Achterwiellagers harley

6 jul 2006
1.334
0
Amstenrade
hallo,


ikben in bezit van een 2003 (anniversary) fatboy en tijdens het rijden afgelopen weekend hoorde ik een piepend geluid links achter. als het rechts was geweest had het ook de rem kunnen zijn die aanliep... dus nu vermoed iik dat het het achterwiel lager is... kan dat al bij een motor die net 11000 km gereden heeft... iemand ervaring??

GROETEN KAY
 
hallo,


ikben in bezit van een 2003 (anniversary) fatboy en tijdens het rijden afgelopen weekend hoorde ik een piepend geluid links achter. als het rechts was geweest had het ook de rem kunnen zijn die aanliep... dus nu vermoed iik dat het het achterwiel lager is... kan dat al bij een motor die net 11000 km gereden heeft... iemand ervaring??

GROETEN KAY

lijkt me wat snel, denk je ook niet? Het kan wel, als je steeds je belt te strak gespannen hebt staan. Maar ik denk eerder, dat je belt gewoon een beetje piept. Check eerst of je achterwiel goed recht staat (= of je belt recht loopt) en of je belt op spanning is. Is dit allemaal in orde maar blijft hij piepen, dan ga je naar je Harley dealer, koop je voor 9,50 euro een tube belt-lube, volg je de gebruiksaanwijzing en hij piept de komende 10.000km niet meer.

Je kunt ook allerlei andere foefjes gebruiken, maar van alle trucs werkt deze het best. Kost wat meer dan siliconenspray, kaarsvet, etc. maar het werkt ook het beste.
 
hallo,

dus nu vermoed iik dat het het achterwiel lager is... kan dat al bij een motor die net 11000 km gereden heeft... iemand ervaring??

GROETEN KAY


tuurlijk kan dat,
als je de motor bijvoorbeeld met de hogedrukspuit wast en dan lekker overal tussen spuit dan ben je je vet zo kwijt.

je zal ze de kost moeten geven die gewoon lekker blind die spuit overal opzetten.
van ketting tot wielnaaf en dus ook de lagers.
 
tuurlijk kan dat,
als je de motor bijvoorbeeld met de hogedrukspuit wast en dan lekker overal tussen spuit dan ben je je vet zo kwijt.

je zal ze de kost moeten geven die gewoon lekker blind die spuit overal opzetten.
van ketting tot wielnaaf en dus ook de lagers.


Behalve de 5 ponds hamer is een goeie hogedruklspuit het tweede gereedschap waar geen elke HD rijdert zonder kan.

Goed en hard spuiten dat ding.worden ze hard van.

http://www.klushandel.nl/product_info.php?cPath=3432_4242&products_id=89509

http://www.klushandel.nl/product_info.php?cPath=3432_3497&products_id=63652
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan