Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Weet iemand wat er aan de hand is als het neutraallampje niet meer werkt? Want dat is bij mijne het geval.
En heeft iemand een idee waar je het spatbord wat over het wiel zit kan kopen? Die van mij mist helaas, en zo te zien is het ook meteen een kettingbeschermer.Mag ik vragen waar je die valbeugel gehaald hebt en hoeveel je ervoor betaald hebt?
:)

163,95 eurie.

www.motozoom.nl
bestelnr: 12023370
 
Tralala.. morgen mijn eerste motor ophalen! Ik heb een Freewind gevonden die binnen mijn budget past, met een koffertje en een hoog ruitje (perfect tot zo 140 km/u). En met zo'n idioot lage kilometerstand. Hoe kan dat toch met zo'n fijn motortje??

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Nu alleen nog een paar jaar achterstallig poetswerk doen -O- en dan lekker :]
 
Gefeliciteerd *O*

Ik heb gisteren m'n XF650 opgehaald bij de dealer, hij is nu eindelijk op 25kw gezet.
Het is gebeurd door middel van nieuwe gasschuiven.
Kosten in totaal: €185,-

Oef, veel geld maar het was het waard. Merk tijdens het rijden nog geen verschil, maar heb nog geen snelweg gereden.

Heb er ook al een nieuwe demper op gezet, het geluid is nu echt HARD :X
Wel mooi, maar ik denk dat ik de demper nog even wat stiller ga maken.
Dit weekend ga ik de uitlaat nog even mooi zwart spuiten. :Y
 
Tralala de eerste kilometers zitten erop. Ik heb al een lijstje met dingen om na te zien en frisse onderdeeltjes gehaald. En de bandjes maar eens opgepompt. Wat TLC kan deze freewind wel gebruiken zeg.

Maar wat is het fijn rijden, en wat gaat het allemaal makkelijk :] Lekker tussen de auto's door naar voren bij het stoplicht, even kruip-door-sluip-door om te parkeren bij de supermarkt (handig zo'n topkoffer) en stoepje-op-stoepje-af met de soepele vering. Pomtidom. *O*
 
Zo. De foto's willen wegens een defecte camera nog niet echt. Maar ik heb al wel aardig wat km's gemaakt. En op de snelweg is het ruitje fijn om de wind van je lijf te houden, maar absoluut waardeloos vanwege de turbulentie. Zelfs met oordoppen. Hebben jullie daar nog tips voor?

Als ik ga staan op de motorfiets is mijn helm in de wind en lekker stil. Misschien moet ik de boel afzagen ofzo, maar dan waai ik weer van mijn motor..
 
Ik heb 2 slechte kwaliteit filmpjes van mijn nieuwe uitlaat, zie:

http://www.youtube.com/watch?v=PscEpUKUfg0
http://www.youtube.com/watch?v=0cU-7mgsuNw

Helaas wel weer pech met de Freewind, nu doet niet alleen het neutraallampje het niet meer, maar ook heel de snelheidsmeter heeft me vaarwel gezegd B|
Iemand een idee hoe dit kan komen? Eerst deed hij het soms wel, soms niet, en nu sinds vandaag helemaal niet meer.
Verder ben ik erachter dat het neutraallampje zelf niet kapot is, omdat als ik hem in z'n vrij op de zijstandaard wil zetten, de motor nog afslaat. Dus dan zou het de sensor zelf moeten zijn.
 
Ha,

Misschien de sensor / tandwieltjes in het wiel? Neutraallampje weet ik ff niet, maar dat zou goed de schakelaar in de bak kunnen zijn. Die sensor op de jiffy kun je natuurlijk doorverbinden..

De filmpjes zijn leuk ja, klinkt in elk geval beter dan origineel :-) Ik zou wel een akrapovic dempertje op mijn freewind willen, dat ploft helemaal lekker.
 
this_thread_is_worthless_without_pics.gif


590388454_6_F-H6.jpeg

590388429_6_0nbA.jpeg


Morgen weer naar school. Een genot met deze motor, haha ;)
 
Dag luitjes, mijn Freewind is zojuist weer terug van een weekend naar de Moezel en wat me opvalt is dat het net als vorig jaar olie druppelt op het blok. Normale ritjes niets, alleen bij langere afstanden en heuvelachtig terrein waarin die wat meer werken moet.
Iemand enig idee??
 
Ik ga vrijdag met de freewind in de Eifel spelen.
Even een lang weekend touren. :]


ff schrijvend mee denken met de technische uitdagingen. :?

De druppels vallen eenmaal van boven. Dat maakt het zoeken al iest eenvoudiger.
Het blokje wordt olie gekoeld.
Misschien zit er een kleine lekage in de de radiateur of wat slangetjes daar van.
Het meest gunstige geval, zit er een knelkoppeling (of hoe dat verbonden zit) niet helemaal lekker meer.

Als de fiets wat harder moet werken, dan kan door warmte ontwikkeling, de olie dunner worden.
(duhh logisch) :+

Bind me er niet op vast, maar ik denk dat je het in deze hoek moet zoeken.

Ik ben wel benieuwd waar de lekage vandaan komt.

succes met zoeken.
 
Ik meld me aan als Suzuki Freewind rijder!!

Heb sinds een maandje mn rijbewijs en deze bike rijdt echt heerlijk!
enige jammere van suzuki is het zelf sleutelen eraan. alles gaat zosnel stuk.. |(

Ik ben van plan er een andere uitlaat op te zetten voor een leuker geluid, maar heb echt geen idee van wat er op de markt is. zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere uilaten?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer terug van de grote duitse speeltuin. :]
De foto's komen over een week of 6.
Het was een georganiseerde tour/cursus. ( www.moto-sportivo.nl )

Nu de technische minderheden van mijn fiets.

Het ding is te licht geveerd.
Daardoor gaat ie met hoge snelheid zwabberen. B|
Er is weinig aan te stellen.

Ik ga vandaag eens kijken wat we hier aan kunnen doen.

@ W-outerr:

Welkom

Ik heb met mijn fiets de winter door gereden.
Er is weinig aan stuk gegaan.
Het zelfde blok hangt onder de BMW gs 650 f en de Aprilia pegaso.
Is naar mijn mening niet stuk te krijgen.
En ik ben niet echt een rustige rijder. :X

Voor de uitlaat:

een paar pagina's terug hadden ze het over een leovince X3.
Volgens de filmpjes klinkt dat best lekker.
 
Euuhm.. dit is een suzuki blokje, zelfde als in de DR650. Niet hetzelfde als in de BMW / Pegaso, voor zover ik weet.
 
Ik heb het me afgelopen weekend door een istructeur laten vertellen.
Hij noemde nog een merk.
Het wordt allemaal in een fabriek ontwikkeld

Dat er Suzuki op staat hoeft niet te zeggen dat alleen Suzuki er mee rond rijd.

Maar ik kom hier later op terug.

Ik wil dan wel de fabrieks naam weten.
 
Hey

Ik doe mijn suzuki Freewind 650 weg is in heel goede staat


heeft een kleine en grote voorkap, en achteraan een koffertje.

verdere inlichtingen hans.verberck2@pandora.be
of 0475/256471

lokaite heist op den berg (schriek)
 
Het blok van de XF650 is gewoon een Suzuki blok, het is geen BMW blok. Het BMW blok wat o.a. ook in de Pegaso is gebruikt is een watergekoeld blok. Blok wat je instructeur waarschijnlijk vertelde is een Rotax blok en dat zit absoluut niet onder de XF/DR.

Het blok van de XF650/DR650SE heb ik alleen onder deze motoren gezien, nooit onder andere motoren en heb zelf 5,5 jaar gereden op de DR. En jammer dat het een Suzuki is dat je vaak moet sleutelen? Ik heb bijna nooit ellende aan de DR gehad, dus w-outrr zal wel een maandagochtend-modelletje hebben.

Een uitlaatje voor de XF... een Leovince X3.
 
Ik meld me aan als Suzuki Freewind rijder!!

Heb sinds een maandje mn rijbewijs en deze bike rijdt echt heerlijk!
enige jammere van suzuki is het zelf sleutelen eraan. alles gaat zosnel stuk.. |(

Ik ben van plan er een andere uitlaat op te zetten voor een leuker geluid, maar heb echt geen idee van wat er op de markt is. zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere uilaten?

Ik heb nog wel een andere uitlaat liggen, mag je voor 50 euro overnemen. Ik heb m'n orginele erop zitten omdat ik regelmatig de bossen etc in ga.

Ik kan hem er wel voor je opzetten wanneer je komt kijken, zodat je hem kunt horen. :9
 
Die van mij hing nog aan 1 bout op mijn DR... die plastichouder-troep werkt ook niet. Heb toen gaten in mn plaat geboord en de boel vastgezet. Nadeel van een 1-pitter... mijn hitteschildje bij het rechterbeen raakte ook voorheen vaak los. Elke keer vastzetten hielp niet, dus de boel helemaal eraf en opnieuw erop en toen is het nooit meer voorgekomen. Helaas wel 1 bout daarvan verloren tijdens een rit, maar ook die zijn te vervangen. :+

Maar jammer dat je plaat helemaal weg is. Krijg je een lelijke '1' erbij.
 
enige jammere van suzuki is het zelf sleutelen eraan. alles gaat zosnel stuk.. |(

Hiermee doel ik eigenlijk op die 'leuke' imbus schroeven die je helemaal aan gort draait als je ze los wilt maken.. |( misschien een bekend fenomeen: De originele boutjes op je achterbrug die dat spatbord op je achterbrug vastzetten, draai je zo snel dol.

oftewel mijn Suzuki is zeker wel degelijk :Y Je kan hem alleen niet netjes uit elkaar halen zonder dingen te slopen |(


@ Martin.

Wat voor uitlaat is het? en is hij er een beetje makkelijk op te monteren zonder je hele kont te verbouwen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan