Yamaha XJ6 Naked

en @ evolver86 :

gefeliciteerd met je aankoop!!! *O*
welke kleur is het geworden??
en wanneer kan je hem ophalen??
je mail heb ik beantwoord btw.

ja, bedankt nog voor het mailen!

Het wordt een Lava Red (een Diversion dus)
Tja, de levering is door Yamaha uitgesteld (ik kan wel janken, had me er zo op verheugd. De dealer had al een ruime aflever datum genoemd)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf ding hoor! Gefeliciteerd met je aankoop. *O*

Vind het een zeer geslaagde Naked bike, ik zat er eerst ook naar te kijken, is hem uiteindelijk toch niet geworden :P

Nu wel alleen nog effe die lelijke achterkant :r inkorten, en hij ziet er vele malen stoerder uit ;)

Veel rijplezier en veilige km's!
 
Laatst bewerkt:


Ik vindt de getoonde "Devill"uitlaat gewoon goed staan.
Ik vindt de XJ6 zeker geen bloedmooie fiets, maar wel mooi door z'n konsekwente opzet.
Daarom past deze uitlaat er goed bij, net als de (ontbrekende) middenbok.

Overigens over het verbruik; volgens "Das Motorrad" moet dit bij de XJ6 20% lager liggen dan van de FZ6 (78pk). In een vergelijkingstest 4,5 tegen 5,6 l/100km.
Ik ben reuze benieuwd naar m'n eigen verbruik. Er staan pas 200 km. op.
Met wat ik hier op dit forum lees en zelf ervaar, is er een nieuwe motorklasse bijgekomen, die van de soort die het iedereen naar de zin kan maken.
Alle overige forumleden over dit topic: veel plezier, en........smaken verschillen natuurlijk

rij voorzichtig
 
Laatst bewerkt:
Zo dan!!!! ben benieuwd!!! klinkt echt super!!!!
kunnen we de foto's binnenkort verwachten??
Word het echt spierwit?? of een beetje gebroken zoals het orgineel ( vond ik erg mooi zelf ) deed een beetje old skool aan, gaaf!! :Y

Volgende maand wordt ie gespoten, dus ik moet nog ff geduld hebben 8-) Wordt een beetje de kleur zoals mij auto (champions white), misschien nog iets witter. Dus juist niet te veel mayonaise zoals het orgineel ;)
 
ik was vandaag bij de dealer. En wat stond daar in de zon te blinken ... *D

vandaag binnengekomen. Dus ik kan hem volgende week zaterdag ophalen. o echt geweldig gewoon!!!
 



Overigens over het verbruik; volgens "Das Motorrad" moet dit bij de XJ6 20% lager liggen dan van de FZ6 (78pk). In een vergelijkingstest 4,5 tegen 5,6 l/100km.

dat vind ik raar. het 78 pk FZ6 blok is namenlijk het XJ blok... ?

maar als je 4,5/100 tot 5.6/100 neemt, heb je het nog steeds over een heel respectabele 1:18 - 1:22 (!)
 
dat vind ik raar. het 78 pk FZ6 blok is namenlijk het XJ blok... ?

maar als je 4,5/100 tot 5.6/100 neemt, heb je het nog steeds over een heel respectabele 1:18 - 1:22 (!)


en dat ga je niet halen op je XJ :N ....

nog even wachten dus.....spannend!!
 
dat vind ik raar. het 78 pk FZ6 blok is namenlijk het XJ blok... ?

maar als je 4,5/100 tot 5.6/100 neemt, heb je het nog steeds over een heel respectabele 1:18 - 1:22 (!)


@evolver 86

Ja en nee, op de ademhaling na zijn beide blokken gelijk; dezelfde kleppen, maar minder lift door minder hoge nokken, en vooral minder overlap tussen uit- en inlaatkleppen.
Ook de benzine injectie is ruim 25% kleiner bij de XJ6 dan de FZ6 (78 pk). Dat de XJ6 zuiniger zou moeten zijn ligt dus daaraan, en het is dus vooral voor de naked rijders een andere motor dan de FZ6. Ook de eindoverbrening is fors korter, en dat heeft m.i. ook invloed op het verbruik.
Overigens, ook weer volgens "Das Motorrad" zijn de acceleratie- en doortrekprestaties van de XJ6 modellen beter dan bij de FZ6 (78pk).
Ik vraag me af of het laatste model nog geleverd wordt, en zo nee, hoe lang nog.
De 98 pk versie heeft markttechnisch nog wel degelijk bestaansrecht.

Ik zal het verbruik zorgvuldig bijhouden, met onderscheid naar snelweg en secundaire wegen km's.

Overigens, is dit een vanMeel klanten subtopic of XJ6. De mijne heb ik daar 31 maart opgehaald, en ermee naar Zeeland gereden. Op zo'n rit van 88 km. rijdt ik dan bijv. hooguit 1/3 over de snelweg (van Zevenbergen tot afslag Hoogerheide); de rest dus over 80 km wegen. As ik hier op Zuid-Beveland rondtour neem ik de dijkjes en polderwegen, en glijdt ik met 40 of daaromtrend door de hoofdstraten van de dorpjes. (het laatste in 5 of 6)
Ik heb deze motor niet gekozen om zijn potentie, maar om zijn mogelijkheden vanaf 2000 t/min en z'n stuurkarakter; het is m'n laatste motor, en, als ik afstap kan een ander familielid er nog wat mee, bijv. m'n schoondochter, want m'n eigen dochter krijg ik er niet op.

Overigens, een Diversionrijder hoort hier helemaal thuis want smaken onder gelijke taarteters verschillen!

groet en......rij voorzichtig
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het verbruik zorgvuldig bijhouden, met onderscheid naar snelweg en secundaire wegen km's.

Overigens, is dit een vanMeel klanten subtopic of XJ6.

Overigens, een Diversionrijder hoort hier helemaal thuis want smaken onder gelijke taarteters verschillen!

groet en......rij voorzichtig

Ik weet dat ik als div rijder met het verbruik slechte ga scoren, door de kuip die erop zit, maar ik verwacht dat dat niet veel uitmaakt.

Tja, van meel is nu eenmaal de beste yamaha dealer van zuid nederland...

Ik voel me hier ook helemaal thuis!!! Motorrijders zijn sowieso al eensgezind, laat staan yamaha rijders en dan al helemaal XJ6 rijders!!!
 
Yow,

Ook ik ben gaan zien voor de xj 6 maar heb dan toch de overstap gemaakt naar een Zed 750 van kawasaki van nog geen 1 j. oud. Was dat of een nieuwe xj6.
Dat gat is wat lang alsook de uitlaat. Ik denk dat hij me vooral ging tegenvallen kwa hoogte ik ben 1,85m. dus mss wat laag

Kwa veiligheid echt een aanrader om barend spiegels te monteren, op een naked is zichtbaarheid 40 % met bar-end spiegels heb ik een 100% zichtbaarheid. Zie foto

Toch veel succes ermee !

Grtz,

GolDBerG
full
 
Yow,

Ook ik ben gaan zien voor de xj 6 maar heb dan toch de overstap gemaakt naar een Zed 750 van kawasaki van nog geen 1 j. oud. Was dat of een nieuwe xj6.
Dat gat is wat lang alsook de uitlaat. Ik denk dat hij me vooral ging tegenvallen kwa hoogte ik ben 1,85m. dus mss wat laag

Kwa veiligheid echt een aanrader om barend spiegels te monteren, op een naked is zichtbaarheid 40 % met bar-end spiegels heb ik een 100% zichtbaarheid. Zie foto

Toch veel succes ermee !

Grtz,

GolDBerG[afbeelding]

ja, ook mooi...... maar......... Niet zo mooi als "onze" XJ6 !!! *O*
sorry maar de "Z" heeft net niet die looks. over de rij eigenschappen kan ik niet mee praten.

de spiegels op m'n XJtje doen het prima, bar end spiegeltjes lijken me een beetje klein. ik hou het op de orginele denk ik, ( ja misschien als ik is iets moois tegen kom)




toch succes er mee!
 
Ik had vandaag bijna een xj6n (abs) gekocht, ben toch maar voor de fz6n (abs) gegaan. 20 pk meer en een iets stoerder uiterlijk (akra's erop).

Leuk bochtje... Met dat abs remt het trouwens als een gek! (op een positieve manier)
 
Ja, ik kan me je keuze goed voorstellen.
Let er op dat de eindoverbrenging niet (teveel) overdrive heeft in 6. Deze motor heeft dat echt niet nodig; en .... waar ga je 225 rijden?????? Aangezien het hier een close ratio versnellingsbak betreft is het zaak dat je ook in lagere versnellingen eens door kunt trekken tot zo'n 12.500 toeren, en in 2 ben je dan al strafbaar in Nederland en Belgie. Het voorste tandwiel omwisselen in een kleiner exemplaar met oneven aantal tanden is ook zinvol met het oog op evenwichtige/gelijkmatige kettingslijtage, er zit nu een 16 tands op?

Horen we hier nog van je in deze groep?

Veel rijplezier, en ..... rij voorzichtig
 
Laatst bewerkt:
devil heeft ook een vol systeem (dan gaat die zwarte bak weg)
kost wel 1000 euro
2205_z.jpg


wat je kan doen is er een laten maken bij superpole in kaatsheuvel. dan heb je maatwerk en kan je kiezen hoe die eruit komt te zien en hoe die moet uitsteken enzo. Voor de kawa er6 heeft ie ook redelijke modelletjes gemaakt. prijzen varieren van 300 - 475 euro (afhankelijk van wat voor demper je neemt)

Maar ik laat die bak er gewoon onder zitten. ik vind het geluidje wel prima. Heb een herriebak gehad, maar daar werd ik een beetje moe van (letterlijk) bij lange stukken
 
Laatst bewerkt:
evolver is vandaag 23 jaar geworden, nog vele fijne motorfietsen toegewenst!

@evolver,

Heb je deze gekocht? Is dit je verjaardagscadeau? Klink ie veel anders?
Ik vind de oplossing van @putlucht toch net iets mooier.
Waarschijnlijk ook omdat je dan je oude kat-potje dan niet op de plank moet leggen.
In ieder geval betekend het dat de accessoire-industrie de XJ6 ontdekt heeft.
Ikzelf maak m'n gedachten op voor een RMA windschermpje, wat door louis.de wordt geleverd.
Hoe gaat het verder met je nieuwe aanwinst, heb je al wat verbruikscijfers vergaard?
Ik ben al geruime tijd ziek en moet het nog steeds met de eerste vulling doen; rijdt je veel secundaire wegen? Ik mis ook een versnellingsindicator.

groet..... en rij voorzichtig
 
Laatst bewerkt:
devil heeft ook een vol systeem (dan gaat die zwarte bak weg)
kost wel 1000 euro
[afbeelding]

wat je kan doen is er een laten maken bij superpole in kaatsheuvel. dan heb je maatwerk en kan je kiezen hoe die eruit komt te zien en hoe die moet uitsteken enzo. Voor de kawa er6 heeft ie ook redelijke modelletjes gemaakt. prijzen varieren van 300 - 475 euro (afhankelijk van wat voor demper je neemt)

Maar ik laat die bak er gewoon onder zitten. ik vind het geluidje wel prima. Heb een herriebak gehad, maar daar werd ik een beetje moe van (letterlijk) bij lange stukken

is die prijs voor een heel systeem??? of maakt ie een demper met bocht hoe je hem hebben wil?? Ik weet het nog niet met die demper.. het beschijden geluidje is prima ( mooi geluid ook! :} ) en trouwens ik denk dat ik een andere demper eerst live wil horen voordat ik er een bestel.
aan de andere kant zijn de buren wel blij als ik de orginele demper er onder hou. schild een hoop herrie op het pleintje elke ochtend :X

Ben BTW 2de paasdag f op een neer geweest naar limboland, om de Mergelland route te rijden. Tis echt een leuke en mooie route waar je best op mooie plekken kom en prachtige boggies hebt ( naar nederlandse begrippen dan he ) aanradertje. nou moest ik vanaf zoetermeer richting maastricht en dat heb ik over de snelweg gedaan.

moraal van het verhaal.. het verbruik!!!
als je op de snelweg zit en je rijd legale snelheden ( ok. misschien ietsjes meer ), haal je de 1:22 !!!
dat lijkt me toch zeer netjes.

en gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

ik zag trouwens vorige week voor de eerste keer ( persoonlijk dan ) een rode diversion rijden in leiden. zag er zeer netjes uit.
 
evolver is vandaag 23 jaar geworden, nog vele fijne motorfietsen toegewenst!

@evolver,

Heb je deze gekocht? Is dit je verjaardagscadeau? Klink ie veel anders?
Ik vind de oplossing van @putlucht toch net iets mooier.
Waarschijnlijk ook omdat je dan je oude kat-potje dan niet op de plank moet leggen.
In ieder geval betekend het dat de accessoire-industrie de XJ6 ontdekt heeft.
Ikzelf maak m'n gedachten op voor een RMA windschermpje, wat door louis.de wordt geleverd.
Hoe gaat het verder met je nieuwe aanwinst, heb je al wat verbruikscijfers vergaard?
Ik ben al geruime tijd ziek en moet het nog steeds met de eerste vulling doen; rijdt je veel secundaire wegen? Ik mis ook een versnellingsindicator.

groet..... en rij voorzichtig

een versnellingsindicator lijkt mij ook wel wat maaruh, kost dat??? iemand een idee hoe en waar dit te verkrijgen is???
ik heb zelf op internet 2 verschillende schermpjes gezien ( allebij mooi )
ik heb op een van die 2 ook een hugger gezien. Setjes om je kenteken plaat zonder taartschep te kunnen monteren, tal van spiegeltjes, doppen voor het uiteinde van het stuur, knippers ( allemaal met witte glaasjes, en das jammer want ik zoek kleine met oranje glaasjes maar ja) en die valbeugels van een paar pagina's terug vind ik ook echt te gek!!
komt dus al meuk op de markt.
 
bedankt voor de felicitaties!!!

Nee, ik krijg geen XJ6 maar een XJ6 diversion. en ik houd de originele uitlaat eronder, want ik houd niet zo van veel herrie eronder.

Superpole maakt voor die prijs het systeem vanaf de colector (het punt waar 4-->1 wordt) dan mag je helemaal aangeven wat en hoe je wil. (seatpipe zal iets duurder worden). maar als je de cat / silencerbox wil houden kan dat ook, alleen wordt ie dan vrij lang. De prijs hangt af van wat voor demper je wil (aluminium, titanium, carbon, poppy (gewalst rvs, ziet er uit als carbon, maar dan in 5 kleuren te krijgen) of motogp style trompet pijpen, zoals vroeger de oude supertrapps). Je kan ook kiezen hoe lang e de demper wil. Hij maakt toch alles op maat. (zie de voorbeelden op www.superpole.nl)

ik zou geen versnellingsindicator instaleren, omdat:
-je moet boren in je carter of de aanwezige neutraal indicator komt te vervallen
-je het niet gebruikt (of ga je er het circuit mee op)
-de xj6 zo'n soepel blok heeft dat het niet uit maakt of je een te hoog of te laag zit
-na verloop van tijd je aan de motor hoort in welke versnelling hij staat (de combie snelheidssensatie met het geluid van de motor) dit heeft alleen wat tijd/ervaring nodig

Ik ben blij dat je zo'n mooi resultaat op je benzine verbruik hebt weten te krijgen. dit stemt mijzelf erg positief!
 
Laatst bewerkt:
even een schopje.

hij's binnen
Staan nu al wel 60 km op! maar wat voor km :] :} :9~ 8-)

geweldig! enige wat ik er over kan zeggen...
De div maakt al mijn verwachtingen 1000x waar!
 
ik zal kijken of ik wat foto's kan maken.

Ik heb net getankt. en ik kom op 1:25 ! ik moet zeggen, met inrijden, dus erg rustig. heb nog maar 10 km snelweg gereden.

Ik heb gezien dat Givi (die ook de officiele Yamaha Topkoffer maakt) voor de XJ6 en XJ6 diversion een zijkofferset heeft, en voor de XJ6 ook flyscreens:

downloadfree.asp

downloadfree.asp


downloadfree.asp


Enige nadeel:
de set (alleen zijkofferrek en de twee zijkoffers) kost 580 euro...

als je de kofferset wil:
De zijkoffer rek is PLXR364 (201,50) en de kofferset is V35 (379,--) (van givi dus)
 
Laatst bewerkt:
@evolver,

Je laat er geen gras over groeien.
Vraagje: heb je je tank bij het in gebruik nemen afgevuld?
Ik heb dat niet gedaan, en ben uitgegaan van een volle tank bij afname van de motor.
Ik had gerekend op een verbruik van iets boven 1:20, zeg 1:21.
Ik viel zonder benzine, en moest het paard 2 km. duwen naar de dichtstbijzijnde tankstation waar wel 17,32 liter afgenomen konden worden. het verbuik daardoor leek 1:18,8..........
Ook de signaleringen hebben niet goed gewerkt; het tripmetertje.
Gelukkig overkwam me dit pas na de Westerscheldetunnel.
Ik ben nu beter toegerust voor verbrukscijfers.

groet, en........blijf voorzichtig
 
opa:

ik heb deze motor gekocht vanwege dat ik er mee op vakantie wil, maar dan moet je het een en ander kunnen meenemen. Ik ben daarom dus driftig op zoek en informeer me in de opties bagage mee te nemen op de xj6

De motor was helemaal afgetankt en ik heb er misschien minder in gedaan als de motorzaak, misschien dat ik daarom redelijk netjes uitkom.

Wat betreft dat je bent stil gevallen, er zit toch een F-trip functie op? Als de motor op reserve gaat, komt automatisch Ftrip in beeld, die begint op te tellen vanaf het moment dat de reserve ingeschakeld wordt. Dan heb je nog 3.2 liter. in het ergste scenario kan je ervanuit gaan dat je zeker 1:15 rijd en 3 liter hebt, dus kan je op de Ftrip nog 15*3 = 45 km rijden. Hier in nederland moet je dan toch wel een tankstation kunnen vinden nietwaar? als je onder de 5000 toeren rijd moet je zeker 1:20 kunnen halen mijn inziens, dus 60 km..?

ik ben met je eens dat de benzine meter lichtelijk onregelmatig terugloopt.

ik ben blijd at ik in ieder geval een digitale versie van het boekje heb gehad, ik ben benieuwd wanneer de gedrukte versie komt hahaha
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan