Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

*D *D O-) *D *D

files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_596953.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_596966.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_596981.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597011.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597041.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597311.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597329.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597369.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597408.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597442.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597947.JPG


files%5C20090706%5C06-07-2009%5CGroep%203%5Clarge%5Cleukopdefoto_597963.JPG
 
Even een verslagje over MSL Circuit Experience Assen vandaag. Voor het eerst de GSX-R 750 uitgeprobeerd. Ik had volgens mij beter een U-Boot mee kunnen nemen... "Klaar maken voor onderwater!..." Ondanks de regen tòch een gezellige dag. Eerste sessie was een half uur vertraagd. Men was er achter gekomen dat er brokken rubber in de GT lagen van een autorace o.i.d. De GT moest eerst aangeveegd worden.... Toen Groep 3 eenmaal de baan op kon was het na 1,5 ronde eigenlijk al over: De rood/geel gestreepte vlag. Natte baan door de regen die plotseling losbarstte. Ik heb nóg een rondje "gekropen" totdat ik de motor echt voelde gaan glijden. Toen maar weer naar binnen gekomen.

De 4e sessie was pas weer droog, toen kon ik dus echt even voelen wat de GSX-R doet. Nou, hij is héél anders dan de R1, kan ik je melden! Uiteraard motorisch; ik zat (een dikke duizend gewend) constant te laag in toeren. Daarnaast is het blok ook gewoon wat "slomer". Logisch natuurlijk.

Het rijwielgedeelte moet ik toch ernstig aan wennen. Bij het aanremmen van de bochten schudt de motor met zijn kop en voelt niet helemaal stabiel aan. De bochtlijn volgt hij wel gedwee, hij zwabbert niet of zo. Verschillende keren een knee-down gedaan dus dat voelt wel goed. Ik denk dat een stukje aandacht voor de vering hier veel verschil kan maken. Remmen zijn gewoon goed. Zitpositie is lekker met een fijn hoge bolle ruit. Nou moet ik nog ècht plat gaan liggen!

Mijn tijden zijn absoluut niet schokkend, integendeel. Ik was 7 seconden langzamer dan de laatste keer Assen (maand geleden) met de R1. Aan de andere kant was ik even snel als de 1e keer Assen op de R1 dit jaar. En dat met een nog onbekende fiets die ook nog eens 11 jaar ouder is dan de R1... Niekt sjlekt...!

Ik ben benieuwd wat hij op 7 september op Zandvoort doet! Vering wil ik dan iig in orde hebben!

leukopdefoto_599789.JPG


full


full
 
ik zie dit topic nu, mooi! Heb zelf op 2 gsxr's geracet, bouwjaar 1999 volgens mij (moet ik eens opzoeken). Ik heb nog een hoop onderdelen liggen op zolder; heeft er nog iemand iets nodig toevallig? Ik zal eens een lijsje maken. Was trouwens een 600. Zal binnenkort ook een foto erop plaatsen hier

Ik ben nog op zoek naar een linker Ram Air kanaal. Setje is eventueel ook goed.
Heb je ook nog iets van valproppen?

Verder wil ik heel graag een kontje hebben van een K1 model, maar dat heb je vast niet.

Ben ook benieuwd naar de foto's en eventueel een lijst met spulletjes. Voor de kappen ben ik nr 3 geloof ik???
 
One-oh-Four, mooi verslagje klote van de regen.
Hoop dat ik het over een dag of 20 beter heb kwa weer, wacht nog wel steeds op de bestelde valdoppen -O-
 
@Redline Rider:
Heb je gisteren nog gereden en zo ja, heb je de regenbanden uitgeprobeerd en hoe beviel dat?

Ik heb een extra setje velgen en ben in dubio of ik er wel of niet regenbanden op moet gooien of gewoon "mooi weer" rijder moet blijven .

@Starscream: en heb je je tijd kunnen verbeteren?
 
@Redline Rider:
Heb je gisteren nog gereden en zo ja, heb je de regenbanden uitgeprobeerd en hoe beviel dat?

Ik heb een extra setje velgen en ben in dubio of ik er wel of niet regenbanden op moet gooien of gewoon "mooi weer" rijder moet blijven .

@Starscream: en heb je je tijd kunnen verbeteren?

Jazeker heb ik gereden, en ik kan je een ding vertellen regen rijden is GEWELDIG!!! :9~
Regenbandjes waren super maar zijn niet zalig makend, het aantal keren dat ik glibberend en glijend over het circuit ging waren niet op 2 handente tellen :P. De kick was echter des te groter :P.

Je voelt het overigens wel redelijk goed aan wanneer de grip over is. Omdat het de eerste keer op regenbanden was duurde het wel even voordat je wist waar de grenzen lagen en hoe hard je er nu precies mee kan. Ben 2 sessies aan het aftasten geweest, sessie 3 en 4 waren gewoon super.

Op een kletsnat zandvoort een 2.30 neergezet :). Laatste sessie op een half nat zandvoort 2.28 B|. Ik had totaal geen vetrouwen in de baan ene stuk was het droog en lag je lekker plat terwijl het andere stuk nog zeiknat was.

Al met al een super dag gehad!! Weer een ervaring rijker :)

DSC_1606.JPG


Alle foto's kan je vinden op http://go2arno.servehttp.com/files/circuit/Zandvoort 12-07-09/index.html :)


Geloof me koop gewoon een setje! Het is het geld dubbel en dwars waard.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker heb ik gereden, en ik kan je een ding vertellen regen rijden is GEWELDIG!!! :9~
Regenbandjes waren super maar zijn niet zalig makend, het aantal keren dat ik glibberend en glijend over het circuit ging waren niet op 2 handente tellen :P. De kick was echter des te groter :P.

Je voelt het overigens wel redelijk goed aan wanneer de grip over is. Omdat het de eerste keer op regenbanden was duurde het wel even voordat je wist waar de grenzen lagen en hoe hard je er nu precies mee kan. Ben 2 sessies aan het aftasten geweest, sessie 3 en 4 waren gewoon super.

Op een kletsnat zandvoort een 2.30 neergezet :). Laatste sessie op een half nat zandvoort 2.28 B|. Ik had totaal geen vetrouwen in de baan ene stuk was het droog en lag je lekker plat terwijl het andere stuk nog zeiknat was.

Al met al een super dag gehad!! Weer een ervaring rijker :)

[afbeelding]

Alle foto's kan je vinden op http://go2arno.servehttp.com/files/circuit/Zandvoort 12-07-09/index.html :)


Geloof me koop gewoon een setje! Het is het geld dubbel en dwars waard.


Whoohaa, kneedown in de regen :}
Je hebt me overtuigd.

Ik weet nog dat ik mijn eerste circuitdag in groep 2 een 2.28 reed en toen was het kurkdroog :+
 
:Y

weer 5 seconden eraf gereden.

Heb nu een 2.16 staan. Moet nog wel een heel stuk beter kunnen. Ben afgelopen vrijdag langs SO Suspension geweest om de vering af te laten stellen.


Netjes. Bij mij gingen er ook iedere keer 4 seconden af, volgende keer kan je naar groep 4!

@Redline: ziet er goed uit zo in het wit. :Y Heb de mijnes ook net gespoten, ben ook voor wit gegaan (maar wel in combinatie met zwart). Gaat donderdag naar HK in tiel om de vering aan te laten passen, dan nieuwe ketting en tandwielen en dan hopelijk nog twee keer deze maand op Zandvoort.
Heb trouwens niet alleen WP veren voor heb ik ontdekt, maar een complete WP voorvork op mijn CBR. Met high en low speeddemping enzenz. :9
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik dacht ik zal de mijne er ook eens tussen plaatsen.

Het is een 600 uit 2000,er staat nu 9000 km op de teller en heb er al het eea aan gedaan.
Heb een stickerset van het Relentless BSBK team uit Engeland erop geplakt. Voorvering is aangepast door HK, de progressieve standaardveren zijn er uit gehaald en er zijn lineaire raceveren geplaatst.
Luchtkamer, oliesoort en veren zijn op mijn gewicht en rijstijl aangepast.
WP4618-competition schokdemper achter met 85 kg veer. LSL- stuurdemper, Starlane Quickshifter, schakeling andersom, NRC valdeksel, 520 ketting met Renthal tandwielen 15/49 (is net een crosser met schakelen met quickshifter en deze tandwielverhouding), Pipercross Airfilter, Gearindicator, zwarte stompgrip, Brembo radiale rempomp 20 mm, ABM schijven, stalen remleidingen, PerformanceFriction Carbonmetallicblokken, Metzler Racetec Interact banden (voor K0 en achter K1) in combinatie met Distripart Bandenwarmers. Koelvloeistof vervangen door water met Silkolene additief.
Motorex full syntetic in het blok.
Als remvloeistof gebruik ik Motorex Dot 5.1 (hoger temperatuurbereik)
Krijg op het circuit soms wel wat opmerkingen over de knallen uit de uitlaat door de quickshifter.
Hij onderbreekt alleen de ontsteking en door de carburateurs loopt de benzine gewoon door tijdens de onderbreking gevolg=> grote knal (= wel cool hahaha)
Momenteel goed met mij erop voor 2:03 op Assen maar moet nog verder omlaag.
Heb begin augustus nog een training bij de Race-Academy in Frankrijk van 3 dagen gevolgd en daar best wel het eea bijgeleerd.
Heb op mijn Aprilia alweer 2:01 gereden op Assen en op 10 sept heb ik weer met de Suzuki gereden op Assen.
Ben toen in de eerste sessie in ronde 7 met zo'n 160 a 170 km p/u onderuit gegaan in de Ruskenhoek.
Hing links onder hellingshoek en zonder te waarschuwen pats voorwiel weg.
Met mijn borst op de curbstones geklapt en toen de grindbak in.
Motor zwaar gehavend.
Ach een kleinigheidje hou je altijd....
Wel 5 weken bijna niet kunnen slapen van mijn ribbenkast die zwaar gekneusd was.
Heb inmiddels wel een borstprotector gekocht en draag deze ook steevast als ik ga rijden.
Soms leer je wel eens wat bij hahaha.
Heb gisteren (11 oktober) weer gereden met de Suzuki, is weer helemaal terug in racetrim gebracht, ziet er netjes uit en deed het weer perfect gelukkig.
Ben er wel weer blij mee dat het weer goed met mij en de motor gaat.

Groetjes Henk

full
full
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
vandaag wat stickers op de srad geplakt, nu enkel de valdoppen nog en die staat klaar.

staat wel mooi op dat parelmoer wit *O*

full
 
Netjes. Bij mij gingen er ook iedere keer 4 seconden af, volgende keer kan je naar groep 4!

@Redline: ziet er goed uit zo in het wit. :Y Heb de mijnes ook net gespoten, ben ook voor wit gegaan (maar wel in combinatie met zwart). Gaat donderdag naar HK in tiel om de vering aan te laten passen, dan nieuwe ketting en tandwielen en dan hopelijk nog twee keer deze maand op Zandvoort.
Heb trouwens niet alleen WP veren voor heb ik ontdekt, maar een complete WP voorvork op mijn CBR. Met high en low speeddemping enzenz. :9
[afbeelding]

Mooie bike (voor een honda :+ ;) ) en kleurstelling :P. Lekker compleet ook :P
Ben benieuwt hoe hij bevalt.
 
@ Redline,

Zag dat je interesse had in die witte tank (ander topic). Ik heb zelf interesse in de kuip. Ik woon in Zwolle (en jij in Amersfoort zag ik) misschien kunnen we dan samen het geheel opkopen en dan tussen ons verdelen? Is de verkoper er ook meteen van af. Laat t me maar ff weten.

Mailen kan ook. Adres staat in m'n profiel.
 
Oldskool gixxers op het circuit zijn VET!!! Blijft mooi om op je prehistories hok niewe supersports helemaal zoek te rijden })

Ik op zandvoort 5 jaar geleden :] :

[afbeelding]

:Y ,van deze is de vering aangepast met progressieve hyperpro vering en uiteraard de remmerij.
Hij leverd ook nog eens 108 pk ahaw(niet slecht voor zo'n kleine 110 K op de teller *D
Kan aardig meekomen in de groep "minder snel".
Wereld tijden kun je er uiteraard niet mee rijden,maar veel plezier heb ik er wel op,en daar gaat het me om ;) .
 
@ Downsider: is dat een '89-er?

Oliekoelers zijn idd sweeeeeet.

Uitlatdemper lijkt wel wat laag te hangen -> grondspeling geen probleem?
 
Laatst bewerkt:
@ Downsider: is dat een '89-er?

Oliekoelers zijn idd sweeeeeet.

Uitlatdemper lijkt wel wat laag te hangen -> grondspeling geen probleem?

Nee het is een 90-er,uitlaat is idd een probleem ,rij hem bij het uitkomen op het rechte stuk van zolder veel aan de grond. :P
Moet er nog iets op verzinnen :Y .

ideen? ;)
 
Laatst bewerkt:
@ Redline,

Zag dat je interesse had in die witte tank (ander topic). Ik heb zelf interesse in de kuip. Ik woon in Zwolle (en jij in Amersfoort zag ik) misschien kunnen we dan samen het geheel opkopen en dan tussen ons verdelen? Is de verkoper er ook meteen van af. Laat t me maar ff weten.

Mailen kan ook. Adres staat in m'n profiel.

Hey, ik zie toch van de witte tank af. Blijf voorlopig nog wel even met een blauw tankje rondrijden. Misschien dat ik het hart van me velgen wel blauw ga spuiten :P
 
Nee het is een 90-er,uitlaat is idd een probleem ,rij hem bij het uitkomen op het rechte stuk van zolder veel aan de grond. :P
Moet er nog iets op verzinnen :Y .

ideen? ;)


Met kortere dogbones de achterkant omhoog gooien. Met mijn oude gixxer had ik ook altijd problemen met de grondspeling, uitlaat + stepje + kuipwerk aan de grond '(.

Na het ophogen geen enkel probleem meer gehad, en hij stuurt ook nog eens een stuk sneller in :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan