Yamaha X-max

Gerver

MF'er
23 mei 2008
67
0
Buggenhout
Hallo iedereen,

Met dit topic had ik graag eens een zicht op wie nu eigenlijk met een x-max rijdt.
Dit met de bedoeling om wat ervaringen uit te wissele,...
maar ook om eventueel samen een toertocht te doen.
Ik woon in Belgie!
Laat wat van jullie horen, X-max-rijders!

Gerry
 
Ik kon toch niet langer wchten en heb hem vandaag maar gehaald...
Wel grappig, want alle motorrijders hier in de straat wilde toch wel even weten hoe dat nou voelt.
En het viel ze natuurlijk allemaal reuze mee!

Toertochten? Leuk!
 
Wel grappig, want alle motorrijders hier in de straat wilde toch wel even weten hoe dat nou voelt.
En het viel ze natuurlijk allemaal reuze mee!
Proficiat, Bolhut! Hoeveel kilometers moet je ongeveer gaan doen per dag met de xmax, als ik vragen mag?.
 
Haai Vox,

Vanaf 1 januari zo'n 70KM per dag. (heen en terug) Ja, ik heb meteen maar een knappe jas gekocht... ;)
 
Haai Vox,

Vanaf 1 januari zo'n 70KM per dag. (heen en terug) Ja, ik heb meteen maar een knappe jas gekocht... ;)
Goed te doen, dus. Ik doe het niet dagelijks maar wel ongeveer dezelfde afstand voor woon-werk. Privé kilometers, dat zijn bij mij de vette getallen. :]


Veel rijplezier, we horen het wel hoe het bevalt.
 
Xdaxmax welkom op het forum! :] En proficiat met je verjaardag. *O*
 
Ik rij zelf sinds juni 2008 met een X-max 125 en dat bevalt me nog steeds heel goed.
Ik rij regelmatig (voornamelijk bij droog weer) naar het werk en de afstand is 26 km enkel.
Iemand die zin heeft om eens een tochtje te doen?
 
Rij geregeld met m'n 250 naar mijn werk 100 km h/t, en lekker sneller dan met de auto.
Btw woon in het Waasland.
 
wat heb ik geleerd na de eerste dag x max .
Dat je gps toestel op de raam plakken geen goed plan is .
1 Gps toestel is van de x max gevallen tegen 90 kmh
2 auto's moesten het vliegende gevaarte ontwijken.
3 Dat mijn tom tom one new edition van 2 weken oud totall loss is
4 Dat ik mijn weg niet meer naat huis vondt
JEUUUJ
 
wat heb ik geleerd na de eerste dag x max .
Dat je gps toestel op de raam plakken geen goed plan is .
1 Gps toestel is van de x max gevallen tegen 90 kmh
2 auto's moesten het vliegende gevaarte ontwijken.
3 Dat mijn tom tom one new edition van 2 weken oud totall loss is
4 Dat ik mijn weg niet meer naat huis vondt
JEUUUJ

Wat jammer voor je dat je navigatie nu al kapot is. Ik plakte mijn navigatie ook altijd op de ruit met de zuignap maar had hem wel met een extra riempje gezekerd (ook bij mij is hij er een keer afgevallen; maar bleef dus aan dat riempje hangen).
Misschien dat je in het topic "GPS op de scooter" wat inspiratie op kunt doen over een alternatieve bevestiging; mogelijkheden te over.

Ondanks alles toch veel veilige km's toegewenst van een (e)X-max rijder.
 
Ik had tot voort kort een KTM Superduke 990 met Akrapovic lawaaimakers. Heel wat anders dus. Van de week de KTM ingeruild op een nieuwe Yamaha X-Max (nog cash geld terug natuurlijk :-) ). Ga 'm gebruiken voor woon-werk verkeer (70 km heen terug), lekker door de files.
 
Laatst bewerkt:
wat heb ik geleerd na de eerste dag x max .
Dat je gps toestel op de raam plakken geen goed plan is .
1 Gps toestel is van de x max gevallen tegen 90 kmh
2 auto's moesten het vliegende gevaarte ontwijken.
3 Dat mijn tom tom one new edition van 2 weken oud totall loss is
4 Dat ik mijn weg niet meer naat huis vondt
JEUUUJ

Wat een vervelend begin zeg, maar blijkbaar heb je toch de weg naar huis nog gevonden. ;)

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing, want ik had eigenlijk hetzelfde plan..... |(
Toch maar even in die navigatietopic bladeren....
 
Laatst bewerkt:
Ik had tot voort kort een KTM Superduke 990 met Akrapovic lawaaimakers. Heel wat anders dus. Van de week de KTM ingeruild op een nieuwe Yamaha X-Max (nog cash geld terug natuurlijk :-) ). Ga 'm gebruiken voor woon-werk verkeer (70 km heen terug), lekker door de files.
Nou, zeg dat noem ik een verschil... Ben benieuwd hoe lang je dat gaat volhouden, zo'n grote stap terug. :X
 
Ik had tot voort kort een KTM Superduke 990 met Akrapovic lawaaimakers. Heel wat anders dus. Van de week de KTM ingeruild op een nieuwe Yamaha X-Max...
Downsizing... heb ik ook gedaan, van een BMW injectie boxer naar een 400 cc Yamaha scooter; alles wat ik met die BMW deed kan de scooter ook maar de scooter is wel veel gemakkelijker, goedkoper, zuiniger, gebruikersvriendelijker en tot nu toe ook betrouwbaarder.

Het enige wat de scooter beter zou moeten doen is het gedrag op verkeersdrempels; hier in het dorp zijn ze nu al zo lang bezig met de enige doorgaande weg waardoor iedereen langs een andere weg moet die nog het meest wegheeft van een hindernisbaan, zo verschrikkelijk veel drempels, en zo hoog....
Wat een ellende is dat, ben je het dorp nog niet uit of je humeur is al helemaal verknald en ga je na elke drempel nog meer gas geven dan ervoor.
In die omstandigheden betrap ik me er wel eens op te verlangen naar een off-road...

Veel plezier met je X-max, gaat vast wel goed bevallen.
 
Ondanks alles toch veel veilige km's toegewenst van een (e)X-max rijder.

zeg eens :) is er een groot verschil tussen de 250 en de 400? heb al te horen gekregen dat een 400 niet noodzakelijk sneller optrekt of hogere top haalt.
250cc 21pk->176kg rijklaar
400cc 34pk->223kg rijklaar
klopt het dat er niet veel verschil in prestaties zijn, maar eerder ander aanvoelen: de vering, bochtengedrag en zo..
de xmax sportiever, de majesty400 vooral comfortabel?
 
... is er een groot verschil tussen de 250 en de 400? heb al te horen gekregen dat een 400 niet noodzakelijk sneller optrekt of hogere top haalt...
De YP400 van het één na laatste model is niet erg snel qua acceleratie vanaf stilstand; vandaar dat het best mogelijk is dat de 250 in de lagere snelheidsregionen sneller is.
Zie o.a. deze post: Hybride in "tunen yamaha majesty 400"

Op top loopt de 400 zo'n 155 Km/h; lijkt me niet dat een X-Max dat haalt hoewel ie wel heel goed presteert.
 
Laatst bewerkt:
zeg eens :) is er een groot verschil tussen de 250 en de 400? heb al te horen gekregen dat een 400 niet noodzakelijk sneller optrekt of hogere top haalt.
250cc 21pk->176kg rijklaar
400cc 34pk->223kg rijklaar
klopt het dat er niet veel verschil in prestaties zijn, maar eerder ander aanvoelen: de vering, bochtengedrag en zo..
de xmax sportiever, de majesty400 vooral comfortabel?

Klopt wel, mijn overstap van de X-max naar de Burgman 400 is voor mij ook zo zijn voor en nadelen. Voor stadsritten is de X-max duidelijk vinniger. Op de autosnelweg haalde ik gemiddeld 145 km/u op de teller (gok zo'n 130 werkelijke) maar daar schiet mijn 400 dan weer zo boven, veel relaxer rijden en toch nog reserve. In principe zou ik ze dus allebei wel wilen houden maar de geldbeugel liet dat niet toe:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan