basis voor 2 motorige aanhanger!

defiduc

MF veteraan
20 feb 2004
3.786
126
Alkmaar
Ik heb voor de deur nog een aanhanger staan met een brede as. In principe zo mee weg te rijden. Met wat slijp en laswerk is er een prima motortrailer van te maken.
Voor 100 euro mag deze "aanhanger" worden opgehaald.
full
 
wanneer heb je wel en wanneer heb je geen interesse? ;)

Er zat aanvankelijk nog een as onder. Die heb ik er nog los bij. Dat is een geremde as. De dissel is er een van de geremde soort.

Dus....om antwoord te geven op je vraag. Hij is zowel wél als niet geremd te maken!
 
Als er beide assen bij zitten, de lagers zijn nog heel, en de remmen zouden het ook nog kunnen doen ben ik helemaal gelukkig.....

Ik wil er namelijk wel een geremde aanhanger van maken, want 2 motoren is al gauw 450 kilo.
Dan nog een beetje bagage en misschien nog het gewicht van de aanhanger zelf als hij af is, en dan zit je snel boven de 750 kilo....

heb je ook nog de maten ongeveer? want op de foto lijkt het wel alsof je er 4 op kwijt kunt....
 
Het rechthoekig deel is ongeveer 250x 125. Met de dissel zoals hij er nu op vast zit, kun je er zeker 3 en inderdaad misschien wel 4 op kwijt.

De geremde as werkt prima, alleen de kabels vanaf de dissel ontbreken.

Voor zover ik kan voelen zijn de lagers nog prima. Ook het bandenprofiel is nog goed.

Volgens mij zijn de assen per stuk geschikt om minstens 1000kg te dragen. Voorheen is deze aanhanger als boottrailer gebruikt met de dubbele assen. Hij was toen ongeveer anderhalve meter langer. Die overige stukken heb ik eventueel ook nog liggen. Mag je er ook bij hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan