Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Gevraagd: Scorpion Helmet (Ervaringen)

Pagina's:
«
»

Iets Met 185PK!..

Reg. datum:
08 feb. 2007
quote:
.Motormeisje. schreef op 07 februari 2009 @ 20:34:
Ben benieuwd!

Fijn dat ik dit topic heb gevonden, want zit zelf ook te twijfelen of ik een Scorpion helm zal kopen...

laat het je weten als ik een proefritje gemaakt heb :Y
Kawasaki ZX10R 04' *Pure Hardcore*

Live Life On The Edge!...

Oderint Dum Metuant

Reg. datum:
14 feb. 2008
Hoi,
Ik heb ook een Exo-1000. De helm zit geweldig met het oppompbare wangstukken alleen ben ik niet bepaald tevreden over het vizier. Toen ik de helm net kocht besloeg ie niet maar zag ik gewoon niets meer omdat er een hele laag 'water' aan de binnenkant van het vizier kwam te staan. Dit is nu weg maar nu beslaat de helm heel snel, dit hoort toch niet zo want het is een anti-fog vizier :? Dan maar een pin-lockje erop laten zetten. Verder ben ik wel lovend over de helm. Kostte mij een maand geleden 269 eu, elke dag mee gereden, en zeker geen spijt van gehad. Wel moest ik noodgedwongen een laser uitlaat kopen omdat ik het standaard geluid van de motor niet meer horen kon :9
Suzuki Tl1000s & Kawa zx6r

ZX-6R '11

Reg. datum:
02 feb. 2008
zal best een goed merk wezen aangezien er ook mee gereden word in het AMA superbike door Mat Mladin (6-voudig kampioen)
Kawasaki ZX-6R '11 (huidige)+ Kawasaki KZ550 + Kawasaki ZX-6R '08 (circuit)

Hornet hooligan!

Reg. datum:
11 okt. 2006
ik heb deze 1000 en ben er erg tevreden van

http://static.myshopeo.com/pictures/108439/sco_exo1000_sublim_big.jpg
You start the game of life with a full pot of luck and an empty pot of experience... The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.

XTZ|R1 2005 racer

Reg. datum:
01 feb. 2003
ik heb ook een exo 1000 en vind het een top helm :) Zoals al eerder gezegd is die erg geluidsdempend en de pasvorm past goed bij mijn hoofd.
Enige nadeel vind ik het zonnevizier wat van mij iets donkerder had gemogen maar ik sprak vandaag bij toeval de importeur van scorpion en vertelde me dat je ook nog zonnevizieren in andere kleuren of van donkerder glas kunt bestellen dus dat komt goed uit 8-)
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
honda xr600r, yamaha fzs600 fazer, aprilia sl1000 falco, honda cbr929rr fireblade, yamaha xtz750 super tenere, yamaha R1 2005 racer

I have the cape...

Heeft er iemand al een EXO-750 gepast of zelfs al gekocht? :)
Vraag me af of er een winkel in de buurt van Eindhoven is die ze al heeft en of de 750 dezelfde pasvorm heeft als de 1000.
Qua specs zijn ze eigenlijk hetzelfde alleen het interne zonne-vizier ontbreekt bij de 750. Maar hij is wel bijna 100 Euro goedkoper :Y

edit:
Ow wacht de 750 heeft al wel DD-sluiting en de 1000 niet. DD is wel fijner :Y
florisj wijzigde dit bericht op dinsdag 14 april 2009 22:35 (11%)
...I make the Whoosh noises!

I have the cape...

Anyone? :)

ZRX1200S

Reg. datum:
03 sep. 2006
motomoda (punt nl) in eindhoven heeft ze vast wel.

I have the cape...

quote:
zrx-ed schreef op 16 april 2009 @ 12:03:
motomoda (punt nl) in eindhoven heeft ze vast wel.

True, maar die hebben alleen een XXL liggen en ik heb maat M :')

Maar ik heb ze net gebeld en ze bestellen 'm gewoon voor mij, maar als ie niet goed is dan hoef ik 'm niet persé te kopen. Goeie service daar *O*
Maar die ze nu voor me bestellen is zo vet, die verkopen ze toch wel binnen no time als ik 'm niet pas ofzo :P

Als ik de 750 Air koop dan zal ik er wel even een reviewtje over schrijven :)

Deze heb ik besteld:
http://www.icasque.com/images/casque-moto/integral/battle-lord-face-1-s6.jpg
florisj wijzigde dit bericht op donderdag 16 april 2009 12:12 (16%)

Alles mag op!!!

Reg. datum:
23 dec. 2006
quote:
florisj schreef op 16 april 2009 @ 12:10:

[...]

True, maar die hebben alleen een XXL liggen en ik heb maat M :')

Maar ik heb ze net gebeld en ze bestellen 'm gewoon voor mij, maar als ie niet goed is dan hoef ik 'm niet persé te kopen. Goeie service daar *O*
Maar die ze nu voor me bestellen is zo vet, die verkopen ze toch wel binnen no time als ik 'm niet pas ofzo :P

Als ik de 750 Air koop dan zal ik er wel even een reviewtje over schrijven :)

Deze heb ik besteld:
[afbeelding]

En, al gekocht?
De eerste indruk is?

Ook ik ben aan het twijfelen tussen de 1000 en de 750 dus heb mijn dealer gevraagd deze beide te laten komen zodat ik kan vergelijken .

I have the cape...

quote:
Trouble schreef op 03 mei 2009 @ 10:13:

[...]

En, al gekocht?
De eerste indruk is?

Ook ik ben aan het twijfelen tussen de 1000 en de 750 dus heb mijn dealer gevraagd deze beide te laten komen zodat ik kan vergelijken .

Heb de helm nu thuis liggen *O*
Alleen nog niet mee gereden op de motor. Ga ik deze week doen.

Eerste indruk:
Kwalitatief gezien is de 750 minstens net zo goed als de 1000. De pasvorm van de 750 is wel ietsje anders, deze is nml. iets korter dan van de 1000. Ik heb het zelf wel bij meer helmen, nml dat ik vind dat het soms lichtjes op m'n voorhoofd drukt. Moet er deze week dus achter komen of dat niet vervelend is.
Wat er in de 750 ontbreekt t.o.v. de 1000 is het interne zonnevizier, maar aangezien ik er toch een licht getint spiegelvizier op ga zetten mis ik die absoluut niet. Bovendien scheelt het weer 200 gram.
De 750 heeft al wel Dubbel-D sluiting terwijl de 1000 nog een snelsluiter heeft. Dubbel-D vind ik zelf echt vele malen fijner.
De looks van de Battlelord uitvoering die ik besteld heb vind ik erg gaaf, ik kon ook geen uitvoering van de 1000 vinden die ik minstens net zo mooi vind. Ook het binnenwerk van de helm ziet er gaaf uit met allerlei figuurtjes in de stof.

Als ik er mee gereden heb zal ik verder ingaan op de aerodynamica, het geluidsniveau, ventilatie, het air-pump systeem en de pasvorm :)

Alles mag op!!!

Reg. datum:
23 dec. 2006
quote:
florisj schreef op 03 mei 2009 @ 15:53:

[...]

Heb de helm nu thuis liggen *O*
Alleen nog niet mee gereden op de motor. Ga ik deze week doen.

Eerste indruk:
Kwalitatief gezien is de 750 minstens net zo goed als de 1000. De pasvorm van de 750 is wel ietsje anders, deze is nml. iets korter dan van de 1000. Ik heb het zelf wel bij meer helmen, nml dat ik vind dat het soms lichtjes op m'n voorhoofd drukt. Moet er deze week dus achter komen of dat niet vervelend is.
Wat er in de 750 ontbreekt t.o.v. de 1000 is het interne zonnevizier, maar aangezien ik er toch een licht getint spiegelvizier op ga zetten mis ik die absoluut niet. Bovendien scheelt het weer 200 gram.
De 750 heeft al wel Dubbel-D sluiting terwijl de 1000 nog een snelsluiter heeft. Dubbel-D vind ik zelf echt vele malen fijner.
De looks van de Battlelord uitvoering die ik besteld heb vind ik erg gaaf, ik kon ook geen uitvoering van de 1000 vinden die ik minstens net zo mooi vind. Ook het binnenwerk van de helm ziet er gaaf uit met allerlei figuurtjes in de stof.

Als ik er mee gereden heb zal ik verder ingaan op de aerodynamica, het geluidsniveau, ventilatie, het air-pump systeem en de pasvorm :)

bedankt voor de reactie, de USA reviews van de 1000 zijn niet lovend vooral de slechte ventilatie staat mij tegen en natuurlijk dat het geen dubbel D sluiting heeft.
de 700 ( 750 zonder airpump) wordt in de racerij gebruikt dus dat zit veiligheids technisch wel goed.
Meekleurend vizier lijkt mij wel wat.
Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen.

ook Truimph rijder zie ik, goede keus :)

I have the cape...

Bij deze dan de rest van mijn 'review' over de Scorpion Exo 750 :)

Gisteren heb ik er voor het eerst mee gereden en ik moet zeggen, ik kan echt niets negatiefs bedenken over deze helm! :o
Bij het passen in de winkel was ik nog een beetje sceptisch over de pasvorm omdat het een beetje op m'n voorhoofd drukte, maar als ik 'm even op had met rijden dan was dat gevoel weg en zat de helm gewoon lekker.
De Aerodynamica van de helm is ook goed, zeer weinig weerstand bij het rijden en er zitten niet veel rare uitsteeksels op dus de helm is ook behoorlijk stil. Ik had gisteren de air-pump nog niet eens gebruikt en toch zat de helm lekker strak, wat weer als voordeel heeft dat de helm bij hoge snelheid en opzij kijken niet zo aan je hoofd trekt.
Dubbel-D sluiting is ook prima en veel fijner dan de snelsluiting die mijn HJC helm heeft.
Het vizier wilde ook met geen mogelijkheid beslaan, dus dat werkt ook goed.
En de ventilatie is ook prima hoor. Als ik het schuifje bovenop m'n hoofd open zette dan voelde ik het gewoon letterlijk waaien op m'n hoofd :)

De uitvoering die ik heb kost normaal €249,- maar omdat ik 15% kreeg hoefde ik maar €212,- te betalen. Naar mijn mening kun je voor dat bedrag geen betere helm kopen :Y

Alles mag op!!!

Reg. datum:
23 dec. 2006
quote:
florisj schreef op 08 mei 2009 @ 12:40:
Bij deze dan de rest van mijn 'review' over de Scorpion Exo 750 :)

Gisteren heb ik er voor het eerst mee gereden en ik moet zeggen, ik kan echt niets negatiefs bedenken over deze helm! :o
Bij het passen in de winkel was ik nog een beetje sceptisch over de pasvorm omdat het een beetje op m'n voorhoofd drukte, maar als ik 'm even op had met rijden dan was dat gevoel weg en zat de helm gewoon lekker.
De Aerodynamica van de helm is ook goed, zeer weinig weerstand bij het rijden en er zitten niet veel rare uitsteeksels op dus de helm is ook behoorlijk stil. Ik had gisteren de air-pump nog niet eens gebruikt en toch zat de helm lekker strak, wat weer als voordeel heeft dat de helm bij hoge snelheid en opzij kijken niet zo aan je hoofd trekt.
Dubbel-D sluiting is ook prima en veel fijner dan de snelsluiting die mijn HJC helm heeft.
Het vizier wilde ook met geen mogelijkheid beslaan, dus dat werkt ook goed.
En de ventilatie is ook prima hoor. Als ik het schuifje bovenop m'n hoofd open zette dan voelde ik het gewoon letterlijk waaien op m'n hoofd :)

De uitvoering die ik heb kost normaal €249,- maar omdat ik 15% kreeg hoefde ik maar €212,- te betalen. Naar mijn mening kun je voor dat bedrag geen betere helm kopen :Y

Dank voor de review, ik ga deze maar eens laten komen in mijn maat en testen.
Je hoort nog van mij wat ik er van vind.

ijmuiden rules :P

Reg. datum:
06 mei. 2009
Hallo,

IK en mn man hebben toevallig beiden een scorpion helm gekocht. Ik moet zeggen wij vinden ze echt fantaaastisch. Mn vent had eerst een shoei en hij vind deze fijner. Vooral bij wat meer rijwind blijft je hoofd wat stabieler en je vizier beslaat gewoon ECHT niet. En dat pompje is ook een uitvinding
ik zeg toppie

groetjes!

I have the cape...

quote:
Trouble schreef op 08 mei 2009 @ 12:47:

Je kunt gewoon de maat pakken die je anders ook hebt (in centimeters ook) alleen zul je wel denken dat ze te klein zijn als je ze voor het eerst opzet. Dat is echter een kwestie van gewoon even doordouwen :Y

quote:
missmum schreef op 08 mei 2009 @ 13:21:
Hallo,

IK en mn man hebben toevallig beiden een scorpion helm gekocht. Ik moet zeggen wij vinden ze echt fantaaastisch. Mn vent had eerst een shoei en hij vind deze fijner. Vooral bij wat meer rijwind blijft je hoofd wat stabieler en je vizier beslaat gewoon ECHT niet. En dat pompje is ook een uitvinding
ik zeg toppie

groetjes!

En niet duur! Blij dat er meer mensen tevreden mee zijn :)

Iets Met 185PK!..

Reg. datum:
08 feb. 2007
Heb m zelf nog nie aangeschaft maar heb een poosje terug een proefritje gemaakt met de Exo 1000 alleen dat ding floot als een gek
Is dat met de 750 ook?
Wil eigenlijk wel een zonneviziertje er in hebben dus dan zal het toch wel de 1000 moeten worden maja weet niet of ze allemaal fluiten
Denk dat ik binnekort nog maar een keer ga rijden met zo'n ding en dan kijken of ze er allemaal last van hebben
Ow en trouwens zijn ze een beetje stil?
Kawasaki ZX10R 04' *Pure Hardcore*

Live Life On The Edge!...

Oderint Dum Metuant

Ducati Sport 1000 Biposto

Reg. datum:
05 feb. 2009
quote:
Gh0st schreef op 08 mei 2009 @ 13:54:
Heb m zelf nog nie aangeschaft maar heb een poosje terug een proefritje gemaakt met de Exo 1000 alleen dat ding floot als een gek
Is dat met de 750 ook?
Wil eigenlijk wel een zonneviziertje er in hebben dus dan zal het toch wel de 1000 moeten worden maja weet niet of ze allemaal fluiten
Denk dat ik binnekort nog maar een keer ga rijden met zo'n ding en dan kijken of ze er allemaal last van hebben

Heb zelf een 1000 en van fluiten heb ik tot nu toe niets gemerkt hoor.

In de winter met -5 had ik wel echt last van condens vorming, nu totaal niet meer, tenzij je ff flink inademt, stil staat en alles door je mond richting het vizier blaast.
Verder vind ik hem best wel stil, heb niet veel vergelijkings materiaal maar met mijn db loze uitlaatjes heb ik eigenlijk geen last van me oren. Tenzij je natuurlijk constant in de toeren eindeloze stukken moet rijden maarja dan doe ik me oordoppen ook in :).. Hij past mij strak om me hoofd dus dat zal ook wel veel meehelpen. En van ventilatie heb ik echt geen last, is prima, er zijn 5 gaten waar die doorheen ademt en ook met de zon er vol op eigenlijk geen last van. Heb hem ook met korting weten te kopen en in Zoetermeer bij Hans van Wijk staan ze de afgelopen 6 maanden al met 15% korting meen ik!

ijmuiden rules :P

Reg. datum:
06 mei. 2009
bij www.motozoom.nl kun je ook even kijken
ook vaak aanbiedingen

I have the cape...

quote:
Gh0st schreef op 08 mei 2009 @ 13:54:
Is dat met de 750 ook?

Lezen is een kunst ;)

een paar posts hoger had ik al dit geplaatst:
De Aerodynamica van de helm is ook goed, zeer weinig weerstand bij het rijden en er zitten niet veel rare uitsteeksels op dus de helm is ook behoorlijk stil.

Alles mag op!!!

Reg. datum:
23 dec. 2006
quote:
Trouble schreef op 08 mei 2009 @ 12:47:

[...]

Intussen 2 maanden verder en zeer tevreden over de EXO750.
Goede ventilatie en geen beslagen vizier zelfs niet in een stortbui. ( 2 keer verrast |( |( )
Op en afzetten is inderdaad ff wennen door de nauwe ingang ( maar welke man vind dat nu vervelend ;) )
Gebruik het oppomp systeem soms om de helm wat vaster te zetten maar dit is bij normale snelheden niet echt nodig op mijn naked, behalve bij echt knallen.
Mijn vorige helm zat wat los na 2 jaar rijden, deze is weer lekker strak :X en ik heb nog wat over door het oppomp systeem.

Dit is mijn eerste helm met DD sluiting en ik wil niets anders meer, altijd maximaal vast.

Even niks.

Reg. datum:
09 apr. 2007
quote:
florisj schreef op 14 april 2009 @ 22:28:
Heeft er iemand al een EXO-750 gepast of zelfs al gekocht? :)
Vraag me af of er een winkel in de buurt van Eindhoven is die ze al heeft en of de 750 dezelfde pasvorm heeft als de 1000.
Qua specs zijn ze eigenlijk hetzelfde alleen het interne zonne-vizier ontbreekt bij de 750. Maar hij is wel bijna 100 Euro goedkoper :Y

edit:
Ow wacht de 750 heeft al wel DD-sluiting en de 1000 niet. DD is wel fijner :Y

Jep, ik heb deze helm :Y Hij zit lekker op m'n hoofd en met behulp van die pomp kan je hem nog wat strakker laten zitten :P Qua ruis is het allemaal goed te doen, maar dit scheelt ook erg hoe goed de helm op je hoofd zit (hij is niet veel stiller dan mijn vorige HJC-helm).
Als je zelf niet gek bent, maak je een ander wel gek! ''People have problems, but chemists have solutions!''

Suzuki GSF650 SA Bandit

Reg. datum:
03 jun. 2007
Hey L3mming :W

Ik heb de EXO-1000 en ik moet zeggen dat ik over het algemeen erg tevreden ben.

Door het opblaassysteem sluit de helm heel goed af, en ik heb sinds de aankoop geen oordoppen meer hoeven gebruiken.

Daarnaast zorgde die goede afsluiting er wel weer voor dat mijn vizier behoorlijk besloeg, dus een pinlock moest er komen.

Ook moet ik zeggen dat het zonnevizier natuurlijk erg prettig is, maar ik ben eern donkerdere gewend van de Caberg, dus ik heb nu ook een donker vizier besteld (43 euro :X )

Wat ik verder weet is dat Scorpion in Nederland geleverd word door Evolution en dat de motorzaken hier erg tevreden over zijn en vanwege de goede ervaring met Evolution de helmen van Scorpion direct in het assortiment over genomen zijn, zonder eerst te testen.
Honda VF750S Sabre 1984 Honda NTV650 Revere 1988 Suzuki GSF650SA 2005

Reg. datum:
14 feb. 2008
Ben ik nu de enige die zich af een toe wel eensergert omdat de ventilatieklepjes (vooral die bij de mond) vaak weer dichtklappen bij mijn exo1000? Verder vind ik het een tophelm

*O*
Suzuki Tl1000s & Kawa zx6r

Suzuki GSF650 SA Bandit

Reg. datum:
03 jun. 2007
quote:
bartyboy schreef op 19 juni 2009 @ 17:39:
Ben ik nu de enige die zich af een toe wel eensergert omdat de ventilatieklepjes (vooral die bij de mond) vaak weer dichtklappen bij mijn exo1000? Verder vind ik het een tophelm

*O*

kan niet zeggen dat ik daar last van heb, heb ze regelmatig open.

kan ook aan de motorfiets liggen, denk ik (naked of kuip enz)
Honda VF750S Sabre 1984 Honda NTV650 Revere 1988 Suzuki GSF650SA 2005

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True