set mooie Marchesini Y-spoke velgen + 320 mm wave discs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,

Ik ben even gaan kijken wat de afstand tussen de schijven was bij mij. Als jij 63mm bedoeld vanaf hartlijn velg tot achterzijde schijf dan komt dit volgens mij overeen met mijn huidige "opstelling" (zie foto). Hier meet ik 126mm tussen de schijven in (= 2 x 63mm).

De asmaten waren niet echt belangrijk, maar wel erg handig ;)
Het plan is om een R6 vork te gebruiken met radiaal klauwen en dan meteen andere wielen. Ik ga deze week een R6 T-stuk opmeten om de offset en breedte van de voorvork te vergelijken met wat ik nu heb. Als dit overeen komt met de huidige afmetingen zullen de velgen wel pas te maken zijn met enkele bussen voor de assen, en lopen de schijven in lijn met de hartlijn van de remklauwen.

p.s. trillen is trillen. Ik heb nu schijven die alleen vibreren als je rustig remt, en niet met hard remmen. Op circuit prima en niet merkbaar, maar op de openbare weg erg irritant, en de nieuwe schijven zijn dit weekend binnengekomen want hier wil ik niet mee rommelen.
Ik houdt je suggestie van de schijven richten/nalopen wel in mijn achterhoofd, maar ga ff van de duurste optie uit (ik heb nooit zoveel mazzel met dit soort dingen... ;) )

Je hoort van mij voor woensdag..imag

[afbeelding]
Ik zal vanavond de afstand opmeten tussen de remschijven, want de 63 mm die ik noemde is de "dikte/breedte" van de velg op de plaats waar de remschijven tegen gemonteerd worden. Ik weet niet uit m'n hoofd wat de offset van de remschijven is (hoe ver ze naar buiten staan), dus dat hoor je nog van me.

Over je nieuwe remschijven - weet je zeker dat die het juiste gatenpatroon hebben voor een Ducati 999 wiel ? Ik zal wel e.e.a. opmeten bij mijn schijven vanavond.
 
afstand tussen de buitenkant van de schijven is 134,55mm. als je de dikte van de schijven er af haalt (die van mij zijn 4,5mm dik, dus 9mm) dan kom je uit op 134,55-9=125,55! aangezien dat je een paar mm speling hebt in de remklauw (zuigers die kunnen bewegen) kan je zeggen dat die 0,45mm die je "mist" niet van belang zijn. dus het zal passen. mits je het juiste gatenpatroon hebt...
 
Heb wel een garmin 550, maar die krijg je niet :+

Had je niet even een week eerder die velgen kunnen aanbieden? ben al een hele tijd op zoek naar zo'n set. :(

tandwieldrager erbij?
komen van een S of een R?

(Moet toch pasgemaakt/uitgespacerd worden)... Nu staat er min of meer een setje Braking in de rij...

Als de R6vorkradiaalklauwman geen interesse meer heeft, graag (zsm) laten weten, kan ik de Braking nog afbellen.
 
Weet je, ik blijf met liefde en geduld allerlei maten opmeten en doorgeven aan wie het vraagt, maar als iemand een concreet bod op deze set doet wat me aanstaat dan zijn ze gewoon verkocht !

Is niet vervelend bedoeld, maar ze staan ook op Marktplaats en je moet eens weten hoeveel mensen mij vragen mailen over afmetingen enz.

Maten opvragen is duidelijk niet hetzelfde als ze graag willen kopen, KaWaRez.
Wie het eerst komt, wie het eerst mooie wielen heeft !

Braking wielen zijn ook heel mooi, maar deze kosten de helft en zeg zelf; als je kunt kiezen tussen Marchesini en Braking ... nou, dan weet ik het wel !

full


PS - ik heb er geen tandwieldrager/remschijf bij (lost Ebay zo op)
 
Weet je, ik blijf met liefde en geduld allerlei maten opmeten en doorgeven aan wie het vraagt, maar als iemand een concreet bod op deze set doet wat me aanstaat dan zijn ze gewoon verkocht !

Is niet vervelend bedoeld, maar ze staan ook op Marktplaats en je moet eens weten hoeveel mensen mij vragen mailen over afmetingen enz.

Maten opvragen is duidelijk niet hetzelfde als ze graag willen kopen, KaWaRez.
Wie het eerst komt, wie het eerst mooie wielen heeft !

Braking wielen zijn ook heel mooi, maar deze kosten de helft en zeg zelf; als je kunt kiezen tussen Marchesini en Braking ... nou, dan weet ik het wel !

[afbeelding]

PS - ik heb er geen tandwieldrager/remschijf bij (lost Ebay zo op)

Hi,

Vandaag gemeten aan een R6, maar ga niet voor de standaard T-stuk afmetingen. De standaard R6 heeft tussen de schijven 122.5 mm ruimte (voor degene die het nog wil weten).

Ik haak af omdat je anders te lang op een antwoord zit te wachten, en dat zou ik zelf ook niet willen.

Succes met de verkoop, je prijs is goed. Daar is geen gezeik over mogelijk...

p.s. nieuwe schijven zijn voor de huidige wielen, ik wil nog blijven rijden totdat de andere voorzijde af is.

Gr. Paul
 
Hi,

Vandaag gemeten aan een R6, maar ga niet voor de standaard T-stuk afmetingen. De standaard R6 heeft tussen de schijven 122.5 mm ruimte (voor degene die het nog wil weten).

Ik haak af omdat je anders te lang op een antwoord zit te wachten, en dat zou ik zelf ook niet willen.

Succes met de verkoop, je prijs is goed. Daar is geen gezeik over mogelijk...

p.s. nieuwe schijven zijn voor de huidige wielen, ik wil nog blijven rijden totdat de andere voorzijde af is.

Gr. Paul
De maten op de Marchesini wielen zijn dan hetzelfde als van de R6; ik meet 122,4 mm tussen de schijven in (schijven zijn ieder 5 mm dik).

Bedankt Paul, ik denk dat e.e.a. nu duidelijker is geworden waar de wielen in passen.

KaWaRez .... de rode loper is zojuist voor je uitgerold ... ! Laat maar horen wat je wilt.
 
tandwieldrager ist dabei?
en evt achterschijfje?

maten boeien niet zo heel erg, moet toch eea uitspaceren en wat verzinnen op de assen ;)
tandwieldrager is t enige waar ik me zorgen om maak, maar kan ik via egay wel achterhalen. net als de schijf
enige mindere aan die Yspokes (ducati dan), is dat er maar een tandwiel van max 38 op kan (origineel), groter is alu = prijzig... zeker met mijn kilometrage wordt dat een dure grap :+ (17/45 op de kwak).

maarreeh.... ik wil de complete set wel hebben

of ik mis even een paar reply's

de braking ben ik 750 voor kwijt, compleet dan wel ;)

wist trouwens niet dat de prijs nog onderhandelbaar was :+
kun je me misschien je nummer mailen/pmmen? kunnen we het verder afhandelen ;)

nog maar een edit: de marchesini's (de Y-spokes) staan al pak m beet 2-3 maanden in de planning, maar nergens aan te komen voor een redelijk bedrag, of alleen de achtervelg :+
nogmaals pm/mail me voor de afhandeling
 
Laatst bewerkt:
Heey - mooi dat de wielen waarschijnlijk naar een Kawa-man gaan ! :)

Ik heb er geen tandwieldrager en achterschijfje bij, daarom heb ik de prijs al een stuk omlaag gegooid, maar ik stuur je wel een PM voor de details, OK ?

Zoals je zegt; voorwielen zijn gewoon bijna niet te vinden. Achterwielen genoeg op Ebay, net als tandwieldragers en een leuk wave schijfje achter.

PS - waarom ga je niet uit van een blind tandwiel dat je een beetje opsiert door er extra gaten in te boren/freezen - ik had "vroegah" van die Dural Alu dingen voor zo'n 50-60 euro, gewoon via de motordealer. Gaan echt wel lang mee, is knetterhard !

:W
 
ik heb interesse en heb een draaibank. zou je de wielen eens kunnen wegen want dit vind ik wel belangrijk. ben verleden jaar eens naar apeldoorn gereden naar sander ( zieke ninja) om soortgelijke wielen maar deze wogen meer of mijn org suzuki wielen en nog niet een beetje. zijn het misschien deze wielen???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan