Route des Grandes Alpes + Route Napoleon

Prachtige foto`s Ted :Y (de laatste foto is volgens mij genomen bij Wim in de Vogezen¹)
Krijg er weer zin in bij het zien van al die mooie plaatjes² :]
Gr: Cmon


:^

¹Zo te zien heeft ie het weer druk genoeg. Prettige plek om te verblijven :Y

² Moet nog even wachten, maar kan nu al niet wachten op 'n tripje voor volgend jaar... :9~
 
Laatst bewerkt:
Kijk..... da's ook zo'n beetje wat wij in september (meer kans dat de passen open zijn) willen gaan doen.... we trekken er een paar dagen meer voor uit. Maar da's voor de leuk en evt. tegenvallers... dagtochten van 400 - 500km. in de bergen vinden wij prima te doen.
Je gaat toch om te rijden... dan moet je dat ook doen is ons motto. *D

En andere optie is inderdaad zo'n 150 - 200km. per dag te rijden... en terrasjes te pakken... dan heb je aan het eind van de tocht ongetwijfeld ook genoeg gezien om over te vertellen... maar wij kweken liever zitvlees. ;)

I.i.g. alvast véél plezier!
 
*schopje*

ik wil'm rijden, die RDGA :9

de Route Napoleon zegt me niet zoveel, maar is blijkbaar richting het Zuiden (Cannes).

Iemand die zegt: De Fransen zijn te overleven om die route(s) te gaan rijden? :P

Frankrijk is erg mooi, maar die Fransen he? En het Frans -O- :X

Wellicht niet deze zomer al, maar ergens volgend jaar? Of in het najaar.. even zien...

Route Napoleon kan je vanaf Grenoble helemaal naar beneden pakken.... niet echt vervelend. (En wellicht overigens combineerbaar met de route de Cretes.)

En die Fransen.... probeer een paar woordjes te leren en het valt best mee.
Niet alle Fransen zijn nare mensen, mijn ervaring is dat je juist bijzonder leuke lui tegenkomt in dorpjes.
 
net terug van vakantie,

ben de 1ste dag naar vizille geweest daar in een hotel geslapen ( super trouwens! )
2e dag vanaf daar route de napolion gereden, tot aan cannes is zo`n 300km maar daar doe je wel heel de dag over, wij gingen smorgens 10 uur weg ( beetje laat geworden savonds bij het kampvuur bij het hotel :P ) toen 4 dagen in le cannes verbleven en toen weer naar huis...

was super!
 
net terug van vakantie,

ben de 1ste dag naar vizille geweest daar in een hotel geslapen ( super trouwens! )
2e dag vanaf daar route de napolion gereden, tot aan cannes is zo`n 300km maar daar doe je wel heel de dag over, wij gingen smorgens 10 uur weg ( beetje laat geworden savonds bij het kampvuur bij het hotel :P ) toen 4 dagen in le cannes verbleven en toen weer naar huis...

was super!
klinkt niet echt als een MOTORvakantie :X
 
*schopje*

ik wil'm rijden, die RDGA :9

de Route Napoleon zegt me niet zoveel, maar is blijkbaar richting het Zuiden (Cannes).

Iemand die zegt: De Fransen zijn te overleven om die route(s) te gaan rijden? :P

Frankrijk is erg mooi, maar die Fransen he? En het Frans -O- :X

Wellicht niet deze zomer al, maar ergens volgend jaar? Of in het najaar.. even zien...

klopt
Mooi land Frankrijk, alleen jammer van de mensen die er wonen. :P
Van de 8 landen die ik heb aangedaan vorig jaar waren de fransen toch echt het stugst. Ook de enige die altijd hun eigen taal blijven spreken.
Zelfs een monteur in de lokale Kawa garage in italie wil nog wel engels proberen.

Maar goed. voor de Fransen zou ik hrt niet laten, want het is er echt mooi rijden.
 
Kun je de RN85 in een dag rijden) (mijn inschatting is krap maar kan wel)
Negeer die opmerking over 600 km per dag maar

Vanuit Antwerpen naar de Middellandse Zee is een dagreis, zwaar geladen, met passagier, via route Napoléon N85. Zelfs niet via de snelweg. Einfach.
's avonds wandelen langs de kust.
full
 
klopt
Mooi land Frankrijk, alleen jammer van de mensen die er wonen. :P
Van de 8 landen die ik heb aangedaan vorig jaar waren de fransen toch echt het stugst. Ook de enige die altijd hun eigen taal blijven spreken.
Zelfs een monteur in de lokale Kawa garage in italie wil nog wel engels proberen.

Maar goed. voor de Fransen zou ik hrt niet laten, want het is er echt mooi rijden.

Tja, ik had voor mijn Pyreneëen-rit eerder dit jaar nog extra mijn Frans wat geoefend en tot mijn verbazing kreeg ik regelmatig in het Engels antwoord. Nou is mijn Frans best slecht, dat weet ik maar langzaam maar zeker spreken ze toch wel wat meer Engels.
Ligt er ook aan waar je bent, in een of ander gehuch in the middle of nowhere wens ik je veel succes maar in de meer toeristische gebieden valt het echt mee.
 
Heb ik die ook gereden? :)
Hee ijscoman :W

:N

Jij ging toen met Hans en Ide de normale route volgen ,
daar heb je echt iets gemist denk ik, t was maar 50 km heen en terug
maar maar die col ligt er nog wel ff...
 
Hee ijscoman :W

:N

Jij ging toen met Hans en Ide de normale route volgen ,
daar heb je echt iets gemist denk ik, t was maar 50 km heen en terug
maar maar die col ligt er nog wel ff...


Ah! Dat was die dag dat ik er op een gegeven moment helemaal doorzat. Had ook tig kilometers op de laatste druppels gereden; er kon 19,85 liter in mijn 20-liter tank. Stress. Wilde alleen nog maar terug naar de camping. Dat heb ik volgens mij ook alleen gedaan, die anderen hebben die omweg nog wel gemaakt. Of is 'boer zoekt band' ook terug gegaan? Ach, doet er niet meer toe. Die col zoek ik nog wel eens op.

:]
 
Ah! Dat was die dag dat ik er op een gegeven moment helemaal doorzat. Had ook tig kilometers op de laatste druppels gereden; er kon 19,85 liter in mijn 20-liter tank. Stress. Wilde alleen nog maar terug naar de camping. Dat heb ik volgens mij ook alleen gedaan, die anderen hebben die omweg nog wel gemaakt. Of is 'boer zoekt band' ook terug gegaan? Ach, doet er niet meer toe. Die col zoek ik nog wel eens op.

:]
is cker de moeite waard om nog een keer te doen.
 
Zijn er hier nog mensen die deze route nog gaan rijden dit jaar?
Ik ben zelf van plan om in juni deze route te gaan rijden en te overnachten op kleine campings.
Ik trek er in totaal 10 dagen voor uit met 3 dagen voor de RDGA en 1 dag voor de Napoleon route.
Uiteraard mag een dag aan de Middelandse zee niet ontbreken.
 
Mijn advies is Route Napoleon niet te rijden. Deze is bijzonder saai vergeleken met RDGA, en zonde van je tijd. De RDGA kan je dan beter 2 kanten op rijden, of eventueel iets omrijden via Italië en Zwitserland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan