Info Garmin nuvi 510 *O*

Ik doe het gewoon via Mapsource. :)

DSC_0382.jpg


DSC_0383.jpg


En copieren naar je GPX map zal ook wel kunnen.
Mijn Nuvi werkt met de ene kabel wel goed op de compie, en met de andere standaard USB kabel helemaal niet. Dus probeer een andere. Mag niet uitmaken, maar doet het wel. ;)

Je kan trouwens ook gewoon een legaal Mapsource+kaarten pakket kopen.
Werkt ook prima, had 2009 kaarten, 2010 is al uit en is volledig 100% er op te zetten. :}

Daarna wel even zoeken naar het juiste meni in de Nuvi.
Je moet de route nog importeren. (bij mijn gegevens meen ik..) :W
 
Laatst bewerkt:
Denk dat ik mapsource niet kan gebruiken , ik werk met apple (mac OS X). Volgens mij werkt mapsource daar niet mee vandaar dat knippen en plakken van die route,s *D
 
ik had hetzelfde met mijn nuvi, dat hij geen routes toonde die er toch echt op stonden.
Blijkbaar moest je eerst nog via het menu instellingen of persoonlijke bestanden laden. Heb die alleen niet zelf gevonden in het menu, dus kan je niet exact vertellen waar het is terug te vinden...


lekker cryptisch hè? :+
 
Hoeveel intern geheugen heeft de nuvi 510?
Welke grootte SD geheugenkaart kan er in en kan je meerdere routes tegelijk laden?
En wat is het maximale aantal waypoints?
 
Zojuist een Nuvi 510 besteld, kan ik hem zoetjes aan klaar gaan maken voor de vakantie dit jaar. Luxemburg is de bestemming dit jaar. Gaan maar een weekje ivm werk, maar willen daar mooie tours gaan maken richting Duitsland/Frankrijk/Belgie, dus moet snel uitzoeken hoe t allemaal werkt...
 
- Intern geheugen: geen idee, in ieder geval meer dan genoeg voor City Navigator Europe.
- Maximale grootte micro SD kaart: meer dan je nodig zult hebben.
- Maximaal 10 routes, maar je kunt er veel meer in GPX-bestanden op het toestel zetten en alleen de routes die je dan nodig hebt importeren uit die GPX-bestanden.
- Max. 500 waypoints.
 
Dag mensen! Ik heb in Google Maps een route gemaakt, hoe krijg ik deze nou in mijn Nuvi 510. Vind het maar een drama om het erin te krijgen. Nu kan ik de hele route (680km) wel weer in Mapsource gaan verwerken, maar vergeleken met Google Maps vind ik het maar onnodig ingewikkeld programma, het werkt lange niet zo fijn als Google Maps. Wie heeft hier een andere oplossing voor? Ik wil gewoon simpel de knooppunten aan elkaar kunnen "klikken".
 
Wel ik heb het nog nooit geprobeerd (heb mijn nuvi 510 nog niet) maar deze site zou moeten werken. Probeer het eens en laat het even weten als je wilt (ben wel nieuwsgierig :P )
http://www.takitwithme.com/ (TakItWithMe - TakItWithMe - Google MyMaps Converter)

Edit : gebruiks aanwijzing , je maakt een route in google maps als je klaar bent druk je op link (rechts boven op het kaartje(Let op je hebt wel een gratis google account nodig)) en de link kopieer je op de site in die adres balk bovenin de rest spreekt voor zich
 
Laatst bewerkt:
Er komt wel wat in de Garmin te staan. Maar nu geeft ie elke knooppunt als aparte route weer. Dat is 'm dus ook niet. Maar kan ook zijn omdat het een Duitse route is, en ik alleen nog maar BeNeLux en Frankrijk op m'n Nuvi 510 heb staan. Moet heel eerlijk zijn, dat ik het tot nu toe nog een groot drama-ding vind. Van A naar B navigatie gaat wel leuk. Maar aan de simpele maar toch uitgebreidere TomTom layout en functies voor op mijn PDA kan ie nog niet tippen. En dat vind ik wel heeeeeul erg jammer. Het zal wel komen in de loop der tijd... tenminste daar ga ik dan maar van uit.
 
aan de simpele maar toch uitgebreidere TomTom layout en functies voor op mijn PDA kan ie nog niet tippen.
_O-

Mapsource is echt niet lastig.
Internetsite ziet er trouwens veelbelovend uit.
Misschien ga ik van het weekend wel even wat testen. :Y
 
_O-

Mapsource is echt niet lastig.
Internetsite ziet er trouwens veelbelovend uit.
Misschien ga ik van het weekend wel even wat testen. :Y

Tjah, dat zijn mijn bevindingen tot zover. Het overzetten van routes via Mapsource is niet het probleem. Maar ik heb op Google Maps een route uitgezet, en die wil ik nu ook in Mapsource plaatsen... dan vind ik het echter maar een omslachtig programma. Hoe doe jij dat dan? Ik heb geen zin om om de kilometer een herkenningspunt te plaatsen. Maar kan het kloppen dat het niet fijn wil omdat ik Duitsland nog niet op de Garmin heb staan?
 
@ JaMa: Klikje en even lezen wat er staat .... :Y

't is niet ideaal ..... maar 't werkt wel ;)

EN je bent niet de enige die dat MapSource maar een draak van een pakket vind ..... Simpel sleur/pleur van een route is een basale functie, maar dat gaat niet :X
 
Laatst bewerkt:
Maar kan het kloppen dat het niet fijn wil omdat ik Duitsland nog niet op de Garmin heb staan?
Zou kunnen, ik heb heel Europa. *O*
Errr via update van je kaarten krijg je een bestand, heb je die opgeslagen?
Als je die update nogmaals uitvoerd kan je ook de kaart van Duitsland selecteren.
Wel ten koste van de Benelux, maar je kan later ook weer terug.
Dus wellicht kan je even testen. :Y

Mapsource doe ik gewoon klikken en slepen.
Maar heb vooral bestaande routes gebruikt die ik van internet heb geplukt. :)

Zhe-Germans2.gif
 
Moet het wel op een kaartje?
Heb het ook geprobeerd, route gemaakt met Mapsource en die "overgedragen"naar mijn Nuvi 550.
Dan via "mijn gegevens" de route geïmporteerd en dan via "waarheen"de aangepaste route opgehaald.
Werkt goed, zonder geheugenkaart!
Dus gewoon op het geheugen de Nuvi zelf.
Heb er ook al wat routes opgezet voor de zomervakantie in Italië.

Heb nu wel een sd kaartje gekocht (E10,- Dixons)
Ik heb begrepen dat als het geheugen van het apparaat vol is,er dan pas informatie op het kaartje weggeschreven wordt.

Zaterdagavond een toerrit gereden van MSV Ophemert met de Nuvi 550.
Dat is toch een stuk makkelijker en veiliger dan met de routerol.

Ik wil alleen nog uitproberen wat er gebeurt als je een waypoint mist of overslaat.
Gaat ie dan door met het volgende waypoint of blijft hij je terugsturen?

We hebben er ook mee gefietst, daarvoor zou je eigenlijk de On Route fietskaart aan moeten schaffen.
Zo ook de On Route motorroutes, heb een demo gezien bij Waypoint in Moordrecht en daarmee kan je toch wat uitgebreidere/mooiere routes maken.

https://www.formdesk.com/anwb_kto/onroute_promotor
 
Laatst bewerkt:
Moet het wel op een kaartje?

Heb nu wel een sd kaartje gekocht (E10,- Dixons)
Ik heb begrepen dat als het geheugen van het apparaat vol is,er dan pas informatie op het kaartje weggeschreven wordt.
Moet niet, kan wel, kan je in Mapsource aangeven.

Voor de kaart van Europa+Rusland en Scandanavie had ik niet genoeg intern geheugen. :)
Ik wil alleen nog uitproberen wat er gebeurt als je een waypoint mist of overslaat.
Gaat ie dan door met het volgende waypoint of blijft hij je terugsturen?
Hant er vanaf hoe de route gemaakt is. :)
Met Waypoints gaat'ie automatisch naar de volgende dichtsbijzijnde.
Ik heb ook wel eens eens gehad met een andere gedownloade route dat ik het vlaggetje moest ophalen. (wegafsluiting, kilometers omgeleid, terug naar punt, vlaggetje pakken, rechte weg weer terug naar vervolg route _O- )
 
Laatst bewerkt:
Moet niet, kan wel, kan je in Mapsource aangeven.

Voor de kaart van Europa+Rusland en Scandanavie had ik niet genoeg intern geheugen. :)Hant er vanaf hoe de route gemaakt is. :)
Met Waypoints gaat'ie automatisch naar de volgende dichtsbijzijnde.
Ik heb ook wel eens eens gehad met een andere gedownloade route dat ik het vlaggetje moest ophalen. (wegafsluiting, kilometers omgeleid, terug naar punt, vlaggetje pakken, rechte weg weer terug naar vervolg route _O- )
Dus het is wel aan te raden om eventuele kruispunten met Waypoints aan te geven? Heb nu dus meerdere landen op de Nuvi staan, kan gewoon in het interne geheugen. Kan hier op het werk helaas niet proberen. Piel vanavond wel weer ff verder.
 
@ JaMa: Klikje en even lezen wat er staat .... :Y

't is niet ideaal ..... maar 't werkt wel ;)

EN je bent niet de enige die dat MapSource maar een draak van een pakket vind ..... Simpel sleur/pleur van een route is een basale functie, maar dat gaat niet :X
Thnx Wimmel! Dat gaan we vanvond thuis is ff proberen!
 
Dus het is wel aan te raden om eventuele kruispunten met Waypoints aan te geven? Heb nu dus meerdere landen op de Nuvi staan, kan gewoon in het interne geheugen. Kan hier op het werk helaas niet proberen. Piel vanavond wel weer ff verder.
Na het kruispunt geloof ik. :+

Hoeft niet bij iedere toch, ding rekent zelf de tussenliggende punten.. :)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn nog steeds mensen die een motorscooter minderwaardig vinden , nietwaar Cllut
Tot ze er eens mee gereden hebben.
zo een Burgman 650 Ex is pure luxe om mee te toeren.

Er zijn er anderzijds véééééél meer die geen enkel probleem hebben met scooters.
Zolang het een motorplaat heeft en je een helm moet dragen ist voor mij een "motorfiets".
Of het nu een 125cc, scooter, goldwing, MP3, of HD is .. doetterallemaal niet toe.

<edit> damn, da was off topic... </edit>
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan