Yamaha X-CITY 250

in gva stond paar weken terug een artikel over deze scooter met als titel "Bolide in stadsverkeer"
als iemand het is graag wil lezen zal ik het is proberen in te scannen maar dat zijn toch 2 a4tjes

Het lijkt me erg leuk om dat artikel eens te lezen. Als het je lukt om die twee a4tjes te scannen en te plaatsen, zou ik dat erg leuk vinden. En niet alleen ik, denk ik.

Dus als het kan... Heel graag.
 
Tjariet heb je al foto's gemaakt ?

Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar zoals het er nu naar uitziet, ga ik morgen een flinke rit maken. Dan neem ik m'n fototoestel mee en zal ik foto's maken.

Tot nu toe heb ik een paar ritjes gemaakt, maar het was koud en niet erg aanlokkelijk weer om foto's te maken, vond ik.

Inmiddels staat er 250 km op de klok.
 
Het lijkt me erg leuk om dat artikel eens te lezen. Als het je lukt om die twee a4tjes te scannen en te plaatsen, zou ik dat erg leuk vinden. En niet alleen ik, denk ik.

Dus als het kan... Heel graag.

oke zal er morgen eens voor kijken. vandaag te druk gehad. mn scooter heeft het begeven :/ aan het geluid te horen draaide mn starter mee die ik zaterdag nog heb vervangen en alle tandwieltjes ingevet :s mja genoeg offtopic nu :) sorry
 
dat is heel graag gedaan :) wou de 2 nog aan elkaar plakken maar dat lukte niet echt (kwam kleiner uit) dat leest wat makelijker maarja
 
Ook heel erg bedankt voor het inscannen!

Afgelopen zondag heb ik een rit van 251 kilometer gemaakt op m'n X-City. Het is me zeer goed bevallen, moet ik zeggen. Inmiddels is m'n gemiddelde verbruik 1 op 28. Naarmate de scooter beter ingereden raakt en ik vaker wat meer gas geef, zal het verbruik wel iets oplopen.

Ik heb ook foto's gemaakt, maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik die hier moet plaatsen.
 

Zo, eindelijk eens wat plaatjes. Als het lukt, tenminste.
Ik heb vorige week zondag en ook gisteren een flinke rit gemaakt, waardoor ik inmiddels 847 kilometer op de teller heb staan. Rond kilometerstand 600 begon de motor iets 'zachter' te draaien. Het geluid werd wat minder scherp, zeg maar.

Hieronder een foto van m'n X-City voordat het kofferrek gemonteerd was (dat was nabesteld en niet eerder leverbaar).

full
 
geweldig is ie heh, deze stond op nummer twee op mijn favorieten lijstje. Bedankt voor de leuke foto!
 
Kijk met koffer is het ook een mooie combinatie.

Rij je trouwens nog mee op 11 april, dan is er een tocht in Belgie.
 
En dan hier nog een foto scheef van voren.

full


Na 847 kilometer vind ik de X-City echt een heerlijke scooter. Hij zit erg comfortabel en trekt vlot genoeg op. De wegligging is super (extreem laag zwaartepunt vergeleken met de motoren die ik heb gehad) en je zit behoorlijk uit de wind. Ik heb tot nu toe zelfs veel zonder oordoppen in gereden (op de motor reed ik echt helemaal nooit zonder). Nu liggen de snelheden op de X-City natuurlijk een stuk lager, want op de meeste motoren reed ik toch regelmatig ver boven de 150 (voorzichtig gezegd).

Gisteren woei het zo hard, dat ik toch maar met oordoppen in heb gereden.

Ik ben een voorzichtige inrijder, wissel veel met snelheid en draai voorzichtig warm. Nu de duizend km nadert, heb ik één keertje even volgas gereden, heel even, en toen gaf de snelheidsmeter net boven de 130 aan. Als ik volgas was blijven rijden, had er nog net iets meer in gezeten, maar ik ben daarna weer afgezakt naar 80.
 
Laatst bewerkt:
Kijk met koffer is het ook een mooie combinatie.

Rij je trouwens nog mee op 11 april, dan is er een tocht in Belgie.

Dat zou ik bijzonder leuk vinden, maar ik vrees dat dat voor mij een tikje te ver is. (Ik woon in Groningen...)

Als er een keer een scooterrit in het midden van het land is, doe ik mee (als ik die dag kan).
 
ja dat is een beetje te veel van het goede, dan pak je zomaar heen en terug al bijna 700 kilometer en dan komen de kilometers van de tocht er nog bij.

De nederlandse tocht is omgeving Utrecht zodat het voor iedereen aantrekkelijk is om mee te rijden.

groetjes
 
Tjariet, mooie machine zowel zonder als met koffer. Nog veel plezier met het inrijden, en hou het veilig.
 
Mooi ding hoor!, misschien moeten de Xcity en de SH 300 toch eens met elkaar gaan vrijen :$ , krijgen we een zeer mooie nieuwe generatie!

Als ik hem zo bekijk kan jou scooter best behoorlijk wat vermogen aan, zou mooi zijn zo'n x city met 400cc!

Klopt met een topkoffer vergroot het je mogelijkheden toch wel behoorlijk ik heb ook wel eens gedacht er een grotere op te zetten maar dat is me toch net een stap te ver, het gaat wel zo(zou ook zonde zijn van de originele koffer, die ziet goed uit).
 
Vandaag heb ik de 1000 kilometerbeurt laten uitvoeren. Nieuwe olie en wat controles, bij elkaar 48 euro (ook een half uur werkloon).

De kilometerstand is op dit moment 999 en het totale gemiddelde verbruik is 1 op 28,2 (3,55 liter/100 km).

Ik had het gevoel dat de scooter sneller was met de nieuwe olie, maar dat kan verbeelding zijn.
 
Vraagje, voordat je de X-City ging kopen, waarmee heb je 'm meer vergeleken en waarom heb je 'm uiteindelijk toch gekozen?


Vandaag heb ik de 1000 kilometerbeurt laten uitvoeren. Nieuwe olie en wat controles, bij elkaar 48 euro (ook een half uur werkloon).

De kilometerstand is op dit moment 999 en het totale gemiddelde verbruik is 1 op 28,2 (3,55 liter/100 km).

Ik had het gevoel dat de scooter sneller was met de nieuwe olie, maar dat kan verbeelding zijn.
 
Vraagje, voordat je de X-City ging kopen, waarmee heb je 'm meer vergeleken en waarom heb je 'm uiteindelijk toch gekozen?

Hoi indubio,

Ik heb niet zo heel veel vergeleken. Ik heb nog even naar de Burgman 200 gekeken, maar ik vond de X-City wat sierlijker. En hij heeft 50 cc meer, natuurlijk. Ik heb dus gekozen voor de X-City omdat ik hem gewoon mooi vond, omdat ik vond dat hij goed zat en omdat ik een niet al te zware scooter wilde (daarom vielen bijvoorbeeld de Majesty 400 en vergelijkbare scooters af).
 
Terug
Bovenaan Onderaan