Ook nog zo’n zin in Bergen?

YamR

Die hard MF'er
10 feb 2005
595
0
WBD
Na een bijzonder mooie vakantie in Zwitserland is het toch wel weer even afzien in NL, ook al is het weer niet slecht. Een viaduct is geen berghelling. Een rotonde is geen haarspeldbocht. Bah, ik wil weer terug.

Nu moest is afgelopen week voor m’n werk in Keulen zijn, eigenlijk meer aan de rand. We waren vroeg klaar dus ben ik het achterland is in gereden (Bergischer land) en dat is best leuk. Je waant je gelijk in een heel andere wereld en het is net vakantie.

Dus ik ga eens wat routes plannen die je in een dag kan rijden. Een aan rij rit van zo’n 250 km max., in de omgeving wat touren, zeg zo’n 300 km en weer terug. Goed het blijft een flinke zit, maar het kan en vooral het is leuk!

Dit lijken mij goede aan rij routes voor leuke uitval punten:

Utrecht – Hagen 228 km
Utrecht – Remscheid 219 km
Utrecht – Aaken 197 km

Hier kom je dan terecht:
Bergen.jpg


Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo iets dus.
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl...626148679602822294.00046fd82d9efdb7c84f3&z=11
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik wel ervaring mee ja. Ik woon in Dortmund en rij regelmatig vanuit omgeving Utrecht daarheen. Als ik weinig tijd heb gewoon over A12/A3/A42 of A15/A73/A77/A57/A42 (is minder verkeer) en als ik meer tijd heb langs de waal tot aan Doornenburg, pont over en de B8 richting emmerich (loopt parralell aan de A3). Dan kun je bij Wesel door natuurpark Hohe Mark rijden en via haltern en lunen naar Dortmund. geen aaneenschakeling van bochten, maar in ieder geval geen saaie snelweg.

In het Sauerland kun je eigenlijk elke weg nemen die je vindt, overal zitten bochten genoeg in. Handige toegangswegen zijn bv. de B236 vanaf de A2/A40, die bundesstrasse gaat direct het sauerland in en voert tot aan winterberg. let wel op dat het gedeelte bij Schwerte (net onder Dortmund) in het weekend en op feestdagen afgesloten is voor motorrijders.

Mooie routes vind je ook op www.bikemap.net en dan met name de langere fietsroutes zoals deze. heerlijke rustige weggetjes waar je geen kip tegenkomt. (Ook een gave route op de racefiets, daar ben je wel een dagje zoet mee kan ik uit ervaring zeggen;) )

Als er nog iemand van plan is zoiets te doen kan ik wel aanpikken ergens bij dortmund in de buurt, is toch nog altijd gezelliger met hollies dan met die jerrys... ;)
 
Hoi,lijkt me een leuk initiatief..lekker door de bergen te toeren.
Maar aan welke datum zit je ong te denken,omdat ik za 29 aug al een dagrit heb naar de Ardenne..ben daar nog nooit geweest,maar volgens zeggen moet het daar ook mooi rijden zijn :)
Verleden week hebben we ook met een MF groepje een dagrit naar Parijs gemaakt,was ook een geslaagde dag en lange trip *O*
De rit die jij wilt organiseren..is dat ook geschikt voor supersport rijders,of alleen voor tourmotoren.Want dat vraag ik ivm de stops..om de hoeveel tijd wil je een stopje maken om event te tanken,wat rusten en event eten/drinken??
Ik ben wel geintersseert,maar wacht even op je info ..

Groetjes,
:W
 
@ Kahuna81. Leuke tip die site, daar ga ik nog wel eens gebruik van maken.

Op zich was het niet mijn bedoeling om een tocht te organiseren. Meer het idee om zo snel mogelijk in de bergen/heuvels te zijn om daar een dag rond te rijden.

Maar als er iemand de behoefte voelt om dit te organiseren, be my guest.
 
Gisteren de proef op de som genomen. Een stukje rijden in het Bergisches land en dat was best leuk.
bergisches%20Land.jpg


Leuke stuurweggetjes.
HPIM0115.jpg


Zo af en toe zelfs een haarspeldbocht ...
panorama2.jpg


... en veel vergezichten.
panorama3.jpg


Edit route toegevoegd:
Bergisches land 2009-08-27 - Google My Maps

Je krijgt er echt weer het vakantie gevoel van.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan