Chopper/Bobber project

jacobwd

Rookie
16 mei 2009
5
0
Groningen
Hallo,

Ik heb het geweldige plan in mijn hoofd gekregen om een chopper of bobber te gaan bouwen!!!

Ik ben nu 22 maar heb mijn rijbewijs nog niet, druk aan het sparen, die arme studenten ook he :P!!!

In ieder geval ben ik begonnen met een blog:

http://jacobwd.wordpress.com/

Hier zal ik al mijn bevinden posten.

Het addertje onder het gras is dat ik er wel een aantal jaren voor uit trek, omdat ik ten eerste nog nooit een motor uit elkaar heb gehaald (scooter telt niet mee toch?) en ten tweede lang niet al het gereedschap heb.

Voordat jullie denken dit is hopeloos, wil ik nog wel mede delen dat ik werktuigbouwkundige ben en dus wel enig technisch inzicht heb.

kijk maar eens even op mijn blog als het je interessant lijkt ( hij is wel in het engels)

rechts bovenaan op mijn blog kun je je subscriben zodat je automatisch een mailtje krijgt als ik iets nieuws post!!!

Gr. jacob
 
heey jacob,
welkom @ het motorforum.
klinkt indrukwekkend, lijkt me leuk om je bobber project te volgen.
ben nu zelf ook bezig nadat ik 1 brommer en 1 scooter had geknutseld
ben nu 17 en heb dus ook niet me rijbewijs maar ik moet zeggen dat je heel veel van zo'n project leert.
vooral als je het zelf doet.
er zijn hier vast wel mensen met tips enzo die je verder op weg helpen als je er niet uit komt.
ik hou je project in de gaten
al idee wat voor chopper je wil ombouwe? of wil je van niks beginnen?
check ook ff mijn project.
greetz Patrick
 
Haal eerst je rijbewijs, koop een motor, leer echt rijden en krijg dan jeuk aan je handen, een slijptol en een lasmachientje zijn onmisbaar maar voor niet te veel te koop via marktplaats.
 
@ Don-Patrick.

Hey thanks man, tenminste iemand positief, heb je project ff gecheckt, ziet er netjes uit vette kleur frame btw bordeaux rood.

kzal jouw project ook zeker blijven volgen!!!

gr. jacob
 
Okehj mijn fout heb ik het verkeerd opgevat.

@ Scheffers: heb je project ook ff gecheckt, ziet er goed uit die XS650, zoals hij op de foto staat met die houten plankjes, is dat de stand dat de achterbrug ten opzichte van het frame komt. of laat je hem in het midden nog meer zakken???
 
mijn projectje is inmiddels wat verder gevorderd :)... check mijn blogje even...... roelscheffers.nl,, dan kun je zien wat het geworden is... ik ben nu alles klaar aan 't maken voor paint..
 
@ Scheffers: waarom heb je ineens een ander frame gebruikt??? hou je niet van achtervering???
ziet er wel stoer uit in iedergeval!!!
 
jacob: je hebt niet echt alles nodig van die lijst van gereedschappen hoor. Wel handig:

WD40 (kruipolie)
Lampenolie en wasbenzine voor het schoonmaken van vettige dingen.
tie-wraps (voor het tijdelijk vastbinden) en tape (voor het uitlijnen)
De grootste hamer die je kan vinden
 
jacob: je hebt niet echt alles nodig van die lijst van gereedschappen hoor. Wel handig:

WD40 (kruipolie)
Lampenolie en wasbenzine voor het schoonmaken van vettige dingen.
tie-wraps (voor het tijdelijk vastbinden) en tape (voor het uitlijnen)
De grootste hamer die je kan vinden


Maar het is wel heeeeel geil om het allemaal te hebben :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan