Kymco Downtown 300i

Thanks chopper cooper, die site is inderdaad een stuk helderder.

@ scootfan: Abo's zijn de edities die door Aboriginals worden geleverd, die kunnen namelijk veel sneller lopen dan de gemiddelde dagbladhandelaar... Nee serieus, abo's = abonnementen.
 
Hoe zit het eigenlijk met ABS....

Ik zie op verschillende foto's duidelijk de ABS codeschijven maar wordt deze versie ook in Nederland leverbaar ?
 
Laatst bewerkt:
Rond 16.30 uur op de Haarlemmerweg (ASD) de DT met berijder en passagier voorbij zien gaan. Hopelijk waren dit MF-ers en doen zij (vanavond) nog een verslag.

Voor wat betreft de ABS op de DT is deze bij de eerste gen. niet leverbaar. Dat de DT al gereed is voor ABS is te zien op de Electrische(bedradings) schema van de DT . In de wphb van de DT is de schema weggelaten, dit is niet gebruikelijk bij Kymco, die veelal de schema's in de wphb verwerkt. Ook de aanwezigheid van de snelheid opnemer, dit type wordt gebruikt op de Xciting 500Ri ABS geeft aan dat ABS al mogelijk is op de DT.

Nu vermoed ik dat de DT met ABS ergens dit jaar op een van de motorbeurzen gepresenteerd wordt en als model 2010 in productie gaan.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even bij een scooteropstapdag geweest in Eindhoven. Jammer was dat het terrein erg klein was waardoor je maar net zo'n 80 km/h kon halen voordat je weer flink in de remmen moest

Achtereenvolgens twee keer op de Downtown gereden. Rijdt erg lekker moet ik zeggen en het zou kunnen dat ie sneller is als de SH 300(fractioneel), hij trekt behoorlijk vlot op vanuit stilstand. De gasrespons is erg goed, hij koppelt ook pas laat af bij ongeveer 20km/h maar daar merk je bij de nieuwere generatie scooters toch zo wie zo minder van, omdat ze ook weer beter gas oppakken(als ze net ontkoppelt zijn). Remmen doet ie prima en hij laat zich zijdezacht opbokken(middenbok). De bagageruimte is natuurlijk super. Is ook goed afgewerkt, deze scooter. Ik heb niet gemerkt dat ie te weinig grondspeling zou hebben al heb ik daar ook niet echt snelle bochten kunnen nemen.
De scooter voelt verder heerlijk licht aan, zowel met manouvreren als met aan de hand beglijden. Dan voelt mijn SH 300 veel zwaarder aan, kwestie van andere gewichtverdeling.

Verder heb ik wel een nadeel kunnen ontdekken en dat is de voetenruimte. Je kunt je voeten eigenlijk niet vooruitsteken, zoals bij de meeste maxiscoots, dan moet je namelijk je voeten wel erg optrekken(misschien iemand met korte beentjes?). Dus blijft niet veel meer over dan je voeten gewoon op de plank te zetten(met een brede middentunnel).
Mensen die deze scooter gaan testrijden wil ik wel nog meegeven om eens goed ermee de snelweg op te gaan. Deze scooter voelt namelijk erg licht aan de voorkant aan en vraag me dan ook af hoe hij zich daar gedraagt met veel (zij)wind.

Verder even gereden op: Downtown 300(2x), MP3 400, Carnaby 300, Vespa 300 en de Kymco xciting 500.

•De Vespa 300 verraste me zeer positief: best veel bagageruimte en hij is heerlijk compact, kan me goed voorstellen dat veel mensen daarvoor vallen. Voelt ook stabiel aan.
•De Carnaby is behoorlijk vinnig en rijdt ook erg goed, totaal anders dan de Vespa 300, door de grotere wielen.
•Mp 3 rijden is echt vreemd in het begin!.
•De Xciting 500 verraste me ook, ding loopt erg mooi rustig en is erg vinnig.
 
Ik denk dat die iets sneller is als de Cube maar veel zal dat niet schelen en het zal zitten in de eerste meters.
Nergen op gebaseerd maar gewoon een gedachte
Ze hadden het geprobeerd vandaag. Naast elkaar:Vespa 300, Piaggio Carnaby 300 en de Downtown. De downtown reageerde iets te laat maar was wel het snelst bij de bocht(pluminus 60/70km/h). Veel scheelde het niet, factioneel. Dat verschil ga je pas echt zien op hogere snelheden verwacht ik.

Hij is wel het snelste van de drie heb ik vandaag gemerkt, gewoon qua power. Geen schande hoor, hij heeft ook duidelijk het meeste pk's.
 
Ze hadden het geprobeerd vandaag. Naast elkaar:Vespa 300, Piaggio Carnaby 300 en de Downtown. De downtown reageerde iets te laat maar was wel het snelst bij de bocht(pluminus 60/70km/h). Veel scheelde het niet, factioneel. Dat verschil ga je pas echt zien op hogere snelheden verwacht ik.

Hij is wel het snelste van de drie heb ik vandaag gemerkt, gewoon qua power. Geen schande hoor, hij heeft ook duidelijk het meeste pk's.

De DT heeft meer pk dus dat die sneller is kijk ik dan ook niet ect vreemd van op.
Maar met de cube weet ik zeker dat ik niets aan de grond rij in een bochtje })
Neemt niet weg dat ik de DT echt een hele mooie scoot vind en er zeker nog een keertje op wilt rijden.
 
Neemt niet weg dat ik de DT echt een hele mooie scoot vind en er zeker nog een keertje op wilt rijden.
idem... Mocht hij zich ook goed gedragen op de snelweg, waar ik wel erg benieuwd naar ben, vind ik hem persoonlijk de meest uitgebalanceerde scooter die nu te krijgen is. En dan bedoel ik dus in de lagere prijsklasse.
 
hmm zo zie je maar weer ...het noorden is later aan de beurt ;( ;( ;( .zal waarschijnlijk toch nog langer moeten wachten voordat ik die proefrit kan maken...maar als het zover is :) :) :)
 
...@Hybride: wat vond je van de Downtown?....
Ik mailde met Kymco waar er in mijn buurt een demo te vinden was; die bleek dichtbij, alleen was dat wel een hagelnieuwe...
Ik had dus niet de kans hem uitgebreid te proberen; een paar indrukken die ik wel heb zal ik noemen.

De 300 is mooi compact; ondanks dat ie dezelfde wielmaten heeft als mijn 400cc is het een lekker compact dingetje. Er is genoeg ruimte onder het stuur, voeten vooruit gaat inderdaad niet maar dat doe ik toch al bijna nooit.
De buddyseat gaat niet erg ver open en geen van onze helmen (IS-Max en SY-Max) past op de voorste positie... Die ruimte is dan groot voor zo'n compacte scooter, toch ben ik bang dat je er vanwege de vorm niet veel andere dingen in kwijt kunt dan helmen.

De algehele indruk van de scooter is zondermeer die van een kwaliteitsproduct; alles past goed en zit netjes in elkaar. Vormgeving is ook dik voor elkaar. Enige dissonant is de bekleding van de buddyseat is die robbelig over de vulling getrokken is;

We hadden een discussie over de codeschijf in het voorwiel; de dealer beweerde aanvankelijk dat ie ABS had, die informatie kwam van de importeur. Nu blijkt dat niet juist te zijn, hij heeft -inderdaad- geen ABS.
De Kymco zit goed, ook de passagier heeft volop ruimte, met een topkoffer zal het comfort nog groter zijn omdat je nu het gevoel het er achterwaarts af te tuimelen.
Wat me meteen opviel, de Downtown gaat heel gemakkelijk op de middenbok; er naar kijken is al bijna genoeg...

Wegrijden gaat gemakkelijker dan met de Majesty, een heel klein beetje gas en hij gaat al. Acceleratie kan ik weinig van zeggen, hij was nieuw en koud en ik wil zo'n motor niet mishandelen. Normaal rijdend voelt het goed, de transmissie is goed bij de les want het toerental past zich goed aan. De remmen vond ik bijna bijterig, prima dus want die geven wel vertrouwen.

In de paar bochtjes die ik met de scooter heb genomen voelde ie wel neutraal; bij weinig gas wil de Majesty telkens de bocht in vallen, deze voelde veel beter aan; hij volgde goed de gekozen lijn.

full


Maar nogmaals, ik had hem graag uitgebreid willen rijden, ook op de snelweg maar daar was geen mogelijkheid toe.
Het geeft niet meer dan een indruk en op basis hiervan neem ik voorlopig nog geen beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Hybride ,
Was je bij Floor verbrugge? ik meen dit uit de foto op te maken.
ik was hier vandaag om mijn scooter te brengen voor onderhoud.
Ik heb de downtown bekeken en mijn eerste indruk was zeker positief , ziet er allemaal netjes afgewerkt uit .
 
Tja, ik probeer altijd een beetje discreet met dit soort gegevens om te gaan; nog niet goed genoeg blijkbaar want je weet nooit wat er van komt.
Jij hebt blijkbaar dezelfde scooter bekeken...
 
Mss is het al oud nieuws? Voor mij is het alleszins nieuw.
Heb net in een blaadje gelezen dat de nieuwe BMW-motorscooter, niet de mp3 versie, zal ontwikkeld worden in zeer nauwe samenwerking met KYMCO. Dat Kymco en BMW op dat vlak zelfs al zusterbedrijven zouden zijn? En de nieuwe BMW-scooter een 800cc zou worden.
Gelezen in een weliswaar franstalig, maar wel vooraanstaand belgisch auto- en motorblad.
Toch wel mooi om horen, omdat Kymco en Sym hier vaak als tweedrangs merken uit Taiwan worden gezien. Alhoewel zij de best verkochte merken zijn in Azie en Australie, en beiden al heel lang nauwe banden hebben met Honda.
 
Mss is het al oud nieuws? Voor mij is het alleszins nieuw.
Heb net in een blaadje gelezen dat de nieuwe BMW-motorscooter, niet de mp3 versie, zal ontwikkeld worden in zeer nauwe samenwerking met KYMCO. Dat Kymco en BMW op dat vlak zelfs al zusterbedrijven zouden zijn? En de nieuwe BMW-scooter een 800cc zou worden.
Gelezen in een weliswaar franstalig, maar wel vooraanstaand belgisch auto- en motorblad.
Toch wel mooi om horen, omdat Kymco en Sym hier vaak als tweedrangs merken uit Taiwan worden gezien. Alhoewel zij de best verkochte merken zijn in Azie en Australie, en beiden al heel lang nauwe banden hebben met Honda.

Idd, Kymco maakt de motoren voor de G450 X.

Dus best aannemelijk dat als BMW met een scooter komt de motor gebouwd gaat worden door Kymco.
 
de Downtown is ook een echte 300 cc[298.7cc]24.1kw,en loopt harder dan fabrieksopgave van 130 km/u,heb er zelf al 150 km/u mee gereden!
 
Het motorscooter blad SoloScooter bericht dat Kymco in de aanstaande motor salon in Milaan een 7-tal (ver)nieuw(d)e modellen gaat presenteren, één hiervan zal de Downtown 300i in ABS uitvoering zijn.
 
Het motorscooter blad SoloScooter bericht dat Kymco in de aanstaande motor salon in Milaan een 7-tal (ver)nieuw(d)e modellen gaat presenteren, één hiervan zal de Downtown 300i in ABS uitvoering zijn.

We zullen ze eens van dichtbij gaan bekijken 10 en 11 November :)
 
We zullen ze eens van dichtbij gaan bekijken 10 en 11 November :)

Gaat goed komen met die fotos, op Motoblog hebben ze het ook over een People GT 300i.

Dat wordt een mooi reisverslag met kiekjes..,

De Italiaanse motor pers rekent op een primeur met de P300i GT, men spreekt al van een top-level in de 16 inch klasse, in ieder geval wordt de 300cc (G5 blok) erin gehangen.

Naast de DT300i ABS wordt de DT familie uitgebreid met een DT200i (G5 blok 205cc).
 
Ga deze week op de Downtown 300 proefrijden.
Dealer heeft geinformeerd bij de importeur, er zou zelfs ABS opzitten.............??
 
Pas maar op, dat je niet een Xciting 500Ri ABS meekrijgt :+

Kymco heeft al aangegeven dat er een ABS uitvoering komt, naar verwachting ergens (eind) november (officieel) leverbaar. Weet je mss wat ze gaan vragen voor de ABS uitvoering?

Veel plezier..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan