Kymco Agility 150: modificaties & tuning

mmm nog geen oplossingen ... zal nog even duren :) overigens heb ik ook andere rollen (zelfde als DPM) en loopt met gemak ergens tussen 110 en 115. (edit: heeft niets met die rollen te maken, maar zie dat sommige maar 100 lopen)

Iemand een idee hoe die amerikanen de begrenzing aanpakken? op youtube zie je filmpjes waarin ze alles aanpassen aan dit blok..loopt zo`n 140 dacht ik
 
Als je weet welke draden het zeker niet zijn zou ik gewoon de gok nemen en de andere draden proefsgewijs door te knippen .
Mocht de doorgeknipte kabel het niet zij dan weer doodleuk solderen met een stukje krimpkous er om heen.
 
En als je Kymco affikt gewoon een nieuwe halen!!!
Ik heb zo een ga*isch Nau Helmets helm gekocht.
Zonder kinbescherming dus lekker veilig op je bek en dan meteen een nieuwe kaak!

DPM
 
ach ik blijf er bij dat ik denk dat het door knippen van de tps draad geen verschil in positieve zin gaat maken dus ik doe het niet. ik vraag me ook af waarom niemand hier het probeert
de andere draden zijn gewoon nodig om een vonk te krijgen : signaal v/d "puntjes", stroom van uit de dynamo ,stroom naar de bobine ed dus blijft over de draadjes van de tps, de draadjes kun je zo doorknippen via het carb luikje onder het zadel dus : wie durft!
 
Ik weet in ieder geval van een ander forum dat het doorknippen van de draad voor bepaalde Kymco's positieve gevolgen had, maar _niet_ voor de Kymco Agility 16 50cc
 
Ik heb er m'n eerste 300 km eropzitten. Lekker ding maar topsnelheid is net te laag.
Heeft iemand een suggestie voor een paar goede voetsteunen voor de duo passagier. Uiteraard wegklapbaar en te monteren op de plek waar je nu net je tenen kwijt kan.
 
Om nog even terug te komen op het doorknippen van draden, als je draden door gaat knippen
heeft dit natuurlijk ook gevolgen voor je garantie op deze scooter.
Als de motor vast loopt door een hoger toerental , en de dealer ziet dat er gerommeld is met de CDI
kan je garantie aanspraken wel vergeten natuurlijk.


Groet

OPB
 
Hier is de wphb van de Agility 125 R16; nu is mij kennis over elektronica nogal beperkt en vermoed ik dat beide (gestreepte) paarse kabels, die naar de TPS in de carburateur gaan, juist niet doorgeknipt moeten worden, maar deze juist door lussen zonder de TPS.
 
Hier is de wphb van de Agility 125 R16; nu is mij kennis over elektronica nogal beperkt en vermoed ik dat beide (gestreepte) paarse kabels, die naar de TPS in de carburateur gaan, juist niet doorgeknipt moeten worden, maar deze juist door lussen zonder de TPS.

Volgens mij heb je gelijk, heb het Werkplaats handboek bekeken , en daar wordt om de TPS te testen de weerstand gemeten van de aansluitingen waar de paarse draden op zitten .
Als de gasklep volledig openstaat moet je een maximale weestand meten van 5K OHM.

Dus hoe verder de gasklep openstaat des te meer weerstand je op de paarse draden krijgt ,
als je de draden inderdaad doorverbind heb je geen weerstand als de gasklep volledig openstaat .
 
en dan? dan denkt de cdi dat je geen gas geeft, wat is het effect daar van?
dat je onbeperkt toeren kan maken? of denkt ie dat je stationair draaid en gaat ie niet vervroegen?ik weet het niet.

ik denk dat je het beste een race cdi kan kopen voor een kymco model zonder tps en dan aansluiten aan de hand van het draden schema (dus zonder de tps) het zal even puzzelen zijn maar dat zou moeten werken
 
Als test de TPS losgemaakt ( is zeer eenvoudig , een schroefje losdraaien, en tps kan je van asje schuiven) TPS hangt nu gewoon aan kabeltje los .
topsnelheid is ongeveer met 5 km toegenomen , verder weinig verschil waarneembaar .
 
Als test de TPS losgemaakt ( is zeer eenvoudig , een schroefje losdraaien, en tps kan je van asje schuiven) TPS hangt nu gewoon aan kabeltje los .
topsnelheid is ongeveer met 5 km toegenomen , verder weinig verschil waarneembaar .

Mwah, toch 5km winst. Toch meegenomen.

Blijf je nu een tijdje rijden zo? Beetje praktijkervaring opdoen zeg maar :Y
 
Als test de TPS losgemaakt ( is zeer eenvoudig , een schroefje losdraaien, en tps kan je van asje schuiven) TPS hangt nu gewoon aan kabeltje los .
topsnelheid is ongeveer met 5 km toegenomen , verder weinig verschil waarneembaar .

Hmmm, dat zou het wel kunnen zijn want dan gaat bij bij mij van top 113 naar 118.
Kun je eens foto posten van wat je hebt gedaan? Of beschrijven?

Probeer ik het ook.

Groet
DPM
 
DPM, staat op pag. 68 van het wphb, zie link boven; let op, bij de demontage van de TPS, gashendel dicht!!!
 
Ok. 2 vragen:
1. Onstaat er dan een gat waardoor allemaal zand etc naar binnen kan?
2. Wat moet je demonteren om gemakkelijk bij de carburateur te komen?

Groet
DPM
 
Als je de TPS losmaakt ontstaat er geen geen gat.

Ik heb de helmbak gedemonteerd (6 boutjes en 2 schroeven naast scharnier van Zadel losmaken , bouten bij het scharnier niet losmaken ,daarna kan je helmbak en zadel er af tillen)

Ik heb een korte schroevendraaier gebruikt om de schroef los te draaien .
Als de schroef erg vast zit kan je hem ook met een losse schroefbit en bahco loskrijgen.

Succes

OPB
 
Als de schroef erg vast zit zou ik hem eerst laten "schrikken" ipv direct Chinees staal aan gort draaien met Bahco geweld.
 
Als de schroef erg vast zit zou ik hem eerst laten "schrikken" ipv direct Chinees staal aan gort draaien met Bahco geweld.

Je kan 'm moeilijk een tikkie geven met een hamer, daar wordt het Taiwanese plastic weer niet gelukkig van.

Met wat beleid en het juiste bitje kan je 'm denk ik makkelijk loskrijgen mbv de bahco.

Groeten, Karl
 
Als je de TPS losmaakt ontstaat er geen geen gat.

Ik heb een korte schroevendraaier gebruikt om de schroef los te draaien .
Als de schroef erg vast zit kan je hem ook met een losse schroefbit en bahco loskrijgen.

Succes

OPB
AAGIlTIE, klopt het, dat op de TPS een stekkerverbinding zit?
Mss is de TPS stekker los halen en de 2 paarse draden door lussen op de stekker een oplossing of bij de stekker op de CDI, in het laatste geval minder demonteren.

full


full



Rij je nog steeds met losgekoppelde TPS-sensor rondt, nog benoemswaardigheden?
 
Laatst bewerkt:
Stekker loshalen en doorlussen is volgens mij meer werk dan een schroefje losdraaien .

Ik rij nog steeds zo .
Hij is misschien iets minder fel zonder TPS , misschien dat de stand van de TPS de onstekking iets vervroegd ( hoe verder het gas openstaat hoe meer vervroeging van de onsteking).

Ik heb met wind mee ongeveer 7 km snelheidswinst , verder weinig verchil waarneembaar.

Groet,

OPB
 
Eey mannen, hoe is het met de kymco,s????
Na maanden ff aan het lezen op het forum maar de goudensleutel is nog niet gevonden om de 130 op de teller tekrijgen.
Ik heb nog niets aan mijn kymco gedaan behalve dan de forextreme vario met 12 grm rollen, de rode koppelingsveren en de rode drukveer en de V8 pijp zit er ook nog steeds onder zonder db killer.
Helaas zit ik nu onder de spaanse zon met 35 graden op mijn pan, maar als ik terug ben ga ik mezelf een verdiepen in de kymco met de G5 motorblok, volgen mij moet ik daar verder meekomen.
De tps laat ik zitten, misschien zijn er afstel mogelijkheden maar ga geen draden doorknippen en zo, volgens mij krijg je daar in de winter start problemen mee.
Nou allen succes naar het zoeken naar vermogen.

Groeten van uit spanje.....
 
Gents,

Toch even een update. Inmiddels heb ik mezelf aan het werk gezet en heb ik de TPS eruit (15 min werk). Buddy-bak eraf, een schroefje los en klaar. Dat was makkelijk. Overigens, zo een Kymco ziet er eigenlijk nog best netjes uit onder de kuipen. Mooi afgewerkt. Maar dat terzijde.

Mijn gevoel is dat de scooter iets sneller loopt naar de 95km/h. Hij lijkt gemakkelijk die snelheid te kunnen houden.

Foto’s volgen.
DPM
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan