Gilera uit de Sixties..

Nozem

Rookie
29 nov 2003
20
0
Houten
In zijn jonge jaren maakte mijn pa de stad onveilig op zijn Gilera 202 Super uit 1960, een 4-takt 1 cilinder. In een nostalgische opwelling hebben we samen zo'n ding aangeschaft :? :X In erbarmelijke maar complete staat, je kent ze wel...

Inmiddels zijn we een paar jaar verder maar het ding rijd natuurlijk nog steeds niet. Weinig tijd....en vooral heel moeilijk om aan materiaal te komen. Dus nu ben ik op zoek naar mensen die ook zo'n mooi italiaans monsterje hebben! En ons misschien verder kunnen helpen. Zijn er kenners van dit type op het MF? Of weet iemand een goed adresje voor onderdelen van oude Italianen?? De 202 Super is de opgeboorde sportuitvoering van de 175 :}

Ik zal binnenkort proberen een mooie pic te posten!
 
Eens proberen... Ziehier een paar fraaie fotootjes van een Gilera 150, 175 en een 202 Giubileo uit de zestiger jaren!

62310


full


62313
 
Neem de tijd is hier gelijk aan consequent doorgaan! Markten en beurzen aflopen en op zoek gaan. Naar Italie op vakantie gaan is ook leuk! Minder ver weg is The Motorcycle Company (ZH). Zij doen doen in klassiek Italiaans, Engels enz. Alleen beslist niet in Japanse motoren. Een goede zaak kijkt, zoekt mee als ze het niet hebben! I heb met hen geen ervaring. Als je het adres wilt hebben lees ik het wel.
 
Thx Backfire! Had m zelf ook al in mijn favorieten staan maar toch bedankt *D . Via Google heb ik ook niet veel meer kunnen vinden dan die site, nog wat losse pics op Ebay en een Italiaanse site die WPH verkoopt. Iemand nog tips dichter bij huis?? Links naar websites met meer gegevens of onderdelen over de 202 zijn ook superwelkom!

Marco
 
ik heb nog heel veel onderdelen van dit type gilera ooit aangeschaft wat bij verzameld en blijven liggen ik heb altyd te veel projecten het zal je hobby maar wezen
mail mij even voor meer info n.lacourt2@chello.nl

grtzzzz Nico
 
Na lang speuren heb ik een fotootje gevonden van ons restauratie project. Deze foto is genomen direct nadat we hem hadden opgehaald. Het betreft zoals je ziet een zilvergrijze uitvoering. Dit is de originele kleur. Het schijnt dat deze versie niet zo heel vaak voorkomt. :? Misschien een special edition?? Als iemand mij hier meer over kan vertellen dan graag natuurlijk! *D

full


Ciao, Ducati di Marco
 
Dank voor je reactie Dirk. Mijn pa is ook inderdaad enkele jaren lid geweest van de Aermacchi club. Binnenkort word ik zelf maar lid want..... er is een nieuw familielid bij! Tijdens mijn speurtocht naar de laatste onderdeeltjes voor die zilveren fiets liep ik zomaar tegen deze schoonheid aan:

full



Meteen gekocht natuurlijk. Dit kom je namelijk niet zovaak tegen. Ik in ieder geval niet. Had zelfs nog nooit zo'n ding met een kuip :? gezien. Tis een Gilera 202 Super uit 1965. Deels gerestaureerd, blokje moet nog wel even ter controle uit elkaar. Dus wie weet kunnen mijn pa en ik deze zomer samen Italiaans rondtuffen! Hulp en reacties of handige adresjes zijn van harte welkom...

Marco
 
Dank voor je reactie Dirk. Mijn pa is ook inderdaad enkele jaren lid geweest van de Aermacchi club. Binnenkort word ik zelf maar lid want..... er is een nieuw familielid bij! Tijdens mijn speurtocht naar de laatste onderdeeltjes voor die zilveren fiets liep ik zomaar tegen deze schoonheid aan:

(Afbeelding)


Meteen gekocht natuurlijk. Dit kom je namelijk niet zovaak tegen. Ik in ieder geval niet. Had zelfs nog nooit zo'n ding met een kuip :? gezien. Tis een Gilera 202 Super uit 1965. Deels gerestaureerd, blokje moet nog wel even ter controle uit elkaar. Dus wie weet kunnen mijn pa en ik deze zomer samen Italiaans rondtuffen! Hulp en reacties of handige adresjes zijn van harte welkom...

Marco

Das heel mooi, in het weekend van 6 en 7 maart is het weer vehikel in utrecht(veemarkt) de aermacchiclub staat daar altijd op de beurs. Kan je tevens direct aanmelden als lid.

Gave brik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan