Honda Shadow VT500C start niet

Thunderhawk

Rookie
6 mei 2008
4
0
Drachten
Hey motorfreaks :)

Gister ben ik met mijn moto naar het werk gereden, nix aan de hand.
Na het werk loop ik naar mijn moto toe, doe de sleutel in het contact en draai het contact om. Vervolgens hoorde ik iets 'vreemds' en een onaangenaam brandachtig luchtje kwam mijn neus tegemoet. Toen geprobeerd te starten en hij liep als een zonnetje, dus dacht zal wel goedzitten. Ben naar huis gereden (~40km), maar voordat ik naar huis ging eerst nog ff naar het tankstation ff bijvullen.
Dus ik gooi em vol draai het contact om, probeer te starten... en dat was het.

De startmotor draait gewoon maar hij weigert aan te slaan. Af en toe ploft ie (zal wel komen omdat ie niet start). En soms komt er een soort van kort sissend geluid tijdens het draaien van de startmotor. De motor weigert echter aan te slaan.

Hoe pak ik dit aan?
 
draait je startmotor wel op het toerental waarop die normaal ook draait? Niet te weinig vermogen in je accu? Dan is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar naar de klote...
 
Ja startmotor draait normaal. Tevens wil ie ook niet starten door eerst hard te rennen en dan de koppel erop te gooien.
 
Laatst bewerkt:
We zijn er achter gekomend dat het sissende geluid komt van een gescheurde slang die de vacuum zuigt ofzoiets.

Bougie was in ieder geval smerig en is nu schoongemaakt.

Hij startte gisteren weer en reed verder als een zonnetje. Echter toen ik hem weer uitzette en ~10 minuten later probeerde te starten had hij toch weer kuren maar sloeg uiteindelijk toch aan.

Vanmorgen ben ik naar het tankstation gereden omdat we dus een redelijke lange rit hadden gemaakt gister, heb em weer getankt en vervolgens starten en sloeg direct aan zoals het hoort.

Tis nu gewoon even afwachten hoe-ie 't blijft doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan