Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic *deel 52*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon met windows movie maker. Maar met een aanpassing in Divx mode die ik op internet gevonden heb. Is een Vista probleem. (wat niet eigenlijk)

@ Fluffy. Als er geen Zumo in de buurt is, weet je ook niet dat je verkeerd rij! En Nosmo heeft weer wat leuke weggetjes erbij in zijn gum rondje. Dus zeker weten dat je weer aan het gas mag hangen met je 600.

@ posers mooie pics weer. Had je bike nog niet gezien Kea. Je hebt wel smaak. Die zwarte zijn toch het mooist. (volgens onafhankelijk Maurice de Hond onderzoek, niet betaalt door welke energie maatschappij dan ook)

@ Baba, met koekblik zeker....was toch droog. Of hebbie je motor nog steeds niet terug?
Had vandaag toch klaar kunnen zijn?

Ik ga eens kijken, met zoveel povmateriaal uit france moet er toch wat te knippen en plakken zijn.

Pas vrijdag de tijd om 'm te halen. Ook dan zonnig weer verwacht. :)
 
Onewheel en baba-san:
Nice piccies, vooral die uit de auto gemaakt zijn (met 160 km/uur) :}
Wat voor camera??

canon A 580

Heb er nog een paar verkleind:




full
 
:W :W :W
Weer terug van de zomervakantie! Anderhalve week vertoeven op Ibiza is iedereen aan te raden! Veel zon, veel zee, veel strand en bovenal veel mooie vrouwen!! :9 :9~ :9~ Lekker kunnen relaxen op mooie stranden en baaien! Gerard Joling nog met ons meegevlogen op de heenreis (hij had er bijna de kracht niet meer voor, wist hij mij te vertellen).
Vandaag en morgen maar eens even bijlezen van de mods en avonturen van iedereen! En deze week nog een stukkie toeren! Hij staat er nog net zo glimmend bij als toen ik wegging! :Y

vakantiegangerrrrrrrrrt :W :W :W
 
@Zaadje: heb je me nog gehoord? :] :P Was bij jou achter aan het strooien. })

full

full

full


_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Btw: heb setje Michelin Power One in de aanbieding voor de Bl8 (gewonnen met de Bl8 verkiezing) Moet er niet de hoofdprijs voor, een setje BT016r's voor op de 600RR (dus 180 achteraan) in de plaats is goed... Als er liefhebbers zijn hoor ik het graag :Y
 
Btw: heb setje Michelin Power One in de aanbieding voor de Bl8 (gewonnen met de Bl8 verkiezing) Moet er niet de hoofdprijs voor, een setje BT016r's voor op de 600RR (dus 180 achteraan) in de plaats is goed... Als er liefhebbers zijn hoor ik het graag :Y


Moggel ALL :W

ik denk dat we weer een zooitje posts kwijtzijn :(

@nameless wat wil je er voor hebben :?

je kan hem eventueel mee nemen naar de ring volgend weekend of maandag naar spa
laat maar ff weten , voor weinig heb ik altijd intresse :Y
 
Verslag Race Academy 22, 23, 24 juli

Ik ben al een maand van te voren alles aan het voorbereiden,
krijgt m'n dochter op 17 juli een astma aanval waardoor ze opgenomen moet worden in het ziekenhuis.
Na wat testen en puffers mag ze zondag middag 19 juli er weer uit. M'n Race-Academy 22, 23, 24 juli staat op losse schroeven.
Gaat het goed met m'n dochter en kan ik weg of heeft ze me nodig. Gelukkig gaat het steeds beter en tref ik maandag de laatste voorbereidingen. Nog even een laguna-seca Dainese pakje halen en m'n motor op de kar sjorren...


Dinsdag ochtend 05:00 uur op en om 5:45 rij ik aan. TomTOm begint tegen me te kakelen en heb 1034 km voor de boeg!
Na een voorspoedige 4 uur wordt het ineens 32c buiten en kook ik letterlijk weg in de auto! nee ik heb geen airco - wel alle ramen open en af en toe een fles spa over m'n hoofd gieten is ook verkoelend.
Na een lange rit kom ik dan eindelijk aan in Ales, Zuid-Frankrijk om 19:30.

Ik zoek een plekje op de parkeerplaats waar ik ga kamperen. Bij de uitgang pitstraat naast Martin(Cursist week later) en Jarno(Instructeur).
Na het taiwrappen van m'n tent aan het hek en paar beton palen ga ik nog ff snel langs Verduyn om m'n sc2's erop te leggen.
Ze hadden het zo druk dat ik het wisselen zelf moest doen en het omleggen deden zij wel even.

Gelukkig hielp Jarno om m'n voorkant goed te krijgen die had ik zelf nog nooit vervangen en zoals hij al zei, achterkant is moeilijker
dan de voorkant en om 23:00 was ik dan ook eindelijk klaar om naar bed te gaan! Morgen racen!!

Volgende ochtend om 07:00 wakker geworden en heb heerlijk geslapen, ben uitgerust en voel me goed, ik heb er zin in!

Dag 1
08:00 de eerste briefing met Jan van Gorp - godfather van de Race-Academy. Hij legt een aantal regels uit en dat we vooral moeten blijven drinken vanwege de hitte.

08:30 de instructeurs gaan een paar rondjes baan verkennen maar dat staat gelijk aan knallen, mijn hemel wat staat me te wachten, ze kwamen intimiderend hard voorbij racen...

09:40 ik ben ingedeeld in C6, A=snel - B=mindersnel - C=langzaam en dan heb je nog 1 tot en met 8 per letter waarin in C1 sneller is dan C8 enz.
Ik mag voorhet eerst in m'n leven op een circuit WOOHOO! bij de eerste bocht denk ik al meteen dit kan sneller.
Na een rondje mag iemand anders achter de instructeur rijden en we rijden met 1 instructeur en 3 cursisten, we wisselen op start/finish.
We moeten hangen en achter het kuipruitje kruipen maar het lukt me simpelweg niet met die snelheid.
Na de eerste sessie krijg ik te horen van instructeur Raymond dat ik m'n hoofd achter het kuipruitje moet stoppen en meer moet hangen.

10:40 weer het circuit op ik geniet met volle teugen alleen kan ik het gangetje en de race-houding niet rijmen. Ik hang niet en ben
nog steeds een beetje aan het toeren voor m'n gevoel. Bij de briefing geef ik dat aan Raymond vindt hetzelfde en ik mag naar een ander groepje!
C3 - naar Fred en met de kennismaking krijg ik meteen te horen wat we gaan doen, rijden zonder remmen!! Ik kon me daar geen voorstelling
van maken alleen dat je de bochten ongewild erg hard gaat nemen.

We rijden weg en ik rij achter Fred en bij de eerste bocht is het al raak, Fred rijdt een 2-cilinder en ik een 4-cilinder en ik kom
erg dichtbij als hij de bocht inknikt na het eerst wat schrikken dat ik naar hem toe rijdt en met grotere snelheid de bocht neem
krijg ik steeds meer vertrouwen in die bochten, zonder smokkelen met remmen / of terugschakelen rij ik op blind vertrouwen achter Fred aan en ben zelfs een
beetje aan het gassen- je moet immers voor de bocht van het gas af - in een bocht kan het gas gerust erop. Het voelt goed!
Na de briefing van deze sessie zegt Fred dat het mij erg goed vergaan is en dat ik na C1 mag, een groepje dat doormagstromen naar B6.

4-5 sessie mag ik naar groep C1 en is Robert mijn instructeur, hij verteld me wat de bedoeling is. We rijden nu met 4 cursisten en om de beurt mogen we achter Robert aan.
Na een korte briefing en laatste instructies in de pitstraat wordt mij meegedeeld door Robert: "We doen het rustig aan!!"
Ik knik en het alarm klinkt van de pitboss en we mogen rijden. Voorop! C1 start immers als eerste. Na wat rek en strek oefeningen komen we bij de eerste bocht
en het valt me op dat ik de bochten in de zelfde snelheid neem als met een sessie ervoor en het straalt allemaal vertrouwen uit alleen bij uitkomen
van bocht 2 beginnen we ineens gas te geven - niets on overkomenlijk - en ik moet meer gaan hangen en zit met een bigsmile achter het groepje aan te rijden.

6 We zijn naar B6 - Voordat we weg rijden roept hij "We doen rustig aan he!!"
We rijden goed en geven al aardig wat gas, de tijden zijn rond de 1:36 soms voelt het wat gek aan - alsof je niet goed weet waaraan je toe bent
Geven we nu wel gas of soms bij sommige bochten en ik krijg het gevoel van horten en stoten - als ik achter de instructeur rijd zit ik aan z'n achterwiel gekleefd.
Wat hilarische lijnen tot gevolg heeft. Robert rijdt een ducati die wat meer op z'n motor remt. Doordat ik minder rem op de motor rij ik naar hem toe en prik ik de motor
ernaast waardoor ik of eerder de bocht inga en wijder eruit of andersom wijder erin en krapper eruit. Wat ik ook doe - hij voelt dat ik het goed kan bijbenen en als ik achter
hem rij en daarom begint ie steeds meer te gassen!!! Waardoor ik ook begin te gassen met een paar schrikmomentjes van dien, niets ernstig maar een hele goede leerschool
- Ga je wijd en kom je op de curbstones stuur je gewoon in of dat je een grotere snelheid probeert te corrigeren door platter te gaan maar dat lukt pas door ook je boven lichaam te verplaatsen (dat leer ik in A6 over 2 dagen)

Smiddags krijgen we een debriefing - iedereen is erop blijven zitten en ik heb reden tot glunderen. Robert zegt tegen me dat ik helemaal niet in C of B hoor ik moet naar A.
Zelf heb ik mijn bedenkingen erover omdat ik de snelheid zo wel goed vind en wil m'n techniek verder onder de knie krijgen. Robert zegt dat m'n bovenlichaam platter moet maken
en meer moet hangen maar hij zegt ook - als dit voor jou zo werkt is het ook goed, "wellicht is dit jou ding wel".

'S avonds ff opfrissen, mijn God wat is het heet geweest en wat heb ik gezweet. Terug bij de tent gekomen vraagt Martin of ik zin heb in pallala (paelja). Heb heerlijk gegeten
na 2 biertjes slaat de moeheid toe, lekker naar bed.

DAG 2

We mogen uitslapen want de briefing begint om 08:30 na de briefing is het meteen omkleden en gassen maar!

Ik parkeer in de pitstraat en heb het gevoel van rust en vertrouwen, ik realiseer me dat en krijg meteen zin om te rellen!! Niet dat ik continu hard wil rijden maar wel continu
achter Robert aan die het gas opvoert. Heerlijk!!
We rijden weg met de kreet nog in m'n helm "We doen het rustig aan he!!" en al meteen voel ik de inspanningen van m'n vorige racedag in m'n spieren. Ookal fitness ik regelmatig kreeg ik op plaatsen spierpijn waar ik het nog nooit
gevoelt had!! en dat heeft alles te maken met techniek (leer ik op dag 3)
We rijden als een treintje achterelkaar en ik heb het goed, ik zit in m'n comfort zone. Ik begin zelfs te experimenteren met bochten maar 1 ding doe ik niet - echt hangen.
Elke briefing krijg ik het opnieuw te horen, "Jasper, je moet toch echt meer met je bovenlichaam naar beneden"

Na de eerste sessie van de dag mogen we voor rijden. Robert kijkt me streng aan en zegt; "Jasper je moet goed luisteren, je mag voorrijden maar dan wel 1 ronde. Als we
op start/finish niet achter je zijn rij je rustig door maar wel in zo'n tempo dat we je kunnen inhalen. Je mag absoluut niet 2 ronden voorop rijden. Vorig jaar had ik zo'n
idioot die zei, ja maar ik zag je niet op start/finish dus ben ik nog maar een rondje voorop gaan rijden". Robert legde me dat gaten tussen instructeur en cursisten gevaarlijk zijn
en dat er hij dan geen controle meer heeft.

Maargoed de eerste keer voorop, ik mis meteen mijn instuurpunt en doe alles tegelijk wat leidt tot wijde bochten en hakkig op het gas. Ik mis het voorrijden van Robert zodat ik zijn lijnen/gas/remmen etc kan kopieren maargoed na de 2de keer voelt het fantastisch en rij ik er met hartelust op los. Terwijl ik over start finish ga ben ik totaal los van m'n groep en wacht ik aan bocht 1 voordat ze me weer voorbij komen.

De eerste valpartijen doen zich voor en ook in mijn groepje. Bocht 7 de hairpin, bij het uitgaan van de bocht gaat iemand te bruusk op z'n gas en de motor bokt en gooit hem eraf.
Hij valt hard en jeetje wat is dat schrikken!! we rijden door en ik kijk nog achterom en de baco vlagt geel terwijl rijder en motor op de baan liggen het moet rood zijn!!
Vanwege de valpartijen roept Jan alle instructeurs bij elkaar. Alle valpartijen zijn opzichzelfstaand alleen is er naar mijn idee 1 gemeenschappelijke deler, tis warm en het is inspannend waardoor je concentratie toch parten gaat spelen.

Sasa en ik mogen naar B1!
We mogen naar b1 en rijden achter Robert aan, ik rijd een rondje op 1:32 en heb een goed gevoel! bij de debriefing zegt Robert dat ik nu toch echt naar
A ga en dat ze me niets meer verder leren omdat ik dan teveel stof te verhappen krijg.

Ik drink en klets nog wat na met Martin terwijl Jan eraan komt en stopt en me het volgende zegt (Ik kan het me niet meer helemaal letterlijk herinneren maar ik heb getuigen!!!)
Jan zei "Jasper het gaat je allemaal erg goed af he! je mag morgen naar A6 ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt, geen circuit ervaring en nu al in a6. Je lijnen kijken alles is goed het ziet er vertrouwd uit.
Geef mij nog 3 dagen en ik zorg dat je zonder moeite in de top 5 - 10 van het ONK mee kan rijden"...!!! we hebben contact erover... ik stamel en m'n mond valt open! Jan stapt weer op z'n stepje en weg is hij.
Mijn mond valt open en kijk naar Martin en zeg jij hebt het toch ook gehoord!?!?! Martin geeft me een dreun en ik loop naast m'n schoenen...


's avonds wijn gehaald om het compliment te vieren en na 3 glazen gedronken te hebben voel ikmezelf helemaal waggelen. Alcohol zit in m'n benen dus snel naar bed...

Dag 3

We krijgen de ochtend briefing waarin ik met smart op het bord wacht. Nee groepjes zijn niet belangrijk maar wel leuk!!
Ik zit in A6 en mag om 09:00 starten met Arno als instructeur. Ik maak met hem kennis en hij zegt hetzelfde als Robert "we doen rustig aan!!"
We rijden weg en al meteen merk ik dat het vertrouwde tempo van Robert plaats heeft gemaakt voor een hogere bochtensnelheid en gasgeven op de rechte stukjes...
De 2 600tjes die knallen de bochten in met mooie vloeiende lijnen waarik daar veel meer voor moet werken en na de eerste sessie wordt me goed duidelijk gemaakt
dat het een 600 circuit is en niet een 1000 circuit en dat ze geen 1000's in een 600's groep moeten zetten vanwege de lijnen maargoed wie ben ik...
Race-academy is mij overkomen en ik heb niet het idee dat ik in een positie verkeer om te eisen of uberhaupt iets te vinden. Ik heb die ervaring simpelweg niet.

Sessie 2 die dag gaat alles soepeler en ik mag voorrijden, ik zal ze ook es laten zien dat een 1000 hard de bocht kan pakken en bij bocht 1 ga ik te hard en te wijd.
Mijn intuitie zegt meteen insturen en ik ondanks dat ik op het vuile gedeelte kom blijf ik insturen en na bocht 2 zet ik het gas erop, bij bocht 3 aangekomen neem ik deze
rustig en voel ik de rust in me keren. Ik rij nog 3 rondes voorop waarin het steeds beter gaat en kan de tempo van de anderen goed bij benen.

Sessie 3, Arno vraagt me het hemt van de lijf, kijken - hangen - lijnen - skieen (met je elleboog de bocht in prikken) - ontspannen, doe je linkerhand maar es los in een rechter bocht of andersom maar dan met 1 vinger gas geven. Wat heeft me dat goed gedaan zeg: lijnen / kijken alles ging ineens ontspannen ik zat weer in m'n comfortzone!!!
De bochten werk van de 600tjes kon ik met de 1000 goed bijhouden en op een rechtstukje voelde ik dat ik er op vermogen gemakkelijk voorbij zou kunnen hahaha wat een maf gevoel ik zou er voorbij kunnen!!!
Ik heb een aantal keer gemerkt dat als iemand voor mij de bocht verkeerd pakte ik met een beetje meer gas zijn positie over zou kunnen nemen - zou dat ookzo werken in een wedstrijd?
en dit was al A6....

Na de lunch en nog wat tips was het buiten vol in de zon minstens 40 graden en bij het aantrekken van m'n pak werd ik al bijna beroerd van de warmte en ik was niet de enige.
1 600 rijder hoeft niet meer zo nodig in die hitte te rijden omdat de techniek / ronde tijd al goed was en de andere wilde nog de techniek verfijnen. De sessie begon goed alleen was ik halverwege de andere 600 rijder kwijt omdat deze de hitte niet meer kon verdragen en de laatste ronde heb ik ook de handdoek in de ring gegooid, tis te warm en het zweet begint in m'n ogen te prikken.

Na een korte debriefing heb ik mezelf herpakt krijg ik van Arno 1 op 1 les en wat ging het lekker! totaal ontspannen voorrijden en achter Arno aan fakkelen heerlijk en totaal onverwacht een tijd gereden van 1:30 (ik mocht maar tot bocht 4 gas geven voor de rest niet en startfinish moet de snelheid eruit want de instructeur moet weer voorrijden) Dus qua tijd kan het veeeeeel sneller!! :Y
Wat een geweldige ervaring totaal ontspannen op techniek geen centje pijn, ik ben helemaal in m'n nopjes en ja nu moest ik hangen met m'n bovenlichaam eindelijk na 2 dagen!! Alle puzzelstukjes op hun plek

Volgende sessie niet meer bord gecheckt maar bij de debriefing scheen het dat ik al in A3 was geplaatst!!
1 600 rijder wilde zijn tijd nog verbeteren en ik wilde leren "bochten hoeken" na de 5 de ronde waarin alles super gecontroleerd voelde ging de 600 rijder onderuit. Hij ging in een bocht te plat (naar het schijnt tis een analyse van diverse instructeurs) en daarbij te vroeg op het gas wat resulteerde in een akelige schuiver...
Best geschrokken ging ik terug naar de pitstraat waarin ik het voorval terug heb gezien en het ongeluk van me heb afgezet. Hij kwam eraf met een gebroken sleutelbeen en een snee in z'n onderbuik waaraan hij geopereerd is.

Daarna op voor de c-licentie en startproef, wat een geweldige ervaring de instructeurs die elk gaatje aangrepen om deze op te vullen... gelukkig heb ik er 1 terug gepakt :D
M'n motor begon bijna te koken met 117c!!!

Wat een mega ervaring en wat heb ik genoten!! gelukkig en voldaan me omgekleed voor de laatste debriefing waarin Jan begon te vertellen over een cursist.

Jan: "Hij heeft geen circuit ervaring en begon in groep C6" ik luisterde aandachtig en dacht zat ik toch ook in C6... of niet...
Jan: "Hij eindigde die dag in b6 en de volgende dag met een 1:32 in B1 om vandaag te beginnen in A6 en te eindigen in A3 met een tijd van 1:30". Ik:"verhip dat ben ik HIJ HEEFT HET OVER MIJ THAT'S ME!!!"
Jan: "Jasper wil je naar voren komen!!" Ik werd uitgeroepen tot rookie of the year!!! :D :D :D ik loop niet meer naast m'n schoenen... ik zweef er overheen!!! *O* *O* *O* *O*


Vrijdag avond hebben we het gevierd en heb ik mezelf nog vaak in de arm geknepen!!!

Ik zal foto's en filmpjes (met crashes) dit weekend posten hoop ook dat Ad wegraceinfo bijwerkt...

Oja klein detail op de terug reis kreeg ik 100km voor Dijon panne, poelieschroef uit poelie en los is m’n vsnaar. Toen maar de depanneur bellen en die sturen Lambiek en Jerommeke ne pas anglais en ne pas handen voeten Frans en niet dat ze even een boutje erin draaien nee hoor… Anwb bellen vervangend vervoer en moest verplicht nog 3 dagen in Frankrijk doorbrengen afijn mijn vakantie kan niet meer stuk!! ;-)
 
Das een heel verhaal Jasper!
Leest als een jongensboek. Ik zie de foto's/filmpjes graag verschijnen. })

Maak ik dit weekend ook nog wat foto's, die ik ook weer post hier natuurlijk. O-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal! :}
Goed om te horen dat het je zo goed bevallen is. Heb nu al van meerdere kanten positieve verhalen hierover gehoord. Misschien is het voor/najaar een iets betere tijd met oog op de temperaturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan