Schubert / BMW helm

jastul

MF veteraan
1 nov 2008
1.681
0
Mergelland
}) })


Ik ben brildragend.

Ik wil een helm die stil is. Liefst een systeemhelm, anders maar een integraal waar je makkeijk een bril bij kunt opzetten.
Vroeger, meer dan 20 jr. geleden had ik een BMW systeemhelm, die vond ik erg fijn.
Een Caberg Justissimo heb ik nu, is me te luid, Nolan N103 geprobeerd en was niet veel beter.

Eerst een vraag: Is een BMW helm een Schubert? Dus hoef ik dan maar naar een van beiden te kijken? Of is een BMW helm toch anders? En zijn deze helmen (bv Schubert C3 449 euro in de "aanbieding" bij Louis ), nu echt de enigen die echt voldoen? Het zijn toch wel hoge prijzen.

:] :W
 
Hoi,

Ik heb toevallig de Promotor van deze maande gekocht en daarin staat een test met 7 systeemhelmen. Er is m.n. onderzocht op veiligheid en stilte.

Hierin komen 2 helmen als beste uit de bus: Schubert C3 en Shoei Multitec.
Vooral de Shoei schijnt voor brildragers "zeer geschikt" te zijn. Beide helmen scoren ook goed op gebied van geluid. Als je ook een zonnevizier wil dan dan kom je bij de Schubert uit, Shoei doet daar niet aan.

In dezelfde test werden ook beoordeeld:
- Shark Evoline
- Nolan 103 (die ken je inmiddels en werd ook als lawaaigst beschouwd.)
- Lazer Paname GL
- HJC FS-Max
- BMW system 6

Prijzen van de helmen lopen uiteen van €229 t/m €519.

Wat betreft jou vraag. Volgens mij zijn het 2 merken die onafhankelijk van elkaar opereren. Het is ook mogelijk dat BMW uitbesteed aan Schubert (productie in dezelfde fabriek) of v.v., maar dat weet ik niet.
Neemt niet weg dat beide merken hun eigen accenten hebben. Bij de BMW zijn er bijv. geen uitsparingen voor de brilpoten, die de Schubert dus wel heeft.

Ik zou zeggen: koop de Promotor van deze maand!
 
Hoi,

Ik heb toevallig de Promotor van deze maande gekocht en daarin staat een test met 7 systeemhelmen. Er is m.n. onderzocht op veiligheid en stilte.

Hierin komen 2 helmen als beste uit de bus: Schubert C3 en Shoei Multitec.
Vooral de Shoei schijnt voor brildragers "zeer geschikt" te zijn. Beide helmen scoren ook goed op gebied van geluid. Als je ook een zonnevizier wil dan dan kom je bij de Schubert uit, Shoei doet daar niet aan.

In dezelfde test werden ook beoordeeld:
- Shark Evoline
- Nolan 103 (die ken je inmiddels en werd ook als lawaaigst beschouwd.)
- Lazer Paname GL
- HJC FS-Max
- BMW system 6

Prijzen van de helmen lopen uiteen van €229 t/m €519.

Wat betreft jou vraag. Volgens mij zijn het 2 merken die onafhankelijk van elkaar opereren. Het is ook mogelijk dat BMW uitbesteed aan Schubert (productie in dezelfde fabriek) of v.v., maar dat weet ik niet.
Neemt niet weg dat beide merken hun eigen accenten hebben. Bij de BMW zijn er bijv. geen uitsparingen voor de brilpoten, die de Schubert dus wel heeft.

Ik zou zeggen: koop de Promotor van deze maand!

Ik heb ook een systeem 6, en mn bril kan ik prima op hoor. nergens last van.. :)
 
Ik heb ook een systeem 6, en mn bril kan ik prima op hoor. nergens last van.. :)
Dan moet Promotor maar een rectificatie plaatsen. :)

Maar vorm van de schedel kan ook een rol spelen. Zelf ben ik ook aan het rond kijken ben voor een nieuwe helm en heb (wederom toevallig) recent geleerd dat je in de helm-wereld óf een
full

óf een
full
bent (het zal wel common-knowledge zijn). :?

Een brildragende Bert heeft misschien een voordeel t.o.v. de Ernies (brildragend) van deze wereld.

Ikzelf ben een Bert (en brildragend). :W
[me=](denk er even het schaapachtig gelach van Bert bij ;) )[/me]
 
Dan moet Promotor maar een rectificatie plaatsen. :)

Maar vorm van de schedel kan ook een rol spelen. Zelf ben ik ook aan het rond kijken ben voor een nieuwe helm en heb (wederom toevallig) recent geleerd dat je in de helm-wereld óf een
[afbeelding]
óf een
[afbeelding] bent (het zal wel common-knowledge zijn). :?

Een brildragende Bert heeft misschien een voordeel t.o.v. de Ernies (brildragend) van deze wereld.

Ikzelf ben een Bert (en brildragend). :W
[me=](denk er even het schaapachtig gelach van Bert bij ;) )[/me]
_O-


Maargoed, uitsparingen voor een bril geven IMO nou niet echt een meerwaarde, ik kan met iedere helm mn bril prima ophebben zonder ergens last van te hebben. ;)
 
Schubert C3 hier in matzwarte uitvoering. Draag er op lange stukken soms een zonnebril onder, dit gaat prima. Kost een berg maar kwaliteit en draagcomfort is ongekend
 
Schubert C3 hier in matzwarte uitvoering. Draag er op lange stukken soms een zonnebril onder, dit gaat prima. Kost een berg maar kwaliteit en draagcomfort is ongekend


... Vanwaar een zonnebril als er een prima zonnevizier op zit?

@jastul Ik zou het sowieso niet online bestellen zonder gepast/geprobeert te hebben!
 
Laatst bewerkt:
C2
maar gebruik de zoek functie ff
er zijn zat posts met deze vraag
 
... Vanwaar een zonnebril als er een prima zonnevizier op zit?

Mijn ervaring is dat een zonnevizier handig is als je een keer wordt overvallen door de zon, of een traject rijdt met veel tunnels dan wel vlak voor zonsondergang vertrekt. Maar dat bij langere ritten een echte zonnebril die goed om je ogen aansluit toch prettiger is.
 
De BMW systeemhelm wordt weliswaar in de Schuberth fabriek gemaakt, maar is daarmee geen Schuberth helm. Ik heb veel gehoord dat als je de Schuberth helm past, de BMW systeemhelm je slecht zit en vice versa. Mijn devies: gewoon passen en proefrijden.
 
Eerst een vraag: Is een BMW helm een Schubert? Dus hoef ik dan maar naar een van beiden te kijken?

Ja en nee.

Een BMW helm wordt door Schuberth gemaakt, zoals je o.a. kunt zien aan een aantal details als de sluiting en ook de in beide gevallen bijgeleverde dikke handleiding (ter grootte van een flink pocketboek).

Maar het zijn wel echt verschillende helmen ook met een verschillende pasvorm. De Schuberth Concept en C2 zaten mij echt voor geen meter, terwijl ik de BMW System V uiteindelijk wel prima vond passen.

Dus ja, BMW helmen worden gemaakt door Schuberth, maar nee, je zult ze qua passen echt als afzonderlijke helmen moeten bezien.
 
Oh, en nog een tip: hier en daar is de Systeemhelm V van BMW nog in diverse maten te koop. Prijzen lopen uiteen van € 250,- tot € 295,- (oorspr. rond de € 500,-).
 
Wat kan ik nog toevoegen, ik had een BMW III en IV en die waren prima, ik draag een bril ook. Nu heb ik een Schuberth, zo'n knalgele, kost een paar centen maar dan hebbie ook wat. Past ook prima. De nieuwe BMW helm past mij ook prima, maar is wat lawaaiiger en zwaarder. Ook ik draag liever mijn zonnebril en gebruik het zonnevizier zo nodig, soms bij laagstaande zon, beide tegelijk.
 
Hoi,

Ik heb toevallig de Promotor van deze maande gekocht en daarin staat een test met 7 systeemhelmen. Er is m.n. onderzocht op veiligheid en stilte.

Hierin komen 2 helmen als beste uit de bus: Schubert C3 en Shoei Multitec.
Vooral de Shoei schijnt voor brildragers "zeer geschikt" te zijn. Beide helmen scoren ook goed op gebied van geluid. Als je ook een zonnevizier wil dan dan kom je bij de Schubert uit, Shoei doet daar niet aan.

In dezelfde test werden ook beoordeeld:
- Shark Evoline
- Nolan 103 (die ken je inmiddels en werd ook als lawaaigst beschouwd.)
- Lazer Paname GL
- HJC FS-Max
- BMW system 6

Prijzen van de helmen lopen uiteen van €229 t/m €519.

Wat betreft jou vraag. Volgens mij zijn het 2 merken die onafhankelijk van elkaar opereren. Het is ook mogelijk dat BMW uitbesteed aan Schubert (productie in dezelfde fabriek) of v.v., maar dat weet ik niet.
Neemt niet weg dat beide merken hun eigen accenten hebben. Bij de BMW zijn er bijv. geen uitsparingen voor de brilpoten, die de Schubert dus wel heeft.

Ik zou zeggen: koop de Promotor van deze maand!

In Belgie kunnen we dit niet kopen.

Hoe scoort de Lazer Paname GL tov de anderen ? In de tets v MotorRijder scoort ie evengoed als de Schuberth en beter dan de Shoei Multitec.

:Y
 
Oh, en nog een tip: hier en daar is de Systeemhelm V van BMW nog in diverse maten te koop. Prijzen lopen uiteen van € 250,- tot € 295,- (oorspr. rond de € 500,-).

Klopt, al is de Systeem V niet meer te bestellen, aangezien nu de Systeem VI uit is.

Dus als je nog een goede/stille/comfortabele systeemhelm nodig hebt is nu eigenlijk het moment om een bmw dealer binnen te lopen... *O*
 
Klopt, al is de Systeem V niet meer te bestellen, aangezien nu de Systeem VI uit is.

Dus als je nog een goede/stille/comfortabele systeemhelm nodig hebt is nu eigenlijk het moment om een bmw dealer binnen te lopen... *O*

De System V staat nog wel in de folders van BMW. En bij mijn dealer waren ze niet lang geleden nog wel gewoon te bestellen.
 
kun je toch weer zien dat het heel persoonlijk is.
heb 1 schuberth en ook al eens een shoei gehad
en nu zweer ik bij de nolan n-103 .
tis inderdaad uitproberen en proef rijden er mee.
ps ik koop bijna elk jaar een nieuwe.....
 
Ik draag sinds een jaar de Shoei Multitec en dat is echt een verademing als je een bril draagt. Al zitten er in de integraal versie van Shoei ook uitsparingen voor je bril wat het opzetten van je bril 1000x makkelijker maakt. Ik vind het alleen wel lekker om af en toe de helm open te zetten als je met iemand praat bijvoorbeeld. De Multitec is wat sportiever als de Schubert dus staat (vind ik) ook beter op sportievere motoren. Zit standaard een extra vizier bij welke vanaf halverwege getint is. Ook zit er een pin-lock vizier bij en een whisperkit welke ik er altijd op heb zitten zodat de helm erg stil is :) Wil trouwens niet zeggen dat ik zonder oordoppen rij... :N

Shoei-Multitec-Anthracite_250_1A99O.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan