Motor Headset , Communicatieset

Patriek_42

Die hard MF'er
15 mei 2006
318
0
Steenwijk
Ik heb hier een communicatieset liggen die in een helm ingebouwd kan worden.
Setje is nog nooit ongebouwd geweest en niet gebruikt.

Het is een 8 kanaals setje die makkelijk in te bouwens is in de helm en met een knop voor aan het stuur.

Portofoons zijn ook los te gebruiken.

Vrprijs 80euro
full
 
Is zo te zien identiek aan het spul wat ik hb liggen.

Setje is Cobra MT725. Werkt wel redelijk, is ook spatwaterdicht en werkt op 4 mini penlites per unit.
Nadeel is bij mij (ouwe motortjes) dat ze redelijk gevoelig zijn voor de storing van de lopende motor, waarbij het bereik drastisch vermindert. Als de ander enkele honderde meters de bocht om gaat uite het zicht, dan is er geen ontvangst meer. Terwijl als ik ermee ge lopen of in de auto ga, het bereik in een woonwijk wel een kilometer is, met gewoon huizen ertussen.

Bij de headset heb 2 twee varianten. Namelijk ook met een microfoon op een steeltje, voor als je een systeemhelm of pothelm hebt. Ik heb een erg goedkope headset, en ook maar met een speaker, wat tot gevolg heeft dat je boven de 80kmu redelijk moeite begint te krijgen met elkaar verstaan. Bij ons lukt het tot ongeveer bij 110kmu, maar dan is het onderhand wel sport om nog te horen wat de ander zegt.

Ik heb nog altijd het plan om er een keer duurdere headsetjes bij te nemen. En ook om eens te proberen de motor wat te ontstoren. Dat schijn met contactpuntjes enzo te maken te hebben.


Zo te zien kun je hier precies hetzelfde spul vinden, daar staat mee info bij:
Cobra MT-725 babyfoon -
Helm headsets Cobra -

Hier heb ik destijds veel info gevonden over dit soort spul:
Portofoons
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan