Project 7/11 HELP

verkoop dit blok en koop er 1 van een gsxr joh

of nog beter, koop een blok van de hayabusa/ gsxr 1000 en ga daarmee klote
dat is pas echt snel
 
Hallo allemaal,

Ik heb een gsxr 750 uit 92 oliegekoelde blok alleen is m'n versnellingsbak kapot gegaan,
voor mij een kans om een 1100 blok in te gooien natuurlijk, alleen heb ik het nog nooit gedaan en ben ook niet echt de handigste maar ga het proberen, nu heb ik een 1127 blok gekocht met 86.000km uit een gsx1100f en ik zoek eigenlijk advies, tips [hulp]
waar moet ik op letten?? heeft er iemand een handleiding die ik kan downloaden of iets
dergelijks alle hulp is welkom....

P.S. Foto's gaan komen

86000km?!?! Ik zou niet de moeite nemen dat blok in te bouwen. Zijn beresterke blokken, maar bij 86000km zou ik me toch een beetje zorgen gaan maken....

Ben zelf ook bezig met een 7/11, 88 750 frame met 89 1127cc gsxr blok. Om eea pas te maken hoefde ik alleen de onderste motorophanging aan de achterkant uit te boren van 10 naar 12 mm. Verder past het 1 op 1. Wel ff de kleppen stellen als het blok er nog onder vandaan ligt, want het kan zijn dat de deksel er niet meer zo makkelijk afgaat in een 750 frame.

Oliekoelerophanging kan ook afwijken, en de carbs kunnen de benzinekraan raken (bij 38 of 40mm carbs).

Nogmaals, als je gaat verbouwen, neem dan onderdelen waarvan je zeker weet dat ze goed zijn en blijven, anders is het zonde van de tijd, geld en moeite. Denk goed na wat je eigenlijk wilt want soms is het goedkoper gewoon een andere motor te kopen met wat minder km. De onderdelen van de 750 leveren nog best wat op.

www.oldskoolsuzuki.info is een goede site met erg veel info over de 7/11. En op www.xtremebikez.nl zijn er ook een hoop te vinden.
 
Ben van plan om de blok in te bouwen en fiets verkopen. carbs zijn 34 als het goed is alleen zit ik nu met de probleem van kilometerteller en toerenteller en passen de kuipdelen van een 750 er wel op ???? vind eht eigenlijk zonde van mn 750 blok want bij een dynorun gaf ie 112pk op het achterwiel das niet niks kijk effe op www.youtube.com...canerski11 al mijn filmpjes
ben blij met het 1100 blok alleen blok het ziet er niet uit, moet m goed schoonmaken pff
nog veel te doen jongens ,, kleppen stellen kan ik niet nog nooit gedaan moet dat???

MVG Atis
 
Terug
Bovenaan Onderaan