Kawa VN1500 slechte blokken?

guzzicali III

Die hard MF'er
18 okt 2006
531
0
Achterhoek
Hallo liefhebbers,

Ik zat zelf dikke cruisers te bekijken En mijn oog viel op de vulkan 1500 van wege aantrekkelijke prijs en een koppel van 125nm bij 3000rpm. En een collega van mij had al eens op een test middag van alles gereden en zei dat de vulkan super stuurt en rijd.

Verder is die echt foei lelijk. Maar daar kijk ik door heen er is wel wat van te maken.
Kawasaki%20VN1500%2087.jpg


Ik heb via de zoek functie ontdekt dat bij een VN een krukas lager eruit kan lopen en een tandwiel los kan lopen die door het carter naar buiten komt. Nu is het me niet helemaal duidelijk of het hier om de 1500cc of 800cc handeld.

Dus mijn vraag is, zijn die 1500cc blokken betrouwbaar of niet.

gegroet.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij in ieder geval wel.
Sinds ik hem heb, heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Wel een behoorlijk olieverbruik, maar dat hoort bij deze motoren.

Toen ik hem kocht zaten dit zadel en uitlaten er op en dat geeft hem toch een heel ander uiterlijk.
Persoonlijk vind ik het standaardzadel en de sissy bar spuuglelijk.

full
 
Die van mij in ieder geval wel.
Sinds ik hem heb, heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Wel een behoorlijk olieverbruik, maar dat hoort bij deze motoren.

Toen ik hem kocht zaten dit zadel en uitlaten er op en dat geeft hem toch een heel ander uiterlijk.
Persoonlijk vind ik het standaardzadel en de sissy bar spuuglelijk.

[afbeelding]
Jou vulcan ziet er inderdaad al veel beter uit, het hoge achterspatbord is nog niet erg aantrekkelijk.

Heb je al veel km met de vulcan gemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Achterspatbord is idd niet het mooiste.
De bijnaam van dit model was dan ook BUBF (Butt Ugly But Fast), ze hadden een hoger vermogen dan de latere modellen.

Maar wel mooi aan dit spatbord vind ik de rechtopstaande kentekenplaat. Daarom laat ik het voorlopig zoals het is.
 
Achterspatbord is idd niet het mooiste.
De bijnaam van dit model was dan ook BUBF (Butt Ugly But Fast), ze hadden een hoger vermogen dan de latere modellen.

Maar wel mooi aan dit spatbord vind ik de rechtopstaande kentekenplaat. Daarom laat ik het voorlopig zoals het is.

ging het niet om het blok? Dat spatbord is namelijk zo te fixxen, dat blok nie...
 
Jawel hoor, alles is te fixen.
Ook een blok.

Overigens was het TS zelf die over het spatbord begon, dus wat is het probleem? :?
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds kort ook een VN1500A uit '88. Rijdt perfect, maar of ie echt betrouwbaar is weet ik nog niet... er staat nog maar 14.000 Km op de teller :P
 
hoi,

zelf 5 jaar een vn1500 a gereden en met het blok nooit problemen gehad zelfs het olie verbruik viel wel mee, reed er ong 12000 km per jaar mee 24/7

gr jan
 
Hallo liefhebbers,

Ik zat zelf dikke cruisers te bekijken En mijn oog viel op de vulkan 1500 van wege aantrekkelijke prijs en een koppel van 125nm bij 3000rpm. En een collega van mij had al eens op een test middag van alles gereden en zei dat de vulkan super stuurt en rijd.

Verder is die echt foei lelijk. Maar daar kijk ik door heen er is wel wat van te maken.
[afbeelding]

Ik heb via de zoek functie ontdekt dat bij een VN een krukas lager eruit kan lopen en een tandwiel los kan lopen die door het carter naar buiten komt. Nu is het me niet helemaal duidelijk of het hier om de 1500cc of 800cc handeld.

Dus mijn vraag is, zijn die 1500cc blokken betrouwbaar of niet.

gegroet.


er zijn goede en slechte exemplaren, maar bij de VN1500 is het aantal blokken dat overlijdt doordat het vliegwiel uit het carter komt zeilen opvallend hoog.

Uiteraard zijn er zat mensen die probleemloos vele kilometers met die dingen rijden, maar er zijn ook genoeg gevallen waar dit niet lukt. Een goed, gebruikt blok voor deze machine is meestal vrij moeilijk te vinden :N

Persoonlijk zou ik de gok niet nemen, maar zoals de naam al zegt is het een gok; kan goed of slecht aflopen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan