Schotland op de motor [Centrale informatie]

Wij gaan komend jaar van 30 april t/m 5 mei met een man/vrouw of 30 er naar toe. Verheug me er nu al op!! :] :] :9

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de beste manier om de brommeRT (BMW R1200RT) vast te zetten op de veerpont??? Dit ga ik voor het eerst doen namelijk. Elke tip, cq manier, is welkom......
Wij plaatsen de motor steeds op de zijstandaard en in eerste versnelling.
Het vastleggen word veelal gedaan door het personeel.
Bij P&O (Calais-Dover) met 1 spanriem voorzien van een kussen dat op het zadel rust.
 
Inmiddels geboekt, 26 april (zondag) heen (Ijmuiden), 5 mei terug vanuit Newcastle. Inclusief zeezicht en vriending slechts 288 euro :)
 
UTFS: motor vastzetten ferry, vele topics zijn hier al over geweest.

Ik had beloofd nog wat Garmin routes te zullen laden maar dat moet even wachten want ik ben er ff niet, maar aan het eind van de maand komt het vast goed.
 
UPDATE
Voor de belgen en zuidNLers
De ferryverbinding Zeebrugge > Rosyth bestaat NIET meer sinds herfst 2008.
Wel nog Zeebrugge > Hull

Voor de Belgen en de Zuid-Nederlanders
Er is vanaf ergens in voor jaar 2009 een bootverbinding tussen Zeebrugge en Rosyth

http://www.norfolkline.com/EN/Ferry_routes/Rosyth_Zeebrugge/ (Ferries from the UK | Book a Ferry Online - DFDS)

EgbertO
 
Voor de Belgen en de Zuid-Nederlanders
Er is vanaf ergens in voor jaar 2009 een bootverbinding tussen Zeebrugge en Rosyth

http://www.norfolkline.com/EN/Ferry_routes/Rosyth_Zeebrugge/ (Ferries from the UK | Book a Ferry Online - DFDS)

EgbertO
Sinds herfst 2006 is die andere opgeheven..
 
Voor de Belgen en de Zuid-Nederlanders
Er is vanaf ergens in voor jaar 2009 een bootverbinding tussen Zeebrugge en Rosyth

http://www.norfolkline.com/EN/Ferry_routes/Rosyth_Zeebrugge/ (Ferries from the UK | Book a Ferry Online - DFDS)

EgbertO


Hééé, das nieuws.
De Superfast lijn is nog maar opgegeven of Norfolk komt al met een nieuwe.
En ik die net naast Zeebrugge woon, weet dat niet eens ... :o
Naar het schijnt vanaf April reeds ...

In tussen seizoen
Voor de motor+motorrijder 50£ + cabine (verplicht) komt op 400£ (4 persoons).
Ga je met 4, dan kost een H&T je een kleine 4*50+400 = 600 = elk 150£
Ofte 160a170€
Valt mee. Zelf rijden: 2*1000km + overnachtingen zal duurder zijn. En de boot is rustig en leuk ...

http://www.norfolkline.com/EN/Fares/Scotland_Belgium/ (Ferries from the UK | Book a Ferry Online - DFDS)
 
Laatst bewerkt:
Op 18 mei 2009 beginnen ze met de overtochten

http://www.superfast.com/norfolkline.pdf


EgbertO
 
Isle of Mull is zoiezo prachtig in 2007 er geweest met mijn zus op vakantie door schotland en het is daar echt :9~ :} hier heb je wat foto's :) als imageshack weer eindelijk is meewerkt.. -O-
Je kan er zeker wel lekker :] En 2 weken het weer gehad wat je op deze foto's ziet, dit was in mei en dit is ook de beste periode om naar schotland af te reizen. Grootste kans op goed weer :)

Rosselyn chapel moet je niet te grote verwachting van hebben hoor, het is piep klein donker en totaal overkapt door een stijger om de regen buiten te houden.

Sorry voor de mensen die een langzame verbinding hebben (kreeg ze ook niet geresized)

Duart Castle isle of mull
dsc00145vp9.jpg

Lochbuie castle Mull (word gerenoveerd)
schotland2007092oa0.jpg

omgeving Isle of Mull
schotland2007077ez2.jpg

schotland2007093vv3.jpg


Loch Buie (baai echt immens groot)
schotland2007084sl5.jpg



Je komt ogen te kort in schotland, hier twee dingen die niet de moeite waard zijn om voor om te rijden, de omgeving is wel mooi maar er is niets te beleven
Fort William is echt een afrader is niks van over en het locale riool systeem komt precies achter het laatst over gebleven muurtje uit in de rivier _O-
Inverness is een grote stad ook niet veel cultuur het kasteel van Inverness is nu de rechtbank _O-

hier nog wat foto's van roselyn
schotland2007387wq1.jpg

schotland2007388ee8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wij wilden naar Iona en daarvoor moet je over Mull. Enig idee hoeveel een overtocht met de motor kost? Voor de auto zie ik 30-50 pond staan :X
 
ja het is aardig prijzig die overtocht en de overtocht zelf duurt miss maar 20-30 minuten -O- maar ik zou wel ongeveer aan die prijs blijven denken valt het in ieder geval niet tegen, als je op Mull aankomt ga dan wel de iets langere weg linksom het eiland dat is een stukje mooier :) ga dan ook even naar Loch Buie echt prachtig de foto's kunnen niet laten zien hoe mooi het echt is. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde even zeggen dat de Highlands vlak bij Aberdeen echt heel erg mooi zijn, zeker een aanrader als je naar Schotland gaat!!!
full
 
Laatst bewerkt:
Hee Autoreply, bedankt dat je me op dit topic hebt gewezen, staan nuttige tips in!

Had nog een vraagje, het overnachten, hoe is dat gegaan uiteindelijk? Ik heb een paar adressen van B&B's via Internet opgesnord, die zijn gemiddeld 50 euro per nacht per persoon. Dat kan vast goedkoper. Ben je uiteindelijk nog in jeugdhostels of jeugdherbergen terecht gekomen? Zijn die makkelijk te vinden op de bonnefooi, of heb je het met hulp van die gids gedaan?

Bedankt alvast!
 
B&B's zijn daar wel vrij duur meestal. Helaas. Pre-booked is vaak goedkoper, maar dan zit je er weer aan vast. Maar je hebt ook een middenweg, dan koop je van te voren een soort vouchers in, en die kan je inleveren bij een aantal B&B's. Wel wat beperktere keuze natuurlijk, maar je zit niet aan één vast schema vast. Dat gaat wel meestal via een reisbureau.

Als je echt goedkoper wil, dan zit je al gauw op een camping...
 
Op zich hebben we al geaccepteerd hoor dat het wat duurder wordt, het is per slot van rekening toch vakantie, anders hadden we het uitgegeven aan een hotelletje of appartementje of aan een Djoser reis :X Maar als er goedkopere prima opties op ons pad komen, waarom niet. Die jeugdherbergen zouden een mooie middenweg zijn. Ik zal eens kijken naar die vouchers.

Van tevoren boeken willen we bewust niet, als we een keer geen zin hebben om verder te rijden o.i.d., dan hoeven we niet persé 'ergens te zijn'.

Kamperen zien we niet zo zitten. Ik ben sowieso geen kampeerheld en we gaan voor het eerst met de motor op vakantie, dus we maken ons al zorgen over de bagage ZONDER kampeerspullen ;)
 
Hee Autoreply, bedankt dat je me op dit topic hebt gewezen, staan nuttige tips in!

Had nog een vraagje, het overnachten, hoe is dat gegaan uiteindelijk? Ik heb een paar adressen van B&B's via Internet opgesnord, die zijn gemiddeld 50 euro per nacht per persoon. Dat kan vast goedkoper. Ben je uiteindelijk nog in jeugdhostels of jeugdherbergen terecht gekomen? Zijn die makkelijk te vinden op de bonnefooi, of heb je het met hulp van die gids gedaan?

Bedankt alvast!
Ik moet nog steeds een verslagje maken, miss komt dat er dit weekend nog wel van. Wanneer gaan jullie weg?

TAV jeugdhostels, wij hebben daar 5 nachten in geslapen. Edinburgh was extreem duur (65 euro oid), bij de rest zat je zo tussen de 35 en 45 euro. Dan heb ik het over 2 personen en bedden en meestal incl ontbijt. Houd er rekening bij dat je bij sommige hostels niet gemengd mag slapen op grotere kamers. Vol zitten ze eigenlijk nooit, dus als je alle telno's meeneemt kan je 's middags vanaf 5 uur gewoon bellen of ze plek hebben. Folders met alle adressen in Schotland kan je bij ieder jeugdhostel vinden.

Een 2-pers kamer is dan geen probleem, maar groter moet apart. Bij 2 hostels konden we gewoon met z'n tweeen op een grote kamer. Meer volgt :+
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nog steeds een verslagje maken, miss komt dat er dit weekend nog wel van. Wanneer gaan jullie weg?

TAV jeugdhostels, wij hebben daar 5 nachten in geslapen. Edinburgh was extreem duur (65 euro oid), bij de rest zat je zo tussen de 35 en 45 euro. Dan heb ik het over 2 personen en bedden en meestal incl ontbijt. Houd er rekening bij dat je bij sommige hostels niet gemengd mag slapen op grotere kamers. Vol zitten ze eigenlijk nooit, dus als je alle telno's meeneemt kan je 's middags vanaf 5 uur gewoon bellen of ze plek hebben. Folders met alle adressen in Schotland kan je bij ieder jeugdhostel vinden.

Een 2-pers kamer is dan geen probleem, maar groter moet apart. Bij 2 hostels konden we gewoon met z'n tweeen op een grote kamer. Meer volgt :+
Je hoeft niet speciaal voor ons haast te zetten achter het verslagje hoor. Vragen beantwoorden is ook prima :+

Rond Edinburgh lopen de prijzen sowieso aardig op ja, dat zagen we bij de B&B's ook al, die overigens gemiddeld rond de 50 euro zitten. Net ietsje hoger dan de hostels dus. Wij gaan voor twee-persoons kamers overigens, niet gemengd slapen is geen optie :p

Ik zal op Internet eens kijken naar een lijst met jeugdhostels, gaan we die inderdaad eens meenemen, dat is wel handig. Die B&B's zien er erg 'authentiek gezellig' uit, maar zijn ook vaak weer erg klein, dus mogelijk vrij snel vol. Misschien ook die ene gids die je tipte eens aanvragen, dat kan zeer zeker geen kwaad.
 
Je hoeft niet speciaal voor ons haast te zetten achter het verslagje hoor. Vragen beantwoorden is ook prima :+
Een stok achter de deur O-)
Rond Edinburgh lopen de prijzen sowieso aardig op ja, dat zagen we bij de B&B's ook al, die overigens gemiddeld rond de 50 euro zitten. Net ietsje hoger dan de hostels dus. Wij gaan voor twee-persoons kamers overigens, niet gemengd slapen is geen optie :p
Dat kan ik 99% van de jeugdhostels ook prima hoor (gewoon een 4-persoons of 6-persoons slaapzaal scoren, die dingen zijn zelden bezet.)
Ik zal op Internet eens kijken naar een lijst met jeugdhostels, gaan we die inderdaad eens meenemen, dat is wel handig. Die B&B's zien er erg 'authentiek gezellig' uit, maar zijn ook vaak weer erg klein, dus mogelijk vrij snel vol. Misschien ook die ene gids die je tipte eens aanvragen, dat kan zeer zeker geen kwaad.
Die wordt niet meer verkocht, ik heb een van de laatsten :/
 
Hmz, mijn vriendin heeft net Britse Ponden besteld bij de Rabobank, en moest voor 1 pond ongeveer 1,44 euro betalen, terwijl als je dit bij GWK laat berekenen je uitkomt op 1,08. Rekenen ze zoveel provisie of snap ik het gewoon niet? :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan