Yamaha X-CITY 250

ik ben druk bezig mijn x-city in te rijden dit mag niet te wild gebeuren begrijp ik
hij begint al wat rustiger te draaien

Ha, weer een X-Cityrijder erbij. Welkom!

Zelf merkte ik dat de motor na zo'n 500 kilometer rustiger ging draaien. Het wordt alleen maar beter. En hij werd na een tijdje ook wat zuiniger.

Vandaag heb ik 450 kilometer op de X-City getoerd, met flinke stukken snelweg erbij. Ging prima. In totaal heb ik nu 2178 kilometer op m'n teller, dus hij is nu wel goed ingereden. Het verbruik was tot vandaag zo rond de 1 op 28,9, maar het verbruik inclusief vandaag moet ik nog even uitrekenen. Met die snelwegkilometers erbij is het verbruik vast wel iets gestegen.
 
Hallo allen,

Ik ben dit topic vorig jaar begonnen. Inmiddels 1600 km verder op de scoot. Hij bevalt uitstekend, maar ik rij er toch wel erg weinig op zoals jullie zien.
Dit houdt in dat als je de scoot mooi vindt, je mij kunt mailen naar ernst@dutchway.nl
 
Hallo allen,

Ik ben dit topic vorig jaar begonnen. Inmiddels 1600 km verder op de scoot. Hij bevalt uitstekend, maar ik rij er toch wel erg weinig op zoals jullie zien.
Dit houdt in dat als je de scoot mooi vindt, je mij kunt mailen naar ernst@dutchway.nl

Jammer dat je zo weinig rijdt. Ik heb inmiddels 3000 kilometer op de mijne gereden. En omdat ik zo ongelooflijk veel rijd, ook stukken snelweg, heb ik--schrik niet--hem na tweeënhalve maand ingeruild tegen een Burgman 400. Die krijg ik later deze week.

Ik ben op de X-City van Groningen naar Utrecht heen en weer geweest, heb een paar keer 250 kilometer op een dag gereden, lange ritten dus. En hoe geweldig lekker de X-City ook rijdt, het is me opgevallen dat ik op de grotere weg niet echt meetel. Dat wil zeggen, regelmatig zien auto's me niet, misschien ook omdat m'n scoot zwart is, en op de snelweg voel ik me toch wel wat nietig.

Ik heb proefgereden op een dikke Burgman 650. Die reed geweldig, maar hij is me te duur en hij is me ook te groot voor het recreatieve rijden dat ik doe.

Ik kan dus binnenkort overstappen naar het Burgman-topic... Ben heel benieuwd hoe de Burg gaat bevallen. O ja, de kleur is metallic grijs. En als extra heb ik handvatverwarming genomen.
 
Proficiat, Tjariet.

Bij mij wordt de auto ook nog maar amper gebruikt. Voor boodschappen, heel slecht weer en gladheid. De rest alles op dat ding. Toch ook al gauw zo'n 1000 km per maand.
 
Hallo allen,

Ik ben dit topic vorig jaar begonnen. Inmiddels 1600 km verder op de scoot. Hij bevalt uitstekend, maar ik rij er toch wel erg weinig op zoals jullie zien.
Dit houdt in dat als je de scoot mooi vindt, je mij kunt mailen naar ernst@dutchway.nl

jammer !! Misschien een recent fotootje erbij plakken om de mensen meer enthousiast te maken ? Ga je iets anders kopen of ben je helemaal motorscooter af ?
 
Bijgaand de foto's van de ms op 1-jarige leeftijd (juni)
full
 
Schitterend ding, die ben je zo kwijt op marktplaats !

Ik denk ook dat hij snel weg is.

Vanmiddag heb ik m'n X-City bij Motoport Leek omgeruild tegen een Burgman 400. Toen ik de zaak binnenliep, vroeg de verkoper of hij m'n sleutel mocht hebben. Hij liep naar een klant toe en verkocht m'n scooter terwijl hij nog op mijn naam stond. Morgen rijdt hij alweer, nu als eigendom van een ander. Die gaat er heel blij mee worden, want hij rijdt geweldig en is snel. Hij was echt helemaal ingereden, en dat was te merken. Eindkilometerstand na twee maanden rijden: 3013. Gemiddeld verbruik: 1 op 28.

Ben benieuwd hoe de Burgman dat gaat doen. In verband met tijdgebrek vandaag heb ik alleen de 20 kilometer naar huis gereden, binnendoor, met een rustig gangetje. Binnenkort bericht ik wel over m'n ervaringen en zal ik ook een foto posten (of meer dan een, natuurlijk).
 
Vraagje, wat is de inhoud van jouw koffer achterop, wat is de kleur en waar heb je de koffer gekocht (als ik dit vragen mag).

Mvg,

Uitdubio

Hoi,

Ik heb de koffer gekocht bij Motoport. Het is een originele van Yamaha, hoewel hij volgens mij gemaakt is door Givi. Goede kwaliteit dus. Hij is zwart.

Ik heb de X-City niet meer, maar ik heb de koffer nog wel. Hij is nog gloednieuw en eventueel wel te koop...

Ik heb nu een nieuwe Burgman 400, met even veel ruimte onder het zadel als ik op de X-City in de koffer had, dus ik heb de koffer niet meer nodig.

Met vriendelijke groet,
Tjariet
 
Ik zit zelf te twijfelen tussen een x city of een vespa GTS SUPER 300.
Wie kan mij overtuigen dat ik de juiste keuze maakt
 
Hoi,

Ik heb de koffer gekocht bij Motoport. Het is een originele van Yamaha, hoewel hij volgens mij gemaakt is door Givi. Goede kwaliteit dus. Hij is zwart.

Ik heb de X-City niet meer, maar ik heb de koffer nog wel. Hij is nog gloednieuw en eventueel wel te koop...

Ik heb nu een nieuwe Burgman 400, met even veel ruimte onder het zadel als ik op de X-City in de koffer had, dus ik heb de koffer niet meer nodig.

Met vriendelijke groet,
Tjariet


By the way, als je de koffer nog hebt wil ik hem wel van je overnemen.
groet,
Uitdubio
 
By the way, als je de koffer nog hebt wil ik hem wel van je overnemen.
groet,
Uitdubio

Hoi,

Jazeker, de koffer is inderdaad metallic zwart en 46 liter. Hij ziet er nog als nieuw uit. Hij is geleverd door Motoport, via Yamaha NL.

Ik hoor het wel. Ik zet m'n telefoonnummer en m'n mailadres liever niet in een bericht hier op het forum, maar als het goed is vind je m'n mailadres in m'n profiel.

Groet,
Tjariet
 
Hallo allemaal,

Ik heb de x-city overgenomen en ben hier zeer tevreden over.
Ik had vroeger een honda magna 500 en die reed ook zeer relaxed.
Heb daarna , ja echt waar een honda mtx 125 van 20 jaar oud gekocht.
Tja nostalgie he, deze brengt mij heen en weer naar mijn werk.
Maar de zaak gaat verhuizen en iets verder dus wil ( moet ) een stukje over de snelweg en dat is met een 125 cc niet aan te raden.
Dus nu op de Yamaha x -city 250.
Ik rijd er nu zo,n twee weekjes op en elke ochtend denk ik weer , he lekker.
Het was ook wel redelijk weer natuurlijk.
Ook rij ik nu weer zuiniger als met de honda dat is ook weer wat beter.
nou moet ik alleen nog goede en makkelijke regenkleding kopen.
mischien weet iemand hier daar iets op.

groetjes aan allen.
 
mooie aankoop, gefeliciteerd. x-city2.

regenkleding is heel persoonlijk. Zo'n ding wat je aandoet op de fiets dat gaat hem niet worden. Ik werk dagelijks met een waterdichte textielen broek over spijkerbroek en een all-season jas met gore-tex. Dit werkt prima.
 
X- city proficiat met je aankoop.

Gemakkelijke regenkleding is iets wat in mijn ogen niet echt bestaat. Het is altijd gedoe om het naast(over)je beschermende kleding te krijgen.

Zelf gebruik ik twee (regen)kleding stukken. Gewoon mijn beschermende(waterdichte) jas en als ik een beetje regen verwacht trek ik een lichte fiets regenbroek aan(ik rijd zonder beschermende motorbroek). Verwacht ik een echte stevige regenbui(zo'n donker blauwe wolk op buienradar.nl)dan trek ik de regenoveral erover. Een beetje lomp onding maar je blijft dan wel droog!.
 
Laatst bewerkt:
tja de regenkleding blijft een probleem zeker als je je werkkleding eronder aan heb.
ik rij nu zelf met mijn vissersjas aan dit is waterdicht maar bestemd voor vissen op zee .
kan je wel nagaan , het is ook iets te warm en hij houd me boven water als ik hier inval.
wel makkelijk als ik in de sloot rij.
ach tot nu toe deed dit het best maar zoek toch maar wat anders zeker voor de warmere tijden .
zo,n regenoveral gaat die ook over de benen heen. dat is mijn grootste probleem die worden ook het natste , niet fijn en moet dus een droge broek aan.

groeten x-city2
 
zo,n regenoveral gaat die ook over de benen heen. dat is mijn grootste probleem die worden ook het natste , niet fijn en moet dus een droge broek aan.
Het is gewoon een overal. De rits gaat vanaf je kruis tot aan je hals en dan klap je er met klitteband een stuk overheen maar dat zal per overal verschillen. Het enige probleem is het kruis, daar moet ik de stof omhoogtrekken zodat zich daar geen kuiltje vormt. Anders gaat daar water in staan en dat sijpelt dan alsnog langs de rits je overal in. Had hem gewoon destijds bij de Lidl gekocht voor 19,95. Het kan aardig warm worden in zo'n ding maar meestal is dat niet zo erg. Als het regent koelt het toch al af en veel regendagen komen voor als het buiten toch al kouder is en dan is wat warmte wel welkom.

Je zult gewoon eens(verschillende optie's) in een motorzaak moeten gaan kijken en passen. Kleding is ook sterk persoonlijk.
 
Vandaag mijn nieuwe X-City opgehaald ter vervanging van mijn SC 250.
Na het nodige vergelijk gaf de doorslag een aanbieding en het fraaie uiterlijk. Het is veel rustiger rijden vergeleken met de SC 250. De motor oogt forser en is ook zwaarder. Natuurlijk geeft het windscherm de rust maar op de Appie voelde ik ieder hobbeltje aan het stuur. Wel mis ik de uitstekende rem van de SC, de X-City heeft langere remweg moet ik weer aan wennen. Persoonlijk vind ik de X-City mooier dan de X-max die dan wel het voordeel heeft van een aanzienlijk grotere bergruimte daartegenover staan weer de grotere wielen. Wel jammer dat ik zo weinig lees over de X-city. Mogelijk is deze versie minder populair ? Vreemd want als ik in deze klasse het aanbod vergelijk is het een fraaie motor met redelijke afmetingen en goede prestaties. Ik kocht het model 2008 dat door de komst van het model 2009 met een aantrekkelijke korting wordt aangeboden. Wie weet zie ik dan meer X-City's op de weg.
 
Dag lieve Oma :W

Een vraag van een aspirant bezitter van deze scooter:
Branden beide koplampen eigenlijk op deze scooter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan