Racen op een oude CBR (PC25, 31 of 35), part II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.822
400
Een nieuw topic aangezien de oude op 2500 posts zat.

In dit topic ook de PC 35 toegevoegd, de jaren schuiven door, niet waar?

Leef je uit en de opening van topic 1 is nog steeds van kracht:

Ook in deze moderne tijden zijn er voldoende mensen die het racen graag een beetje low budget aan willen vliegen en daarom (met veel plezier) op oude CBR's racen. ZAC of alleen circuitdagen, maakt niet uit, als je maar lol hebt.

Het zou leuk zijn als de oude CBR gebruikers zich hier voorstellen (en ook een piccie plaatsen van hun motor). Altijd handig om elkaar eens het één en ander te kunnen vragen, technische oplossingen uit te wisselen of gezamelijk een keer op een circuit af te spreken.


Veel plezier! *O*

[me="Tr@x"]die al een tijdje geen CBR meer heeft maar wel graag meeleest....[/me] :Y

En hier zijn ze voor bedoeld!

full
 
Laatst bewerkt:
Zo, een nieuw topic (Tnx Tr@x!) dus maar gelijk een verslagje van afgelopen vrijdag op Zolder.

Het plan was om met 2 man te gaan rijden op Zolder afgelopen vrijdag. Conrad (Tjokkeprii), lid van team BochtGemist zou meegaan maar kon op het laatste moment geen vrij krijgen B| Dus dat werd alleen naar zolder met mn broer Yakko waarbij we alle 2 om en om de CBR gingen rijden. Normaal gezien gaan we de avond tevoren (dus donderdag) naar zolder maar aangezien er toch verder niemand was besloten we pas de volgende morgen te gaan rijden richting Zolder. Dus eerst nog wat inkopen gedaan donderdag in good old Putte en daar geslapen tot de wekker ging om 5 uur....trrrrrrrrrrrrrr...... :Z

Om 6 uur vertrokken richting zolder. Rond 7 uur arriveerden we op de paddock. Wat schetste onze verbazing? 80% van de paddock was afgesloten (inclusief vaste stek) voor een of ander wielren evenement dat weekend. Dat betekende dat iedereen op het aller achterste gedeelte van de paddock moest opstellen. Dat is dus nog achter pitbox 37/38. Naja, daar een mooie plek uitgezocht en de boel uitgeladen. Ik naar de keuring met de CBR en uiteraard goedgekeurd. Toen ook nog even naar mijn verloren rijbewijs (vorige keer op Zolder verloren) gevraagd. Ze hadden stapels (!!!!) verloren rijbewijzen/paspoorten liggen maar niet die van mij... -O- Toen onze geniale nieuwe partytent opgezet/uitgeklapt. Hij stond binnen 1 minuut, heel wat beter dan onze oude tent :Y

2ldehzr.jpg


Maar helaas waaide het die dag erg hard.....erg hard B| We hadden 2 poten aan de aanhanger gebonden, werd de aanhanger gewoon op zijn kant getrokken -O- Dat betekende dat die dag 3 poten van de tent al doorgebogen zijn :/ Aan het eind van de dag lagen er ook heel wat tenten in de containers. Het beste was dus om de tent maar weer af te breken.

Om 9u was het tijd voor de 1e sessie. En uiteraard net om 9u een flinke bui. Met gewone banden wilden we geen risico lopen en zijn we niet gaan rijden. Na de sessie werd het weer droog. Een uur later de 2e sessie. Ik zou deze sessie rijden en dus in de rij voor de pitbox met een dreigende lucht. En ja hoor, de pitbox door en regenen! Dat betekende in Bianchi de 1e crash voor iemand die voor me reed. Vervolgens in de kleine chicane de 2e eraf. Bij de sacrementsheuvel stond de 3e tegen de zijkant aan en in de ziekenhuisbocht reed de bekende gele Mondeo al. In de 1e ronde al zo'n 4 motoren eraf, het was 1 grote chaos :X Ik ben gelijk maar weer naar binnen gegaan, het was glijden en glibberen.

De 3e sessie eindelijk met goed weer aan de start *O* Toen kwam alle opgekropte energie eruit en dus gelijk voluit knallen }) Ik reed volgens mn broer als een 'debiel' :9 En met 1.56 wel een redelijke tijd neergezet voor de 1e (hele) sessie. Omdat we de stepjes wat hoger hadden gezet (wat gelijk een nieuwe achter remleiding kostte) kon ik nog platter door de bocht. Later bleek de bugspoiler aan beide kanten geschaafd te zijn door het platrijden.... O-) Tijdens de laatse ronde voelde ik echter de achterband vreemd reageren op zeer plat gaan. Ik werd daarbij beloond na de kanaalbocht op een bijna highsider. Achterband zette echt paar stappen naar buiten, ik kon hem nog net recht houden maar ik scheet wel 7 kleuren... :')

2njx5av.jpg


Tussendoor bleek er een bekende mee te rijden met groep snel; Plytz met zijn grijs/zwarte CBR pc31. Dus wij even :W . Toen was het de beurt aan Yakko die even de angst eruit moest rijden na de highsider op Assen een paar maanden terug. Het ging steeds beter en harder.

2pqls95.jpg


De 5e sessie was het weer de beurt aan mij. De band voelde echter zo slecht aan dat hij continu leek te smeren. Ik kon geen bocht meer fatsoenlijk nemen zonder te moeten inhouden. De lol was er toen snel af voor mij. Een nieuwe 8erband moest daar 205e kosten (SC2) dus dat werd hem ook niet. Dus toen besloten dat Yakko de 2 laatste sessies kon afmaken......en hoe!

Laatste 2 sessies ging het gas erop bij Yakko en tuimelde de tijden van 2.10 en hoger naar 2.02 :} De high sider was duidelijk achtergelaten en er werden weer mensen ingehaald... :9 Hij had verder geen last van de band (reed nog niet zo debiel als mij). Het was ons gedurende de dag al opgevallen dat de CBR zware (uitlaat)klappen gaf bij 'gas los'. Bij nadere inspectie bleek er een flinke scheur te zitten in de uitlaatbuis. En omdat team BochtGemist alles repareerd met tyrips en ducktape hadden we maar een stuk ducktape rond de uitlaat geplakt. Mja, dat werkte dus niet :+ En vloeibare pakking ook niet... :z Yakko werd dan ook binnengeloodst met een overtreding van 96,7Db (Foei!)

De laatste sessie nog een rode vlag... -O- 'Gelukkig' bleek het niet de CBR te zijn maar een (straat) Suzuki B-king die er erg hard was afgegaan. Verder nog wel een bizarre kanttekening dat Yamaha een stand had in de pitstraat waarbij je de nieuwe R6 en R1 kon testen op de baan! Dat leverde bizarre situaties op van bijna stilstaande 'proefrijders' op de baan... :X

Na de laatste sessie was het weer inpakken en richting huis. Moe, maar voldaan en vol zin in een laatste dag ergens in September... :Y

:W

PS1: Enkele dagen geleden mijn rijbewijs opgestuurd gekregen van een aardige Heusden-Zolder bewoner... :} :} :}
PS2: Wie wil er nog een partytent kopen? :9

a0clti.jpg
 
Laatst bewerkt:
Top verslag man !! We zijn er mee bezig om de 3e of 4e van Okt ook weer naar zolder te gaan. De echte afsluiter !

:Y
 
Top verslag man !! We zijn er mee bezig om de 3e of 4e van Okt ook weer naar zolder te gaan. De echte afsluiter !

:Y
Kijk net even op de sites van MSSZ en MSSH, maar waarom zijn de sessies op Zolder in oktober nou weer 145e? |( Maar wel een top idee... :Y
 
Nieuw topic *O*

@jouri,mooi verslag.jammer van het weer die dag en de proefrijders.

De pc35 is ook welkom zag ik in de titel :Y
Nog 2,5 week dan gaat de cbr voor het eerst met mij naar zandvoort *O*
Ik hoop dat de regenbanden thuis kunnen blijven dan :Y
Misschien in oktober nog een dag op assen proberen te regelen,maar het ziet er naar uit dat dat allemaal al vol zit -O-
 
*O* PC35 ook welkom *O*

zat er eigenlijk al aan te denken om daar een topic voor te openen, maar nu ga ik lekker hier mee doen natuurlijk

zal me eerst even voorstellen, wel zo netjes natuurlijk

Mijn naam is zoals mijn nickname doet vermoeden: Michiel Jansen
ondertussen al weer 24 jaar oud, en sinds 2 jaar een motorrijbewijs.

mijn eerste motor was (en is) een cbr600f uit 2003 waarmee ik in juli vorig jaar een keer een dagje niveau 1 op zandvoort heb gedaan, wat erg goed bevallen is.
2dwazgh.jpg


daarom aan het eind van het seizoen een cbr600f sport ten kate racer gekocht met wat glijschade, en deze heb ik in de winter helemaal klaar gemaakt voor dit seizoen *O*
ap7ndg.jpg


helaas dit seizooen niet helemaal zonder problemen gereden, eerste dag zandvoort gewoon uit kunnen rijden maar met een tik in de derde versnelling vanaf het begin aangezien ik twee weken later weer naar assen zou gaan geen tijd om het blok open te maken, maar naar 3 sessies assen werd de tik wel erger dus toen gelijk gestopt.
later bleken en 6 tanden van de 3e versnelling te zijn afgebroken, dus denk dat er toch een engeltje mee heeft gereden dat er niets ernstigs is gebeurd.
10gfe3c.jpg


dat is ondertussen allemaal netjes gerepareerd, en heb er al weer een dag zolder achter de rug.

nog wat kleine foto's in actie
2wohmwx.jpg

20pyao1.jpg

x43o1w.jpg


nog niet echt hele spannende foto's maar het begin is er :)
alleen helaas wat minder gereden dit jaar als ik zou willen, volgend jaar gaan ik toch voor de 4/5 dagen ipv. 3 nog niet superveel, maar genoeg voor mijn plezier *D
 
Bin ach wieder da.. *O*

Thanx Tr@x ook nog voor je PM-tje
Khad ook nog aan iemand beloofd om piccies te posen van m'n kontje. :?
Blijkbaar zit er een beugel extra om de racekont te steunen.
Twee imbussen bij het tankscharnier en eentje op de beugel

full

full

full

full
 
Opdat ik vereeuwigd wordt op de eerste pagina

full

full

full



:} groeten aan alle cbr mannen
 
Laatst bewerkt:
*O* PC35 ook welkom *O*

zat er eigenlijk al aan te denken om daar een topic voor te openen, maar nu ga ik lekker hier mee doen natuurlijk

zal me eerst even voorstellen, wel zo netjes natuurlijk

Mijn naam is zoals mijn nickname doet vermoeden: Michiel Jansen
ondertussen al weer 24 jaar oud, en sinds 2 jaar een motorrijbewijs.

mijn eerste motor was (en is) een cbr600f uit 2003 waarmee ik in juli vorig jaar een keer een dagje niveau 1 op zandvoort heb gedaan, wat erg goed bevallen is.
[http://i25.tinypic.com/2dwazgh.jpg (afbeelding)]

daarom aan het eind van het seizoen een cbr600f sport ten kate racer gekocht met wat glijschade, en deze heb ik in de winter helemaal klaar gemaakt voor dit seizoen *O*
[http://i31.tinypic.com/ap7ndg.jpg (afbeelding)]

helaas dit seizooen niet helemaal zonder problemen gereden, eerste dag zandvoort gewoon uit kunnen rijden maar met een tik in de derde versnelling vanaf het begin aangezien ik twee weken later weer naar assen zou gaan geen tijd om het blok open te maken, maar naar 3 sessies assen werd de tik wel erger dus toen gelijk gestopt.
later bleken en 6 tanden van de 3e versnelling te zijn afgebroken, dus denk dat er toch een engeltje mee heeft gereden dat er niets ernstigs is gebeurd.
[http://i39.tinypic.com/10gfe3c.jpg (afbeelding)]

dat is ondertussen allemaal netjes gerepareerd, en heb er al weer een dag zolder achter de rug.

nog wat kleine foto's in actie
[http://i42.tinypic.com/2wohmwx.jpg (afbeelding)]
[http://i40.tinypic.com/20pyao1.jpg (afbeelding)]
[http://i42.tinypic.com/x43o1w.jpg (afbeelding)]

nog niet echt hele spannende foto's maar het begin is er :)
alleen helaas wat minder gereden dit jaar als ik zou willen, volgend jaar gaan ik toch voor de 4/5 dagen ipv. 3 nog niet superveel, maar genoeg voor mijn plezier *D
Welkom! Volgens mij heb ik jouw motor op 14 augustus op Zolder gezien, kan dat? Erg mooi ding!
 
Bin ach wieder da.. *O*

Thanx Tr@x ook nog voor je PM-tje
Khad ook nog aan iemand beloofd om piccies te posen van m'n kontje. :?
Blijkbaar zit er een beugel extra om de racekont te steunen.
Twee imbussen bij het tankscharnier en eentje op de beugel

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die beugel heb ik ook inderdaad zo en daarop zit een snelsluiter zodat het kontje vrij makkelijk eraf te halen is.
 
Hey,

Heeft iemand enig idee of er crashpads te krijgen zijn voor een cbr 600 f3 uit 1995 die te monteren zijn zonder kuipaanpassingen?

alvast bedankt,

gr.Joy
 
Welkom! Volgens mij heb ik jouw motor op 14 augustus op Zolder gezien, kan dat? Erg mooi ding!
:Y

toen was ik op zolder, viel ik zo op dat je het nog weet .. toch niet in negatieve zin hoop ik O-)

was voor mij de eerste keer daar, ook een leuk circuit maar wel technisch vooral die chicanes valt voor mij nog veel te winnen heb ik het idee
 
Hej Mede CBR-rijders!

pc35 dan mag ik me ook eindelijk eens voorstellen hier *O*
Ik ben dus Hilco en het broertje van ArieCBR hier ook wel actief.

Hier nog even een fototje.
leukopdefoto_611006.jpg
 
Voor de liefhebber hier:)

Een TKR close ratio bak voor een 2001 600 f4i.
1 Tand van 3e versnelling is afgebroken. Bak ligt uit elkaar.
Wie o wie?

Kratje pils?
 
gaan julie nog rijden dit jaar ????
wij gaan 10 sept. nog een keer maar ik ben nog de enige met een pc31 ;(


Nehh
Te weinig/laat dagen ingeschreven, bodem van budgetdoos in beeld, Jokerz zit met z'n slijmbeurs te pielen en ik zelf was depri na de rondetijden van dit jaar. Kheb zelfs al tegen Supermotard aan zitten schurken.
Gister nog bij het Journaal gezien dat de temp gemiddeld hoger waren dan normaal en iets van 100 zonne uren meer.
MAAR NIET WAAR WIJ REDEN B|
De bliksem kwam naar recht voor me naar beneden terwijl ik op mn knie in "de Bult" lag :X

Anyhoe de CBR-tjes blijven nog een jaar en "van E racing" blijft met dezelfde rijders onder contract in 2010. :Y
 
gaan julie nog rijden dit jaar ????
wij gaan 10 sept. nog een keer maar ik ben nog de enige met een pc31 ;(

Heyho nieuw topic.
Ik hoop nog een keer of twee te kunnen gaan dit jaar. Hopelijk werkt het weer (net vorig jaar) mee. Toen hadden we een schitterende nazomer.

ff een fototje voor de verzameling:
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan