Suggesties om Vulcan 750vn te 'customizen'

Gooly

Die hard MF'er
11 feb 2003
578
0
Den Haag
Ik rijd inmiddels al zes jaar op mijn Kawasaki 750vn en nog altijd naar volle tevredenheid. Maar eerlijk gezegd heb ik dat standaard uiterlijk inmiddels wel gehad. Het ding ziet er dus nog altijd precies uit zoals hij destijds in '95 van de band is gerold. Dus ik wil eens bekijken wat er zoal aan dat ding valt aan te passen. Er is echter wel een voorwaarde aan verbonden: Ik ben niet van plan om te gaan slijpen en lassen. Het moet dus met onderdelen die standaard passen of waar hooguit een minimale aanpassing voor nodig is. Ik heb er verder de faciliteiten ook niet voor dus dat is ook allemaal niet aan mij besteed.

Zelf loop ik al met het idee rond om het gare halfhoge stuurtje te vervangen voor een streetfighter stuur, maar kan me niet helemaal goed voorstellen hoe het totale plaatje er dan uit komt te zien.

Verder denk ik aan een ander zadel, andere voetsteunen, cockpit, spiegels, richtingaanwijzers, uitlaat weet ik veel wat allemaal meer.
Ik ben dus benieuwd naar meningen en vooral tips en suggesties van anderen.
 
Als je niet wil slijpen en lassen dan kun je je fiets best een andere look geven door bijvoorbeeld een ander stuur te nemen.
Met bijv. een streetfighter stuur ziet het er al een stuk anders uit.
verder kun je denken aan een ander zadel, andere voetsteunen, cockpit, spiegels, richtingaanwijzers, uitlaat enz...

succes
 
Googlen had ik al twee eker gedaan, maar vruchteloos. N.a.v. sleeër's reactie toch maar een derde keer geprobeert en dat leverde deze website op.
Halverwege de pagina, de witte met de kop "Ken's 1992 KAWASAKI VULCAN 750 (VN750A8) CUSTOM"
Al wil ik lang niet alle modificaties zoals deze (kan ik ook niet betalen), in grote lijnen wil ik qua model wel die kant op.
Ik loop in ieder geval meteen rond met:

  • Lager stuur
  • lagere motor
  • egaal spuiten
  • motorblok spuiten
  • andere cockpit
  • Andere luchtfilters