Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Goede berichten! De vraagprijs voor genoemde motor is relatief hoog voor zijn (haar?) bouwjaar. Kijken of we daar nog uit komen. Het zou ook nog een ander merk/type kunnen worden maar denk wel veel aan Guzzi,... :]


Vandaag een rode Breva 1100 gekocht. Slecht 2100 km eind 2006, na een proefrit had ik kippevel. Dat is wel een goede graadmeter denk ik! :] :] :] *O* *O*
 
Gefeliciteerd, wel even een winterjack erbij regelen (ivm kippevel). ;)

Verwacht na mijn vakantie dan wel een foto te zien hier. :Y
 
Gefeliciteerd IJzervreter. En koop geen windjack, koop dat mooie jack....



full
 
Die ziet er goed uit, en ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik.

Ben net terug uit Noorwegen. Weer 6000 km erbij waarvan 1100 km op 1 dag van Göteborg naar huis. Gewoon om eens te proberen. Na 800 km zit je dan toch niet echt lekker meer, maar is eigenlijk wel te doen dus op een Breva. Verder een schitterende vakantie gehad. Veel fjorden gezien, onverhard gereden, wild gekampeerd, warm en zonnig weer gehad en na anderhalve week werd het wisselvalliger. Echt een land om met de motor rond te reizen.
Een foto van een Breva op eenzame hoogte:

full


full


beetje vuil maar de weg naar de top was onverhard en ging met zo'n 15 procent omhoog.
 
Ik gebruik mijn motor net andersom! Alleen voor elke dag en niet voor vakanties,...misschien dat ik mijn oude zijspan daar nog eens voor gebruik :9

Moet voor het eerst een beetje wennen aan een motor,..niet aan het rijgedrag maar wel aan het motorgedrag,...

Verschil tussen een Bandit 1200 en een Breva is ook best groot :]
 
Ha IJzertje, gefeliciteerd met je (ouwelullen) motor! _O-
Mooi man, koppelbeest. :Y

Veel vijsplezier ermee...... :+

:W
 
Vertel eens wat meer over dat motorgedrag dan.
Of doe dat morgen maar, kan ik hem meteen even zien/horen. *O*
 
Vertel eens wat meer over dat motorgedrag dan.
Of doe dat morgen maar, kan ik hem meteen even zien/horen. *O*


Het motorgedrag,...het ding is zo "hoog"toerig vergeleken bij de Bandit 1200.

Ik moet echt regelmatig terugschakelen,..dat was ik niet gewend.

Hij heeft de neiging een beetje te gaan bokken als je bijv in zijn 3de over een minirotonde gaat.


Het zal wel komen omdat ik onbewust nog een beetje voorzichtig rijdt
Maar ja die Bandit kon letterlijk alles in zijn 5!

MG went snel genoeg denk ik!

Rijgedrag is verslavend!
 
Laatst bewerkt:
Een twee-cylinder heeft zeker een ander motorgedrag, eigenlijk naar mijn mening zoals het hoort op een motor. In z'n 2 over een minirotonde en kan zelfs in de eerste nog goed. Bij te lage toeren over drempels voel je ook de cardan, gewoon een versnelling lager rijden dan je gewend was. Ook remt een twee-cylinder veel harder af op de motor en als je daarvan gebruik maakt, spaar je ook nog remblokken uit. Succes met de "rijlessen".....
 
Laatst bewerkt:
Na 100km rijden zijn we vrienden de Breva en ik! Ik deed het niet goed :N ,...ik was lui geworden door 5,5 jaar op een dikke 1200 viercilinder te rijden. Gewoon af en toe terugschakelen en dan is alles oke!

Fijn gereden geen last van wind gehad (toch windkracht 6 hier) Goede weersbescherming achter ruitje!

Ben erg blij!! *O* *O* *O*
 
Zo snel gaat dat met een Guzzi. Zelfs volgehangen met koffers en tassen rijdt het nog goed, wel de vering even aanpassen natuurlijk. :]
full


Zal dit de komende tijd weer missen. '(
 
Vandaag voor het eerst getankt,..de verbruiksmeter is een leugenaar }) 6 liter per 100km zou de Italiaan gebruikt hebben in weer/regen en wind! Volgens de pomp was het bijna een liter per 100 minder. Dus bijna 1 op 20!

Valt me alles mee!


Ben blij dat ik hem niet alleen op vakantie gebruik maar elke (werk)dag! *O* *O*
 
Over verbruik gesproken: ik zou het in de vakantie eens bijhouden.
Uiteraard volgetankt begonnen, laatste tankstop was in Osnabrück en heb na thuiskomst nog niet getankt. 16 keer getankt, totaal 293,56 liter op 5806 km tot Osnabrück dus en kom uit op 1 op 19.77 Valt me erg mee. Ik had nog nooit op het verbruik gelet. Weten we dat ook weer.
Klopt van dat liegen van de boardcomputer maar ik ken er maar weinig die dat niet doen. Ook de snelheidsmeter liegt, want van Göteborg tot de Oresundbrug stond de gemiddeld gereden snelheid op 112 km/u terwijl je op dat trajekt 110 km/u mag. O-)"
 
Vind ik ook. Je leest vaak dat de moderne injectie motoren met katalysator meer verbruiken dan de oudere motoren met carburateur. Valt dus reuze mee. Ook van "nerveuze" gasreactie is geen sprake. Ook nog even olie gepeild maar geen noemenswaardig verbruik. (misschien 0,2 liter).
Nog even een tip. Rechts onder de motor bij de voetsteun hangt een doorzichtig slangetje met een dopje. Daarin verzamelt zich olie uit de airbox. Af en toe dopje eraf en leeg laten lopen. Er komen geen liters uit, maar als je het niet weet lijkt het veel en abnormaal maar dat is het dus niet. Verder op de bouten van de middenbok letten, die lopen wel eens los. Ik ben er 1 verloren en samen met een nieuwe pakking voor het koppelingsvloeistofreservoir zijn dat na 20000 km de enige "reparaties" geweest buiten het normale onderhoud. Best wel saai eigenlijk zo'n moderne Guzzi. (maar niet heus).
8-)
 
Ha, kijk aan, Ijzervreter heeft zijn rooie! Goed om te lezen dat-ie jou ook zo goed bevalt.
Zelf ben ik net terug van twee weken toeren in Oostenrijk, met de Breva inclusief koffers. Ik had nu niet zoveel bepakking mee als Dolf, maar daar merk je tijdens het rijden inderdaad niks van.

Mooi hè, Dolf, dat Noorwegen en al helemaal op de motor. Oostenrijk is ons ook zeer goed bevallen. Daar kun je ook erg mooi rijden.

@ Dolf: Even iets anders: ik zie dat jij handkappen op je Breva hebt. Daar zit ik ook al lang aan te denken. Welke heb jij erop en passen ze zonder zonder aanpassingen? En dan ook: hoe bevallen ze?
 
Noorwegen is verslavend :] Ik heb een "ride report" op Guzzitech.com gezet met foto's en korte beschrijvingen. Leuk Engelstalig forum met veel info over de nieuwe en oudere Guzzimodellen.
De handkappen zijn die van de Stelvio. Ze passen er zonder modificaties op. Misschien dat er een revetje of 2 tussen de bar-ends en de gashandle moet, omdat die anders klem komt te zitten, maar dat is alles.
Ze bevallen prima, ik heb handvatverwarming en in combinatie met de handkappen, houd ik bij kouder weer toch warme handen en met regen blijven de handen ook zo goed als droog, zolang je rijd.
 
Noorwegen is verslavend :] Ik heb een "ride report" op Guzzitech.com gezet met foto's en korte beschrijvingen. Leuk Engelstalig forum met veel info over de nieuwe en oudere Guzzimodellen.
De handkappen zijn die van de Stelvio. Ze passen er zonder modificaties op. Misschien dat er een revetje of 2 tussen de bar-ends en de gashandle moet, omdat die anders klem komt te zitten, maar dat is alles.
Ze bevallen prima, ik heb handvatverwarming en in combinatie met de handkappen, houd ik bij kouder weer toch warme handen en met regen blijven de handen ook zo goed als droog, zolang je rijd.


Ha, dank voor je informatie over de handkappen. Dat was precies waar ik ook naar op zoek was: warme(re) en droge(re) handen bij slechter weer. Ik zal er eens achteraan gaan. Binnenkort is mijn Guus toch toe aan de 20.000-km-beurt.

Dan ga ik nu op zoek naar je reisverslag. Ben benieuwd en vakantieplaatjes kijken is altijd leuk!
 
Na ongeveer 1500 km in drie weken kan ik zeggen dat de Guzzi fijn is! Lekker relaxt rijden over de snelwegen en ongemerkt erg vlot door bochten (laarzen aan de grond) en dit alles met een gemiddeld verbruik van 1 op 19,5 vind ik prima! Je komt uitgerust thuis na een rit! :Y :]
 
Mooi dat ze goed bevalt ( ik beschouw mijn motor als een zij, maar dat ter zijde).
Gisteren de mijne naar Lamers gebracht voor de 20.000 km beurt.
Bijzonderheden? Nee, alleen de normale voorgeschreven zaken vervangen/gecontroleerd. Had eigenlijk vergeten te vermelden dat ze niet zo lekker liep bij lage snelheden en weleens dreigde af te slaan. Vandaag alweer opgehaald en de monteur zei dat er niks bijzonders aan was, maar dat hij wel even de motor opnieuw had afgesteld omdat ze niet zo lekker liep bij lage snelheden.......

Kijk zulke kleine dingen geven mij vertrouwen in de kunde van een dealer/monteur.
Geen zwamverhalen en onnodige "reparaties" Maar die ervaring had ik daar al.

Loopt weer als een zonnetje en op naar de 30.000. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan