Achterem blijft plakken bij sportster 2001

Luke

Die hard MF'er
3 mrt 2005
596
0
Hoogstraatsebaan 219 Malle
Als ik een 10 min aan het rijden ben blijft mijn achterrem even hangen en dan lost ze weer, het remmen gebeurt dan in schokken.
En ze blijft wel degelijk hangen want de remschijf staat gloeiend heet na en 20 min
Er is genoeg olie in .
Weet iemand wat er aan de hand is

Gr Luke
 
Waarschhijnlijk is je remklauw vuil of zijn de rubbers zodanig aangetast dat de zuigers niet meer goed terug kunnen trekken. Kortom reviseren die hap. Klusje van niets als je weet wat je moet doen. Op forum gedeelte vraag, antwoord en techniek staat wel hoe. Een WPH vertelt het ook wel. Rubbers kosten opzich niet zo veel, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Snel doen overigens, want een te hete remschijf kan barsten. Ik spreek uit ervaring. Dan kan je je remschijf vervangen en dat is wel een duur grapje.
 
ik zou zelf de boel eerst aleen ff schoon maken van binnen
bij de klauw en de handel ,meestal is het gewoon vervuilde olie die de retour olie wat tegen houd.
dus goed schoon maken en nieuwe olie er in is mijn advies
gr wiebe
 
Tja, reviseren is het beste maar misschien kun je de remzuigers nog een beetje gangbaar maken met waterproof schuurpapier; gewoon lichtjes schuren.
Verder is er speciaal vet in de handel speciaal voor remzuigers; ik gebruikte het indertyd ook voor myn 750 four.
 
Terug
Bovenaan Onderaan