Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

heeft er iemand ervaring met een PCIIIusb op een Hornet900?
Kan er eentje laten inbouwen en afstellen op de bank voor 500 eurie, lijkt me een beetje stevig?
iemand??

alvast bedankt
 
Hoi,

heeft er iemand ervaring met een PCIIIusb op een Hornet900?
Kan er eentje laten inbouwen en afstellen op de bank voor 500 eurie, lijkt me een beetje stevig?
iemand??

alvast bedankt

Hmm, ik vind het wel veel, je motor is al een ouder type, er moeten toch gebruikte pcIII's te vinden zijn. Er zitten geen beweegbare delen in, slijt niet dus. Installatie is met nederlandse manual plug & play. Verder een 100 tot 150 euro voor een persoonlijke mapping bij alle gerenommeerde inbouwstations. Ik schat dat je 100 tot 175 euro goedkoper uit kan zijn.

Kijk eens op amerikaanse, duitse of italiaanse Ebays.
 
Ik heb de PCV voor een blade 08 ingebouwd. Niet moeilijk om de connectors te vinden onder de tank. Wel moeilijk om de bijgeleverde cdrom aan het starten te krijgen. Hoewel een geleende laptop wel van Vista was voorzien was Shockwave en Flash nog niet geinstalleerd. De laptop startte de cdrom dus niet op en ik begreep niet wat de oorzaak was. Nu wel dus. :+
Ook de verschillende mappings waren niet automatisch vindbaar. heb voor de zekerheid maar het mapje op de site van hen gekopieerd.

Nu nog een vraag. In hoeverre is een amerikaanse versie van de Blade anders dan de europese. Ik dacht te horen dat de europeaan meer vermogen heeft bij een hoger max toerental. Betekent dat daarom de mapping van een amerikaan anders is dan van een nederlandse Blade?
 
Ik heb de PCV voor een blade 08 ingebouwd. Niet moeilijk om de connectors te vinden onder de tank. Wel moeilijk om de bijgeleverde cdrom aan het starten te krijgen. Hoewel een geleende laptop wel van Vista was voorzien was Shockwave en Flash nog niet geinstalleerd. De laptop startte de cdrom dus niet op en ik begreep niet wat de oorzaak was. Nu wel dus. :+
Ook de verschillende mappings waren niet automatisch vindbaar. heb voor de zekerheid maar het mapje op de site van hen gekopieerd.

Nu nog een vraag. In hoeverre is een amerikaanse versie van de Blade anders dan de europese. Ik dacht te horen dat de europeaan meer vermogen heeft bij een hoger max toerental. Betekent dat daarom de mapping van een amerikaan anders is dan van een nederlandse Blade?
Check dit antwoord even (verder geen verstand van Blades :+ ):

En bij Amerikaanse sets/mappings gaan ze uit van een totaal andere luchtdruk wat ook mee speelt bij de afstelling.
In dit topic staan meerdere ervaringen met mappings van internet: de kans is erg groot dat je motor bagger loopt. Als je het al overweegt zou ik daarna zeker een testrun maken om te kijken hoe die loopt

Voeg ik toe :)
 
Laatst bewerkt:
Check dit antwoord even (verder geen verstand van Blades :+ ):In dit topic staan meerdere ervaringen met mappings van internet: de kans is erg groot dat je motor bagger loopt. Als je het al overweegt zou ik daarna zeker een testrun maken om te kijken hoe die looptVoeg ik toe :)

Heb een tijdelijke map geplaatst omdat er veel knalt bij gasdicht. Slecht voor de uitlaat en ook de kleppen denk ik. Hij gaat wel op de bank alleen niet meteen. Vandaar dus de map vanaf internet. Er zit trouwens wel een map bij van een europees model. Die staat nu op 1.

Dank voor je snelle reply. *D
 
Nu nog een vraag. In hoeverre is een amerikaanse versie van de Blade anders dan de europese. Ik dacht te horen dat de europeaan meer vermogen heeft bij een hoger max toerental. Betekent dat daarom de mapping van een amerikaan anders is dan van een nederlandse Blade?

Houdt er ook rekening mee dat ze in de USA benzine tanken met een lager octaangehalte (zo'n 87-91) t.o.v. 95 hier ! (Deze getallen zijn niet direct te vergelijken i.v.m. verschillende normen, maar het komt er op neer dat het daar lager is. Bovendien zitten er ook andere additieven in de benzine daar.)
 
Houdt er ook rekening mee dat ze in de USA benzine tanken met een lager octaangehalte (zo'n 87-91) t.o.v. 95 hier ! (Deze getallen zijn niet direct te vergelijken i.v.m. verschillende normen, maar het komt er op neer dat het daar lager is. Bovendien zitten er ook andere additieven in de benzine daar.)

Octane rating - Wikipedia

Kijk hier maar eens naar voor je verkeerde conclusies trekt.
 
Houdt er ook rekening mee dat ze in de USA benzine tanken met een lager octaangehalte (zo'n 87-91) t.o.v. 95 hier ! (Deze getallen zijn niet direct te vergelijken i.v.m. verschillende normen, maar het komt er op neer dat het daar lager is. Bovendien zitten er ook andere additieven in de benzine daar.)

ben gister naar Tiel geweest. Michel trekt er echt uren voor uit om een strakke kromme }) op papier te zetten!

PowercommanderV009.jpg


PowerComm-V2.jpg
 
Ziet er netjes uit :)

PC 5 heb je er op en akra?

Wat was origineel vermogen en curve?

Ik heb geen before meting gedaan. Blade heeft als vanouds een dip en schokkerig rijgedrag in de stad. Topvermogen zal er ook niet werkelijk beter van zijn geworden denk ik.
Gasreactie en vermogensafgifte daarentegen. })
 
Jawel,

Vrijdag is het zover, de yamaha r6 wordt oook voorzien van een power commander ism racefit growler, iemand ervaringen mee?
 
Okido, ben benieuwd wat mijn zx10r met andere dempers op de bank bij Ten Kate gaat doen met een Rapid Bike 3 als ie eindelijk in onze berging staat :)

Foxbuster, ben benieuwd hoe of wat!
 
Zal mijn grafieken en bevindingen posten. Als het goed is met twee mappings, originele pijp (voor eventueel circuit, gepakt worden met teveel geluid, of rijden buitenland) en de racefit growler. De motor wordt afgesteld bij ruudfrederiks (www.tovami.nl)
 
Net een PC3 usb op mijn gixxer geplaatst, ik vond het alleen erg lastig om de connector lost te krijgen voor het gas. ik heb een kleine snede gemaakt in de mantel van het kabeltje en hem in een aftap-klem geperst. ik ben alleen niet zeker of het allemaal 100% werkt weet iemand wat de gevolgen zijn als het niet werkt?

Overigens geeft de computer wel aan dat de kabel werkt (throttle % veranderd als ik gas geef).
 
Yamaha R6 2005 met Racefit Growler en Powercommander 118.4 BHP en 66 Nm, grafiek volgt
 
Net een PC3 usb op mijn gixxer geplaatst, ik vond het alleen erg lastig om de connector lost te krijgen voor het gas. ik heb een kleine snede gemaakt in de mantel van het kabeltje en hem in een aftap-klem geperst. ik ben alleen niet zeker of het allemaal 100% werkt weet iemand wat de gevolgen zijn als het niet werkt?

Overigens geeft de computer wel aan dat de kabel werkt (throttle % veranderd als ik gas geef).

Als de computer reageert op het draaien van het gas dan werkt ie.


ja das wel handig ja 2 mappings, moet ik tzt ook maar ff doorgeven bij Ten Kate. (mits dit in een Rapid Bike 3 ook kan)


Meerdere mappings is leuk, maar hoe vaak ga je dat nu werkelijk gebruiken op straat + circuit :?
Een kabeltje om je eigen mapping te laden kost 30 euro.
Je dan samen met een RB2 bent voor 390 euro klaar
Met een RB3 zit je incl. switchknop aan 455 euro (420 voor de RB3 + 35 euro voor de switchknop)

BTW: een RB3 gaat tot 6 mappings als ik Ruud F moet geloven :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi Den The Man,

nou ja, op zicht wel handig toch, ga inderdaad 1 x per jaar naar circuit, 2, maar goed, dat is wel een andere mapping dan straat ivm dempers in elk geval.

En ik ga denk ik voor de Rapid Bike 3, 650 euro incl. afstellen door Ten Kate, woon in Zwolle dus is maar 15 km.

Waar kan ik dan een Rapid Bike 2 kopen?? scheelt vet veel met de offerte van Tk. afstelen is 120 dus kan beter een RB2 kopen denk ik?

sorry ben er nog niet zo in thuis.

Deze kan ik na de zx10r zo meenemen naar de volgende motor.
 
Ruud Fredriks in Goes kan alle RB onderdelen leveren (http://www.tovami.com/)
RB2 incl. afstellen kost daar 499 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan