Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Heb ik al in m'n agenda, gaan er nog meer Breva rijd(st)ers misschien?
Erg leuk om al die Italiaanse neven en nichten te zien, er zitten echt prachtige exemplaren tussen, waarbij ik Laverda en MV Agusta toch wel de mooiste vind.
 
Laatst bewerkt:
Banden !?
Ik ben toe aan een nieuw setje banden op mijn Breva 1200. Heeft iemand ervaring met andere banden dan de origineel gemonteerde Merzeler Roadtec Z6?
Op mijn vorige motor was ik zeer goed te spreken over de Michelin Pilot Road. Wat betreft het rijden in de regen en de duurzaamheid was er voor mijn gevoel geen betere, maar dat is natuurlijk altijd relatief. Kan iemand mij vertellen of de Michelins Pilot Road 2 goed bevallen onder de Breva? Met name het rijden in de regen en de duurzaamheid zijn voor mij belangrijke items.
Ter info: met een Metzeler voorband rij ik ca. 12000 km. Over de achterband kan ik geen zinnig woord zeggen omdat ik die tussentijds lekgereden heb.
 
Banden !?
Ik ben toe aan een nieuw setje banden op mijn Breva 1200. Heeft iemand ervaring met andere banden dan de origineel gemonteerde Merzeler Roadtec Z6?
Op mijn vorige motor was ik zeer goed te spreken over de Michelin Pilot Road. Wat betreft het rijden in de regen en de duurzaamheid was er voor mijn gevoel geen betere, maar dat is natuurlijk altijd relatief. Kan iemand mij vertellen of de Michelins Pilot Road 2 goed bevallen onder de Breva? Met name het rijden in de regen en de duurzaamheid zijn voor mij belangrijke items.
Ter info: met een Metzeler voorband rij ik ca. 12000 km. Over de achterband kan ik geen zinnig woord zeggen omdat ik die tussentijds lekgereden heb.


Op mijn Breva 1100 zitten nu Michelin Pilot road banden.(niet 2ct) Zaten er al op (2100km),..bevallen goed na 3000km zelf op de motor te hebben gereden. Heb wel veel kilometers ervaring met de Pilot road 2ct op mijn vorige motor (Bandit1200s,2004) Met de Bandit reed ik elke dag ook in de regen. Nog nooit een zwieper met de banden gemaakt terwijl het koppel van de Bandit veel groter is dan bij de Guz,...deed meer dan 20k met de banden op de Suzuki!.
 
@Breva1200:
Net als IJzervreter heb ik op mijn Breva 1100 Michelin Pilot Roads, de "oude", dus niet de 2ct. De voorband zit er nu 21.000 km. op en zit bijna op de slijknokjes, scheelt ca. 1 mm. De achterband zit er wat korter op i.v.m. lekrijden bij ca. 9.000 km, maar die kan nog lang mee.
Op mijn vorige motor (Honda CBF600S) had ik dezelfde banden gedurende zo'n 25.000 km. en ik heb nog steeds geen reden gevonden om andere te willen. Ik heb toch heel wat kilometers in de stromende regen gereden (vakanties in Schotland en Noorwegen bijv...) en ook dat ging goed, ze hebben me nooit verrast.
Ik moet nog altijd een afspraak maken voor de 20.000 km-beurt en dan vraag ik gelijk een nieuwe Michelin voorband!

Kortom: ik heb geen klachten over de betrouwbaarheid èn de slijtvastheid van de MPR's.
Succes met de nieuwe bandjes! :]
 
Brevisten, bedankt voor jullie reacties. Goeie ervaringen met de MPR's van de vorige generatie. Had ik zelf ook op mijn vorige motor, een CB600S. Je weet wel, zo'n Hornet met een kuipje. De MPR's gingen bij mij ook langer mee als andere merken. Maar 25k km met een setje heb ik bij lange na nooit gehaald. Rijstijl misschien?? Maar goed. Binnenkort zeker MPR op mijn Breva.
Als er nog iemand ervaringen heeft met de Pilot Road 2, dan horen we het nog graag.
Greetzzzz...
 
Hellow,

zal me effe voorstellen, ben yannick en rijd met breva 850
en aangezien er geen 850 topic is....

gohja , foto's zeggen genoeg e.

1 kleine mod gedaan en das een wit achterlicht van de nieuwe 1200 sport 8 klepper


full

full

full

full
 
Hoi Lakai! Mooie Breva,mooie foto,s ook,..ik heb wel "jouw" spiegels op mijn 1100 ipv. die zwarte lolliepops! ;)
 
Die blinkers stonder er bij gelukkig standaard op *D

effe deze pic ook posten, als ik effe niets te doen heb of savonds met andere woorden dan durf ik wel eens iets iets met photoshop te doen.

Bij deze....
full


(nen mens moet iets doen met een foto van zijn dashboard e:p)
 
3800 ong , niet veel i know.

maar die aantal km spreken al genoeg voorzich.
heb hiervoor 20k gedaan op cb500, en de breva rijd super :d
 
3800 ong , niet veel i know.

maar die aantal km spreken al genoeg voorzich.
heb hiervoor 20k gedaan op cb500, en de breva rijd super :d


De mijne staat ook pas op 4100 km,...waarvan ik de helft er opgezet heb,...rij al 24 jaar motor gemiddeld 20 duizend per jaar.

Van alles gereden,...maar niets is vergelijkbaar met een Guzzi. Werkelijk niets!
 
Hoi Lakai,

Eigenlijk was ik ook 'gevallen' voor de Breva 850, maar bij gebrek aan een beschikbaar exemplaar heb ik destijds een proefrit gemaakt op de 1100 en die is het uiteindelijk ook geworden.

eentje met wel de zwarte "lollypop-spiegels" erop ... ;)

Mooie foto's maak je! :Y
 
Vandaag met mevrouw "IJzer" achterop als duo gereden. Was alweer meer dan 5 jaar geleden dat ze achterop had gezeten. Ze vond het wel wat,....dat geluid als je gas geeft,..veel. :$

Ze heeft op allerlei motoren meegereden,..deze was het beste in de bochten volgens haar,..zat ze lekker tegen mijn rug aan :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
Zit net te lezen over de banden: er lagen bij mij MPR 1 op en bij 14000 km voor en achter preventief vervangen i.v.m. vakantie naar Noorwegen afgelopen juni/juli. Ze waren nog niet op, maar om tijdens de vakantie op zoek te gaan naar banden....
Nu liggen er alweer 8000 km MPR 2 op en die bevallen uitstekend. Slijtvast en je rijdt ze op lange stukken snelweg niet zo snel vierkant door dual-compound. Ik kan ze aanbevelen.

Breva 850 hoort er ook gewoon bij, zelf een 750 gehad. Die ziet er anders uit dan een 850-1100-1200 maar rijdt ook heel fijn, ach welke Guzzi niet tegenwoordig.
 
Welkom lakai, met een Breva 850 kun je natuurlijk ook op dit forum terecht. De looks en de meeste techniek is toch hetzelfde. Mooie foto's. Maar die nummerplaat, toch niet nederlands? Niettemin, alle nationaliteiten welkom!
Hier nog een plaatje van de mijne. Enig effekt van de avondzon is goed te zien. Greetzzzz..!
 
inderdaad geen nederlandse nummerplaat , maar op en top belgisch
en inderdaad tis een internationale passie
 
Hallo Brevisten,
Zoals jullie kunnen zien is op mijn initiatief de naam van dit forum gewijzigd in Breva 850/1100/1200 topic. Ook iedereen met een Moto Guzzi Breva 850 moet z'n ideeën, vragen, opmerkingen, enz., enz., hier natuurlijk kwijt kunnen . We rijden tenslotte allemaal met hetzelfde model en natuurlijk MOTO GUZZI!
Hebben jullie nog andere ideeën over naam en/of invulling van dit forum, kom er dan mee.
 
dag dag.

hier heb ik nog enkele foto's van circuitdag enkele weken terug.
en dit natuurlijk met guzzi's.
samen met mijn vriendin voor eerste keer op circuit gereden en dit is zeker voor herhaling vatbaar.

mijn vriendin met haar V50 '80
ik heb niet met de breva gereden maar met V50 '79 zonder toeters en bellen

foto's spreken voor zich
full

full

full

plakken .? iemand lijm gesmorst..?

full

foto van eerste sessie, hopelijk krijgen we er nog van de laatste :p
 
Je vriendin is helemaal in stijl met haar Guzzi damesjack!!

Leuk!

Vandaag eens getankt na 402km op de dagteller,..toen pas ging het reservelampje branden! Respect!!

Ding is ongelooflijk zuinig met brandstof,...
 
Ik weet dat het volgende helemaal niet interessant is, laat staan dat het praktische of nuttige informatie is voor velen van jullie en ook mezelf.
Afgelopen zaterdag heb ik uitgeprobeert hoe hard mijn Breva 1200 wil op top. Ik veronderstelde dat het met ca. 200 km/uur wel afgelopen zou zijn. Maar wat schetst mijn verbazing? Ik kwam tot 219 km/uur (zie foto van de boordcomputer). Ik weet het nu. Verder ook niet interessant meer.
Een kruissnelheid van zo'n 160 km/uur is goed te doen.
Iemand andere ervaringen?
full
 
Ik heb tot dusver nog niet sneller gereden dan 162km,...ik weet het dus niet. Geinig met die boordcomputer hoef je niet op je teller te letten,..heb je een schermpje op je 1200?
 
Ik heb inderdaad een schermpje op m'n Breva (zie enkele items hiervoor). Na aanschaf heb ik enkele weken gereden zonder schermpje, maar dat vond ik uiteindelijk toch maar niks. Met het schermpje is een kruissnelheid van zo'n 160 km/uur goed te doen. Lekker rechtop. Ga je rijden met een passagier, dan krijg je toch meer turbulenties om je helm te verwerken heb ik gemerkt.
Ja, zo'n boordcomputer is idd lekker makkelijk. Zie hieronder, zonder scherm.
full
 
Ik heb inderdaad een schermpje op m'n Breva (zie enkele items hiervoor). Na aanschaf heb ik enkele weken gereden zonder schermpje, maar dat vond ik uiteindelijk toch maar niks. Met het schermpje is een kruissnelheid van zo'n 160 km/uur goed te doen. Lekker rechtop. Ga je rijden met een passagier, dan krijg je toch meer turbulenties om je helm te verwerken heb ik gemerkt.
Ja, zo'n boordcomputer is idd lekker makkelijk. Zie hieronder, zonder scherm.
[afbeelding]


Ik heb ook zo,n schermpje,...maakt kennelijk voor de topsnelheid niet zoveel uit.
Ben ook erg content met mijn Guzzi,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan