Info Garmin nuvi 510 *O*

Bij beide modellen (Garmin 510 en 550) staat dat er GEEN BT aanwezig is en GEEN audio out..

Vraagje aan gebuikers van de 510/550 op de motor, is het ontbreken van een audio-out geen gemis? Of kun je het tot 80 km nog wel oke verstaan via de interne luidspreker? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
 
De 510 heeft wel BT
specificaties Garmin nuvi 510
specificaties Garmin nuvi 550;

Je hebt gelijk! De Nuvi 510 heeft wél BT en de Nuvi 550 helaas niet. Ik zou die 550 willen omdat daar Europa bij zit.

Wat zijn de ervaringen van de Nuvi 510 / 550 gebruikers die de navigatie aanwijzigen via de interne speaker van de nuvi volgen? Is dat een beetje te doen op de motor?
 
Ik heb voorheen toerritten met een routerol gereden en die zei ook niks. ;)
Nu een toerrit gereden met de Nuvi 550 en ik vind het een hele vooruitgang.
Zeker kwa veiligheid.
Met een routerol moet je continu opletten en afstanden omrekenen waar je af moet slaan.

Nu geeft het schermpje aan waar en wanneer je af moet slaan.

Zojuist ook zelf een route gemaakt met Map Source en een ritje gereden van een 70 km.
Het klopte helemaal zoals ik, op de kaart aangeprikt had.

We gaan naar Italië en daar heb ik ook al wat routes voorbereid en in die omgeving lijkt het me helemaal leuk om met de Garmin te rijden.
Voorheen altijd op de kaart kijken en op gevoel rijden. (ook leuk)
Maar nu kan ik onderweg routepunten ingeven en thuis routes voorbereiden.
Zonder stem vind ik het prima navigeren.
 
Ik heb voorheen toerritten met een routerol gereden en die zei ook niks. ;)
Nu een toerrit gereden met de Nuvi 550 en ik vind het een hele vooruitgang.
Zeker kwa veiligheid.
Met een routerol moet je continu opletten en afstanden omrekenen waar je af moet slaan.
toffe vergelijking, routerol vs navigatie. ;-) Ik zit nog te twijfelen tussen de 550 en de 510. Of navigatie met Europa (550) óf navigatie met Bt (510).

Fijne vakantie in ieder geval!
 
toffe vergelijking, routerol vs navigatie. ;-) Ik zit nog te twijfelen tussen de 550 en de 510. Of navigatie met Europa (550) óf navigatie met Bt (510).

Fijne vakantie in ieder geval!

Je kan bij de 510 ook europa krijgen alleen is die dan wel wat duurder ;) (zit nog te wachten op de mijna dus kan je geen gebruikers ervaringen geven)
 
Ik heb de 550 genomen omdat ik bij TT in het koekblik ook altijd al de dame de mond snoerde.
In de stad is het overigens wel redelijk te volgen wat ze uitkraamt, maar dan moet je wel je vizier open houden is mijn ervaring.
 
zal de garmin 510 ook een bt verbinding kunnen maken met een bt oortje ?
b129307.jpg
 
Je kan bij de 510 ook europa krijgen alleen is die dan wel wat duurder ;) (zit nog te wachten op de mijna dus kan je geen gebruikers ervaringen geven)

Als je een beetje 'de weg weet' hoeft een volledige kaart voor Europa helemaal nix te kosten. Ik heb al 2 jaar navigatie op mijn telefoon wat me helemaal niets gekost heeft, of het legaal is, is een tweede ;)
 
Wat zijn de ervaringen van de Nuvi 510 / 550 gebruikers die de navigatie aanwijzigen via de interne speaker van de nuvi volgen? Is dat een beetje te doen op de motor?
Onder de 80 km per uur gaat het redelijk, daaronder is het zelfs beter. :)
Een gemiddelde toertoch over dijkweggetjes gaat natuurlijk wel wat sneller. O-)
 
zal de garmin 510 ook een bt verbinding kunnen maken met een bt oortje ?
ik denk het wel. Juist daar is die BT funtionaliteit namelijk voor....

Als je een beetje 'de weg weet' hoeft een volledige kaart voor Europa helemaal nix te kosten. Ik heb al 2 jaar navigatie op mijn telefoon wat me helemaal niets gekost heeft, of het legaal is, is een tweede
hehe helder... bij telefoons en PDA's is het relatief eenvoudig om op een dergelijke manier kaarten aan de praat te krijgen. Op de navigatie-kastjes (in ieder geval bij tomtometjes) is dit niet mogelijk / (of ik ken de weg niet).

nder de 80 km per uur gaat het redelijk, daaronder is het zelfs beter. :)
Een gemiddelde toertoch over dijkweggetjes gaat natuurlijk wel wat sneller
:) helder. ;-)
 
hehe helder... bij telefoons en PDA's is het relatief eenvoudig om op een dergelijke manier kaarten aan de praat te krijgen. Op de navigatie-kastjes (in ieder geval bij tomtometjes) is dit niet mogelijk / (of ik ken de weg niet).

Op een Garmin Zumo is het ook heel makkelijk kwam ik van de week achter, dus heb alles al klaar staan voor mijn Nuvi, die deze week binnenkomt. Hoort het wel mocht het lukken, een PB kun je dan altijd wel ontvangen met info :P
 
Dat rubbere dopje blijft vaak niet goed zitten dus dat zal ook geen (spat) water tegenhouden.
Het stopcontactje zelf zal dicht zijn, net zoals het batterijenvak.
Ze adverteren er zelfs mee dat hij compleet onder water gaat.


Ik heb het zojuist kunnen testen.
We reden rond 12.30 op de Lekdijk van Amerongen naar Wijk bij Duurstede en zagen de regen/stortbui in de verte aankomen.
Mijn zoon achterop zei nog via de intercom; "Gelukkig is de Garmin waterdicht."

Garmin was aangesloten op de boordspanning en bleef het doen (zoals verwacht) O-)
 
quote:
zal de garmin 510 ook een bt verbinding kunnen maken met een bt oortje ?
ik denk het wel. Juist daar is die BT funtionaliteit namelijk voor....

Wat wordt bedoeld met een: voedingskabel ( 12 V / 24 V )
Is dit een kabeltje waarmee je de garmin met een sigaretten plug kunt opladen? Dus bouw zo'n conctactje op je motor, en je bent klaar?

In dat geval kan je dus voor 295,- klaar zijn?
Garmin Nuvi 510
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een aantal routes met de Nuvi 510 genavigeerd en kom tot de conclusie dat de "automatisch herberekenen" niet uit te schakelen is. Dit is wel op de Zumo 550 uit te zetten. Iemand ervaring om dit te verhelpen?

PS iemand er al achter hoe je de bestanden formatteerd om nieuwe routes erop te zetten? Onder het menu: Extra/Mijn Gegevens/Importeer route uit bestand
 
Ik heb nu een aantal routes met de Nuvi 510 genavigeerd en kom tot de conclusie dat de "automatisch herberekenen" niet uit te schakelen is. Dit is wel op de Zumo 550 uit te zetten. Iemand ervaring om dit te verhelpen?

PS iemand er al achter hoe je de bestanden formatteerd om nieuwe routes erop te zetten? Onder het menu: Extra/Mijn Gegevens/Importeer route uit bestand

Las pas ergens in een review dat het automatisch herberekenen nog niet omzeild kan worden. Dit kon eerst ook niet op de Zumo, maar middels een update werd dit verander en kon je dit wel uitzetten. Nu wordt er NIET verwacht dat dit ook voor de Nuvi 510 wordt gedaan, helaas... Dus wordt afwachten. Geloof dat de review op gps.nl is terug te lezen, maar dat zou ik even na moeten kijken.
 
@WLF46, je hebt je PM niet aanstaan... daarom maar even hier een reactie. Ik zie je PM graag verschijnen!

Als het goed is heb ik van de week mijn Nuvi 510 en probeer dan meteen of ik de kaarter erop kan laden. heb het geheugenkaartje al helemaal klaar liggen, dus weet het zeer spoedig!

Nuvi ligt nu nog bij het postsorteercentrum, dus a.s. woensdag denk ik hem wel binnen te hebben. *O* En dan maar hopen op goed weer :)
 
Hallo WLF4
Laat iets weten of het bij u lukt , Ik heb Mapcource trainer + mapcurce op pc gezet en dat is gelukt . maar heb nu via mapcource ( pc ) routes op gps gezet en die staan er dan ook op maar kan ze niet vinden op gps of laat staan openen , gek word je er van.

gr
Danny
 
Hallo WLF4
Laat iets weten of het bij u lukt , Ik heb Mapcource trainer + mapcurce op pc gezet en dat is gelukt . maar heb nu via mapcource ( pc ) routes op gps gezet en die staan er dan ook op maar kan ze niet vinden op gps of laat staan openen , gek word je er van.

gr
Danny
Via mijn gegevens kom je er wel. ;)
 
Extra>>Instellingen>>Mijn gegevens>> Importeer route uit bestand.
Daarna; Waarheen>>Aangepaste routes>> GA!
 
Vandaag is de postbode aan de deur geweest met waarschijnlijk mijn nuvi , ben ik er niet B|
Morgen ga ik voor de herkansing (het een adv dagje ben alleen s'middags weg :X )
 
Mijn Nuvi ligt klaar om afgehaald te worden, dus ga morgenmiddag even vlug de Nuvi ophalen. Helaas morgen van 8:30 tot 22:30 werken dus morgen geen tijd om even de kaarten te proberen, maar donderdagochtend of avond ga ik het zeker proberen. Mocht het lukken dan horen jullie wat van me!
 
*O* nuvi is binnen en gelijk gekeken of dat route gebeuren werkt bij mij ennnnnnnnn
ja precies zoals jullie tips dan werkt het perfect ga van het weekeind eens een route doen om te kijken :Y
 
Mijn Nuvi ook vanmiddag opgehaald. Meteen even getest in de auto en eerste indruk is erg goed. Ben nu bezig met de de kaarten Europa 2010(is van 2009 maar verkooptechnisch gaat dat beter als je het 2010 noemt... :s) Ben benieuwd...


Ff wachten... :P Ondertussen even flesje bier halen beneden :P
Ff wachten nog...


Oh stom stom stom :P
Ik zit een SD kaart op te laden met de kaarten van Europa, maar dat gaat niet passen want het moet met MicroSD :P Even de Nintendo DS halen!

Even wachten weer... Flesje bier is haast leeg... :p
Even wachten nog...


Klaar om te testen!

Succes! :D:D:D:D:D:D

WLF46 heeft binnen 10 minuten de gehele kaart van Europa 2010 op zijn Nuvi 510 staan!

Iemand interesse hoe..? PM me maar :)

*Even vlug getest met een route naar Italië, Tavullia!
 
Terug
Bovenaan Onderaan