Triumph speed triple model 2002-2004

Ralf

MF'er
16 feb 2004
58
0
Bocholt belgie
Zit op dit ogenblik nog zonder motor, maar daar gaat binnenkort toch verandering in komen. Zijn er hier die een speed triple hebben ? Had er graag iets meer informatie over gehad, onderhoud, betrouwbaarheid , enz. Ben nog wat aan het twijfelen, een speed triple of een sv 1000N.
 
Ik heb geen triple maar zou altijd een triumph kopen als ik tussen die motor en die verschrikkelijk lelijke en dan bedoel ik echt verschrikkelijk lelijke suzuki moest kiezen
Die tripple heeft wel wat vooral dat vorige typ ik vind de laatste uitvoering iets minder
En als je er een leuke pijp aanhangt heb je ongeveer het mooiste geluid dat je kunt kopen (en dat zegt iemand met een duc met termi´s)
Wat betreft de betrouwbaarheid heb ik nooit veel klachten gehoord wel dat er wat terugroep acties zijn geweest maar dat is alleen maar positief ,krijg je nieuwe onderdelen voor nop
 
Ralf ik zou voor de Triple gaan,ik heb zelf een nieuwe triple (black edition)en er pas 220km mee gereden, maar hij is helemaal te gek.
Er zit een hig level van Triumph op,en ik ging er een woensdag mee door de tunnel (onder de noord bij alblassserdam) en ik kreeg letterlijk kippevel, toen ik de tunnel uit was kwam er maar 1 wordt onder mijn helm vandaan ...KICKKUUU
 
Ralf ik zou voor de Triple gaan,ik heb zelf een nieuwe triple (black edition)en er pas 220km mee gereden, maar hij is helemaal te gek.
Er zit een hig level van Triumph op,en ik ging er een woensdag mee door de tunnel (onder de noord bij alblassserdam) en ik kreeg letterlijk kippevel, toen ik de tunnel uit was kwam er maar 1 wordt onder mijn helm vandaan ...KICKKUUU
Zeker bij Goedhart van daan :P
 
Bedankt Ray,dat zal wel lukken met dat ding, het is een wereld fiets.
Goedhart gaf te weinig terug voor mijn fazer, en Ultimate deed een goed bod.
Ik heb hem 24 jan. al bestelt, maar ik heb mijn wielen een andere kleur laten spuiten, en dat heeft een aantal weken geduurd.
 
Bedankt Ray,dat zal wel lukken met dat ding, het is een wereld fiets.
Goedhart gaf te weinig terug voor mijn fazer, en Ultimate deed een goed bod.
Ik heb hem 24 jan. al bestelt, maar ik heb mijn wielen een andere kleur laten spuiten, en dat heeft een aantal weken geduurd.
Fototje graag :)
wat voor kleur dan??
 
Mijn maat heeft een digi camera dus binnenkort foto,s.
Ze zijn lucifer oranje/rood metellic gespoten(ook de bellypan)als de zon er op schijnt is het een schitterend gezicht.
 
Heb nooit een speedtriple gehad, maar wel de 955i sprint RS. Een fantastisch blok en een schitterend vormgegeven motor (IMHO). Voor mij zou de keuze gemakkelijk zijn.
 
Ik zou altijd gaan voor de Speed Triple: Ik ben nu mijn 6e aan het inrijden, en dan kan je er dus wel vanuit gaan dat ik goede ervaringen heb met deze bike. Nooit problemen gehad, behalve 1 keer een terugroep-actie met het '97-model (niet echt een probleem dus), en 1 keer het gaan branden van het lampje van het motormanagement (buitentemperatuur binnen korte tijd van +30 naar -4 graden bij het beklimmen van de Galibier, dat vond het motormanagement ietwat raar! Ook geen echt probleem dus).
Oke, een enkel minpuntje dan: Gemiddeld 4 achterbanden per jaar.....kost toch een hoop eurie!!
En buiten alles: Het is gewoon een geile bike met puike prestaties en orgastisch geluid (met hoge Triumph-carbonpijp!
 
Ik zou altijd gaan voor de Speed Triple: Ik ben nu mijn 6e aan het inrijden, en dan kan je er dus wel vanuit gaan dat ik goede ervaringen heb met deze bike. Nooit problemen gehad, behalve 1 keer een terugroep-actie met het '97-model (niet echt een probleem dus), en 1 keer het gaan branden van het lampje van het motormanagement (buitentemperatuur binnen korte tijd van +30 naar -4 graden bij het beklimmen van de Galibier, dat vond het motormanagement ietwat raar! Ook geen echt probleem dus).
Oke, een enkel minpuntje dan: Gemiddeld 4 achterbanden per jaar.....kost toch een hoop eurie!!
En buiten alles: Het is gewoon een geile bike met puike prestaties en orgastisch geluid (met hoge Triumph-carbonpijp!
De 6e Speed Triple? Slijten ze zo hard, rij je per jaar zoveel of wil je gewoon altijd op het nieuwste model rijden?
 
Pina uram, rij jij ook met een triple ? of een ander model?
Heb al op verschillende forums dezelfde vraag gesteld en moet zeggen dat er overal zeer positieve reacties komen over triumph
 
Pina uram, rij jij ook met een triple ? of een ander model?
Heb al op verschillende forums dezelfde vraag gesteld en moet zeggen dat er overal zeer positieve reacties komen over triumph
Het antwoord staat in een paar posts hierboven...
Ik zou altijd gaan voor de Speed Triple: Ik ben nu mijn 6e aan het inrijden, en dan kan je er dus wel vanuit gaan dat ik goede ervaringen heb met deze bike. Nooit problemen gehad, behalve 1 keer een terugroep-actie met het '97-model (niet echt een probleem dus), en 1 keer het gaan branden van het lampje van het motormanagement (buitentemperatuur binnen korte tijd van +30 naar -4 graden bij het beklimmen van de Galibier, dat vond het motormanagement ietwat raar! Ook geen echt probleem dus).
Oke, een enkel minpuntje dan: Gemiddeld 4 achterbanden per jaar.....kost toch een hoop eurie!!
En buiten alles: Het is gewoon een geile bike met puike prestaties en orgastisch geluid (met hoge Triumph-carbonpijp!
 
Ik zou altijd gaan voor de Speed Triple: Ik ben nu mijn 6e aan het inrijden, en dan kan je er dus wel vanuit gaan dat ik goede ervaringen heb met deze bike. Nooit problemen gehad, behalve 1 keer een terugroep-actie met het '97-model (niet echt een probleem dus), en 1 keer het gaan branden van het lampje van het motormanagement (buitentemperatuur binnen korte tijd van +30 naar -4 graden bij het beklimmen van de Galibier, dat vond het motormanagement ietwat raar! Ook geen echt probleem dus).
Oke, een enkel minpuntje dan: Gemiddeld 4 achterbanden per jaar.....kost toch een hoop eurie!!
En buiten alles: Het is gewoon een geile bike met puike prestaties en orgastisch geluid (met hoge Triumph-carbonpijp!

Ja MAD MAX het was wel leuk op de galibier :] hebben we nog sneeuw ballen staan gooien! alleen dat filmpje was ik even kwijt |( |( |(
maar inderdaad dat geluid dat uit een SPEEDTRIPLE komt is super :}
en je hebt nog nooit problemen gehad met de triple (een keer of twee zonder benzine vergeten we dan maar O-) )
dus een speedtriple is super :} :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
waarom geen speed 4? d8 dat best een stukkie goedkoper was als de triple..
of ga je puur voor het blok ipv de looks?
 
Zit op dit ogenblik nog zonder motor, maar daar gaat binnenkort toch verandering in komen. Zijn er hier die een speed triple hebben ? Had er graag iets meer informatie over gehad, onderhoud, betrouwbaarheid , enz. Ben nog wat aan het twijfelen, een speed triple of een sv 1000N.

Niet twijfelen, gewoon voor de Triumph kiezen je zal er geen spijt van krijgen..
En zeker niet als je er ook de High Level Carbon uitlaat op plaatst, dat geluid mmmmmm... :}

En zoals hieronder reeds gezegd, persoonlijk vind ik de looks van de Triple stukken beter dan de Four..
 
De 6e Speed Triple? Slijten ze zo hard, rij je per jaar zoveel of wil je gewoon altijd op het nieuwste model rijden?
Slijten doen ze niet (ik rij plm. 15.000 hobby-kilometers per jaar): De 1e ging in '95 op een hoop nadat een invalide in een 40km-karretje onder het motto van "gedeelde smart is halve smart" dacht een kerngezonde motorrijder deelgenoot te maken van het invaliden-gilde. De rest is ingeruild omdat er of een nieuw kleurtje, of een nieuw model uitkwam. Zo is dit jaar de zwarte limited edition in de plaats gekomen voor de blauwe uit 2002.
Zolang de financien en het plezier het toestaan zullen er ook heus nog wel wat motoren volgen, en het moet wel heel gek zijn als de volgende GEEN Speed Triple wordt (maaar in de toekomst kijken kan ik nog steeds niet).
 
Slijten doen ze niet (ik rij plm. 15.000 hobby-kilometers per jaar): De 1e ging in '95 op een hoop nadat een invalide in een 40km-karretje onder het motto van "gedeelde smart is halve smart" dacht een kerngezonde motorrijder deelgenoot te maken van het invaliden-gilde. De rest is ingeruild omdat er of een nieuw kleurtje, of een nieuw model uitkwam. Zo is dit jaar de zwarte limited edition in de plaats gekomen voor de blauwe uit 2002.
Zolang de financien en het plezier het toestaan zullen er ook heus nog wel wat motoren volgen, en het moet wel heel gek zijn als de volgende GEEN Speed Triple wordt (maaar in de toekomst kijken kan ik nog steeds niet).
Ikzal de volgende keer voor een Z1000 gaan *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan