Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's een publiek geheim, en is te bevragen bij NikoTech zelf ;)

Zitten iets onder de prijs van Touratech steppies (ter indicatie), maar TT steppies zijn niet lager als de originele volgens mij, alleen iets breder voor wat meer comfort als je staat..
De Nikotech stepjes zijn 4 cm lager als de standaard steppies, daarbij zijn ze breder én langer... zodat je met je hele voetbreedte op het stepjes staat bij offraod rijden, en dat is zoooo veel lekkerder rijden.. daarbij heeft het verlagen van je stepjes hetzelfde effekt als het verhogen van je stuur, en dat in combi met 5 cm stuurverhogers geeft je dus 9 cm meer comfort en dat is VEEL :P

Staand rijden is nu net zo comfortabel als zittend, en zittend heb je door de steppies ineens veel meer beenruimte, look Jim; it's amaaaaazing *D

\[EDIT] hoe vies kunnen die foamgrips nou helemaal worden ?? je handkappen zitten ervoor en met elke regenbui regenen ze weer schoon, en binnen een paar maanden heb je weer nieuwe; ze slijten als een idioot op de plek waar je duim zit als je wat meer offroad rijdt :X

Fotootjes graag van de steps.... Zowieso meer fotoos in dit topic... is leuker!

Greetttzzzzzzz..................am 8-)

Ik zal zelf maar beginnen ermee... kan er toch geen genoeg van krijgen van die Twins....
full
 
Die heb ik nog niet met de steppies erop, maar zal ik morgen FF maken als ik eraan toe kom ;)

Leuke foto's in de buitenbak, ben je de eigenaar of heb je daarna bonje gekregen ?? :+

Overigens vind ik het wel een beetje een 'blotekontengezicht' zonder valbeugel :X
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik nog niet met de steppies erop, maar zal ik morgen FF maken als ik eraan toe kom ;)

Leuke foto's in de buitenbak, ben je de eigenaar of heb je daarna bonje gekregen ?? :+

Overigens vind ik het wel een beetje een 'blotekontengezicht' zonder valbeugel :X

Ben de eigenaar, of ja, eigenlijk is mijn vrouw de eigenaar, is haar afdeling... ;) 8-)
 
Gisteren de Twin van mijn maat opgehaald (400 + kilometer op en neer)... Hij zou in de auto terug rijden, ik zou de Twin terug rijden.... Écht niet dus! Ik heb in mijn godsganzelijke leven nog nooit zo'n regenbijen meegemaakt in het oosten des lands!! Gelukkig hadden we een pick-up bij... :) .. Twin opgeladen, vastgesjort en maken dat we thuis kwamen.... 8-)
full
 
Op de terugweg nog ff langs geweest bij vriend Berry, van Dessert Motors, waar ik de mijne gekocht heb. Frans (mijn maat) moest natuurlijk ook nog div. accsesoires hebben en een beetje reclame maken voor Dessert Motors... Voor mezelf ook nog een leukigheidje meegenomen... Een cover voor het reservoir van de remvloeistof... Verder voor Frans de zijne handkappen met spoilers, kettingkast gefreesd, nummerplaathouder, nieuw rubber op de voetsteuntjes, stuurverhogers, stuurrol, en zo nog wat gerei.... Verder meteen maar de onderbak eraf gehaald en gepolijst en de uitlaat gepolijst... mooie hobby hebben we toch! 8-)

En uiteraard de illustraties om e.e.a. te verduidelijken:
full
 
Mooie ploaties 8-)

Mooie chev ook :9~

Wij hebben grenzend aan de achtertuin een manege zitten, zit alleen een slootje tussen, en daar heeft ondergetekende een bruggetje over gemaakt, dus mijn princesseboontje loopt binnen de minuut naar onze 1PK *D

En ik klauter net uit onze Chevy, wat kan het leven toch verassend zijn he ;)

Bij mij psies hetzelfde, de 1PK is afdeling vrouw, ik loop wel eens mee om hem van het land te halen of ernaartoe te brengen, maar ik heb er niks mee. :N

Dat ding van je maat is netjes geblingd, maar dat blijft niet zo zeker ??? die ding moet VIES man -O-
Ik doe na de winter mijn carterbeschermer met een stukkie scotchbrite, en verder verwennen doe ik dat ding ech nie :N
Ik heb er al een paar flinke butsen in zitten ook trouwens, als je over stenige ondergrond rijdt doet hij zijn werk prima :X
 
As requested; fotow's van de verlaagde steppies.

dsc03375.jpg


dsc03374.jpg

Vanmiddag voor het eerst mee gereden, en ik vond de rem en schakelhevels nog wat te hoog staan (die moet je ook mee omlaag stellen natuurlijk), de remhevel moest ik íetsie verbouwen om de hevel laag genoeg te krijgen, maar het past psies... de schakelhevel kon ver genoeg van zichzelf, maar de afstand tussen het pedaal en de hevel wordt wel wat krapper, ik vind het licht irritant, maar kan een kwestie van wennen zijn; alles zit nét FF ergens anders als je gewend bent..

Het rijdt wel heel erg prettig; je kunt je benen heel goed kwijt, je zit iets wijder en als je moet staan heb je echt het gevoel op je dat uren vol kunt houden, echt heerlijk :P

Ik heb ook meteen mijn spraakgestuurde alarm FF bijgesteld; kijkt nu weer goed boos en ligt dichterbij :+

kopievandsc03382.jpg


Van de week als de Chevy me FF met rust laat ga ik een poging wagen om de tripmeter modden; het weerstandje is binnen, en dat solderen moet ook wel lukken... de tripmeter heb ik al vaker losgehad dus dat lijkt me ook geen probleem.

Pics will be posted..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan