ybr 125

Hoi Bruin
Veel leuke plannen, dromen doet leven...
Mooi ding zo'n raptor inderdaad.
Vind de Versys ook mooi en het leek mij een zeer rationele keuze,
maar jouw verhaal gehoord hebbende...maarja maandagexemplaar misschien.
Als ik m'n Bandit inruil zal het waarschijnlijk een triumph worden
en wel de Scrambler. Stoer en avontuurlijk en een net wat hogere zit.

Ga misschien ook naar Polen met de YBR;
rondje grensgebied Polen/Tjechië/Slowakije.
Zag idillische beelden op de "long way round"-DVD
en in tijdschriften over Slowakije, maar ook veel slechte wegen, vandaar.

Maar eerst met de Bandit naar de Alpen en Dolomieten :]

Die uitlaat komt volgend jaar wel, heeft idd geen haast.
 
Hoi,

Afgelopen maandag ook een YBR gekocht voor de fun en pekelfiets deze is een jaar oud en had net 1150 km op de teller. Kenteken van 2008 dus maar het is er een met een carbrateur dus volgens mij een oudere model maar dat mag de pret niet drukken.

inmiddels staan er honderd km meer op en moet een nieuw helm mijn glimlach past er niet meer in! Heb al drie jaar een FZ1-N van Yamaha wat ook heel leuk is maar de YBR heeft ook zijn charme. mede door dit forum besloten om er een bij te kopen!

Ik zal dit topic volgen en af en toe iets melde

groet Arthur
 
Ha een Scrambler. Heb ooit een Tiger gehad, bouwjaar 1978. Het heeft iets met Het motorgevoel te maken. Als ik ooit echt levensmoe word en mijn leven echt op het spel wil zetten dat is de Street Triple een natte droom. Mijn zwager heeft een moderne Tiger na een lijdensweg op een Ducati. Een smile, nog steeds. Wat betreft de YBR-glimlach een tip voor Arthur. Als ik op de YBR rijd dan zet ik een customhellempie op, heb ik wat meer lachruimte. Deze week weer een genietweek van die andere manier van motorrijden. Dus op de Yamaha door de Drenthse en Friese dreven. Iedere keer weer is het lol en zo ontspannen rijdens, echt onthaasten.
 
Gefeliciteerd Arthur!
Als 2de motor(tje) écht leuk idd :Y

Ja Bruin mijn favoriete naked bike(s) is ook de steet/speed triple.
De speedtriple vind ik mooier (minder rommmelig uiterlijk)
maar ik heb mezelf min of meer }) beloofd nooit iets snellers te
gaan kopen dan de bandit 650.
Maakt al meer dan genoeg de hooligan in me los als ik bochten tegen kom.
Ook een supermotard lijkt me geweldig rijden, maar daarvoor geldt
bovenstaande in minstens even grote mate.....

Deze week deden zich twee technische mankementjes voor.
Het neutraal-lampje doet het niet meer en electrisch starten ging soms niet.
Beide problemen al op het Duitse ybr-forum tegen gekomen.
Binnenkort maar eens naar de dealert.
 
Inmiddels 200 km verder en vandaag beperkingen van de banden ontdekt. Glimmende kant bovengehouden maar was even schrikken. Dus moet denk eens maar investeren voordat het echt nat word.

Was een droge weg met een nat plek in de bocht close encounter!
Verder blijft het een leuke motor!

groet Arthur
 
Na 3000 km erger ik mij nog steeds door het feit dat hij bij 97 a 100 km/h er de brui aan geeft.
Vol gas en een lege lange weg ..... tuf tuf tegen 100 per uur.
Ok het is geen R1...dat weet ik ook.
Ik vraag mij af hoe anderen er 120 per uur uit krijgen.
 
Inmiddels 200 km verder en vandaag beperkingen van de banden ontdekt. Glimmende kant bovengehouden maar was even schrikken. Dus moet denk eens maar investeren voordat het echt nat word.

Was een droge weg met een nat plek in de bocht close encounter!
Verder blijft het een leuke motor!

groet Arthur

Wij hebben een ybr125 erbij als pekelfiets,
Metzeler banden erop , en je kunt met nat weer bijna met
oren aan de straat komen...., beetje overdreven ,
maar je staat er versteld van hoeveel je er op
vooruit gaat qua stuureigenschappen!!
 
leuk topic van Bruin (ben meelezer,heb zelf geen ybr) weer even bovenaan zetten })
ben wel klant bij Gerrit,je versys staat er nog steeds Bruin.
groeten Peter
 
Hoi Peter,
ja de Versys... Bij mij dorstig met Gerrit en Aukje achterop gemiddeld 1 op 23. Blijkbaar deed ik wat verkeerd, maar wat ? Wat betreft de top van een YBR, een kwestie van geduld, maar dan nog is het heuveltje af, wind mee om die 120 te halen. Maar met die instelling zal de YBR je te vaak teleur stellen. De lol zit 'm er bij mij in om met 80-90 en dat is altijd wel haalbaar heel veel kilometers en heel veel benzinepompen voorbij te rijden. Wat ik een leuke test vond was die van die Morini 1200 en die YBR die van Amsterdam op en neer reden naar de Ardennen. De reistijd van de YBR was korter. En dat is mij al vaker overkomen. Anecdote: motormaat Frits reed altijd het snelste van het snelste. Rookte graag een sjekkie, stopte voor een bakkie koffie en reed waar mogelijk op de Autobahn volgas. Het frustrerende voor hem: ,,Had ik getankt, rookte ik een sjekkie, kwamen die vrachtwagens weer voorbij zetten." Nee, neem de YBR zoals hij is en je geniet er van. Tuf lekker op de binnenwegen, geniet van de omgeving. Ga je hem op zijn ziel zitten, omdat die verrotte 120 er uit moet komen, doe hem weg, want je ergert je alleen maar. Wat mij wel opvat is dat de teller zeer exact is. 80 is ook 80. Dus...

Groets

Bruin
 
Coen ,
Kijk wel of het al een injectie model is ,
=opstappen en wegrijden ,niks nukken :)

Nee ik ben al voorzien met mijn ux150. Als ik die niet had was ik zeker voor de ybr gegaan ;) Lijkt me een super leuk fietsje en heerlijk zuinig. Die test met de ybr en de morini heeft iemand daar ook een linkje naar ?. Lijkt me leuk om even te lezen
 
Laatst bewerkt:
He Bruin (en anderen)
Mijn interesse in de YBR was idd door die eco-test-rit gewekt.
Volgens mijn Navi liegt mijn teller wel zo'n 9%.
Mijn 120 zou best 110 op het carb.-model kunnen zijn.
Maarja daar koop je 'm niet voor.
Vaak als ik veel drukte op de weg verwacht tuf ik er lekker
met m'n potje op zo'n 70-90 km/h mee over kleine weggetjes :]
Hoef ik mij niet aan de cabrio's, wandelaars en fietsers te ergeren en zij niet aan mij *D
 
Vorige week mijn YBR eens laten afzien als eenmalige test.
vanaf 3de versnelling laten optrekken tot hij niet meer verder kon (tot tegen de begrenzer)
Wat mij opviel dat als ik dit doe in 4de en toeren "janken" rond de 11000 RPM,
hij niet over de 100 km/h gaat. Als ik dan op schakkel naar vierde blijft hij verder tuffen met deze snelheid.
Iemand van bij ons op het werk, zei me dat ik de uitlaat er is moest afnemen en er zelf ene moest (laten) maken. Iets van het begin ( ik ken er niets van) vd uitlaat groter te maken en er dan een slip-on op te zetten. Ook zei hij zoiets van dat ik rekening moest houden met lucht zuigen van de uitlaat????? snap ik niets van...
" wat je ook kunt doen" zei hij: "verander je tandwielen, dan kan eventueel vlotter optrekken ...en kan de top ook iets hoger liggen".
 
Wat je vriend zei klopt. In de Honda CBR 125 Deeltje 3 worden deze onderdelen regelmatig vervangen om meer topsnelheid maar vooral meer optrek vermogen te krijgen.

Je motorblok je heeft lucht nodig om de brandstof te verbranden. De verbrande lucht moet weer afgevoerd worden. Dit kan je verbeteren door een luchtfilter te plaatsen die makkelijker lucht naar binnenlaat. En je kan met een dikker diameter uitlaat de uitstoot makkelijk af laten voeren. Zo krijg je iets meer vermogen uit de blok.

Als je een iets kleiner achtertandwiel en/of een iets groter voortandwiel op een motor (of fiets) zet dan draait de achter wiel meer (dus legt meer aftand af) wanneer de motor draait. Dus als je nu 10000rpm draait dan rijdt de motor 100km/h maar als je voor een groter tandwiel zet dan draait ie 110km/h bij 10000rpm. Maar let wel op dat na een tijdje is je vermogen gewoon op dus misschien zou je achterwiel wel 110km/h kunnen draaien. Maar door de tekort aan vermogen haalt je blokje de 10000rpm niet. Maar met wind mee kan je dan waarschijnlijk wel meer topsnelheid uit je motor halen.
 
Vorige week mijn YBR eens laten afzien als eenmalige test.
vanaf 3de versnelling laten optrekken tot hij niet meer verder kon (tot tegen de begrenzer)
Wat mij opviel dat als ik dit doe in 4de en toeren "janken" rond de 11000 RPM,
hij niet over de 100 km/h gaat. Als ik dan op schakkel naar vierde blijft hij verder tuffen met deze snelheid.
Iemand van bij ons op het werk, zei me dat ik de uitlaat er is moest afnemen en er zelf ene moest (laten) maken. Iets van het begin ( ik ken er niets van) vd uitlaat groter te maken en er dan een slip-on op te zetten. Ook zei hij zoiets van dat ik rekening moest houden met lucht zuigen van de uitlaat????? snap ik niets van...
" wat je ook kunt doen" zei hij: "verander je tandwielen, dan kan eventueel vlotter optrekken ...en kan de top ook iets hoger liggen".

Hoi
Waarom wil je hem sneller hebben,
gaat bijna altijd ten koste van het gebruik en levensduur.
Die van ons gaat altijd 100 , platliggend 110-120.
We hebben wel een sportscreen erop(windschermpje)
Het gebruik is 1-43 ! ,gemeten over 3000km.
Hij wordt het hele jaar gebruikt, (ja ook bij -20)door moeder de vrouw.
Er zit handvat verwarming op en een paar van die goedkope handkappen.
Als er troep op de weg ligt, sneeuw ed. kun je beter 10pk hebben dan 100.
Nee, voor dat geld kun je niets beter hebben, een bromscooter is duurder.
Hij doet wat die moet doen, onze andere twee fietsen , pekel -loos te houden.
:)
 
i got the NEED FOR SPEED.
Nee, serieus nu.
IK heb vroeger met ne CAMINO gereden en die kon 97 km/h top.
Ik vind het raar uit nen Cagiva 2-takt 125 krijgen ze er 160 uit en meer.
Nu heb ik voor de Yama gekozen omdat hij prijs/kwaliteit er het beste uitkwam in de vakliteratuur.
Anders zat ik hier nu met Keeway of andere shit.
Maar 100 km/h voor nen 125CC vind ik wat weinig.
 
i got the NEED FOR SPEED.
Nee, serieus nu.
IK heb vroeger met ne CAMINO gereden en die kon 97 km/h top.
Ik vind het raar uit nen Cagiva 2-takt 125 krijgen ze er 160 uit en meer.
Nu heb ik voor de Yama gekozen omdat hij prijs/kwaliteit er het beste uitkwam in de vakliteratuur.
Anders zat ik hier nu met Keeway of andere shit.
Maar 100 km/h voor nen 125CC vind ik wat weinig.

Yamaha R1 ????
:)
 
i got the NEED FOR SPEED.
Nee, serieus nu.
IK heb vroeger met ne CAMINO gereden en die kon 97 km/h top.
Ik vind het raar uit nen Cagiva 2-takt 125 krijgen ze er 160 uit en meer.
Nu heb ik voor de Yama gekozen omdat hij prijs/kwaliteit er het beste uitkwam in de vakliteratuur.
Anders zat ik hier nu met Keeway of andere shit.
Maar 100 km/h voor nen 125CC vind ik wat weinig.
voor een 4takt 125cc is 100km/h is best goed. (zonder op tank te liggen en zo) Kijk op de forum bij de 25kW deel, zie je mensen met CBR125R en Skyteam 125cc
2takt is idd sneller, maar die verbruikt ook meer en heeft vaker onderhoud nodig.
 
iedereen die zijn of haar ybr zo wil uitmelken als ik hier zo lees :N heeft volgens mij het verkeerde motorfietsje gekocht.
 
kijk http://www.natofiber.com.br/galeria/galeria/fotos.php?IDAlbum=20 (hier maar), uit Brazilie dacht ik :P
en hier nog een filmpje van getunde YBRs, staan een paar mooie tussen hoor :Y
Wat zou het best veranderen?
Uitlaat?
Tandwielen?

En hoe doe ik dit => die uitlaat veranderen?
Het makkelijkste is misschien om de luchtfilter te vervangen.

Uitlaat kon ik moeilijk vinden, en ze kosten op deze zo'n 370€.
uitdraai is iets beter dan standaard

Uitlaat zit vast op een ophangpunt, en bij de motorblok met twee moertjes. Bij het afhalen van de oude uitlaat moet je uitkijken dat je de tappen niet breekt. Het is aangeraden om eerst de moertjes even met kruip olie in te spuiten en dan voorzichtig, met niet veel kracht af te draaien.
Daarna kan de nieuwe uitlaat weer erop. Hierbij moet je de pakking even vervangen. Anders wordt het niet helemaal lucht dicht. Verder weet ik niet precies hoe dat moet.

Ik zou zeggen kijk ook even rond in de Honda CBR 125 Deeltje 3 Topic. Zij hebben ook 125cc motortjes en ze zijn ook op zoek naar pktjes :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan