Info Garmin nuvi 510 *O*

Misschien makkelijk om even Google te raadplegen...?

Volgens Garmin niet, maar als je toch meteen doorverwezen word naar Google, wat is dan de waarde nog van zo'n topic :?

-O-

Garmin
Garmin

Bluetooth® wireless technology (connect to your phone for hands-free calling): no
Headphone jack/audio line-out: no

Bij beide modellen staat dat er GEEN BT aanwezig is en GEEN audio out..

De 510 staat niet eens in de lijst. :X


Get it.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Daarom heb ik deze.

DSC_0030.jpg


Lief he. :')
 
Ik heb deze
[afbeelding]
Werkt ook mooi! Tot 8 uur spreektijd. Kan er niet mee bellen, maar heb nu niet meer zon ding aan de helm hangen... Poser hé dan kun je dat niet hebben! 8-)
Juist poser zo'n ding aan je helm. Automobilisten denken dat je pliesie bent. :')
 
Juist poser zo'n ding aan je helm. Automobilisten denken dat je pliesie bent. :')
Ik weet niet of ik dan als politie serieus wordt genomen als ze een AGV White Zoo zien met een intercom geval erop...

White Zoo

Maar ik weet nu ook hoe ik mijn eigen gemaakte route ga aanpakken. Ik maak ze gewoon in Tyre met flink wat Waypoints, tenminste waypoints waar Mapsource t.o.v. Google Maps een alternatieve route pakt en sla de route in Tyre dan op als .GPX.

Dan open ik met Mapsource het .GPX bestand en bereken dan de route opnieuw. En tadaa... ik heb mijn zelfgemaakte route. Ga vanavond nog even kijken of het werkt, maar ik geloof wel dat dit voor mij de manier is.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Als ik Mapource wil opstaren krijg ik steeds de melding van .

Mapsource kan geen geinstalleerde -kaartproducten vinden.
Installeer één of meer Mapcource-kaartproducten en start Map source opnieuw.

Waar haal ik die ????
 
Eeeuh ... die moet je kopen :)

Maar je kunt ook bij Garmin even de "trainer" versie downloaden en installeren. MapSource installeer je dáárna pas ....

Om routes naar je Nüvi te zetten is dat voldoende, 't schijnt.
 
Laatst bewerkt:
Eeeuh ... die moet je kopen :)

Maar je kunt ook bij Garmin even de "trainer" versie downloaden en installeren. MapSource installeer je dáárna pas ....

Om routes naar je Nüvi te zetten is dat voldoende, 't schijnt.
Als je jezelf aanmeld om myGarmin dan kun je een update downloaden van ongeveer 3gb uit mijn hoofd. Dat bestandje pak je uit met WinZip in een zelf aangemaakt mapje. In dat mapje staat dan weer een IMG mapje, daarin staat het uitvoerende bestand: CNEUNT2010Update_NLD volgens mij is dat hetzelfde bestand als ik destijds heb gebruik om Mapsource te installeren. Ik weet het niet zeker, maar het kost je niets, en je verliest niets en als het werkt heb je op een legale manier Mapsource!
 
Als je een route wilt importeren krijg ik een complete lijst in mijn Nuvi, weet iemand hoe ja dat weg/leeghaalt?

Edit:
Dit wil ik graag weten omdat Mapsource zegt dat de routes naar de Nuvi zijn geupload, maar ik ze niet kan vinden op het apparaat. Kan dit omdat het apparaat vol zit? Maar hoe krijg ik die lijst leeg of alsnog de routes op de Nuvi.

Edit 2:

Dit vond ik net over de Zumo, maar klinkt erg "Nuvi achtig". Vanavond thuis maar is even proberen. Ik laat het hier weten. Maar als iemand weet hoe ik die lijst leeg kan maken hoor ik het graag!

Wanneer routes een voor een naar een Zumo worden geladen worden deze inderdaad telkens overschreven.

Door na elke upload de Zumo los te koppelen en opnieuw aan te koppelen kan je verschillende routes een voor een uploaden om te importeren. Wel omslachtig als je 6 of meer routes in de Zumo wilt hebben.

De eenvoudigste manier is in MapSource een nieuw bestand aanmaken en daar de 6 routes in kopiëren. Vervolgens dit bestand uploaden naar de Zumo. Nu staan de 6 routes klaar om te importeren.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat werkt dus ook niet... ik moet verdorie toch meer als 1 route in dat ding kunnen zetten?! Anders flikker ik het ding vanavond nog het raam uit en doe ik het wel via mijn PDA. Wat een onhandige bedoeling. Ik kom met de interface van TomTom + 4 andere applicaties om de route erop te krijgen verder als met de Garmin. En de routes die ik van internet afhaal zijn ook allemaal te lang... dus past de Nuvi de routes dan weer zelf aan... Vraag me nu toch sterk af wat ik met het ding moet...
 
Laatst bewerkt:
~
Als je een route wilt importeren krijg ik een complete lijst in mijn Nuvi, weet iemand hoe ja dat weg/leeghaalt?

Edit:
Dit wil ik graag weten omdat Mapsource zegt dat de routes naar de Nuvi zijn geupload, maar ik ze niet kan vinden op het apparaat. Kan dit omdat het apparaat vol zit? Maar hoe krijg ik die lijst leeg of alsnog de routes op de Nuvi.



Extra>>pijltje naar beneden>>Mijn gegevens>>Importeer route uit bestand

Selecteren>>Importeer

Dan terug>> Waarheen>> 2x pijltje naar beneden>>Aangepaste routes>> route kiezen.
 
Anders flikker ik het ding vanavond nog het raam uit en doe ik het wel via mijn PDA. Wat een onhandige bedoeling. Ik kom met de interface van TomTom + 4 andere applicaties om de route erop te krijgen verder als met de Garmin. En de routes die ik van internet afhaal zijn ook allemaal te lang... dus past de Nuvi de routes dan weer zelf aan... Vraag me nu toch sterk af wat ik met het ding moet...
Ik ga wel even buiten je raam staan, kan nog wel zo'n superhandig apparaat gebruiken.
Heeft mijn vriendin er ook eentje. :+

Geen idee wat je allemaal doet, routes zijn nooit te lang hier. :? :]


Hier laad ik er even een stuk of vijf zes tegelijk. :)

Zhe-Germans2.gif


Waarvan er maar eentje niet herberekend werd, die klopte blijkbaar volledig met de laatste kaart. ;)

Screendump is overigens nog voor het updaten naar geheel Europa, Scandinavië en Rusland. :}
 
Laatst bewerkt:
Dat is vaak met sub-menu's
Als je niet in het juiste hoofdmenu start kom je niet in het sub-menu wat je zoekt.
Ben ook al een tijd aan het "spelen" om al die menu's te leren kennen.
 
Dat is vaak met sub-menu's
Als je niet in het juiste hoofdmenu start kom je niet in het sub-menu wat je zoekt.
Ben ook al een tijd aan het "spelen" om al die menu's te leren kennen.
Er zijn inderdaad globaal twee ingangen, waarvan er eentje doodloopt.
WB moet het ook vaak even twee keer doen. _O-
 
\
Als je een route wilt importeren krijg ik een complete lijst in mijn Nuvi, weet iemand hoe ja dat weg/leeghaalt?

Edit:
Dit wil ik graag weten omdat Mapsource zegt dat de routes naar de Nuvi zijn geupload, maar ik ze niet kan vinden op het apparaat. Kan dit omdat het apparaat vol zit? Maar hoe krijg ik die lijst leeg of alsnog de routes op de Nuvi.



Extra>>pijltje naar beneden>>Mijn gegevens>>Importeer route uit bestand

Selecteren>>Importeer

Dan terug>> Waarheen>> 2x pijltje naar beneden>>Aangepaste routes>> route kiezen.
Dit snap ik wel ja. Maar als je zoals jij het zelf al beschrijft dit doet....

Extra>>pijltje naar beneden>>Mijn gegevens>>Importeer route uit bestand

Dan krijg ik een complete lijst met allemaal waypoint en weet ik wat voor weten te zien. Maar ik wil deze complete lijst graag leeghalen. Dat is mijn vraag...

@ Worldbeater. Ik heb het voor elkaar, ipv waypoints te gebruiken heb ik via-route punten gebruikt. Waarschijnlijk zoveel dat de route dan te lang is. Nu moet ik verdorie Nederland er weer opzetten. Schrijft hij automatisch het land dat je wilt inladen over het andere land? Of moet je nog wat anders doen. Ik wil gewoon Benelux + Frankrijk icm met Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Die kaart heb ik toegevoegd, maar nu is BeNeLux + Frankrijk weg...
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen, ik heb heel Europa. *O*
Errr via update van je kaarten krijg je een bestand, heb je die opgeslagen?
Als je die update nogmaals uitvoerd kan je ook de kaart van Duitsland selecteren.
Wel ten koste van de Benelux, maar je kan later ook weer terug.
Dus wellicht kan je even testen. :Y
Hoe krijg je heel Europa erop dan? Ik hoef alleen maar Benlux + Duitsland erop te hebben. Maar het of Benelux of het is Duitsland. Krijg ik het eindelijk voor elkaar met de route, kan ik niet direct vanuit Nederland naar Duitsland navigeren?
 
Hoe krijg je heel Europa erop dan? Ik hoef alleen maar Benlux + Duitsland erop te hebben. Maar het of Benelux of het is Duitsland. Krijg ik het eindelijk voor elkaar met de route, kan ik niet direct vanuit Nederland naar Duitsland navigeren?
Zo uit de doos is het idd Benelux+Frankrijk of een installatie compleet vervangen met een ander Europees land. :)

Je kan natuurlijk wel kaarten bijkopen en extra installeren. O-)
 
Hoe krijg je heel Europa erop dan? Ik hoef alleen maar Benlux + Duitsland erop te hebben. Maar het of Benelux of het is Duitsland. Krijg ik het eindelijk voor elkaar met de route, kan ik niet direct vanuit Nederland naar Duitsland navigeren?


Vandaar dat het bij mij anders gaat.
Ik heb wat routes in Italë gemaakt en erop gezet.
Ik heb de 550 gekozen, en die heeft west-europa er op staan, vandaar.
 
Vandaar dat het bij mij anders gaat.
Ik heb wat routes in Italë gemaakt en erop gezet.
Ik heb de 550 gekozen, en die heeft west-europa er op staan, vandaar.
Ben in Notter geweest vanmiddag... Was natuurlijk weer veels te moeilijk aan het denken...
Moest gewoon de landen selecteren en overbrengen naar apparaat klikken. 30 minuten later staat het erop :z
 
Ik had dat zaterdagavond ook bij te toerrit van MSV Ophemert.
De eerste keer met een Garmin ipv een routerol.
Had tegen de 2 mederijders al gezegd: "ik ben er wat eerder en moet die route downloaden."
Apparaat aangesloten, werd herkend door de laptop en met 2 tellen stond de route er op.

Ik naar buiten, ff de aangepaste route importeren; geen aangepaste routes gevonden.
Weer terug naar binnen, nog een keer aangesloten, hoppa binnen 2 tellen overgedragen.
Maar ik kon niks vinden op het apparaat.

Dus eerst via "Mijn gegevens"de route importeren en dan pas via Waarheen en aangepaste routes de route selecteren.

't Is niet zo moeilijk maar je moet het net even weten.
Maar dat is met alles zo.

Vandaag er bv mee gefietst in een bekende omgeving.
Stuurt ie me via grote omwegen via de doorgaande "hoofd" fietspaden naar de bestemming.
De weggetjes staan er wel op in het grijs maar daar wil ie me niet overheen sturen.
Dus "moet" je een gedetailleerde On Route kaart kopen zodat ie die wegen wel herkent.

Marketing...................
 
Ben in Notter geweest vanmiddag... Was natuurlijk weer veels te moeilijk aan het denken...
Moest gewoon de landen selecteren en overbrengen naar apparaat klikken. 30 minuten later staat het erop :z
Dan heb je een grotere bundel standaard dan ik. *O*
Marketing...................
Garmin heeft voor ieder doel specifieke navigatie apparaten.
Ontwikkeling kost allemaal geld, de speciale fietskaart dus ook.
Je kan zelfs een kaart voor de boot kopen. :}

Ik zie het meer als extra functionaliteit. :P

WB kan trouwens al door het water navigeren. :+

nieuwemapsMalta.jpg


Gran Canaria met de boot, wel binnen de lijntjes blijven. _O-
 
Is de Nuvi 510 ook nog waterdicht als je er de laadkabel, de gewone 'sigarettenaansteker'-kabel op aansluit...? Ik denk namelijk van niet, of vergis ik me. Dus dat zou betekenen dat je er ook nog een aparte lader die wél waterdicht is, erbij moet kopen.?
 
Geniaal he die Nuvi's. Heb zelf de 550 (geen BT, wel europa) en ben er zéér tevreden mee.
De meest geniale functie voor mij is: Zodra je het ding aan zet (je hoeft niet eens een route te rijden) logt ie al je ritten. Fantastisch voor mij, aangezien ik (heel) veel zakelijke kilometers maak. Zo kijk ik tegen einde maand eens in de nuvi en prop alles netjes in mijn declaratie. Je vind de bestanden in gpx formaat op je garmin, een current en archive bestandjes, welke ook leuk af te spelen zijn met Google Earth. Leuke virtuele weergave van de gereden rit!

Oh, nog een tip: Mapsource kun je ook gebruiken in combinatie met de openstreet mappen van NL. Hoef je niets te kopen/illegaal te gebruiken en heb je toch mapsource + redelijk degelijke kaart.


@WLF46: Ik heb deze op mijn motor zitten. In één woord, perfect!
 
Laatst bewerkt:
Is de Nuvi 510 ook nog waterdicht als je er de laadkabel, de gewone 'sigarettenaansteker'-kabel op aansluit...? Ik denk namelijk van niet, of vergis ik me. Dus dat zou betekenen dat je er ook nog een aparte lader die wél waterdicht is, erbij moet kopen.?

Dat rubbere dopje blijft vaak niet goed zitten dus dat zal ook geen (spat) water tegenhouden.
Het stopcontactje zelf zal dicht zijn, net zoals het batterijenvak.
Ze adverteren er zelfs mee dat hij compleet onder water gaat.
 
Leute bedankt voor de hulp! De oplossing die ik bij Notter heb gekregen was de gouden tip. Maar jullie hebben me in de goede richting geholpen.

Mochten jullie de "importeer bestandenlijst" ook leeg willen maken/hebben, dan moet je gewoon de Garmin op de PC aansluiten en dan het mapje GPX leegmaken! Hier kun je dus ook de routes in opslaan. Dus in Mapsource opslaan als GPX bestand en dan simpelweg naar de GPX map op je Garmin kopiëren.

Nou maar hopen op mooi weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan