Info Garmin nuvi 510 *O*

Pacha

MF'er
3 dec 2008
31
0
Oost-Vlaanderen
Hallo ik heb een Garmin nuvi 510 en ik weet niet hoe ik het moet doen om een route die ik aangemaakt heb op Route you op mijn gps te zetten en te kunnen gebruiken. ook routes die op Route you al staan krijg ik er niet op.
Kan iemand mij helpen AUB
Alvast bedankt

Scooterrijder uit Dendermonde *O* *O* *O*
 
Denk dat je deze vraag beter op het scooterforum kan stellen :z
Wat is dat nu weer voor een zielige reactie? Als je niets beter weet zeg dan gewoon niets in plaats van je domheid tentoon te spreiden :z
 
Laatst bewerkt:
Er zijn nog steeds mensen die een motorscooter minderwaardig vinden , nietwaar Cllut
Tot ze er eens mee gereden hebben.
zo een Burgman 650 Ex is pure luxe om mee te toeren.
 
Nog nooit op een (motor) scooter gereden, dus ik kan er niet over oordelen.

Heb nog wel even gekeken op de website die je noemde. Word er niet wijs uit. Normaal gesproken is het zo dat je een *.gdb bestand krijgt. Die kan je openen met mapsource, en vanuit mapsource kan je je routes, kaarten etc. over zetten naar je garmin.

Zo doe ik het iig. altijd, mja ik weet niet of je zelf uberhaubt al een *.gdb bestand krijgt
 
Hoi Pacha,
Er kunnen wel degelijk routes met de Garmin Nuvi 510 gereden worden. Het uploaden gaat echter altijd via Mapsource dat gratis bij de Garmin geleverd wordt.
Een korte handleiding 8-)

(Onderstaande tekst overgenomen van GPStracks.nl)

De bestanden met de extensies *.gdb of *.mps zijn bestanden voor gebruik in Garmin Mapsource.
De bestanden kunnen rechtstreeks worden geopend in Mapsource.
Zorg dat in Mapsource de volgende Preferences onder de tab Routing zijn ingesteld:

Route Style : Use Auto-Routing.
Calculation Style : Shorter Distance.
Try To Avoid: Alleen Carpool Lanes is geselecteerd


Vervolgens kunnen de gegevens naar de GPS worden verstuurd. (Zie handleiding Mapsource.) De route komt dan (automatisch) in de map \GPX (intern of kaartje) van je Garmin te staan.

- Om de route te selecteren kies je Extra/Mijn Gegevens/Importeer route uit bestand.
- Selecteer de route(s) en kies Importeer
- Kies dan in het hoofdscherm Waarheen/Aangepaste route/"de route"/Ga!

En dan maar :] (Jij dan op een scooter) :+

Ik hoop dat je er iets mee kan.
Succes en veel plezier :W
 
De Nuvi 510 werkt inderdaad prima met routes, alleen krijg je er geen MapSource (en kaarten om op je PC te installeren) erbij!
Je kunt MapSource wel downloaden op de site van Garmin, maar het wil niet installeren bij gebrek aan kaarten. Dit is te omzeilen door eerst Garmin Trainingcenter te downloaden en installeren, en daarna MapSource.
Je hebt dan nog geen kaarten, maar je kunt wel routes naar het apparaat verzenden. De instellingen in MapSource voor Routebepaling heb je niet (je hebt immers geen routeerbare kaart), maar zijn ook niet relevant als je alleen maar gegevens uitwisselt met de Nuvi.
 
Hoi Metrorat,

Om de route te selecteren kies je Extra/Mijn Gegevens/Importeer route uit bestand.
- Selecteer de route(s) en kies Importeer
- Kies dan in het hoofdscherm Waarheen/Aangepaste route/"de route"/Ga!


Hier was ik sinds gisteren al op zoek naar :)
Dank zij deze info weer nog :) :)

thx :} :]
Seb
 
Hallo
Ik krijg Mapsource maar niet op de Comp.
Geeft steeds foutmelding.

Gr.
Danny


Misschien handig om te vermelden om wat voor foutmelding het gaat?

Waar heb je die versie van Mapsource vandaan? Welke versie is het?
Zijn je computerspecificaties voldoende? enzovoorts...
 
Vind de nuvi 510 wel een mooi ding , zeker de prijs *D . Maar is het bij garmin niet mogenlijk om gewoon de route te kopieeren en in een mapje op de geheugen kaart te schrijven net als bij een tomtom (dus zonder tussen komst van de gps zelf , gewoon rechtstreeks op het kaartje knippen en plakken van een bestaande route)
 
Dat kan ook, mits in GPX-formaat (en dan wel in de map Garmin\GPX op het kaartje of het interne geheugen)
 
Laatst bewerkt:
Hoi fzr 600rw
Heb het juist geprobeerd om te knippen en plakken op garmin, als ik dan via de comp. ga kijken op mijn gps staat het GPX bestand er op zowel op het toestel zelf als op het geheugenkaartje. maar als ik dan de gps aanzet vind ik het nergens terug ( op gps zelf )
Om gek te worden

Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan