kiezen tussen de Dragstar en de Shadow ace

bickel

Rookie
26 mei 2003
1
0
berghem
Hoi, ik wil van jullie een beetje hulp bij het kiezen van een motor.
Ikzelf heb het al terugebracht naar twee motoren.De dragstar classis 650 en de VT Shadow ace 750. Zijn er mensen die kunnen vertellen wat de belangrijkste verschillen en voor-en nadelen van deze twee ten opzichte van elkaar zijn?
Alvast bedankt voor jullie input. Groetjes Bickel!
 
Welkom. *D

En om jou al dat werk van het opnieuw plaatsen van je topic te besparen heb ik 'm maar vast voor je naar het 'Choppers' forum verplaatst. :)
 
De dragstar heeft natuurlijk cardan aandrijving tegen ketting op de ACE, scheelt in onderhoud natuurlijk. Of je met die 100cc minder vermogens verschil gaat merken..., misschien. Verder zijn het gewoon 2 mooie bikes, waarbij ik voor de ACE heb gekozen.
Denk dat qua sturen niet veel uitmaakt, en dat de betrouwbaarheid ook wel gelijk is.
Ik heb voor de ACE gekozen, omdat ik die het mooiste vond.
 
Precies wat The Zoo zegt: net wat je zelf het mooiste vindt. Hangt er even vanaf of the Dragstar een A is of niet (dus: classic of niet). De A kun je vergelijken met de ACE, de zonder A wat minder. De "normale" is zeg maar het cruiser/chopper model en de A is echt een classic met floorboards, brandweerhelm spatborden etc. Zelf heb ik een cruiser maar dat is omdat ik die gewoon iets mooier vond dan de 1100 ACE waar ik ook naar gekeken heb. Kwestie van persoonlijke voorkeur. Vermogen van de ACE ken ik niet (Zoo?) maar dat van de Dragstar kun je zo nakijken op de yamaha site. Wel heb ik ergens gelezen, dat juist op de 750 ACE een ketting is gezet, omdat cardan aandrijving ca. 12% van je vermogen wegneemt. En dan scheen de 750 ACE te weinig in te brengen te hebben, ergo de ketting.

Maar nogmaals: beide motoren zijn erg mooi, grootste opvallende verschil is denk ik het formaat, de Drag oogt een stuk lager dan de Ace. Zit ook wat lager. Voor de rest: ZELF bekijken, ZELF berijden enz.
 
sluit me volkomen aan bij magnamaniac: proefrijden is de enige remedie :)
 
Precies wat The Zoo zegt: net wat je zelf het mooiste vindt. Hangt er even vanaf of the Dragstar een A is of niet (dus: classic of niet). De A kun je vergelijken met de ACE, de zonder A wat minder. De "normale" is zeg maar het cruiser/chopper model en de A is echt een classic met floorboards, brandweerhelm spatborden etc. Zelf heb ik een cruiser maar dat is omdat ik die gewoon iets mooier vond dan de 1100 ACE waar ik ook naar gekeken heb. Kwestie van persoonlijke voorkeur. Vermogen van de ACE ken ik niet (Zoo?) maar dat van de Dragstar kun je zo nakijken op de yamaha site. Wel heb ik ergens gelezen, dat juist op de 750 ACE een ketting is gezet, omdat cardan aandrijving ca. 12% van je vermogen wegneemt. En dan scheen de 750 ACE te weinig in te brengen te hebben, ergo de ketting.

Maar nogmaals: beide motoren zijn erg mooi, grootste opvallende verschil is denk ik het formaat, de Drag oogt een stuk lager dan de Ace. Zit ook wat lager. Voor de rest: ZELF bekijken, ZELF berijden enz.
1. Ja, hij heeft het over de Classic Dragstar.
2. Max. vermogen 34 kW (46 pk)/5.500 tpm (DIN)
Max. koppel 65 Nm (6,6 kgm)/3.000 tpm (DIN)
3. Inderdaad, zelf kijkuh en rijuh
 
Wilzelf eigenlijk ook een dragstar... maar nou las ik weer ergens dat het chroom ervan niet echt super is... (dat schijnt erg dun te zijn( zijn er mensen met een dragstar die dat kunnen weerleggen, graag hoop ik))
 
Wilzelf eigenlijk ook een dragstar... maar nou las ik weer ergens dat het chroom ervan niet echt super is... (dat schijnt erg dun te zijn( zijn er mensen met een dragstar die dat kunnen weerleggen, graag hoop ik))
Wat een onzin, het ligt helemaal aan je zelf , je laat je bike laat roesten of je houd hem gewoon goed bij.
Een keertje poetsen zo af en toe hoort er gewoon bij, en dan roest die Dragstar echt niet hoor.
Suc 6 met de aankoop ;)
 
En Pierre, Wat is het geworden? 8-)
De Dragstar of de ACE :]
 
Ik had dezelfde keuze voor mezelf. Beide vind ik heel mooi en het is uiteindelijk de Dragstar geworden. Reden: allereerst vanwege mijn lengte (1.72 m) waardoor ik op de Ace verder naar voren moest hangen. Dat komt door het vrij rechte en brede stuur. Op de Dragstar is mijn houding dus beter, wat de rug bespaard. Verder was er ook nog een prijsverschil. Voor een jonge Ace betaalde ik bijna net zoveel als een overjarige, maar nieuwe, Dragstar. Wat je ook kiest, het blijven mooie bikes!
 
Volgens mij is topicstarter er al lang uit en nu uitgebreid aan het toeren :]
Wel 'vindt ik dat hij ons ff moet laten weten wat het geworden is })
 
ben ook benieuwd wat het geworden is want twijfel tussen dezelfde twee echter mijn budget is richting tweedehand rond 2000(jaartal)
 
Een VT750ACE is veel beter afgeveerd, de 650 dragstar is gewoon te zacht. De dragster geeft geen vertrouwen in de bochten en drweilt over de weg.
De VT750ACE heeft veel meer vermogen beschikbaar, merkbaar meer.

Ik heb 5 jaar een VT750ACE gehad, en ik heb ook op de Dragstar 650 gereden als profrit voor mijn schoonbroer. Tsja wat denk je dat hij zelf koos....De shadow.

Nadeel VT750ACE ketting.
Nadeel beide motors: als je wilt sleutelen heb je pech.....beide niet kapot te krijgen (bij normaal fatsoenlijk onderhoudt natuurlijk)

Beide motors heb je veel plezier aan.

Wim
 
Ik denk dat de dragstar waar je een testrit op gehad hebt geen goede is geweest.
Of het verschil tussen de 1100 classic moet enorm zijn, dan heb ik niets geschreven.
 
Ik heb zelf voor een Dragstar 650 classic gekozen tegenover een Ace 750, na op beide motoren een proefrit te hebben gemaakt.
Ik vind de groen/creme Ace mooi, zeker met whitewalls. Maar ik vind de tank daarvan veel te smal (net als bij een shadow 600) en een Dragstar vind ik net wat mooiere en bredere rondingen hebbben. Verder is cardan natuurlijk een pluspunt en had ik het door mijn vorige shadow 600 een beetje gehad met Honda en Shadows, zeker wat het chroom betreft.
Ben nu erg blij met mijn Dragstar 650 Classic. Overigens ook met whitewalls, dat maakt wat mij betreft een klassieke motor echt klassiek. Verder horen op beide motoren open uitlaten voor een fatsoenlijk geluid, floorboards voor de zit en komt er nog een Bikini Bar op m'n Dragstar.
En tenslotte heb ik 'm custom laten spuiten, ik vind er niets aan om op een motor te rijden waarvan je exact dezelfde elke vijf minuten langs ziet komen, omdat er heel veel mensen op rijden, met name mannen tussen de 40 en 60 jaar. Vooral de zwart/lever combinatie, daar stikt het van.
Koop een leuke motor en pas 'm een beetje aan aan je eigen smaak dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de vt 750 c2 Ace gehad, de vt 1100 C2 ace en heb nu de vxs 650 dragster classic, de 750 van honda blijkt meer pk's te hebben, echter is dit een luie motor met een slappe voorkant, de 1100 daarentegen is echter weer niet zo mooi omdat deze de teller niet op de tank heeft, maar wel veel kracht, nu heb ik dus de dragstar en deze is zo vet kwa voorpoten en lijkt ook echt classic, ik heb er één gekocht met alle denkbare accecoires erop, alleen gaat dit er bij mij allemaal af, omdat ik de eenvoud op deze motor toe wil passen, zo weinig mogelijk poespas, zelfs de duo zit eraf, en eigenlijk rijden we toch niet hard op een custom anders hadden we wel een naked bike oid gekocht toch, lekker cruizen kan ook met minder pk's. Maar dit is dus mijn mening en ervaring. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan