geel hesje

Vroeger begon je te rijden op een fiets..............dan krijg je een motorfiets en de overtreffende trap is?....... jawel de motorscooter!! ;) ;) :+
 
Vroeger begon je te rijden op een fiets..............dan krijg je een motorfiets en de overtreffende trap is?....... jawel de motorscooter!! ;) ;) :+

En als je oud genoeg bent mag je dan eindelijk op de felbegeerde "scootmobiel" rijden.... ;) Nadat je daar uiteraard de nodige tests voor ondergaan hebt.
 
Eigenlijk niet geheel ontopic maar toch.. Tijdens wat google-en kwam ik dit tegen.
http://www.ilovefiles.nl/
Moet toch niet gekker worden haha.
 
Hoewel de mp3 al behoorlijk opvalt in het verkeer kan zo´n hesje met name ´s avonds geen kwaad lijkt me.
2elfaps.jpg
 
Die hesjes zijn mijn inziens leuk om een verwachtingspatroon te doorbreken maar om een contrast te generenen zijn ze niet geschikt.

Kleurenblindheid is een fenomeen wat het gele hesje bijvoorbeeld al doet vervagen in een "groene" voorjaars omgeving. Oranje/rode hesjes .... zelfde effect in een herfst-tafereel.

Op het moment dat alle motorrijders zichzelf van zo'n hesje zouden voorzien wordt óók het verwachtingspatroon van de andere weggebruikers daar "automagisch" op ingesteld......... Gevolg: resultaat = 0

Neemt niet weg dat ieder geval van wél gezien worden door het dragen van zo'n hesje het verschil kan betekeken tussen wél of géén schuiver/aanrijding maar persoonlijk geloof ik er niet in ..... Ik vertrouw meer op m'n eigen zicht en inschattingen.
:^

Hesjes wekken een onterecht vertrouwen, ik vertrouw alleen mijzelf.
 
Altijd m'n hesje aan! Ik twijfel niet aan het nut; in het begin reed ik zonder en werd regelmatig over het hoofd gezien. Nu heb ik dat een stuk minder.
Natuurlijk; het ziet er minder fraai uit, maar we lopen toch geen modeshow?!

full
 
Behalve dat je beter gezien wordt , kunnen we meteen het kaf van het koren scheiden.nl

Motorrijders,scooterrijders, harley rijders............oei, sorry, de rest :hesje aan
brommers ,snorfietsers , geen hesje .
klaaroo

oja als ik heel truttig rij haal ik 1:35 lalalalalallalalala. *O* *O*

ed
 
Koop een gele scooter, heb je geen vestje nodig. *D

En ik heb al eens 1:38 gehaald, maar gemiddeld 1:35 (woon werk verkeer). :]

:+ :+ :+
 
Koop een gele scooter, heb je geen vestje nodig. *D
Daar zit wel iets in wat je daar zegt; zwarte scooter/pak/helm helpt natuurlijk niet echt voor de zichtbaarheid. En zeg nou zelf, het is toch niet zo'n straf om hierop rond te rijden ;) ;

09tmax.jpg
 
Ik draag tegenwoordig Altijd een Hes en.... het helpt echt vooral als ik op rotonde rijdt.
Dan zie ik het op rijdende verkeer (nog) denken; 'wat komt daar voor geel ding aan'.
Voor de prijs van 25,00 voor een goed en degelijk vest, geeft stukje extra attentie.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik op 5 december 2008 aangereden ben door een auto :( , ben ik eerst met een oranjevest begonnen maar dat was ook niets :N nu draag ik een geel vestje van het grondpersoneel van de KLM je word veel beter opgemerkt (kLP/ KLM _O- ) eerst het mobje uit de hand daarna veiligheids gordels om _O- oh nee het is geen KLP lol
 
Laatst bewerkt:
mijn vestje met rits komt van bij RAD en koste net geen 12 euro.
Alhoewel het er niet uitziet in dat geel met reflectorstrepen erop, doe ik hem toch aan, ze kunnen je maar gezien hebben,en heb het standaard over mijn jas hangen.
en eerlijk gezegd, als ze je zien rijden van ver en het is goed voor je eigen veiligheid, dan is die 12 euro peanuts ten opzichte van de eventuele hospitaalrekening die je krijgt omdat de ene of andere autobestuurder je niet gezien had.
 
Die hesjes zijn mijn inziens leuk om een verwachtingspatroon te doorbreken maar om een contrast te generenen zijn ze niet geschikt.

Kleurenblindheid is een fenomeen wat het gele hesje bijvoorbeeld al doet vervagen in een "groene" voorjaars omgeving. Oranje/rode hesjes .... zelfde effect in een herfst-tafereel.

Op het moment dat alle motorrijders zichzelf van zo'n hesje zouden voorzien wordt óók het verwachtingspatroon van de andere weggebruikers daar "automagisch" op ingesteld......... Gevolg: resultaat = 0

Neemt niet weg dat ieder geval van wél gezien worden door het dragen van zo'n hesje het verschil kan betekeken tussen wél of géén schuiver/aanrijding maar persoonlijk geloof ik er niet in ..... Ik vertrouw meer op m'n eigen zicht en inschattingen.
:^

Die vestjes helpen echt maar in een enkel geval van een een onoplettende koekblikrijder. Laat jezelf niet gek maken en veel geld uitgeven voor iets dat je beter door goede oplettendheid kunt voorzijn. Een beetje motorpak of jack is ook al voorzien van reflexistrepen die in ieder geval in het donker goed werken. Als we allemaal met zo'n vest gaan rijden is er ook geen onderscheid meer of valt het überhaupt nog op.

Ik begin er echt niet aan of het moet door wetgeving verplicht worden en ik vind het nogeens lelijk ook. Krijgen we straks ook een verplichte kleur voor onze scooter of motor om zogenaamd op te vallen. (ik weet het , 't gaat hier niet over "verplicht", maar ik maak maar een opmerking)

Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij zo'n hesje wil dragen, maar bij mij blijft hij onder het zadel om alleen in verplichte situaties in bepaalde landen te worden aangetrokken tijdens calimiteiten. En ik rij al jaren gewoon in een zwart/rode combinatie of dat nu leer, textiel of regenkleding is en met reflexiestrepen en dat vind ik verder prima zo. Maar ieder zo z'n meug ;) Met alle respect voor diegenen die het wel dragen en zonder te willen kwetsen moet ik er altijd wel een beetje om lachen als ik weer een motorrijder met zo'n belachelijke outfit zie voorbijrijden.

Hetzelfde zie je bij toertochten vaak gebeuren, moet natuurlijk ook ieder voor zich weten, maar de duidelijkheid wordt als maar minder. Vroeger was het een duidelijk onderscheid net als een verkeersregelaar, maar vandaag de dag weet je echt niet meer wie wat doet of is, want bijna iedereen die denkt er iets aan te hebben loopt mt zo'n vest rond. Resultaat 0,0 dus. Kun je het net zo goed uitlaten scheelt weer.
 
Zeker bij de kleinere type's motorscooters helpt het gewoon. Ik heb het nu meerdere malen ervaren. Doe je je hestje uit zijn er een hoop die weer net voor je neus gaan optrekken en zo, ze denken gewoon dat je een bromscoot bent.

Mensen(andere verkeersdeelnemers)zien dat volgens mij ook liever, maakt het voor hun ook een stuk duidelijker.

Vreemd: je krijgt vaak een hoop commentaar hier als je niet volledig in pak op de motor(scooter) zit. Maar voor een geel vestje voelen velen zich(schijnbaar) te groot.

of zijn ze bang dat je dan hun dure motorpak niet meer zo goed ziet?!, wie zal het zeggen...
 
U bent mij net voor VOX, ik had al een pittige reply geschreven. :}

Iron Horse
We spreken hier in dit forum over de motorscooter en dat tante truus of ome henk het verschil niet ziet met een brommert.
 
Laatst bewerkt:
Loopt een bromscooter dan minder gevaar bij 45km dan een motorscooter met die snelheid? Belachelijk dat je dan onderscheid zou maken met zo'n hesje. Ik geloof er in ieder geval niks van.
 
Laatst bewerkt:
Ben net even een blokje om geweest:
http://tinypic.com/usermedia.php?uo=aApe1TltABX%2BDpBidZqnhg%3D%3D (mp3 by night Pictures, mp3 by night Images, mp3 by night Photos, mp3 by night Videos - User Media - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting)
 
U bent mij net voor VOX, ik had al een pittige reply geschreven. :}

Iron Horse
We spreken hier in dit forum over de motorscooter en dat tante truus of ome henk het verschil niet ziet met een brommert.
Heel simpel die hesjes geven geen toegevoegde waarde hoe of waar je ze ook op draagt. Dat zit hoofdzakelijk tussen de oren. Maar daar schijnen de meningen nogal over te verschillen. En dat mag natuurlijk.
 
Loopt een bromscooter dan minder gevaar bij 45km dan een motorscooter et die snelheid? Belachelijk dat je dan onderscheid zou maken met zo'n hesje. Ik geloof er in ieder geval niks van.
Tante truus denkt dat is een brommert en dan de snelheid Verkeerd inschatten, zoals op een rotonde.
Tussen mijn oren zitten hersens. Maar ik ga naar bed de groeten :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo snelheid inschatten is niet alleen afhankelijk van welk voertuig er nadert. Normaliter heeft een brommert namelijk ook nog de verplichting een gele plaat te dragen op het voorspatbord, dus we weten dan al dat het om een brommert gaat. Zoals het nu gesteld wordt is dat de verantwoordelijk wordt gelegd bij de berijder en welk vest hij/zij wel of niet draagt en dat vind ik belachelijk.
 
Hallo snelheid inschatten is niet alleen afhankelijk van welk voertuig er nadert. Normaliter heeft een brommert namelijk ook nog de verplichting een gele plaat te dragen op het voorspatbord, dus we weten dan al dat het om een brommert gaat.
Die gele plaat op voorspatbord is na invoering van kenteken, niet meer verplicht.
En daar ontstaat dat tante truus of ome henk het verschil niet meer ziet.
Op zich al vreemd dat jij dat niet weet, geeft niks _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan