ziet er echt goed uit! :)
 
Dank je :-)

Die uitlaatpijp is typisch Engelse stijl, zoals je het veel bij survivalbikes ziet. Zelf vind ik het erg ruig staan. Ook m'n vorige project heeft zoiets :-)

best_eng.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan