Waar op letten bij aanschaf windscherm?

Bassow

MF veteraan
28 jan 2009
1.404
0
Utrecht
Omdat ik toch veruit de meeste kilometers op de snelweg maak, wil ik eens kijken of een windscherm voor mij veel verschil maakt. Ze zijn zo lelijk, maar als het werkt is dat belangrijker.

De vraag van vandaag: waarin verschillen schermen (anders dan hoogte) en waar moet ik op letten? Wat zijn leuke extra's en wat zijn must-have's? Bijvoorbeeld qua bevestiging, maar ook verstelbaarheid e.d. Die dingen zijn al met al nog best kostbaar, dus heb liever gelijk eentje die ergens op slaat :)
 
Zelluf rij ik hiermee.

003-32.jpg


Wel opletten.Je pik wordt met elke km kleiner.
 
Windschermen zijn nogal persoonsafhankelijk... Hoe lang ben je, hoe rijd je (sportief of relaxed) wil je minder turbulentie of minder druk op je bovenlichaam?

Je hebt verschillende soorten ruitjes, de tourruit (hoog, al dan niet met extra spoiler), een 'flip up' (of hoe dat heet) die kleiner is maar de lucht meer verticaal blaast (sportievere look). Op http://www.mra.de staan van die voorbeeldjes, waar ook uitgelegd staat wat je zou kunnen verwachten.

Op m'n diversion had ik zelf goede ervaringen met een MRA scherm. Maar op de CBR1000F b.v. blijkt het lastig te zijn om een goed schermpje te kunnen vinden. Heb je minder druk op je bovenlichaam, dan heb je wel meer herrie door de turbulentie...
 
Windschermen zijn nogal persoonsafhankelijk... Hoe lang ben je, hoe rijd je (sportief of relaxed) wil je minder turbulentie of minder druk op je bovenlichaam?

Je hebt verschillende soorten ruitjes, de tourruit (hoog, al dan niet met extra spoiler), een 'flip up' (of hoe dat heet) die kleiner is maar de lucht meer verticaal blaast (sportievere look). Op http://www.mra.de staan van die voorbeeldjes, waar ook uitgelegd staat wat je zou kunnen verwachten.

Op m'n diversion had ik zelf goede ervaringen met een MRA scherm. Maar op de CBR1000F b.v. blijkt het lastig te zijn om een goed schermpje te kunnen vinden. Heb je minder druk op je bovenlichaam, dan heb je wel meer herrie door de turbulentie...

Dank voor de link. Moet ik nog op bepaalde dingen letten qua bevestiging?
 
Bij de 8 minuten.
->Domme wa zidde gie toch een misseliek wief, die ganze tiet zi de achter mich hin.
* Danke en wa doe de ge dan mé t eté,of ga de wir bij Perry zitte. As ge mar ni dinkt da ik vanavond nog wa kloar mak.
->Die rommel vrit ik toch nie
*Stik toch!
_O- _O- :} *O*
 
Ah, ruk, het is natuurlijk weer vrijdag. ;) Neemt niet weg dat ik nog steeds open sta voor feedback op windschermen, voor ik EUR 200,- over de balk sodemieter.
 
zou dr vooral op letten dat je m dr weer makkelijk af kan slopen, want t is geen gezicht :P, en hou dr rekening mee dat als je een heel groot scherm monteerd, je benzine-verbruik ook wel eens zou kunnen toenemen, want die dingen hebben een Cw-waarde van een oliebollenkar
 
Terug
Bovenaan Onderaan