geel hesje

Die gele plaat op voorspatbord is na invoering van kenteken, niet meer verplicht.
En daar ontstaat dat tante truus of ome henk het verschil niet meer ziet
Opabert, uw opmerkzaamheid is werkelijk klasse. Daar moet u toch veel worteltjes voor eten })

@Iron Horse:
Wat je wel of niet wilt aantrekken op de motor(scooter)staat iedereen vrij. Zo ben ik geen "fan"van een motorbroek. Als jij nu geen vestje aandoet, staan we quitte. Goeie deal toch?
 
Laatst bewerkt:
Koop een gele scooter, heb je geen vestje nodig. *D

En ik heb al eens 1:38 gehaald, maar gemiddeld 1:35 (woon werk verkeer). :]

:+ :+ :+
Of een knaloranje brommert ;)

wateringen058spt2kc6.jpg
 
Mooie foto.... maar het feit blijft dat het menselijk oog horizontaal geörienteerd is. Welke kleur je ook gebruikt, in een "oogwenk" wordt je niet gezien.
 
Laatst bewerkt:
gele vest bij nacht zie je goed van opzij en achter maar van voor zie ik geen verschil, kan dus op een rotonde of zij weg wel degelijk verschil uitmaken.

Overdag zie ik (nog) niet het grote voordeel moet ik zeggen.
 
Ik wilde in het kader van de zichtbaarheid ook nog even de Xenon-verlichting noemen. Ik heb bij de aanschaf gelijk een Xenonlamp laten monteren en er brandt bij mij nu altijd een normale lamp en een Xenon lamp. Het feit dat dat 2 verschillende kleuren zijn ziet voor andere weggebruikers "vreemd" uit en dat maakt ze in combinatie met dat "scherpe" Xenon licht extra alert.

Ik heb het gevoel dat dit echt de zichtbaarheid enorm verbetert en heb tot nu eigenlijk nog nooit het gevoel gehad dat ik over het hoofd wordt gezien. Bij een volgende scoot laat ik het zeker weer installeren. Mijn vrouw vertelde afgelopen weekend na een gezamenlijk ritje (zij op de Bandit, ik op Burgie) nog eens spontaan dat ik zo opviel "in de spiegel" ;)
 
Ik heb laatst ook mijn goedkope action hesje van 1.50 in de prullebak gegooit en een mooi degelijk en veel beter zittend hesje met rits van Oxford weergekocht.
Koste wel 29 euro maar is ZONDER reclame. In het begin hadden die motor hesjes allemaal een www. wat dan ook verticaal achterop staan. Geloof motozoom ook.

Ik heb hem standaard over mijn motorjas hangen. Ook overdag ben je veel beter te zien met zo'n knal kleur aan.
De hesjes worden tegenwoordig steeds mooier en er rijden meer en meer motorrijders mee. Jaartje geleden reed je misschien voor gek (volgens derden) maar tegenwoordig is het bijna ""hip" hahaha :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al een tijd rond met een geel hesje van Damen Leathers.

Volgens het label mag je het NIET in de wasmachine gooien maar ja: het geel is bijna zwart....

Heeft iemand zo'n ding al een keer gewassen????
 
gele vest bij nacht zie je goed van opzij en achter maar van voor zie ik geen verschil, kan dus op een rotonde of zij weg wel degelijk verschil uitmaken.
Overdag zie ik (nog) niet het grote voordeel moet ik zeggen.
De kleur geeft extra attentie.
Die Oxford hesjes 22,00 gezien bij motorscootershop nl
 
Laatst bewerkt:
Opabert, uw opmerkzaamheid is werkelijk klasse. Daar moet u toch veel worteltjes voor eten })
VOX:
Vond hem van mijzelf op dat tijdstip ook nog een wakkere opmerking....
Wortels eten was toch voor je ogen ?
Heb jij wel eens een konijn met een Bril gezien ? _O-
 
Laatst bewerkt:
Gewoon fluo geïntegreerd in je motorjas zoals mijn Richa vest lijkt me ideaal.

Wappert niet en is estetisch en duurzaam en je hoeft het niet extra aan of uit te trekken!

Mee eens; ik zal zelf niet snel zo'n hestje aantrekken; ik prefereer een motorjas met reflectie.
 
Ik rij al een tijd rond met een geel hesje van Damen Leathers.

Volgens het label mag je het NIET in de wasmachine gooien maar ja: het geel is bijna zwart....

Heeft iemand zo'n ding al een keer gewassen????

Ja, ik, tenminste mijn vrouw heeft het gedaan.
Omdat er geen wasvoorschrift in zat heb ik Damen gemaild met de vraag hoe deze te behandelen, kreeg netjes antwoord terug:


U mag de jas wassen op 30 graden (met de hand of in de wasmachine), niet in de droger en niet centrifugeren.
Hoop u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Diny Jansen
Damen Leathers / Topskin BV

Gageldonkseweg 27
4815 PD BREDA

Tel: 076-5423000
Fax: 076-5417365

www.damenleathers.nl
info@damenleathers.nl
 
Naar mijn mening maakt het allemaal niet zoveel verschil.

Zelf ben ik ook van mijn scooter afgereden door een oud menneke in koekblik.
Ik zat in zijn dode hoek toen hij wilde keren op de weg.(17-4-2009) :(
Gevolg: Scooter totaal los en zelf nog herstellende, maar al had ik daar met 10 vestjes gereden op een fiets, dan was het nog gebeurt. B|

Wellicht zal het een en ander in sommige gevallen wel wat helpen, maar vaak ook niet.

Ik persoonlijk vind die hesjes belachelijk _O- en zal er ook nu geen kopen, maar begrijp goed dat er mensen zijn die zich er veiliger mee voelen.

Leven en laten leven zeg ik maar !!!

:]
 
Naar mijn mening maakt het allemaal niet zoveel verschil.

Zelf ben ik ook van mijn scooter afgereden door een oud menneke in koekblik.
Ik zat in zijn dode hoek toen hij wilde keren op de weg.(17-4-2009) :(
Gevolg: Scooter totaal los en zelf nog herstellende, maar al had ik daar met 10 vestjes gereden op een fiets, dan was het nog gebeurt. B|

Wellicht zal het een en ander in sommige gevallen wel wat helpen, maar vaak ook niet.

Ik persoonlijk vind die hesjes belachelijk _O- en zal er ook nu geen kopen, maar begrijp goed dat er mensen zijn die zich er veiliger mee voelen.

Leven en laten leven zeg ik maar !!!

:]
:^
 
Die gele plaat op voorspatbord is na invoering van kenteken, niet meer verplicht.
En daar ontstaat dat tante truus of ome henk het verschil niet meer ziet.
Op zich al vreemd dat jij dat niet weet, geeft niks _O-
Was me inderdaad ontgaan, maar bedankt voor het er op attent maken.
 
Ik draag (in Engeland) een fluorescent hesje op de fiets, het paard en op de scooter. Daarnaast kan ik op de scoot onmogelijk koplamp en achterlamp uitdoen, ook overdag niet. Idioot he.
"Around 25 per cent of motorcycle fatalities were crashes that did not involve another vehicle. Of the remaining 75 per cent, almost half involve a car driver looking but failing to see." Dus zo'n 37% van dode motorrijders is door een andere verkeersgebruiker over 't hoofd gezien. (bron). Oh en zie dit voorbeeld van een gele (opvallende?) motor die over het hoofd wordt gezien.

Dat 'echte mannen' hesjes vermakelijk vinden zal me een worst wezen. Het is al net zo lekker belangrijk als de vraag of je een handje uitsteekt naar een brommer of scooterrijder, of wie het eerste weg is bij het stoplicht. Vraag es een vriend om 100 meter (voetbalveld) de straat af te lopen in een fluorescent hesje, en een ander in normale kleding. Bedenk je dan dat een auto in nat weer bij 80 km/u incl het zien, het reageren en remmen 90 meter nodig heeft. Tussen andere afleidingen op straat (voetgangers, geparkeerde auto's, straatmeubilair etc) steekt je vriend in een hesje voldoende af - maar denk je echt dat je andere vriend wordt gezien voordat 'ie nog maar 30/40 meter ver is? Simpel: Nee. Zelfs op een droge zonnige dag heb je een remafstand van 60 meter en zie je een fluorescent hesje 20 meter verder.

Als je denkt dat alle automobilsten fantastisch opletten, risico's inschatten en zich bewust zijn van al het andere verkeer is een zwart leren jack inderdaad voldoende (zie Youtube linkje hierboven). En zelfs al gaat het fout, zijn meestal uitwijkmanouevres en schrikreacties voldoende om het met een sisser te laten aflopen. Ja, dat denk ik ook. Maar wat mij betreft is voorkomen beter dan genezen; als ik als Pipo de Clown snel wordt gezien en iedere avond thuiskom, is me dat liever dan dat ik bv zoals T.E. Lawrence retecool langs de weg een grafzerk laat bestellen.
 
Volgens dit artikel van de KNMV is het niet toegestaan om verlichting op de kleding te dragen.

Toch zijn ze voor motorrijders te koop, met de juiste kleur, met fatsoenlijke oplaadbare batterij zoals deze van Macna.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan