Suggesties om Vulcan 750vn te 'customizen'

Gooly

Die hard MF'er
11 feb 2003
578
0
Den Haag
Ik rijd inmiddels al zes jaar op mijn Kawasaki 750vn en nog altijd naar volle tevredenheid. Maar eerlijk gezegd heb ik dat standaard uiterlijk inmiddels wel gehad. Het ding ziet er dus nog altijd precies uit zoals hij destijds in '95 van de band is gerold. Dus ik wil eens bekijken wat er zoal aan dat ding valt aan te passen. Er is echter wel een voorwaarde aan verbonden: Ik ben niet van plan om te gaan slijpen en lassen. Het moet dus met onderdelen die standaard passen of waar hooguit een minimale aanpassing voor nodig is. Ik heb er verder de faciliteiten ook niet voor dus dat is ook allemaal niet aan mij besteed.

Zelf loop ik al met het idee rond om het gare halfhoge stuurtje te vervangen voor een streetfighter stuur, maar kan me niet helemaal goed voorstellen hoe het totale plaatje er dan uit komt te zien.

Verder denk ik aan een ander zadel, andere voetsteunen, cockpit, spiegels, richtingaanwijzers, uitlaat weet ik veel wat allemaal meer.
Ik ben dus benieuwd naar meningen en vooral tips en suggesties van anderen.
 
Als je niet wil slijpen en lassen dan kun je je fiets best een andere look geven door bijvoorbeeld een ander stuur te nemen.
Met bijv. een streetfighter stuur ziet het er al een stuk anders uit.
verder kun je denken aan een ander zadel, andere voetsteunen, cockpit, spiegels, richtingaanwijzers, uitlaat enz...

succes
 
Googlen had ik al twee eker gedaan, maar vruchteloos. N.a.v. sleeër's reactie toch maar een derde keer geprobeert en dat leverde deze website op.
Halverwege de pagina, de witte met de kop "Ken's 1992 KAWASAKI VULCAN 750 (VN750A8) CUSTOM"
Al wil ik lang niet alle modificaties zoals deze (kan ik ook niet betalen), in grote lijnen wil ik qua model wel die kant op.
Ik loop in ieder geval meteen rond met:

  • Lager stuur
  • lagere motor
  • egaal spuiten
  • motorblok spuiten
  • andere cockpit
  • Andere luchtfilters

en niet op de foto maar wel in mijn hoofd
  • Achterspatbord inkorten
  • Monoseat
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een (Mustang) zadel voor de VN 750, maar er is mij verteld dat deze niet meer gemaakt worden. Tweedehands kan ik ze vooralsnog ook niet vinden...

Als je dus een winkel/website/etc. vind waar ze zadels voor de VN 750 hebben, houd ik me aanbevolen!
 
Gooly dat zijn allemaal wel redelijk bereikbare doelen met een klein budget.

-Lager stuur met eventuele risers kan je bij elke webshop, onderdelenboer, sloperij, marktplaats halen.
-Lagere motor; bedoel je dat je lager zit, of dat de motor lager op de wielen zit? Bij het eerste zal je een ander zadel moeten nemen. Bij het tweede zal je de voor en achter veren in moeten korten. Dit kan je op verschillende manieren doen. Makkelijkste en duurste is nieuwe voor en achterveren.
- Spuiten, dit kan je zo duur maken als je wilt. Goedkoopste is als je zelf alle onderdelen blank aanlevert.
- cockpit en luchtfilter en monoseat is even zoeken naar webshops, onderdelen boer
- achterspatbord inkorten; er zijn kant en klare achterspatborden beschikbaar, maar die moet je nog spuiten en eventuele bijpassende fendertrims voor zoeken. Je kan ook zelf de slijper erin zetten.

Ik zou zelf nog denken aan: uitlaat, forward controls, spiegels, zadel, (knipper)lichten. Dit zijn relatief makkelijk te vervangen onderdelen door onderdelen die je zo kan kopen dan wel aan kan komen.

Iig succes. Foto's wanneer het af is.
 
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een (Mustang) zadel voor de VN 750, maar er is mij verteld dat deze niet meer gemaakt worden. Tweedehands kan ik ze vooralsnog ook niet vinden...

Als je dus een winkel/website/etc. vind waar ze zadels voor de VN 750 hebben, houd ik me aanbevolen!

Ik kan je niet helpen, waarom persé een mustang ? Er zijn toch genoeg alternatieve zadels die in mijn ogen echt niet onder doen. Ze zijn vaak ook nog goedkoper. Op het algemeen gedeelte kan je denk ik wel veel topics erover vinden. Er zijn ook nog een paar mensen hier op MF die zelf zadels maken/verstellen. Anders zijn er genoeg zaken die zoiets doen.

Succes.
 
Ik kan je niet helpen, waarom persé een mustang ? Er zijn toch genoeg alternatieve zadels die in mijn ogen echt niet onder doen. Ze zijn vaak ook nog goedkoper. Op het algemeen gedeelte kan je denk ik wel veel topics erover vinden. Er zijn ook nog een paar mensen hier op MF die zelf zadels maken/verstellen. Anders zijn er genoeg zaken die zoiets doen.

Succes.

Het hoeft ook niet een Mustang zadel te zijn, maar ik ben wel op zoek naar een zadel wat geschikt is voor de vn 750 zonder dat ik moet gaan zagen, lassen etc., want dat is niet echt mijn specialiteit, zeg maar...

Maar in ieder geval bedankt voor de tips!
 
Je hebt ook wel wat zaken die bestaande zadels kunnen aanpassen. Geef je gewoon je huidige zadel en je pakketje eisen. Ik weet niet waar je woont, maar in vroomshoop (twente) heb je bijvoorbeeld Verheul: Verheul Leathers & Motorcycle Gear

Ik moet er zelf ook nog heen met mijn zadel probleem, maar ik hoor er goede verhalen over.
 
Je hebt ook wel wat zaken die bestaande zadels kunnen aanpassen. Geef je gewoon je huidige zadel en je pakketje eisen. Ik weet niet waar je woont, maar in vroomshoop (twente) heb je bijvoorbeeld Verheul: Verheul Leathers & Motorcycle Gear

Ik moet er zelf ook nog heen met mijn zadel probleem, maar ik hoor er goede verhalen over.

Dat is wel een goed idee! Moet ik qua prijs dan denken aan de prijs van een nieuw zadel?
 
Meestal goedkoper. Een mustang en corbin zadel is gewoon duur. Maar het zal ook niet goedkoop zijn in de zin van een paar tientjes. Denk toch gauw aan de prijs van een kwalitatief goed zadel van een klein of onbekend merk. Natuurlijk geheel afhankelijk wat je wilt.

Check ook dit topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/147190/Alternatief-Corbin-zadels-1.html

Dankje!

Ik zal er over nadenken. Ik denk dat het een heel goed alternatief is voor een nieuw zadel. Voordeel is natuurlijk dat je het meteen helemaal naar je zin kunt laten maken. Ik ben heel benieuwd hoe jouw zadel wordt!
 
sleeër schreef:
bedoel je dat je lager zit, of dat de motor lager op de wielen zit?
Ik bedoel de hele motor lager (zoals ook in het voorbeeld was gedaan). Ik moet nog even kijken of dit d.m.v. een andere afstelling te doen is, of dat ik andere vering/schokdempers nodig heb. Volgens mij moet het voor met afstellen kunnen en achter met andere schokdempers


sleeër schreef:
achterspatbord inkorten;
Ja, dat is het enige waar wat mij betreft de slijptol in gaat. (Ben toch van plan om het te laten spuiten)



sleeër schreef:
Ik zou zelf nog denken aan: uitlaat, forward controls, spiegels, zadel, (knipper)lichten.
Forward controls, da's een goeie ja. Ben daar een paar jaar geleden wel voor op zoek geweest, maar kon niks vinden. Al zou ik ook al blij zijn met highway steps, maar ook daar niks voor gevonden. Knipperlichten zat ik zelf ook al aan te denken. Die moeten ook wel anders, want die zitten aan het huisige zadel vast, en dat kan met een monoseat niet meer :-)
 
Overigens, heeft iemand een goeie tip waar ik in de omgeving Den Haag een goeie zaak vind voor spullen voor mijn Vulcan 750?
(Voor de beurten en reparaties ga ik altijd naar KMS in Poeldijk, maar die verkoopt verder geen losse onderdelen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan