kawasaki vulcan 750

hoi dbman ,ikzelf ben 1.90 meter en ik vind de vulcan perfect voor wat hij is , is natuurlijk maar net waar je van houd , want gebruik de vulcan ook maar om aan te sleutelen en te prutsen en af en toe een ritje rond de kerktoren , voor het dagelijkse gebruik rijd ik vfr gaat net iets vlotter en heeft iets meer funfactor ,maar zoals je al zei voor grotere mensen moet je gewoon al naar de zwaardere choppers kijken want ook al is de zithouding goed ,het zicht wil ook wat he
hiervoor een dragstar 1100xvs van yamaha gehad en die was naar mijn gevoel perfect voor mijn lengte
 
Ja zit met de 25kw he, hij heeft bijna zijn rijbewijs. Ik heb ong 2000 euro gespaard voor een fiets voor hem die hij gewoon kan gebruiken voor werk, school en andere dingen.

Zit wel er aan te denken om gewoon niet 25kw te laten rijden, aangezien dat allemaal aan de kleine kant is en met een chopper maakt het niet zo heel veel uit denk ik. Een gemiddelde 25kw racer gaat volgens mij sneller dan veel vol vermogen choppertjes. En met 130 kan je je net zo goed dood rijden.
Ik zal wel even verder kijken, zat ook al een beetje bij de shadows en intruders te kijken. Mischien is dat wat?
 
rijd er hier nu echt niemand geen vulcan ? dacht dat dit het grootste motorforum is van nederland
kan me echt niet voorstellen dat er in nederland of belgie geen vulcanrijders zijn ,en indien dit wel zo is ,ja dan heb ik geluk rij ik blijkbaar me een vrij exclusieve fiets
 
rijd er hier nu echt niemand geen vulcan ?

Ik denk juist dat er heel veel mensen op het forum geen Vulcan rijden :?

:+


Geintje hoor.
Ik denk dat er op het forum twee minderheden zijn, namelijk de 'chopper'-rijders en de zijspanrijders.
Verreweg het overgrote deel rijd race- of tourmotoren.
 
Het is wel een optie om eens op e duitse en amerikaanse ebay te kijken voor onderdelen voor de vulcan, heb zelf ook een vn750 en ben juist begonnen met een ombouw, heb een buddy in USA gekocht, welke met een kleine aanpassing gemonteerd wordt, ik zal eens een paar kiekjes plaatsen


g
 
Beetje een ouder topic maar blijkbaar wel een zeldzaam onderwerp.
Ja, ik ben ook in het bezit van een vulcan 750, helaas staat hij al jaren stil maar daar wil ik verandering in gaan brengen EN We gaan hem een beetje choppen!
Men verteld idd vaak dat een Vulcan een slecht blok heeft, mmmmm.... Volgens mij staat Harley ook niet bekend om zijn betrouwbaarheid. Sterker noch, zeker 3 Harley rijders hebben mij aangeraden om als dagelijkse fiets geen Harley te kopen maar een Jap.
En wil je een exclusive motor? Dan zal je hem zelf moeten choppen en dan maakt het niets uit of je een harley of jap hebt, stock blijft eenheidsworst.
Een Vulcan is dus een goed begin.

Wordt vervolgd....
 
Hier nog een zeer tevreden Vulcan 750 rijder. Ik rijd er al ruim zes jaar probleemloos op rond en ben inmiddels 45000 km verder. Volgens mij is het ook een beetje mode om er over te klagen. Zes jaar geleden kwam ik alleen mensen tegen die het een fantastisch ding vonden. Nu is men over het algemeen negatief. Dus over zes jaar roepen ze weer iets anders. Dus laat je niet gek maken.

Die van mij gaat ook een overhaul krijgen, maar dat wordt een landurig stappen plan om financiele (niet veel centen) en logistieke (geen plek om landurig gedemonteerd te laten staan) redenen. Eerst een ander (lager) stuur, andere tellers, dan een ander zadel (wordt nog zoeken want worden volgens mij niet meer gemaakt), achterspatbord inkorten, de boel opnieuw spuiten, blok spuiten, andere luchtfilters en tot slot andere pijpen. En dan kan ik er weer een paar jaar mee vooruit :)
 
Hier ook een Vulcan rijder. Ja, ik heb jaren geleden problemen met het blok gehad. Het probleem zit 'm niet zozeer in het blok, maar in de balancer binnen in het blok.

Die balancer is bij mij destijds ook los geschoten (door opgedroogde rubbers). Zodra je iets hoort tikken in de buurt van je carter moet je het ding direct stoppen! Dan is er niets aan de hand! (Moet wel gefixed worden, maar niet je hele blok gaat aan gort.)

Het grote probleem in het blok zit 'm in hoe het ontworpen is: als je de dynamo wil vervangen moet het hele blok er onderuit. Als je problemen krijgt met de balancer moet het hele blok er onder uit.
En áls het hele blok er onderuit moet is het nogal wat werk ook, want het is allemaal niet al te ruim opgezet! Bovendien komt bijna iedere monteur/knutselaar wanneer hij het blok er weer in heeft zitten tot de conclusie dat hij het luchtfilter vergeten is. En daar ga je weer: blok er weer onderuit! (Maar ondertussen ben je er wel wat handiger in geworden ;))

Afgelopen zaterdag ben ik vanuit Venray naar Zwolle gereden en het ding reed HEERLIJK! Wel moet ik denk ik de accu even vervangen, want starten wil niet van harte (en met zo'n los start apparaat erbij wil dat wel.) En het terug schakelen van twee versnellingen ging nog even wat hakkelig. Maar nu ik hem eenmaal thuis heb ga ik denk ik ook kijken of ik er een ander stuur op kan zetten en hem wellicht kan spuiten.

Ik zag ook, dat iemand van plan was het blok te spuiten. Is dat nog gelukt?
 
ja hoor blok spuiten is geen probleem...
wel hittebestendig matzwart gebruiken natuurlijk :-)

IMG_2390.jpg


Ik rijd inmiddels bijna 4 jaar op dit ding en nog steeds geen noemenswaardige problemen, al begint hij nu wel slechter te worden.
Dus iemand nog een el cheapo 750 / 850 cc in de aanbieding?
 
Lees een hoop slechte dingen over de kawasaki VN750 twin maar ik wil ff zeggen dat ik nu 12 jaar op mijn huidige VN750 van 1994 rijd en geen slechte ervaringen heb met mijn motor, er is al wel een paar keer een nieuwe accu op gezet en 1 keer een nieuwe dynamo dit kwam waarschijnlijk mede door eigen schuld er was namelijk nogal wat extra verlichting opgezet. Voor een old scool model bouwen zou ik zeggen de originele pijpjes er af de katilysator er onderweg en een paar mooie brulpijpjes eronder zetten budyseat vervangen door een zadel en het spatbord achter ook een stukje afhalen. Heb zelf als extra`s op mijn Vulcan zadeltassen highwaysteps 2 toolrollen veters aan de handvaten windscherm chroom werk over het koelvloeistof reservoir en turn out loud pipes hij is op dit moment wel te koop met 28.000 miles op de teller (45.000km) ivm aanschaf van zwaardere motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan