Motor-geluid: Hoezo?

Motor-geluid?

  • Geen/zo weinig mogelijk.

    Stemmen: 22 3,2%
  • Hoe meer hoe beter.

    Stemmen: 338 49,7%
  • Wel wat geluid, maar niet te veel.

    Stemmen: 320 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    680
dachten we maar allemaal zo makkelijk, dan was de wereld wat makkelijk, maar het zit nu eenmaal niet in de mens om je bewust wat minder snel ergens aan te storen..

maargoed... het gaat me vooral om het feit dat iedereen loopt te zeuren dat ánderen NIET mogen zeuren, om vervolgens wel zelf dehele zomer het forum onder te spammen met zeiktopics over die anderen :)

:P

Dát is het vaak... verbeter de wereld begin bij jezelf ;)

Goh ik blijf bezig. :P
Er wonen mensen ook bijv. aan straat circuits.
Doordeweeks rijden motoren er toch over ( terwijl er een motor verbod is, maar het is gekgenoeg ook een openbare weg).
De mensen die hieraan wonen waarderen de motoren heel erg, en wanneer horen ze is een keertje herrie?
Op een zondag of een feestdag in de zomer, een paar seconden en dan is het geluid weer weg.

Ik neem hier als voorbeeld dus even de varsselring in hengelo ( gld).


Nederland is gewoon een klein land, met een klein oppervlak.
Dat in combinatie met een klaagvolk en dan krijg je dit soort topics. :P
Ach, iedereen krijgt is zijn oude dag momenten, de TS krijgt die al op zijn 29e.
Och och en hij moet nog zo lang... :')

Kan je geen fatsoenlijke uitlaat betalen voor dat je motor?
( ieder zijn smaak mareh.....nee ik hou het in! :') )

Moet ik toch ff zeggen dat je na je eerste hele rondje Varsselring echt wel buurtbewoners hebben die de politie bellen hoor. Die dagen dat er geraced worden is het idd erg leuk, maar daarbuiten een beetje normaal.


Dus ben je het er toch mee eens dat mensen niet zo snel over alles en iedereen (behalve zichzelf) moeten klagen? :P
 
Laatst bewerkt:
je mag best klagen, zolang je zelf ook probeert de klachten van anderen wat af te doen enemen..

een betere wereld, jeweets :)
 
Ze zouden de som op de proef moeten nemen. Een hoop kinderen die intensief op straat spelen in een woonwijk of hofje. En dan eerst een geruisloze auto laten komen, die gewoon netjes de max. snelheid rijdt, en daarna een brullende sportmotor of harley met dezelfde snelheid als de auto. Ik durf te wedden dat de meeste keren de kindjes netjes en op tijd (!) aan de kant gaan voor de brullende motoren, dan die geruisloze auto. Als is het alleen al dat ze de motor al horen aankomen, en die auto pas op het laatst zullen opmerken. Je kan me gek vinden, maar ik spreek uit ervaring. Kinderen worden (denk ik, concluderend) sneller bang van hard geluid EN dus als gevolg gaan ze (lees: springen) snel(ler) aan de kant. Klinkt cru, maar ik vind het verdomd effectief. :+

En die angst die het opwekt, geeft ze ook een adrenaline kick! ( gaf het mij vroeger wel)
Ik moet zeggen, dan krijg je alvast het eerste tikje motor virus over je heen want het maakt een bepaalde indruk! :}

Ik ben het eens met jou!
Maar geluid moet je niet overdrijven dat je oor gaat piepen als het langskomt...maar bijvoorbeeld die zware dreun van een ducati door je lichaam..woohh :9~
 
Ik heb zelf ook een blèrpijp gehad (en ben blij da tik 'm niet meer heb) en heb omdat ik vind dat niemand last van mij hoeft te hebben om 1 uur 's nachts vaak genoeg mij schuldig gevoeld omdat ik mijn motor achterin de tuin moest parkeren waaromheen mensen sliepen... Ik vind 't een mooi geluid, maar dat zegt niet, dat anderen het mooi vinden.... of moeten vinden..

alles wat je vind mag je houden :W

ieder zijn eigen mening...dus ook omtrent blerpijpen.
jij, of iemand anders houd op een andere manier misschien geen rekening, waar jij niet bij stilstaat.
zo blijven we aan de gang. :N
 
Ik vind het vermakelijk om mee te lezen hier.
Sommigen staan zeer sterk in de schoenen.
Goeie argumenten en klare taal, maar eentje;

"De som op de proef nemen..." _O-

Heerlijk! :+
 
alles wat je vind mag je houden :W

ieder zijn eigen mening...dus ook omtrent blerpijpen.
jij, of iemand anders houd op een andere manier misschien geen rekening, waar jij niet bij stilstaat.
zo blijven we aan de gang. :N
wat loop jij nou weer te kankeren?

Presenteer je iets als een feit, is het niet goed, zeg je expliciet dat het jouw mening is, is het weer niet goed?

Ik zeg toch dat IK vind dat niemand last van MIJN herrie hoeft te hebben? Niet dat ik vind dat jij dat ook MOET vinden? :?

met je bijdehandte opmerkingen :')
 
wat loop jij nou weer te kankeren?

Presenteer je iets als een feit, is het niet goed, zeg je expliciet dat het jouw mening is, is het weer niet goed?

Ik zeg toch dat IK vind dat niemand last van MIJN herrie hoeft te hebben? Niet dat ik vind dat jij dat ook MOET vinden? :?

met je bijdehandte opmerkingen :')


Er bestaan ook andere woorden als kankeren '(
 
Heel MF heeft altijd de mond vol met wandelen


Ik heb zelf ook een blèrpijp gehad (en ben blij da tik 'm niet meer heb) en heb omdat ik vind dat niemand last van mij hoeft te hebben om 1 uur 's nachts vaak genoeg mij schuldig gevoeld omdat ik mijn motor achterin de tuin moest parkeren waaromheen mensen sliepen... Ik vind 't een mooi geluid, maar dat zegt niet, dat anderen het mooi vinden.... of moeten vinden..

ik krijg ook wel zo'n schuldgevoel als ik 's ochtends vroeg wegrijd(2 weken stage nu elke dag om 7 uur 's ochtends weg)al is dat met lage toeren, maar de buren schijnen er niet zoveel last van te hebben(gezien het als wekker voor hun fungereert :') ), tevens pakken zij ook vaak 's ochtends vroeg de auto met lekke uitlaat(als ik gewoon om 8:30 naar school moet), maakt niks uit, leven en laten leven, oja, en dubbelglas helpt er ook ontzettend bij ;)
 
Er bestaan ook andere woorden als kankeren '(
kankeren is een gewoon nederlands werkwoord waar je totaal geen associaties met de ziekte mee hoeft te hebben hoor :j weest niet bang

maargoed, ik snap dat hele gekanker over kanker niet zo.
Iedereen kan de tering, de tyfus en de cholera krijgen, maar de kanker, dat mag niet :?
Zal dan wel aan mij liggen.. :') niet dat ik roep dat mensen de kanker moeten krijgen, maar het zijn de mensen die 'ooooooooooooooooooooooooh' roepen die zelfs wel het woord tering en tyfus in de mond nemen.. maargoed, omdat we die ziektes niet meer zo in beeld hebben hier en kanker wel, is het maatschappelijk net wat gevoeliger... :')


en verder: ik zeg netjes dat ik mijn buren niet wakker wil houden/maken met mijn hobby.
Als je dat zelf wel wilt doen en je buren komen niet klagen, good for you! *D

Maar ik doe 't niet en ben erg blij met mijn snorrende Div :9
Echter, als mijn buurman elke ochtend om half 6 luid zonder enige vorm van schaamte of moeite doen zijn blerpijp al in de schuur laat klinken omdat hij naar zijn werk moet, dan zal ik hem, ondanks het feit dat ik zelf ook motor rijd, onder het genot van een kop koffie of een biertje toch vriendelijk verzoeken of hij wat rekening kan houden met mij en de overige omwonenden.

Je hoeft niet meteen te gaan schelden, niet meteen boos te doen, maar vriendelijk vragen en uitleggen helpt vaak een hele hoop. Je hoeft ook niet de eerste keer dat het gebeurt aan de voordeur te staan, ook niet als het twee maanden later voor een tweede keer gebeurt, ook niet de 3e keer, weer twee maanden later.. maar als het elke ochtend half 6, of elke zondag ochtend 8 uur raak is, dan moet je daar als volwassenen over kunnen praten met je buren. Je woont samen in een straat/blok huizen: dat betekent dus, zoals boven gezegd, dat je niet op elke slak zout moet leggen (dan moet je op de hei gaan wonen), maar ook dat je zeker wel rekening met elkaar moet kunnen houden. Kan je dat niet, dan moet jij maar op een ander heitje gaan wonen, vind ik dan.

Dus: structureel overlast veroorzaken is gewoon not done. Een keer/eens in de zoveel tijd wat 'herrie' 's ochtends vroeg of 's avonds laat, en eventueel nog een 'joh, ben je d'r wakker van geworden? Sorry joh! biertje?? ' moet kunnen, no problemo.

Zelf ben ik ook geen persoon die op elke slak zout legt. Zelfs onze buurman in Arnhem die om 3 uur zijn stereo vol aanzette heeft van ons nooit de politie op zijn dak gehad. Oordoppen in (heb ik toch al: slaap licht) en slapen maar... Maar ik kan me voorstellen dat je er echt niet van kunt slapen en dus wel aanbelt/politie belt (de man scheen ook nog wat agressief te zijn, de arme eeuwig dronken toch best vriendelijk als hij enigszins nuchter was Sjaak :) )
 
Als ik vroege dienst heb start ik de motor om kwart over 6 in de ochtend op de binneplaats tussen appartementen:P, maar als ik start rij ik gelijk weg zo rustig mogelijk. Mij horen ze hooguit 10 seconden. Maar komt toch nog een behoorlijk geluid uit een 2 brothers open uitlaat:P, ik erger me wel aan golfjes met een sportdemper, dan hoor je zoiets aankomen en dan klinkt het alsof het heel hard kan maar is het een 1.6liter:P. Mja ieder zijn ding.
 
als je gewoon je ding doet en wegrijdt is er ook nog niet eens een probleem lijkt me, voor mij in ieder geval niet. Maar overbodig aan het gas hengelen en lang bezig zijn en weetikveel wat valt bij mij pas onder de categorie (al dan niet onbewuste) overlast.

Gewoon je pak aan, motor starten, wegrijden, soit. Als er nu echt géén pijp onder zit, maar gewoon een groot gat :') meh.. valt nog wat tegen te zeggen zeg maar, maar inderdaad.. hoeveel mensen rijden er niet met een (half) verrotte uitlaat rond? :? Als je dáár al over gaat lopen ouwehoeren.. :N

't gaat dan ook om structureel onnodige overlast. Maargoed, ook die kun je best goed uitpraten over het algemeen, want vaak is het onbedoeld en onwetend dat mensen het niet zo op prijs stellen en kom dan met een voorbeeld en probeer uit te leggen in normale woorden waarom het voor jou hinderlijk is, en of hij misschien euh.. z'n motor pas aan wil zetten als hij erop zit, en niet als hij nog ongeveer alles op en aan moet doen zodat hij met open choque een halve minuut staat te borrelen met ook nog eens een (voor de motorrijder mooie) sound van hier tot Tokyo.

Nee, we wonen niet alleen op deze wereld en niet iedereen moet overal op/om kankeren, maar dat betekent ook wel dat we ook MET elkaar moeten leven en ook best eens wat rekening met elkaar gehouden mag worden: dat voorkomt ook weer een hoop gezeur ;)
 
Goed en genuanceerd verhaal Faithy. Wat ik nog mis is het volgende:

De grote meerderheid van de mensen rijdt geen motor en heeft er alleen maar last van, die malloten die door de file heen knallen en over het weggetje voor de deur heen scheuren zijn levensgevaarlijk.
Da's uiteraard perceptie en het is maar zeer de vraag of dat waar is, maar die perceptie is bepalend. Die mensen roepen namelijk uiteindelijk om actie en de praktijk wijst uit dat die dan ook wordt ondernomen. Zeker in gevallen waarbij 500-1000 motorrijders - waarvan een flink aantal met luide uitlaat per dag langskomen kan ik me daar best iets bij voorstellen.

We kunnen lekker blijven kankeren op die zeikerds. Da's iig lekker makkelijk en daar hoef je niet zo hard voor na te denken.
We kunnen ook die perceptie een beetje proberen aan te pakken. Veel te luide uitlaten is een van de puntjes die zonder al teveel pijn (wat heb je liever, een stille motor of geen mogelijkheid om motor te rijden over?) kunnen worden gerealiseerd.

Dan komen we uit op de controles, die hiervoor terecht worden genoemd. Ik heb nog nooit gehoord dat een motorrijder die ik ken (en ik ken er toch een flink aantal met 100+DB uitlaten) een boete hiervoor kreeg, behalve dan in Duitsland. Ergo, waar blijven die Wouten als je ze nodig hebt :?
 
maargoed, omdat we die ziektes niet meer zo in beeld hebben hier en kanker wel, is het maatschappelijk net wat gevoeliger... :')~[/sub]
Juist ja, en zo braaf als je bent met andere dingen (tenminste, dat zeg je) zou je misschien ook in dit geval rekening kunnen houden met andere mensen?
 
Laatst bewerkt:
Volgens jouw account, en jouw motorstek woon jij in Nijmegen....
Volgensmij is dat niet het enige wat er niet aan jou klopt.... :X
ik woonde hiervoor in Arnhem. Komt het niet in je hoofd op dat mensen wel eens zouden kunnen verhuizen? :)

anders had ik het wel over mijn 'buurman' gehad, en niet over 'mijn buurman in Arnhem' :)

maar vertel eens, wat klopt er nog meer niet aan mij? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan