- 50st anniversary Honda CBR1000RR Fireblade Topic -

Status
Niet open voor verdere reacties.
GOEIESMOGGELTJES!!! :W

ass.jpg
 
murninggg .....

weet iemand het antwoord
op m'n slick vraag
ik denk dat je hier wel het antwoord op je vraag vindt:
http://www.spunksupermoto.nl/website/pages/c.h.r.-bandenwarmers/info-en-techniek.php
het verhaal hier stemt ook wel overeen met wat ik op andere site gelezen heb.
in het kort vertelt het de open deur: bandenwarmers zijn beter voor levensduur en gripniveau van de band.
contraredenering: kan allemaal wel zonder, maar dan moet je heel goed en relatief opbouwend opwarmen om de stijging van temperatuur van rubber en karkas zoveel mogelijk gelijk op te laten lopen.
 
ik denk dat je hier wel het antwoord op je vraag vindt:
http://www.spunksupermoto.nl/website/pages/c.h.r.-bandenwarmers/info-en-techniek.php
het verhaal hier stemt ook wel overeen met wat ik op andere site gelezen heb.
in het kort vertelt het de open deur: bandenwarmers zijn beter voor levensduur en gripniveau van de band.
contraredenering: kan allemaal wel zonder, maar dan moet je heel goed en relatief opbouwend opwarmen om de stijging van temperatuur van rubber en karkas zoveel mogelijk gelijk op te laten lopen.
Klopt helemaal :Y . In een band zit toch vochtig goedje om de band soepel te houden. Als die telkens opwarmen en afkoelen word dat goedje harder en vermindert het je grip. Een Supercorsa heeft 7 heat-cycles. Dus als je zonder bandenwarmers rijd, verlies je na 1 circuitdagje al 5 van de heat-cycles. Met bandenwarmers beperk je dat slechts tot 1.

Overigens vraag ik me af hoeveel de gemiddelde rijder daarvan zal merken, maar het is toch altijd leuk om dat soort dingen te weten :)
 
Goedemorgen Pieter :9~
Je begint de dag steeds beter :}

Btw, je kan donderdag mooi de Benelli 1 of meerdere sessies uitproberen op CPZ })
Ben er zelf ook de hele dag op Motorday 8-)

Wie weet lukt het ff (als het weer er ook naar is) om ff te komen kijken op Zandvoort en eindelijk de TNT eens i.r.l. te laten zien *D
 
Ben ook weer pleite, wilde gaan sporten maar was leuke verrassing om thuis te komen.

Er lagen 2 tickets te wachten om morgen heel vroeg in het vliegtuig naar New York te stappen tot zondag *O* *O* *O*

Dus nu snel pakken, slapen en dan naar The Big Apple 8-) :P

Laterzzzzzzz heb ineens een heel drukke Hemelvaart :9

*O* *O* *O* Das ff goed geregeld!!! :Y *O* Heeel veel plezier man! :Y *O*
 
ik denk dat je hier wel het antwoord op je vraag vindt:
http://www.spunksupermoto.nl/website/pages/c.h.r.-bandenwarmers/info-en-techniek.php
het verhaal hier stemt ook wel overeen met wat ik op andere site gelezen heb.
in het kort vertelt het de open deur: bandenwarmers zijn beter voor levensduur en gripniveau van de band.
contraredenering: kan allemaal wel zonder, maar dan moet je heel goed en relatief opbouwend opwarmen om de stijging van temperatuur van rubber en karkas zoveel mogelijk gelijk op te laten lopen.

dus het kan wel maar dan moet ik de eerste 2 ronden
rustig rijden ?!

hoe doen die flapdrollen dat dan die met slicks op de weg
rijden ? op het circuit is je band toch veeeeeeeeel sneller
warm ?!!

twijfel nog erg om het te gaan doen omdat ik denk dak
op m'n plaat ga met slicks .....
 
Ik moet ff een spraakje maken voor mijn 12.000km beurt maar iemand enig idee

A wat ze dan doen? (olie vervangen/bijvullen doe ik namelijk wekelijks)

B wat het ongeveer kost?
 
dus het kan wel maar dan moet ik de eerste 2 ronden
rustig rijden ?!

hoe doen die flapdrollen dat dan die met slicks op de weg
rijden ? op het circuit is je band toch veeeeeeeeel sneller
warm ?!!

twijfel nog erg om het te gaan doen omdat ik denk dak
op m'n plaat ga met slicks .....

Bij twijfel altijd doen :Y
 
dus het kan wel maar dan moet ik de eerste 2 ronden
rustig rijden ?!

hoe doen die flapdrollen dat dan die met slicks op de weg
rijden ? op het circuit is je band toch veeeeeeeeel sneller
warm ?!!

twijfel nog erg om het te gaan doen omdat ik denk dak
op m'n plaat ga met slicks .....

op de weg kan je ze niet warm genoeg houden.... maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen op de weg met slicks...

op het circuit zonder bandenwarmers rij je ze gewoon eerder op. En wanneer er een laag aangevreten is is die de eerste twee rondjes in een sessie daarna wat glad. Dus dan is het even koppie erbij. Verder moet het gewoon kunnen. Profiel heeft verder maar weinig invloed op een band.

Denk trouwens niet dat het veel verschil maakt of je op slicks rijd of een profielband. Dan moet je echt wel op ONK niveau rijden wil je er wat van gaan merken.
Denk dat als je twijfelt je beter voor een Supercorsa kan gaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan